Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
kiekkobussi.com
Googlella löytyi kans jotain.
Onhan toi aika iso paukku jos kerralla menee kauppaan ja ostaa koko setin, vielä sieltä kalliimmasta päästä.
Mut kannattaa pikkuhiljaa ostaa kaikki vehkeet, esim. kahen vkon välein hakee jonkun varusteen.

Tietysti kannattaa miettiä, et mitä varten ostaa ne vehkeet. Eli jos pelaat harrastesarjaa, niin et varmaan tarvitse sitä liigataason kyynärpääsuojaa.

Kiitos linkistä.

Harrastesarjaa olen tosiaan menossa pelaamaan, joten kyllä sieltä halvimmasta päästä ne kamat ostetaan. Pallaksen varusteet näyttäisi olevan sopivan edullisia. Ihan perus puumailankin meinasin ostaa, luistimiin saatan sitten vähän enemmän satsata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo itselläni oli joukkueen kanssa kesätreenejä ja näin ja kauden alussakin vielä kävimme jäähallissa hyppimässä kyykkyjä jne jne seisomakatsomossa :whip: , eli harjoitusten aika oli noin 2 tuntia.Jos jää alkaisi siis 8.00 niin olimme paikalla 7.00 vähän aikaisemmin että ehtisimme siis lenkille ajoissa.Ja itse tottakai treenasin itsekkin kun peliaikaa halusin :). Jalkapallo on tosi hyvä pysyy peruskunto ja pelisilmä kehittyy parhaiten.Lenkkejä ja muita lihasharjotteluja ei kannata aloittaa heti vaikka jääkiekko kausi onkin loppu. Pidä 2-3 vk tauko ja aloita sitten.Vetoja voi harjoitella helposti tietenkin kotona ja meillä on kuntopyörä,vatsa- sekä selkälihaspenkki ja painot. Eli siis minun ei tarvitse mennä mihinkään salille kun voin hyvin treenata kotona, mutta kyllä minä siltä veljen kanssa mennä kattomaan.

Luistimiin saatan sitten vähän enemmän satsata.
Annan suoralta kädeltä näihin yhden vinkin.
Mieti painosi, jää-aika sekä sarjataso ja marssi kauppaan.
Jos harrastesarjaa pelaat, ja jäällä olet n. 2 tuntia viikkoon, on 300€ luistimista jo turhaa.
Esimerkki:
Sälli pelaa harrastesarjaa, 1-2 tuntia viikkoon jäällä. Painoa on sen 60 kg.
On turhaa laittaa niitä jäykimpiä putkia jalkaan, koska ne ei tule ikinä istumaan hyvin.
Jos taas on jäällä sen 2+ tuntia jäällä per päivä, painoa pienen laiturin verran ja sarjana mestis, voi ollakkin jo järkevää ostaa jäykät putket.

Eli, kun ostaa itselleen sopivat luistimet, saa niistä hyödyn.
Hintakatto kannattaa miettiä.

Joo ylempi tosi hyvä teksti!

Joo ja sit kannattaa muistaa että! Ittehän pelasin omia ja vuoden vanhempien pelejä ja kaikki harkat käytiin kun oli kausi päällä! Pelaaminen opettaa eniten se pitää muistaa ja sen takia kannattaa käydä myös ulkojäillä höntsäilemässä.Itselläni oli 24 tuntia harjoituksia 28 päivässä eli 6 tuntia viikossa ja pelit päälle vaikka jotkin harkat jäivät pois kun oli peli, mutta kumminkin. Onko tuossa jonkun mielestä liikaa? Itselläni ei ole tullut mitään vammoja viime kaudella oikein.Pakara/takareisi revähti kerran pelissä, mutta se oli 2 harkat väliin niin olin taas jo ihan kunnossa.Venyttely auttoi tottakai.Oma reseptini on loukkaantumisen estoon rankka harjoittelu ennen pelien alkua ja kova venyttely läpi kauden. Tunti päivässä ja potkuihikin tulee lisää voimaa koska se voima pääsee lähtemään sieltä lihaksesta!

Vastauksia kiitos!

Ite olisin mielissäni jos pääsisin noin paljon pelaamaan.

Sen takia ajattelin perustaa puulaakijoukkueen jääkiekkoon, mutta suunnitelmassa on yksi ongelma. Miten sellainen tehdään?
Jos joku osaa vastata niin olisin erittäin kiitollinen vastauksesta.

Joo ylempi tosi hyvä teksti!

Joo ja sit kannattaa muistaa että! Ittehän pelasin omia ja vuoden vanhempien pelejä ja kaikki harkat käytiin kun oli kausi päällä! Pelaaminen opettaa eniten se pitää muistaa ja sen takia kannattaa käydä myös ulkojäillä höntsäilemässä.Itselläni oli 24 tuntia harjoituksia 28 päivässä eli 6 tuntia viikossa ja pelit päälle vaikka jotkin harkat jäivät pois kun oli peli, mutta kumminkin. Onko tuossa jonkun mielestä liikaa? Itselläni ei ole tullut mitään vammoja viime kaudella oikein.Pakara/takareisi revähti kerran pelissä, mutta se oli 2 harkat väliin niin olin taas jo ihan kunnossa.Venyttely auttoi tottakai.Oma reseptini on loukkaantumisen estoon rankka harjoittelu ennen pelien alkua ja kova venyttely läpi kauden. Tunti päivässä ja potkuihikin tulee lisää voimaa koska se voima pääsee lähtemään sieltä lihaksesta!

Vastauksia kiitos!

Löysin tuolta tajunnanvirran seasta yhden kysymyksen, eli oliko tuossa määrässä liikaa harjoittelua viikkoa kohden. Sitäkö siis haluat tietää?

Onhan tuo aika kiivas tahti, jos tuohon lisätään pelit vielä päälle. En kuitenkaan pidä tuota mitenkään erityisen raskaana, harjoittelu on usein kevyttä jos pelitahti on tiheää. Vai puhutaanko tässä nyt kokonaan omatoimisesta harjoittelusta? Jos näin on, niin sama pätee myös tähän.

On hyvä pitää lihaksia kunnossa myös kauden aikana, mutta tämän tarkoituksena olisi ylläpitää herkkyyttä, räjähtävää voimaa ja lihaskestävyyttä, koska hyvin usein pitkän kauden aikana pelkkä jäätreeni ja pelaaminen kadottavat helposti luistelusta sen räjähtävyyden. Eli muutama sarja kyykkyä n. 50-60 % maksimista jäätreenien päätteeksi palauttavine lenkkeineen olisi yksi ihan hyvä keino ylläpitää tätä. Toki hyvä lihashuolto venyttelyineen ja tankkauksineen on yksi tärkeä asia.

Ulkojäät ovat ihan hyvä keino ylläpitää lajikohtaista taitoa yllä ja myös parantaa tätä. Tuskin koskaan tulet treenaamaan liikaa laukausta tai mailankäsittelyä. Näiden ominaisuuksien harjoittelu ja siitä saatu kehitys tulee näkymään hyvin nopeasti itse pelitilanteissa. Kannattaa myös kuunnella sitä omaa kroppaa, kyllä se ilmoittaa jos olisi hyvä pitää vähän huilia. Ei siis kannata aliarvioida levon merkitystä. Hyvin levänneet ja kroppaansa huoltaneet ovat sitten iskussa keväällä, kun tosipelit alkavat;)

Kesällä treenaat sitten niin, että peräsuoli laahaa pari metriä perässä.:urjo:;)

Kalpan junnuissa reenattiin ainakin c:n / b:n sm:ssä kesällä 10 kertaa viikossa, maanantai-perjantai aamu- ja iltareenit. Talvella reenejä oli 7-9 kertaa viikossa jäällä + 5-6 kertaa oheisia (puntti, lenkki, loikka, spurtti jne) ja pelejä se 1-2 viikossa. C:ssä reenejä oli 1-2 kpl vähemmän mitä b:ssä / vk.

Tuntuhan toi aluks kovalta määrältä, mutta nopeesti siihen tottuu ja kesäreenitkin oli ihan mukavia (ei vitussa) :rolleyes:

Mites porukka treenaa salilla kesällä? Onko jollain laittaa jonkunlaista ohjelmaa että mitä ja miten paljon siellä salilla kannattais treenata? Kannattaisko hakee voimaa vähän lyhyemmillä sarjoilla ja raskaimmilla painoilla vai sitten kestävyyttä pitkillä sarjoilla?

Jääkiekkokausi alkamassa

Juu aattelin tehdä uuden threadin kun toi " Jääkiekko (harrastuksista paras)" on vähä jo kuollu.

Miten on treenaukset kesällä mennyt ja mitkä o tavotteet ens kaudeks?? Itellä on tavoitteena saada 50 pistettä täyteen ku viime kaudella tuli 43 :dance:. Pelaan 96 joukkueessa ja 95 joukkueessa eli molemmissa tulee hyvin jääaikaa. Itellä on tänää ekat harkat sitte talven :hyvä:. Ja en jaksais millää oottaa. Nyt alotan treenaamaa vie kovemmin ku saan tän jään tähän ny mukaan.:hyper::whip::whip:

Entä sitten varusteita? Ite vedän ny vähän aikaa Graffin F-10 mutta sitten taidan mennä ostamaan joko Ccm Vector 10.0 tai Graffin 704 Suprat.Kellään tietoa millasseet luistimet noi mahtaa olla? Itellä hirveän leveä lesti nii ei taida noi Bauerin luistimet oikeen olla jalkaan. Viime kauden mailoilla mennää (Vapor xxxx ja Ccm Vector 110). Kun noihin ostin tollasseet puutupit päähän nii siitä saa pituutta ja yks tollannee maksaa 4,95 ainaki vaasan sportiassa.

Entä sitten varusteita? Ite vedän ny vähän aikaa Graffin F-10 mutta sitten taidan mennä ostamaan joko Ccm Vector 10.0 tai Graffin 704 Suprat.Kellään tietoa millasseet luistimet noi mahtaa olla? Itellä hirveän leveä lesti nii ei taida noi Bauerin luistimet oikeen olla jalkaan. Viime kauden mailoilla mennää (Vapor xxxx ja Ccm Vector 110). Kun noihin ostin tollasseet puutupit päähän nii siitä saa pituutta ja yks tollannee maksaa 4,95 ainaki vaasan sportiassa.

Ainakin ennen Grafin luistimet ovat olleet hyviä ja laadukkaita kengän puolesta. Nykyään en tiedä mihin suuntaan Grafit on menny. Se on vaan aina ollut vähän sellainen ei niin näkyvä merkki, mutta se ei siitä huonoa tee. Muistaakseni Grafeja kun olen katsonut niin lesti niissä on kohtuu leveä ja kenkä on todella hyvä muutenkin.

Vaihtoehto löytyy myös Bauerilta jossa on isoimmillaan tupla E (EE) lestillä oleva kenkä vielä tätä nykyäkin. Nuo ovat ainakin olleet lestin puolesta aina ne isoimmat kaikista valmistajista. Itselläni on Bauerin One95 ja juuri tuolla EE lestillä. Hyvin toimii omaan jalkaan. Sitten jos katsot Vapor mallia niin siellä lesti on liian kapea kengästä johtuen ja itselleni ei esim. mene nuo ollenkaan. CCM:n luistimet ovat aina olleet todella kapealla lestillä, jotka eivät myöskään koskaan ole menneet omaan jalkaani.

Ainut ongelma ainakin tuossa Bauer One95 sarjassa on se uusi tuukin terä. Tuo terä on sitten heikko lenkki eli se on karkaistu liian kovaksi ja se tulee mitä todennäköisimmin hajoamaan kun otat kovan syötön kiinni luistimella tai katkaiset syötön lustimella. Itselläni meni viime kaudella pelissä terä poikki kun otin kiekon kiinni luistimella. Muuten on kyllä todella hyvä luistin kyseessä.

Bauer One sarjaa suosittelen koittamaan miltä tuntuu jalassa, jos tuntuu huonolta niin ei sitten osta niitä. Uutena Bauerin luistimen voi käyttää uunissa lämmittäen ohjeiden mukaan ja sitten jalkaan laittamalla se esimuotoutuu hieman sopivammaksi ennen käyttöönottoa. Mikäli Graf tuntuu omaan jalkaan paremmalta ja on tottunut niihin niin en välttämättä lähtisi vaihtamaan toiseen merkkiin. Mutta kokeilemalla se selviää.

Edit. ennen Bauer One95:llä pelaamista mulla oli Bauer 5000, joka on n.10 vuotta vanha malli.

itse olen vetänyt 704 graffeilla n. 8 vuotta tosin nyt on kolmannet. ei voi kyllä niistä sanoa mitään huonoa. alunperin valitsin ne juuri leveän lestin takia mutta nykään saa lähes kaikkia kenkiä EE:nä.. mitä sarjaa Flamer pelaa?

Ite tarttis ensi kaudeksi ostaa visiiri. Kypäränä toimii Jofa 690 (sama kuin RBK 5K). Mitä suosittelisitte? Ei mitään hirveän isoa sitten. :)

itse olen vetänyt 704 graffeilla n. 8 vuotta tosin nyt on kolmannet. ei voi kyllä niistä sanoa mitään huonoa. alunperin valitsin ne juuri leveän lestin takia mutta nykään saa lähes kaikkia kenkiä EE:nä.. mitä sarjaa Flamer pelaa?

Tällä hetkellä pelaan harrastekiekkoa. Divaria on nähty myös ja siellä on mailalla huitominen sellasta, että ei vanha viitsi enää itseään teloa/ottaa riskiä, koska siitä makseta.

Missä sarjassa itse pelaat?

Joo tänää nyt oli ekat jäät ja nilkat tulikin kipeeksi niiku tapaan kuuluu... Vedin noilla isän luistimilla (Graf F-10) ja ihan hyvältä tuntui nuo Graffit. Mutta katsotaan nyt mitkä ovat parhaat jalkaan... Minkälaisia profilointeja teillä on jos sitten on ollenkaan. Menin viime kauden puolustajan profiililla muistaakseni 5+1 ja nyt noissa Graffeissa tänää ei ollut minkäänlaista profiilia joten tuntui aika oudolta.:wtf:

Joo tänää nyt oli ekat jäät ja nilkat tulikin kipeeksi niiku tapaan kuuluu... Vedin noilla isän luistimilla (Graf F-10) ja ihan hyvältä tuntui nuo Graffit. Mutta katsotaan nyt mitkä ovat parhaat jalkaan... Minkälaisia profilointeja teillä on jos sitten on ollenkaan. Menin viime kauden puolustajan profiililla muistaakseni 5+1 ja nyt noissa Graffeissa tänää ei ollut minkäänlaista profiilia joten tuntui aika oudolta.:wtf:

Täytyy kyllä sanoa, että en muista millä profiililla itse vedän, mutta kyllä sitä aina hetken joutuu hakemaan et sen kohdalleen saa. Tuota profiilia ilmoitellaan vähän miten milloinkin riippuen siitä kenellä luistimet käyttää profiloinnissa ja teroituksessa. Jos profiilia ei ole ollenkaan terissä niin kyllä muuten luistelu on aika tavalla hukassa.

tuollainen puolustaja/hyökkääjä profiili kuulustaa yllä silkalta paskalta. kyllä se on jokaisen ihan oma asia. kysyppä jostakin kunnon liikkestä säde muotoilua, toimii!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom