Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika pitkän tien kyllä olet valinnut, kun tuossa iässä todella moni ehtii jo lopettamaan "lätkäuran".
Hyvällä peruskunnolla et tee yhtään mitään, kaikki lähtee kuitenkin luistelutaidosta, pelisilmästä sekä kiekonkäsittelystä.
Peruskuntosi nyt varmasti nousee jos vaan jäälle pääset joten sen peruskuntoilun voi siinä mielessä unohtaa. Luistelun opiskelua voisi nopeuttaa esim taitoluisteluvalmennus - terän käyttö, tasapaino ym.
Kiekonkäsittelyä vaikka asfaltilla jne. Rullaluistelua kesäisin, sekä jäälle vaan aina kun pääse, vaikka yleisöluisteluun.
Tuli vaan mieleen, että montako kierrosta erkkaria pistätte päällekkäin? Itse pistän yleensä 2 tai 3 ja mietin että huonontaako liiallinen erkkari laukauksen tarkkuutta jne? Tuntuu vaan, että 1 kierros menee heti rikki.
Elä lämmitä, osta oikea maila laakista. Säästätä paljon.
Lapojen lämmityshän on ollu josku 90-luvulla tärkeetä, ku ei ollu kauheen montaa erilaista markkinoilla.
Opettelet vaan lämmään sillä lavalla, sellaset 10K toistoo, niin alkaa sujumaan.
Erkkaa se kerros. Useempi kerros ainakin itellä pehmentää kiekkotuntumaa hirveesti, enkä vaan osaa jos on enemmän.
Koitin joskus ja kiskoin huolella teippiä lapaan, mut sama asia ku tän kans ku kortsuissa.
Ethän käytä 3 kumiakaan, jos meet seksi-hommiin?
Ja jos käytät, niin turvallistahan se on, mut tuntuma kärsii.
Yhdellä pelataan, molemmissa kaukaloissa.
Toki, paljaallakin osaan.
Kiekon pelaamisen aloittaminen on mahollista, toki paikkakunnalla on hieman vaikutusta.
Tampereella, ja lähiseudulla on mahollista melkeen koska vaan alottaa pelaaminen ja oman tason mukanen sarja löytyy varmasti.
Jos on palava hinku seurajoukkueeseen ja jopa uraa rakentamaan, niin se vaatii aika paljon töitä, mut toki mahollista.
Esimerkkinä Marko Anttila Ilveksestä, ekan kerran ku oon kaverin nähny ku se pelas LeKi:n A-junnuissa A-SuomiSarjaa, pääsi sillon reenaan LeKi:n edustuksen kanssa. Sitten napsahti varaus rapakon taakse, ja vot, Ilveksessä pelaa nyt.
Tosin, pelannu junnusta asti.
Perttu Lindgren, pelasi edustuskiekkoa, muttei saanut olla oma itsensä. Meni pelaamaan rupusarjoja, kehittyi, ja viime kausi AHL:ssä.
Kovaa työtä, ja jos ei omaa peisilmää, on homma pirun vaikeaa.
Hokin opetteleminen vaatii paljon, ja mitä vanhempana sen alottaa, on se sen vaikemapaa.
Miksei minkä tahansa lajin harjoittaminen vaadi toistoa ja toistoa, mutta kiekkoon on hyvä kasvaa, jotta sen osaa.
Itse kiekkoon kasvaneena, mutta kädettömänä löysin oman paikka kaukalosta hieman toisista tehtävistä, mitä junnu-vuosien rangaistusminuutit olisi voinut kertoa, mutta olen todella tyytyväinen valintaani.
Saanpahan katsoa kiekkoa parhaalta mahdolliselta paikalta.
Onko jollain paremmalla pelaajalla antaa vinkkejä lämäriin? ongelmana on että että varsi taipuu ja kiekko lähtee kyllä nätisti lentämään mutta en saa oikeen voimaa lämrin taakse. Sitten taas kun siirrän alakättä alemmas ja yritän laukoa kovaa niin kiekko lähtee propellina aivan mihin sattuu tai pahimmassa tapuksessa ei lähde edes nousemaan jäästä:jahas: