Aloin tässä miettimään, että onkohan tuo oma itsekuri päivitetty millon viimeksi. Mitä itsekuri edes on. Olen ajatellut, että itsekuria on se, että tulee käytyä salilla ja dieetissä pysytään. Tuo taitaa olla kuitenkin aika pientä, kun puhutaan itsekurista. Salilla käynnistä tulee rutiinia ja ruokavalion noudattamisesta tulee rutiinia, joten itsekurin yksi aste on saavutettu. Itsekuri vaatii kuitenkin enemmän kuin asioiden rutinoitumista. Miten itsekuria harjoitetaan siinä vaiheessa, kun salilla käyminen on mukavampaa, kuin käymättä jättäminen? Itsekuria on myös se, että tajuaa mikä on liikaa ja milloin on levättävä. Kuinka moni tunnustaa, että on reenannut ihan tutun kaavan mukaan rutiininomaisesti? Itse olen huomannut, että perkele en oo kyllä antanu reeneissä ihan 100% suoritusta ja fokus ei oo ollut siinä reenissä 100%. Mitä itsekuri muiden mielestä on? Auttaako treenipäiväkirja pysymään nousujohteisuudessa? Mitä itsekuriin liittyviä asioita treenistä tulee mieleen? Rautainen motivaatio on aina parempi kuin itsekuri, mutta kun motivaatio pettää niin pysyykö itsekuri? Ois se vaan niin hienoo kun arkisin pystyis kurinalaisesti tekemään asioita itsensä hyväksi ja sitten viikonloppuna vois relata hyvällä omallatunnolla. Luulis, että nämä päänsisäiset asiat on yksi tärkeimmistä treeniin liittyvistä tekijöistä. Miten pakkislaiset kehittää itsessään näitä henkisiä ominaisuuksia? Kuinka oppii ottamaan itsestään enemmän irti?