Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millä saisi mahdollisimman paljon nopeutta ja ennen kaikkea terävyyttä ja voimaa luisteluun?? Millaisia kuivaharjoitus metodeja teidän mielestänne olisi hyvä kokeilla entä jäällä pelkkiä spurttaja vai aivan jotakin muuta??
Terävyyttä saa parhaiten kait luistelutekniikkaharjotuksilla. Nopeutta ja voimaa sitten puntilla ja kimmoisuusharjoittelulla. Kimmoisuutta loikkaharjoituksilla ym.Millä saisi mahdollisimman paljon nopeutta ja ennen kaikkea terävyyttä ja voimaa luisteluun?? Millaisia kuivaharjoitus metodeja teidän mielestänne olisi hyvä kokeilla entä jäällä pelkkiä spurttaja vai aivan jotakin muuta??
Motoriikkaa, koordinaatiota ja tasapainoa on mahdollista kehittää vielä lapsuus- ja teini-iän jälkeenkin. Vanhempana uusien taitojen ja ominaisuuksien oppiminen on kuitenkin huomattavasti vaikeampaa ja se vaatii enemmän työtä kuin "herkkinä ikävuosina".Sitten vielä kysymys motoriikasta, koordinaatiosta ja tasapainosta. Kehittyvätkö nämä vanhemmalla iällä eli 16-> ??
Kiitokset!
Luistelunopeus ei ole käsittääkseni kovinkaan paljoa tekniikasta kiinni. Sitä joko on nopea tai sitten ei. Mun entisessä joukkueessa oli yks jätkä joka oli niin älyttömän huono luistelemaan (siis tekniikaltaan, kaarreluistelu ym.) mut se oli silti koko joukkueen nopein. Räjähtävyyttä helvetisti ja siihen vielä kevyt paino (about 65kg). Se on kyllä aika nopea juoksemaankin. Liigasta tämmönen esimerkki ku Pasi Nielikäinen. Tekniikka on aika huono mutta on äijä aika nopea. Yleensä kuitenkin pienimmät kaverit on nopeimpia.
Elämän pieniä iloja. En mä kuitenkaan sikspäkkiä enempää normaalin viikon aikana juo, enkä rapulassa reenaa. Henkinen hyvinvointi ennen kaikkea :haart:Kaljan voisi tietysti jättää pois ;)
No juu, mä en tarkoituksella halunnut sen kummemmin tuohon salitreeniin syvällisemmin puuttua. Mutta kun nyt kiinnostusta ilmeni niin tässähän tätä:Paha tuota punttiohjelmaa arviooida kun et tarkemmin laittanut, sarjat, toistot?
Juu, nyt mennään tosiaan kautta eteenpäin ja pääpaino on terävissä otteissa jäällä. Eri hommat sitten kauden jälkeen.Kausijako menee monella aikalailla tuohon tyyliin, ensin perusvoimaa ja massaa, sitten jalostetaan voima lajin tarvitsemaksi voimaksi.
Kunhan heitin. En minäkään absolutisti ole.Elämän pieniä iloja. En mä kuitenkaan sikspäkkiä enempää normaalin viikon aikana juo, enkä rapulassa reenaa. Henkinen hyvinvointi ennen kaikkea :haart:
"Power is nothing without control". Eli mä lähtisin siitä liikkeelle että luistelutekniikan on oltava hallussa. Tottakai siinä voimaakin tarvitaan, nopeat reidet. Nopeassa luistelussa kaikkein tärkeimpiä ovat ensimmäiset potkut ja lähtönopeus. Tony Salmelainen muistaakseni joskus sanoi jossain saaneensa isältään ohjeen lähteä liikkeelle kuin pikajuoksija. Replaylla on varmaan jotain ihan konkreettisia harjoitteitakin asiaan liittyen.Itsekkin haluaisin nopeutta lisää ja tietoa miten sitä kehitetään. Eli millaisia harjoituksia on, mitkä parantavat luistelunopeutta?
Ihan ensimmäisenä kannattaa katsoa että mailan jäykkyys vastaa voimavaroja, jolloin oikea laukaisutekniikka pääsee oikeuksiinsa. Mailanhan on lyöntilaukauksessa tarkoitus osua jäähän reilun kiekonmitan ennen kiekkoa ja jännittyä sopivasti siten että kiekko lähtee ikäänkuin vipuvarrella. Veikkaan että mailasi on liian jäykkä.Sitten jos saisi vielä pikaopetuksen kuinka oikeaoppinen lyöntilaukaus lähtee. Itselläni on tekniikassa hakemista vieläkin jonkinverran.