Itsensä kehittäminen ja sen eri tekniikat?!

En tiedä sopiiko nyt tähän esimerkkiin, mutta periaatteessa kaikkein paras olisi kai kysyä niin, että olettaa myönteisen vastauksen itsestäänselvyydeksi. "Vietkö roskat ulos nyt vai vasta ruuan jälkeen?"

Mutta nyt aletaan olla aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä...
Eii..:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Annas kun pappa yrittää kertoa jutun juonen: :)
Jokaisella ihmisellä on tietyt käsitykset omasta itsestään ja sitä kautta siitä että mitä on mahdollista tehdä tai saavuttaa ja mitä ei.

Kotipaikka, koulutus, ikä, ammatti yms. yms. luovat kehyksen jonka kautta ihminen katselee maailmaa, ja myös asettaa itselleen näkymättömiä rajoja jotka estävät ihmistä tavoittelemasta ja saavuttamasta onnellisuutta ja unelmiaan.

Minä haluan 'jotain' mutten voi saavuttaa sitä koska olen 'tällainen'. Tällaisen itsensäkehittämis-rumban yksi peruspylväs on usein se että näet itsesi sellaisena kuin olet juuri nyt unohtaen "taustasi" ja aiemmat käsityksesi itsestäsi.

Esim. Dinho kokee itsensä joskus (esim. työnhaussa) epävarmaksi, ja katselee silloin itseään lintuperspekstiivistä, jolloin isosta pelottavasta asiasta tulee yhdentekevä --> Dinho on haastattelussa rentoutunut ja saa unelmiensa paikan. Yksi unelma on taas saavutettu ja elämä on parempaa.

Kaikilla omat tapansa!

Minä taas katson itseäni työn haku tilanteessa mahdollisen tulevan työnantajan silmin ja käyttäydyn sen mukaisesti, mitä hän saattaa tietää minusta etukäteen ja mitä hän näkee minussa siinä tilanteessa.

Siis kehittää itseään, vai tuossa työpaikanhaku-tilanteessa?

En tiedä sopiiko nyt tähän esimerkkiin, mutta periaatteessa kaikkein paras olisi kai kysyä niin, että olettaa myönteisen vastauksen itsestäänselvyydeksi. "Vietkö roskat ulos nyt vai vasta ruuan jälkeen?"

Mutta nyt aletaan olla aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä...

Ei kyllä toimis meikäläiseen tuommoiset ukaasit. :whip:
Tuskin keneenkään muuhunkaan.

Ei kyllä toimis meikäläiseen tuommoiset ukaasit. :whip:
Tuskin keneenkään muuhunkaan.

Juu, kyllä tässä kirjoittajalta hieman hukkui tuo punainen lanka niinkuin itsekin epäili, mutta niinhän se tuppaa hukkua meiltä muiltakin.. :)

Kyllä joskus vieläkin jossain törmää myyjiin jotka koittavat tuolla 'laitetaanko herralle kaksi vai viisi nahkatakkia' -meinigillä. Se on kaupanteon vastine 'meille vai teille' -klassikolle, moniko nainen on hurmattu tuolla fraasilla?

Mutta takaisin aiheeseen: Nythän keskustellaan (korvien välisistä) keinoista joilla voi parantaa elämänlaatuaan ja lisätä onnellisuuttaan, liittyi se sitten haaveissa olevan työpaikan tai naisen saantiin, muistin parantamiseen tai mihin vaan mikä tekee ihmisen onnelliseksi.

Ei kato kenenkää tarvi kehittää itteään. Tuu säkin takas tonne wätöfakiin...

Mutta takaisin aiheeseen: Nythän keskustellaan (korvien välisistä) keinoista joilla voi parantaa elämänlaatuaan ja lisätä onnellisuuttaan, liittyi se sitten haaveissa olevan työpaikan tai naisen saantiin, muistin parantamiseen tai mihin vaan mikä tekee ihmisen onnelliseksi.

Munkin mielestä itsensä kehittäminen on muutakin, mitä paremman ulosannin opettelua. Ehkäpä nunnankin. Tavoitteet on tärkeitä, mutta siihen tavoitteeseen pyrkiessä on hyvä tuntea onnellisuutta, tai sitten pitäisi punnita kannattaako se. Jos otat suihin rahasta, niin kannattiko se? Asioilla on hyviä ja huonoja puolia. Ei se ole aina itsensä tsemppaamista. Joskus asioiden puntaroinnilla pääsee jo pitkälle.

Nuo nimen hokemiset ja lähelle tulot, sekä reilut kädenpuristukset kyllä tunnistaa hyvin, kun ne on opeteltuja. Myyntimiesten kikat on ihan omia juttuja. Ehkä olen niitä jo liikaa nähnyt.

Itsensä kehittäminen(Self improvement)

Terve!

Olisin kiinnostunut löytämään netistä hyviä videoita, dokumentteja jne jotka käsittelevät jollain tapaa itsensä kehittämistä. Olin lukioaikoina erittäin kiinnostunut psykologiasta ja kaikesta siihen liittyvästä, ja siitä lähtien se on jäänyt tavallaan päälle :)! Nyt olen lomalla työharjoittelusta, ja minulla olisi aikaa katsella erilaisia dokumentteja ynnä muita. Youtubestahan löytyy aivan älyttömästi videoita, mutta kun nimenomaan haluaisin katsoa vähän pitemmän dokumentin jostain aiheesta.

Aihe-esimerkkejä: Positive thinking, Self-confidence, Self improvement, Ambition, Succeed, Concentration, Motivation, Ja ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä joka liittyy jollain tapaa itsensä kehittämiseen henkisesti :)! Nuo sanat nyt vaan lähinnä tuli ensimmäisenä mieleen.

Haluan katsoa dokumentteja siksi, koska minua kiinnostaa monet aiheet, ja ajattelen että niitä katsomalla piristyn ja itsetuntoni nousee, ja ajattelen asioita positiivisemmin kuin tällä hetkellä! Olen kuitenkin jokseenkin taipuvainen negatiiviseen ajatteluun...

Äääh no kunhan jotain linkitätte, niin mielelläni nyt yöllä katselen :)!

Parasta itsensä kehittämistä on se, että haistattaa hevon vitut itsensäkehittämisoppaille.

En minä varsinaisesti semmoista olekaan etsimässä. On vaan mukavaa haalia lisää informaatiota, ja itse voi päättää mihin uskoo, ja mihin ei :)! Monesti hyvä dokumentti antaa ihmisille työkalut itsensä kehittämiseen, eikä tarjoa mitään valmiina. Semmoisista minä tykkään! Tottakai näitä pitää erittäin kriittisesti katsella, koska itsensäkehittämisoppaat ovat suuri bisnes jenkeissä, ja niitä löytyy varmasti satoja erilaisia joissa luvataan kaikki hetkessä. Terve järkikin sanoo, että jos on esim. huono itsetunto niin ei sitä saada hyväksi päivissä tai viikoissa. Se on kuukausien ja jopa vuosien prosessi.

No ikävä kyllä et netistä löydä, mutta kirja Mind Gym ainakin liittyisi aiheeseen. Kirjassa käsitellään lähinnä urheilijan kannalta asioita, mutta kirjan lukeneena sanoisin että monet ohjeet toimivat lähes kaikessa tekemisessä. Jos olet tosiaan tuosta kiinnostunut niin Mind Gym ON LUETTAVA! Siis ei nyt kirjaimellisesti, mutta on kyseisestä aiheesta kuin sudenpentujenkäsikirja.
Toinen joka jollain tapaa mahdollisesti asiaan kuitenkin liittyisi ja suosittelen katsomaan, vaikka ennakkoluuloja varmasti on.
Tupacin haastattelu, jossa hän puhuu ainakin:Sanoituksistaan(0:10->), Itsensä kehittämisestä(1:05-2:23), Amerikan ongelmista ja rap musiikin "Vihaisuudesta" (2:24->)
http://www.youtube.com/watch?v=jWn4pomYbJg

Muutenkin suosittelisin lähes kaikkea mikä löytyy haku sanalla Tupac Interview.
Muuta pohdittavaa, jos kiinnostaa:
http://www.goodreads.com/author/quotes/87764.Tupac_Shakur

No ikävä kyllä et netistä löydä, mutta kirja Mind Gym ainakin liittyisi aiheeseen. Kirjassa käsitellään lähinnä urheilijan kannalta asioita, mutta kirjan lukeneena sanoisin että monet ohjeet toimivat lähes kaikessa tekemisessä. Jos olet tosiaan tuosta kiinnostunut niin Mind Gym ON LUETTAVA! Siis ei nyt kirjaimellisesti, mutta on kyseisestä aiheesta kuin sudenpentujenkäsikirja.
Toinen joka jollain tapaa mahdollisesti asiaan kuitenkin liittyisi ja suosittelen katsomaan, vaikka ennakkoluuloja varmasti on.
Tupacin haastattelu, jossa hän puhuu ainakin:Sanoituksistaan(0:10->), Itsensä kehittämisestä(1:05-2:23), Amerikan ongelmista ja rap musiikin "Vihaisuudesta" (2:24->)
http://www.youtube.com/watch?v=jWn4pomYbJg

Muutenkin suosittelisin lähes kaikkea mikä löytyy haku sanalla Tupac Interview.
Muuta pohdittavaa, jos kiinnostaa:
http://www.goodreads.com/author/quotes/87764.Tupac_Shakur

Kiitos paljon :)!

Täytyypä mennä kirjastosta etsimään tuota kirjaa!

Joo ja Tupacia tulee kuunneltua aika paljon, ja mulla on koko hänen tuotantonsa koneella. Haastatteluja on silti tullu katottua tosi vähän, että kiitos vinkistä :)!

Kiitos paljon :)!

Täytyypä mennä kirjastosta etsimään tuota kirjaa!

Joo ja Tupacia tulee kuunneltua aika paljon, ja mulla on koko hänen tuotantonsa koneella. Haastatteluja on silti tullu katottua tosi vähän, että kiitos vinkistä :)!

Jos Tupacia tykkäät vähänkin kuunnella niin "Tupac:Resurrection"-dokkari jos et jostain syystä ole katsonut on erittäin suositeltava, eli kyseessä herran elämäntarina.
Toinen kirja joka tosin vain sivuaa asiaa, on Born to Run(Syntynyt juoksemaan). Erinomainen romaani ja mikä parasta vieläpä totta. Lähinnä sitä lukiessa pistää miettimään eri henkilöiden elämäntapoja ja vertaamaan niitä omaan elämäänsä.

Varmaan yksi suosituimmista luennoista eli Randy Pausch - Last Lecture.
Pähkinänkuoressa proffa pitää viimeisen luennon ennen kuolemaansa ja tykittää viisauksia, eli siis jo luentoa pitäessään tietää ettei elinaikaa enää paljon ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom