Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli vaan mieleen, että montako kierrosta erkkaria pistätte päällekkäin? Itse pistän yleensä 2 tai 3 ja mietin että huonontaako liiallinen erkkari laukauksen tarkkuutta jne? Tuntuu vaan, että 1 kierros menee heti rikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika pitkän tien kyllä olet valinnut, kun tuossa iässä todella moni ehtii jo lopettamaan "lätkäuran".
Hyvällä peruskunnolla et tee yhtään mitään, kaikki lähtee kuitenkin luistelutaidosta, pelisilmästä sekä kiekonkäsittelystä.

Peruskuntosi nyt varmasti nousee jos vaan jäälle pääset joten sen peruskuntoilun voi siinä mielessä unohtaa. Luistelun opiskelua voisi nopeuttaa esim taitoluisteluvalmennus - terän käyttö, tasapaino ym.
Kiekonkäsittelyä vaikka asfaltilla jne. Rullaluistelua kesäisin, sekä jäälle vaan aina kun pääse, vaikka yleisöluisteluun.

Niin, teen oikeasti mitä vaan. Nyt olen ollut kipeänä, joten vituttaa suuresti, ettei pysty tätä pitkää tietä ihan heti aloittaa, sillä vaarallisten jälkitautien takia on odotettava, että paranen täysin. Keuhkoissa on limaa, räkää tms. tavaraa, muuten ok olo... Tänään silti taidan käydä jäällä.

Ja mitkä tahansa vinkit ovat tervetulleita. Edeltävät olivat oikein hyviä vinkkejä, kiitos niistä. Lisää vaan kiitos.

Tuli vaan mieleen, että montako kierrosta erkkaria pistätte päällekkäin? Itse pistän yleensä 2 tai 3 ja mietin että huonontaako liiallinen erkkari laukauksen tarkkuutta jne? Tuntuu vaan, että 1 kierros menee heti rikki.

1 kierros riittää ei kannata minun mielestäni enempää laittaa.
Kokeilepa laittaa yksi kierros erkkaa ja sitten teippauksen jälkeen vedät kiekolla mailan lapaa niin että teippi "liimantuu" hyvin kiinni.
Erkoillakin on paljon eroa on semmosia jotka pysyy hyvin kiinni ja sitten semmosia jotka irtoaa lähes heti.

1 kierros on kyllä ihan riittävä ja edellisessä viestissä mainittu kiekolla hinkkaaminen auttaa erkkojen pysymisessä huomattavasti. En tosin usko, että hirveesti vaikuttaa laukaukseen tai muuhunkaan, vaikka laittaisi monta kierrosta päällekkäin. Erkoissa paljon eroa ton edellä mainitun lisäks, siinä miten ne kestää eli kannattaa ostaa kunnollista erkkaakin.. Tuntuu et itellä valkonen erkka kestäis paremmin, mut enpä sitte tiiä meneekö se välttämättä niin :D

1 kerros erkkaa ja kun menee huonoksi niin uudet tilalle. Turha niitä on montaa kerrosta laittaa. Mulla kestää yhdet erkat ehkä 5 kertaa hallissa pelatessa, ulkojäillä menee nopeemmin.

Nyt ollaan sitten isketty jäälle jo muutamaan otteeseen ja joka kerta oppii uutta sekä alkaa sujumaan paremmin...

Tuli ostettu tänään RBK 4k Komposiittimaila, mutta lapa on ihan kauhean käyrä? Miten komposiittimaila käyristetään hieman loivemmaksi? Muuten ok maila, muttei tahdo lämäri lähteä niin hyvin kuin suoremmalla lavalla.

Vastauksia?

Kiitos.

Elä lämmitä, osta oikea maila laakista. Säästätä paljon.
Lapojen lämmityshän on ollu josku 90-luvulla tärkeetä, ku ei ollu kauheen montaa erilaista markkinoilla.
Opettelet vaan lämmään sillä lavalla, sellaset 10K toistoo, niin alkaa sujumaan.

Erkkaa se kerros. Useempi kerros ainakin itellä pehmentää kiekkotuntumaa hirveesti, enkä vaan osaa jos on enemmän.
Koitin joskus ja kiskoin huolella teippiä lapaan, mut sama asia ku tän kans ku kortsuissa.
Ethän käytä 3 kumiakaan, jos meet seksi-hommiin?
Ja jos käytät, niin turvallistahan se on, mut tuntuma kärsii.
Yhdellä pelataan, molemmissa kaukaloissa.
Toki, paljaallakin osaan.

Kiekon pelaamisen aloittaminen on mahollista, toki paikkakunnalla on hieman vaikutusta.
Tampereella, ja lähiseudulla on mahollista melkeen koska vaan alottaa pelaaminen ja oman tason mukanen sarja löytyy varmasti.
Jos on palava hinku seurajoukkueeseen ja jopa uraa rakentamaan, niin se vaatii aika paljon töitä, mut toki mahollista.

Esimerkkinä Marko Anttila Ilveksestä, ekan kerran ku oon kaverin nähny ku se pelas LeKi:n A-junnuissa A-SuomiSarjaa, pääsi sillon reenaan LeKi:n edustuksen kanssa. Sitten napsahti varaus rapakon taakse, ja vot, Ilveksessä pelaa nyt.
Tosin, pelannu junnusta asti.
Perttu Lindgren, pelasi edustuskiekkoa, muttei saanut olla oma itsensä. Meni pelaamaan rupusarjoja, kehittyi, ja viime kausi AHL:ssä.

Kovaa työtä, ja jos ei omaa peisilmää, on homma pirun vaikeaa.
Hokin opetteleminen vaatii paljon, ja mitä vanhempana sen alottaa, on se sen vaikemapaa.
Miksei minkä tahansa lajin harjoittaminen vaadi toistoa ja toistoa, mutta kiekkoon on hyvä kasvaa, jotta sen osaa.

Itse kiekkoon kasvaneena, mutta kädettömänä löysin oman paikka kaukalosta hieman toisista tehtävistä, mitä junnu-vuosien rangaistusminuutit olisi voinut kertoa, mutta olen todella tyytyväinen valintaani.
Saanpahan katsoa kiekkoa parhaalta mahdolliselta paikalta.

Elä lämmitä, osta oikea maila laakista. Säästätä paljon.
Lapojen lämmityshän on ollu josku 90-luvulla tärkeetä, ku ei ollu kauheen montaa erilaista markkinoilla.
Opettelet vaan lämmään sillä lavalla, sellaset 10K toistoo, niin alkaa sujumaan.

Erkkaa se kerros. Useempi kerros ainakin itellä pehmentää kiekkotuntumaa hirveesti, enkä vaan osaa jos on enemmän.
Koitin joskus ja kiskoin huolella teippiä lapaan, mut sama asia ku tän kans ku kortsuissa.
Ethän käytä 3 kumiakaan, jos meet seksi-hommiin?
Ja jos käytät, niin turvallistahan se on, mut tuntuma kärsii.
Yhdellä pelataan, molemmissa kaukaloissa.
Toki, paljaallakin osaan.

Kiekon pelaamisen aloittaminen on mahollista, toki paikkakunnalla on hieman vaikutusta.
Tampereella, ja lähiseudulla on mahollista melkeen koska vaan alottaa pelaaminen ja oman tason mukanen sarja löytyy varmasti.
Jos on palava hinku seurajoukkueeseen ja jopa uraa rakentamaan, niin se vaatii aika paljon töitä, mut toki mahollista.

Esimerkkinä Marko Anttila Ilveksestä, ekan kerran ku oon kaverin nähny ku se pelas LeKi:n A-junnuissa A-SuomiSarjaa, pääsi sillon reenaan LeKi:n edustuksen kanssa. Sitten napsahti varaus rapakon taakse, ja vot, Ilveksessä pelaa nyt.
Tosin, pelannu junnusta asti.
Perttu Lindgren, pelasi edustuskiekkoa, muttei saanut olla oma itsensä. Meni pelaamaan rupusarjoja, kehittyi, ja viime kausi AHL:ssä.

Kovaa työtä, ja jos ei omaa peisilmää, on homma pirun vaikeaa.
Hokin opetteleminen vaatii paljon, ja mitä vanhempana sen alottaa, on se sen vaikemapaa.
Miksei minkä tahansa lajin harjoittaminen vaadi toistoa ja toistoa, mutta kiekkoon on hyvä kasvaa, jotta sen osaa.

Itse kiekkoon kasvaneena, mutta kädettömänä löysin oman paikka kaukalosta hieman toisista tehtävistä, mitä junnu-vuosien rangaistusminuutit olisi voinut kertoa, mutta olen todella tyytyväinen valintaani.
Saanpahan katsoa kiekkoa parhaalta mahdolliselta paikalta.

Kiitos.

Jep, kyllähän tuokin maila rupee tuntumaan hyvältä kunhan vaan totuttelee. RBK 4k, ei vissiin mikään erityisen Pr0 maila, mutta komposiitti kuitenkin ja pitäisi kestää käytössäni ulkojäillä. Puumailoja mennyt pari poikki niin herkästi, ettei tahdo ne kestävän ollenkaan.

Oon tosiaan käynyt jäällä ehkä jo kymmenen kertaa tänä talvena ja on huomannut niin hyvin, että joka kerta kehittyy, oppii uutta ja otteet paranee.

Tarkoitus olisi nyt käydä ulkojäillä mahdollisimman paljon muitten urheiluharrastusten ohella ja sitten kun on taidot suht ok, niin menen kiekkoilemaan harrasteseuraan ja siellä pelailen sen verran, kun olen täysin varma taidoistani.
Sitten on aika mennä kiekkoilemaan paikkakuntani ikäisteni kehnoimpaan kisajoukkueseen.

Tämä olisi sellainen suunilleen vuoden projekti, eli ennen kuin täytän 18 v.
Onnistuen tai en, niin yritän parhaani ja koitan pitää motivaation korkealla, niin kuin se on nyt ja sitten pitää katsoa minne rahkeet riittää.

Onko jollain paremmalla pelaajalla antaa vinkkejä lämäriin? ongelmana on että että varsi taipuu ja kiekko lähtee kyllä nätisti lentämään mutta en saa oikeen voimaa lämrin taakse. Sitten taas kun siirrän alakättä alemmas ja yritän laukoa kovaa niin kiekko lähtee propellina aivan mihin sattuu tai pahimmassa tapuksessa ei lähde edes nousemaan jäästä:jahas:

Onko jollain paremmalla pelaajalla antaa vinkkejä lämäriin? ongelmana on että että varsi taipuu ja kiekko lähtee kyllä nätisti lentämään mutta en saa oikeen voimaa lämrin taakse. Sitten taas kun siirrän alakättä alemmas ja yritän laukoa kovaa niin kiekko lähtee propellina aivan mihin sattuu tai pahimmassa tapuksessa ei lähde edes nousemaan jäästä:jahas:

Toistoja vaan paljon nii alkaa lähtemään ;) Jokusen tuhannen vedon jälkeen alkaa varmaan luonnistumaan..

Maaginen rajahan on 10 000 toistoa, niin voidaan sanoa että osaa jonkun tekniikan. Esim. keihäänheiton tai kuulan työnnön. Eli 10K puhdasta toistoa, niin osaat sen. jos teet kuitenkin 5000 väärää toistoa, niin tee 15 K toistoa, niin osaat sen.

Ja pieni kevennys, laskekaapa kuinka monta kertaa olette käyneet kusella elämänne aikana? Itse laskin 4 kertaa päivässä, 24 vuotta jne. ja tulos oli jotakuinkin 35 tuhatta kertaa. Ja samalla kaavalla 1/3 epäpuhtaita toistoja voidaan laskea käyneeni puhtaalla tekniikalla kusella 23 000 kertaa. Silti kusen vieläkin välillä päin honkia, lattiaa ja kaakeleita.

Ite kävin pitkästä aikaa jäällä. Oli kyllä saakelin hienoa. Muutaman tiukan lämärinki onnistuin vetää ;D ehkä sitä voimaa on tässä vuosien varrella tullu vähän lisää, et lähteeki noi pommitki ees vähän paremmin.

Tänä talvena alkoi hirveä kiekkokuume katottuani pari liigan ottelua uuden opiskeliakaverin kanssa ---> tammikuusta lähtien treenannut ainakin 4-5krt viikossa ulkojäillä ja nyt alkaa pysymään muiden vauhdissa ulkokentillä. Tätä ennen osasin juuri ja juuri luistella mutta muutos ollut aika suurta näinkin nopeasti. Eli missä voisin jatkaa treenaamista kesällä? Mieli tekisi päästä jäälle koko kesän että joskus pääsis pelaamaan johonkin höntsy sarjaan ihan varusteet päällä! Ikää 19v

Aika vaisua voi olla koko kesän jäällä käyminen mutta jos käyt jossain aktiiviporukassa joka tahkoo vakivuorolla kerran viikossa niin kesätauko jää vähän lyhyemmäksi. Meillä on viimeset vuorot sillon kun paikallinen liigaporukka lopettaa kautensa ja ekat on heti heinäkuun lopulla kun jäät tulee halliin. Tulee siinä pari-kolme kuukautta taukoa.

Yleisövuoroilla voi käydä kesällä höntsäilemässä, ainakin täällä päin semmoisia on jokusen kerran viikossa lähes koko kesän ajan..

Ensi kaudeksi olisi tarkoitus mennä kaveriporukkaan pelailemaan. Jääkiekkovarusteet pitäisi siis sitä ennen hommata. Tähän vuoden aikaan saisi varmasti urheiluliikkeistäkin halvalla mutta ajattelin aluksi katsella käytettyjä. Mistäköhän noita löytäisi?

kiekkobussi.com
Googlella löytyi kans jotain.
Onhan toi aika iso paukku jos kerralla menee kauppaan ja ostaa koko setin, vielä sieltä kalliimmasta päästä.
Mut kannattaa pikkuhiljaa ostaa kaikki vehkeet, esim. kahen vkon välein hakee jonkun varusteen.

Tietysti kannattaa miettiä, et mitä varten ostaa ne vehkeet. Eli jos pelaat harrastesarjaa, niin et varmaan tarvitse sitä liigataason kyynärpääsuojaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom