Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Kunnon loikkatreenin kun vetää niin ittellä ainakin riittää kerran viikkoon kun meen niin jumiin siitä, mutta voithan koittaa esimerkiksi jokaisen lenkin jälkeen, että vedät vaikka muutaman sarjana luisteluloikkia, vuoroloikkia, tasajalkaloikkia pohjista tai porsovitsejä.

EDIT. Tai kerran viikkoon kunnon loikkatreeni ja sitten toinen kestokimmoisuus treeni jossa teet noita kaikkia loikkia esim. 4x 12-18 kunnon palautuksilla, mutta teho onkin sitten 50-70% eli ei mikään kova.

Noh osaatko antaa semmoisen "ohjelman"millä itsekkin teet loikkia...Paljonko on mahdollista parantaa vauhditonta 5-loikka tulostani tuosta nyt semmoisen 4-5kk:n aikana?eli ennekuin jäät alkavat...Ja sitten vielä milloinka itse huomaat, että reeni on menny perille?joskus pumppasin jalkakyykkyjä ilman painoja 50-100 sarjoja ja ajattelin että kun rupee hapottamaan niin tulosta syntyy,noh kestävyyttä tuli mutta ei oikeastaan muuta.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan viisasta tehdä loikkia lenkin jälkeen? Itse vetäisin mielummin järjestyksessä pieni lämmittely, loikat ja sitten vasta lenkille.

Onkohan viisasta tehdä loikkia lenkin jälkeen? Itse vetäisin mielummin järjestyksessä pieni lämmittely, loikat ja sitten vasta lenkille.

Voi sen noinkin vetää, ihan kumpi itsestä tuntuu parhaalta. Yleensä olen vetänyt noi rankemmat lenkin jälkeen ja sitten lönkötellyt viellä sen 10min ja venyttelyt päälle. Kevyet sitten vaikkapa ennen lenkkiä.

Noh osaatko antaa semmoisen "ohjelman"millä itsekkin teet loikkia...Paljonko on mahdollista parantaa vauhditonta 5-loikka tulostani tuosta nyt semmoisen 4-5kk:n aikana?eli ennekuin jäät alkavat...Ja sitten vielä milloinka itse huomaat, että reeni on menny perille?joskus pumppasin jalkakyykkyjä ilman painoja 50-100 sarjoja ja ajattelin että kun rupee hapottamaan niin tulosta syntyy,noh kestävyyttä tuli mutta ei oikeastaan muuta.:D

No voin mää tähän pistää setin minkä itse yleensä teen, sitä en sitten tiedä onko tässä mitään järkeä. Näin me ainakin SM-tason joukkueen treeneissä tehtiin.

Loikkatreeni

Tasaloikka pohjista 3-4x 8-10
Porsovitsi 3-4x 8+8
Luisteluloikka 3-4x 10+10
Vuoroloikka 3x 6+6

Kestokimmoisuus (teho 50-70%)

Inkkarihyppy 3x 10+10
Loikka oikealla jalalla 3x 15-20
Loikka vasemmalla jalalla 3x 15-20
Luisteluloikka 3x 20
Luisteluloikka takaperin 3x 10
Tasaloikka (ei pohjista) 2x 20
Vuoroloikka oikea kylki edellä 3x 15
Vuoroloikka vasen kylki edellä 3x 15

Nämä on vaan esimerkkejä, voit käyttää melkein mitä tahansa loikkia ja niiden variaatioita. Se paljon saat tuloksesi nousemaan on vain itsestäsi kiinni. Tuossa ajassa voit saavuttaa jo todella hyvän kimmoisuuden ja kimmokestävyyden. :)

Joo kiitos kiitos!:) muut liikket tiedän kyllä mutta toi borsovitsi on vähän vielä hakusessa,kuvien perusteella se vaikuttaa askelkyykyltä vai?

Kyllä kimmoisuus ja nopeusharjoitteet pitää tehdä täysillä energiavarastoilla ennen lenkkiä. Ja kestävyysloikat voi sitten vetää muun treenin päälle.

Joo kiitos kiitos!:) muut liikket tiedän kyllä mutta toi borsovitsi on vähän vielä hakusessa,kuvien perusteella se vaikuttaa askelkyykyltä vai?

Käytännössä hyppäät eteenpäin askelkyykky asentoon ja siitä ponnistat ylös ja eteenpäin sillä koukussa olevalla jalalla, ilmassa jalkojen vaihto :)
Ja kylläh, juurikin noin kun Replay sanoi :thumbs:

Tuli sitten tämmönen tehtyä: (loiva ylämäki)

Tasajalka loikat(pohjista):3x10
Luisteluloikat:3x 10+10
Vuoroloikat:3x 10+10
Kinkat:3x 10+10
Yhdenjalan loikat:3x 10+10

5-10m spurtti kaikkien loikkien välissä.1min palautus aina kierroksen jälkeen,jotain viivajuoksua vois lisätä kans tohon.Kinkat tuntu parhaiten jaloissa...

Moi, ekaa kertaa kirjotan tänne!

Kysyisin, että kannattaako ensiksi juosta lenkki (30 - 40min) ja sitten ruveta tekemään treeniä, esim. loikkimaan, punttia, spurtteja ym.
Mulla on nimittäin aika huono kunto ja haluaisin sitä kehittää, mutta haluan kehittää kaikkea muutakin siinä samalla. Eli kannattaako juosta eka lenkki ja sit treenata jotain muuta, vai sitten sillai, että juoksee lenkin ja eri päivänä tekee noita spurtteja, punttia ym? Toivottavasti ymmärsitte.

Moi, ekaa kertaa kirjotan tänne!

Kysyisin, että kannattaako ensiksi juosta lenkki (30 - 40min) ja sitten ruveta tekemään treeniä, esim. loikkimaan, punttia, spurtteja ym.
Mulla on nimittäin aika huono kunto ja haluaisin sitä kehittää, mutta haluan kehittää kaikkea muutakin siinä samalla. Eli kannattaako juosta eka lenkki ja sit treenata jotain muuta, vai sitten sillai, että juoksee lenkin ja eri päivänä tekee noita spurtteja, punttia ym? Toivottavasti ymmärsitte.

Sehän riippuu ihan siitä minkälaiset lenkin vetää. Toki ennen varsinaista treeniä kannattaa vetää jonkinlainen lämmittely, 10-15 minuuttia kevyttä hölkkää (tai kuntopyorää tai soutulaitetta salilla), venyttelyt jne. mutta kyllä tuo puolituntia on lämmittelyksi liikaa. Jos nyt haluat samalle kertaa eri ominaisuuksien treenejä niin ensin nopeus- ja voimareenit ja sitten kestävyys siihen päälle. Täällä varmasti moni vannoo aamulenkin nimeen, illalla voi sitten treenata vaikka voimaa. En ole kokeillut, minusta ei ole aamutreeniin.

Onko vinkkejä rannarin parantamiseen taikka jotain hyviä videomatskuja kyseisestä asiasta??? Ne käsittelyvideot oli aika hyviä..=)

Onko vinkkejä rannarin parantamiseen taikka jotain hyviä videomatskuja kyseisestä asiasta??? Ne käsittelyvideot oli aika hyviä..=)
Rannari paranee rannailemalla. Jos et jäälle pääse ni hommaa vanerilevy ja maali teiän pihalle. (jos ei löydy) Opettele vetämään eri asennoista ja kovasta vauhdista. Ja muista että tarkkuus on tärkeämpää kuin kovuus :)

Mulla ois tällainen kyssäri, eli minkälaisia jääkiekkoilijan perustestituloksia ootte tehneet esim. 400m, cooperi/3000m testi, Max.voima, lihaskunto, pomput, toistomaksimit ja minkälaista testaus on ylipäätään ollu? Itse pelaan lätkää ja tulokseni tällä hetkellä ovat: 3000m 11.20, 400m 59s, Penkki 115kg, RV 120kg, etukyykky ysikybästä 155kg. Pomppua en oo puoleenvuoteen testannu mut viimeks keppi niskantakana meni 48cm. Rasvoja ei oo mitattu 8kk mut ne oli viimeks 10% ja nyt näin uuden kauden ja 1 kk levon jälkeen ne on varmaan jossain 12 paikkelilla.

Toinen kyssäri olis et oisko kellään hyviä ideoita ketteryyden kehittämiseen? Olen aika raskastekoinen ja välillä tuntuu että olen melko kömpelö jäällä. Alkukauden treeni painottuu pitkälti kestävyyteen ja perusvoiman hankiintaan, mutta onko järkeä treenata jo alkukesästä ketteryyttä/nopeutta vai vasta loppukesästä kauden lähestyessä?:)

Alkukauden treeni painottuu pitkälti kestävyyteen ja perusvoiman hankiintaan, mutta onko järkeä treenata jo alkukesästä ketteryyttä/nopeutta vai vasta loppukesästä kauden lähestyessä?:)

Mulla on nyt kesäksi sellainen kolmiosainen treeni jossa ensimmäisenä hankitaan massaa (ja kestävyyttä?) salilla ihan perus punttitreenillä. Toisella jaksolla haetaan salitreenin kautta voimaa ja kuntofillarilla/ylämäkijuoksulla treenataan haponkestoa. Kolmas jakso koostuu sitten näistä pompuista ja spurteista ja aerobisista "peruslenkeistä".

Itsehän en ole kuin kusinen harrastelija vain :david: eikä mulla oikeasti mitään absoluuttista totuutta asioista ole. Teen vaan niinkuin viisaammat sanovat.

Tämä mun kesätreenin aihio löytyy osoitteesta: http://www.bodybuilding.com/fun/berardi52.htm

Omassa blogissani koitan kovasti seurata miten homma kehittyy...

Toinen kyssäri olis et oisko kellään hyviä ideoita ketteryyden kehittämiseen? Olen aika raskastekoinen ja välillä tuntuu että olen melko kömpelö jäällä.

Viivajuoksut on aika hyviä,niillä saa myös suunnanmuutoksia.Kun menee alle 10s viivajuoksu niin on jo suht hyvä ketteryys tms.Ainakin näin ylä-asteikäiseksi ihan hyvä.

Onko missään mahollisesti kuvia nuista loikkatyyleistä vai viittiskö joku vähän selventää nuita eri variaatioita.Tullu kesäreeneissä vedettyä jos jonkunnäköstä settiä muttei meiti osaa nimien perusteella sisäistää.

Inkkariloikka on outo,vuoroloikka myös hakusessa.Tasaloikka lienee sitten normi tasajalkahyppy?

Onko missään mahollisesti kuvia nuista loikkatyyleistä vai viittiskö joku vähän selventää nuita eri variaatioita.Tullu kesäreeneissä vedettyä jos jonkunnäköstä settiä muttei meiti osaa nimien perusteella sisäistää.

Inkkariloikka on outo,vuoroloikka myös hakusessa.Tasaloikka lienee sitten normi tasajalkahyppy?

Vuoroloikka on samanlainen kuin 3-loikka (oot katsonu varmaan kisoja TV:stä)mutta ainakin yleensä ilman vauhtia.Inkkariloikat on viissin, että ponnistavalla jalalla koitat osua ilmalennon aikana rintaan.(näin olen ainakin kuullut).

Aivan uskomattoman hieno tunne päästä jäälle pitkän tauon jälkeen! Vaikka oli käsi ja jalka paskana niin hienoa se oli päästä vähän pelailemaan. Jääkiekko on parasta mitä voi tehdä! Ainakin melkein :haart:

Tekisi mieli alkaa apuvalmentajaksi tai vastaavaksi joillekkin pikkujunnuille. Yhden kaverin kanssa ollaan mietitty että mentäis. Pitää vaan käydä kysymässä onko mahdollista päästä. :)

Inkkariloikat on viissin, että ponnistavalla jalalla koitat osua ilmalennon aikana rintaan.(näin olen ainakin kuullut).

Juu, tai meidän aikaan inkkariloikat oli sellaisia että ponnistavan jalan puolen kyynärpää kohtaa vastakkaisen puolen polven ilmassa ja sama jatkuu ponnistavaa jalkaa vaihtaen. Eli polvi nousee ja tulee kohti vastakkaista kyynärpäätä...Tulee vähän sellainen ugh-meininki.Helppo muuten selittää näitä.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom