Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Tekisi mieli alkaa apuvalmentajaksi tai vastaavaksi joillekkin pikkujunnuille. Yhden kaverin kanssa ollaan mietitty että mentäis. Pitää vaan käydä kysymässä onko mahdollista päästä. :)

Ite oon ollu jostain 14-15 vuotiaasta koutsina, c-junnuna lopetin ja menin luistelukouluun ohjaajaks. Tosin alotin b-junnuissa uudestaa mut en valmennusta jättäny. Nyt oon -94 ikäluokassa, sitä ennen olin kaks kautta -91:ssä, kauden vastuu-, ja toisen apuvalmentajana :D
Niin ja siitähän saa rahaa, vaikka ei sitä sen takia tee :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon ollu jostain 14-15 vuotiaasta koutsina, c-junnuna lopetin ja menin luistelukouluun ohjaajaks. Tosin alotin b-junnuissa uudestaa mut en valmennusta jättäny. Nyt oon -94 ikäluokassa, sitä ennen olin kaks kautta -91:ssä, kauden vastuu-, ja toisen apuvalmentajana :D
Niin ja siitähän saa rahaa, vaikka ei sitä sen takia tee :)
Joo mä ajattelin kans itse jatkaa pelaamista ja jos vain aika riittää ja pääsen "valmentamaan" niin se olisi todella hienoa. En vaan ole ihan varma että missä joukkueessa pelaan. Kaksi vaihtoehtoa on (molemmat B-junnujoukkueita... pelasin viime kauden A:ssa) toisessa saisin varmasti peliaikaa ja vastuuta jonkun verran, mutta toisessa joutuisi kilpailemaan peliajasta kunnolla. En tiedä mikä olisi tällä hetkellä kehitykselle parasta... Pelata 1-2 kentässä isommassa roolissa vai tyytyä 3-4 ketjun rooliin.

No mutta takas valmennukseen.. Jotkut noin 10-vuotiaat pojat olisivat sopivan ikäisiä kun niille voisi vielä jotain opettaakin :D Noh.. se kaveri jonka kanssa me yritetään päästä on pelannut yli kymmenen vuotta jääkiekkoa niin eiköhän se ainakin sitten tiedä mitä opettaa. Olisin valmis vetämään oheistreenia ja jäällä näyttää joitain juttuja. Intohimo kiekkoon on niin kova että haluan sitä tehdä.

Joo mä ajattelin kans itse jatkaa pelaamista ja jos vain aika riittää ja pääsen "valmentamaan" niin se olisi todella hienoa. En vaan ole ihan varma että missä joukkueessa pelaan. Kaksi vaihtoehtoa on (molemmat B-junnujoukkueita... pelasin viime kauden A:ssa) toisessa saisin varmasti peliaikaa ja vastuuta jonkun verran, mutta toisessa joutuisi kilpailemaan peliajasta kunnolla. En tiedä mikä olisi tällä hetkellä kehitykselle parasta... Pelata 1-2 kentässä isommassa roolissa vai tyytyä 3-4 ketjun rooliin.

No mutta takas valmennukseen.. Jotkut noin 10-vuotiaat pojat olisivat sopivan ikäisiä kun niille voisi vielä jotain opettaakin :D Noh.. se kaveri jonka kanssa me yritetään päästä on pelannut yli kymmenen vuotta jääkiekkoa niin eiköhän se ainakin sitten tiedä mitä opettaa. Olisin valmis vetämään oheistreenia ja jäällä näyttää joitain juttuja. Intohimo kiekkoon on niin kova että haluan sitä tehdä.

Ei teidän kannata mennä kahdestaan mihinkään valmentamaan. Kokeneempi äijä sinne ykköskoutsiks ja sit te avuiksi. Ja sitte kannattaa käydä noita valmentaja kursseja läpi, siellä oppii mitä treenejä kannattaa lisätä ja vanhemmalta ukolta miten ne treenit toteutetaan :D
Ja tohon sun pelaamiseen, se on susta kiinni haluaks päästä helpommalla vaiko taistella vähän pelipaikasta

Riippuu vähän koutsista ja sarjasta missä kannattaa pelata. Yleensä B-junnuissa jo haetaan voittoja, eikä kaikki välttämättä pelaa sekuntiakaan vaan istuvat viltissä. Jos vaihtoehtona on se, että pelaa pykälää alemmalla tasolla tavalliset vaihdot ja yyveet ja aaveet päälle tai vaihtoehtoisesti paremmassa joukkueessa kolmos- neloskentässä satunnaisia vaihtoja niin valitsisin ensimmäisen, jos valmennus ja harjoittelu on suurin piirtein samalla tasolla. Jos valmennuksessa on hirveä ero niin sitten vähemmälle peliajalle parempiiin treeneihin.

Hieno homma, että nuoret jannut haluaa valmennushommiin mukaan. Itsekin aloitin 18-vuotiaana kun polvi ei kestänyt pelaamista. Pari vinkkiä voin antaa: kannattaa todella pyrkiä mahdollisimman hyvän valmentajan apulaiseksi, siinä oppii kaikista parhaiten. Mulla on ollut onni "työskennellä" maajoukkuetason koutsien kanssa, paljon on tarttunut matkan varrella mukaan. Toisekseen jos kaverisi kanssa saatte oman joukkueen, niin muistakaa ne tärkeimmät asiat ja treenatkaa niitä ihan kyllästymiseen astu. Kun luistelu, laukaus, syöttö ja syötön vastaanotto on hallussa niin muut asiat (taktiikka jne.) on helppo opettaa. Kolmanneksi: tehkää säännöt junnujen vanhempien kanssa. Te valmennatte. Vanhemmat kuskaa, kannustaa ja kustantaa.

Ei teidän kannata mennä kahdestaan mihinkään valmentamaan. Kokeneempi äijä sinne ykköskoutsiks ja sit te avuiksi.
Apuvalmentajaksihan sitä ollaan menossakin. Ei tällä kokemuksella vielä päävalmentajan vastuuta voi ottaa sentään ;)

Kuten minua kuuluisampi kollega sanoi:"Kesällä tehdään urheilija, talvella jääkiekkoilija." Mikäli lausahdus ei ole tuttu, voin kertoa, että tämän päästi suustaan Neuvostoliiton kiekkoilun isä Anatoli Tarasov.

Pystyykö/viitsiikö Replay tekemään mulle kesätreeni ohjelman? Ite olen koittanut väsätä mutta en oikeen itelle osaa tehdä :nolo:

Pystyykö/viitsiikö Replay tekemään mulle kesätreeni ohjelman? Ite olen koittanut väsätä mutta en oikeen itelle osaa tehdä :nolo:

Kyllä minulla siihen kykyä olisi, eli pystyisin, mutta eri asia viitsinkö. Vaikka täällä pakkotoiston porukalla on paljon tietoa treenaamisesta, ei pakkis kuitenkaan ole mikään harjoitusohjelma-automaatti. Ymmärrät varmaankin, että pyydät kuitenkin aika paljon, useamman kuukauden ohjelmaa (10-15 viikkoa), johon sisältyy kymmeniä treenejä. Joten joudut valitettavasti käyttämään omaa päätäsi ja tekemään treeniohjelmaasi rungon itse. Postaa se sitten tänne niin me muut voimme kommentoida. Voi mulle heittää meiliäkin, osoite löytyy tästä ketjusta.

Kovin pitää yrittää itseään jalustalle nostaa, jos jääkiekkoa harrastaa. Tosin ymmärrettäväähän se on. Olen asunut Tampereella jäähallin vieressä ja tiedän mitä jääkiekon pelaaminen tarkoittaa; Treeniin tankataan kaljalla, laahustetaan treenipaikalle, mennään kyykkyyn, esitetään kovaa ja kiroillaan, jolkotetaan paariin, juodaan palautuskaljat, örvelletään.

On varmaan Huittisen pojat ollu pelaamassa siellä kun olet joskus sattunut kattomaan hallille päin ja kun kerran olet näin nähnyt niin tarkoittaa sillon tietenkin että kaikki joukkueet tekee näin. En ainakaan itse tiedä yhtään ketään ketä joisi ennen treenejä kaljaa. Olis ihan kiva tietää mikä porukka tommosta harrastaa.

Jeps

Osaakohan kukaan sanoa mitä kustantaa pelaaminen 3-divari halli/tekojääsarjassa Pirkanmaan alueella. Tietenkin on joukkuekohtaisia eroja, mutta jos jotain lukuja saisi niin saisi jotain käsitystä.

Miten minä muistelen, että se jääkiekko oli jotain tyyliin:

-Talvella joka päivä hallille. ( ei ihan joka sunnuntai ).
-Persesuoli pitkällä vedetyt kesätreenit (10 krt viikossa).
-Paskaolo treeneissä ainakin 2 krt viikossa.

Ei siinä sitten ainoana iltana ennen vapaata tullut paljon mieleen vetää olutta. Nukutti.

ps. Onhan siitä tosin jo vuosi kun lopetin, joten voin muistaa myös väärin.

Olisko tämmöinen ohjelma hyvä:

Ma:Loikka/spurtti harjoitteet+(Leuanveto).
Ti:Kuntolenkki 1h+kuntopiiri(vatsa,selkä,punnerrus,y. kyykyt,etunojahyppy,pohjenousut,kaikkia 15-30x3-4,vatsat ja selät myös kiertäen)
Ke:Vapaa.(Leuanveto)
To:Loikka/spurtti harjoitteet+leuanveto.
Pe:Kuntolenkki 1h+kuntopiiri(sama kuin ti)
La:Ylämäki juoksu(maitohappo reeni)+(leuanveto)
Su:vapaa.

Heikoimpia osa alueita mulla on nopeus ja yläkroppa.Siks esim.Leuanveto on 3-4x viikossa...

Nyt vois tänne kertoa kokemuksiaan eri varusteista ja mitä kukin suosittelee käytettäväksi.

Ite tykkään paljon Bauerista. Tällä hetkellä mailat (tällä hetkellä maila :D), hanskat, toppahousut, kypärä ja luistimet ovat Bauerilta. Tai luistimet ovat Nikeltä mutta sama valmistaja kuitenkin...

Pelaamiseen varmaan eniten vaikuttavat maila, luistimet ja hanskat. Niiden on syytä olla laadukkaat niin saa itsestä parhaan irti. Ei tietenkään ilman munasuojiakaan kannata pelata, mutta eniten pelaamiseen vaikuttavat siis edellämainitut. Mun mailat on jäykkyydeltään regularia ja lapamalliksi kelpaavat Bauerilta ainakin 92 (Naslund) ja 106 (Jokinen). Muita en oo testannu. Nykyinen maila on Bauer Endure 2 johon en ole kyllä tyytyväinen... Kaksi tällaista ostin ja toinen meni poikki ja tästä jälkimmäisestä on lapa paskana. Vaikuttaa hieman laukaukseen kun vetää halki olevalla lavalla. :D Eli uusi maila(t) on hakusessa ja olen miettinyt eri vaihtoehtoja puumailoista vaihtolapaisiin ja vaihtolapaisista kokohiilikuituihin. Tällä hetkellä ykkös sijalla on Bauer One 90, mutta sen hinta on täällä aika suolainen... 200 euroa/kpl tarjouksessa :eek: No tuskin ne hinnat ainakaan laskevat kun kausi lähestyy, mutta voisi kyllä käydä jossain muussa kaupungissa bongaamassa hintoja.

Bauerilta ainakin se vapor sarja on aika hyvin istunut. Varsinkin ne xxx tuotteet. Onneksi tuli vuosi sitten lopetettua tuossa vuosi sitten aktiivipelaaminen.

Ja kiekolle tiedoksi että oikea (ja ainut) lapamalli on 31.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom