Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riittääkö kapeen ja normi penkin väliin yksi väli päivä kun ohjelmani on :
rinta olkapää
selkä
jalat
hauis ojentaja (dipit ja kapee penkki kannattaa varmaan tehdä tänä päivänä ??)

Joka toinen päivä käyn salilla.

vai kannattaisko muuttaa ohjelmaa:
rinta olkapää
selkä
hauis ojentaja
jalat

Niin sais enemmän lepo päiviä kapeen ja normi penkin väliin.

Vastaillaan nyt vanhoihin posteihin ku joku on tän nostanu :)

Tosiaan paljon (vaikka eihän sitä paljon oo missään vaiheessa :D) saa ottaa rautaa pois, kun vaihtaa normi penkistä kapeeseen pitäen kyynärpäät kokoajan kyljissä kiinni ja tanko tosiaan enemmän tonne mahalle.

Ja tohon ylätalja/leuanveto keskusteluun vaan ettei siinäkään taas mitään absoluuttista totuutta oo. Taitaa riippua aika paljon välityksistä/tekniikasta jne. Ennen tehny taljaa ja nyt vaihto leukoihin ja hyvältä tuntuu! Saahan sen paineen siellä pysyyn, kun keskittyy liikkeeseen kunnolla ;)

vai kannattaisko muuttaa ohjelmaa:
rinta olkapää
selkä
hauis ojentaja
jalat

Niin sais enemmän lepo päiviä kapeen ja normi penkin väliin

Itse suosisin mielummin tätä jaollisesti jos pitäisi valita, koska jos ojentajat ovat vähänkin vielä jumissa kovasta kapeesta penkki ja dippi treenistä niin voipi olla, että rinta päivänä penkki ei kulje toivotulla tavalla.

Okei, syynä voi olla kyllä tämä lämmittely. Mitään ihmeempiä lämmittelyjä en ole koskaan tehnyt. Muutama minuutti pyörällä ja sitten ensimmäisen liikkeen pariin. Penkissä lämmittelen kuitenkin niin, että x20 tangolla ja 60kg:sta kymmenittäin ylemmäs kohti sarjapainoani eli 4-5 sarjaa ennen sarjapainoa tulee tehtyä.
Tekniikan pitäisi aivan kunnossa olla, joten kallistun tähän kunnon lämmittelyyn.

kannattaa vetää ton tangon ja 60kg välis sillä 40kg:lla kans.

monta kertaa viikossa penkkaatte ja mitä apuliikkeitä teette ja onko toiminut.
ite olen nyt aloittanut tän vuoden treenit näin
ma nopeus penkki + ranskis suoralla tangolla n.3x8-10 tanko otsaan, nenään ja kurkkuun vaihtelulla.
ja ranskis käsipainoilla 3x6-8 selin makuulla kuoletus lattiaan, en tieä nimeä.
pe kova penkki, käsipainoilla pystäri ja viparit 3x8-10

monta kertaa viikossa penkkaatte ja mitä apuliikkeitä teette ja onko toiminut.
ite olen nyt aloittanut tän vuoden treenit näin
ma nopeus penkki + ranskis suoralla tangolla n.3x8-10 tanko otsaan, nenään ja kurkkuun vaihtelulla.
ja ranskis käsipainoilla 3x6-8 selin makuulla kuoletus lattiaan, en tieä nimeä.
pe kova penkki, käsipainoilla pystäri ja viparit 3x8-10

Ittellä parhaiten toiminu niin että yks rintapäivä viikossa ja yks ojentajapäivä viikossa, erikseen (3-jakoinen). Eli vaikka maanataina penkkipv ja keskiviikkona ojentajapäiväö. Ja niin että penkissä 3x3-6 . Aina kun tulee edes jossain sarjassa 6 toistoa niin ens viikolla 2.5kg lisää tankoon.

Esim. näin:
Ma: rintapäivä. normipenkki 3x5 + vinpena käsipainoilla 3x8
Ke: ojentajapv. kapea penkki 3x7 + ranskalainen 3x8-10

Tolla tullut nyt kesän jälkeen n.10 kg lisää sarjapainoihin, mihin olen ihan tyytyväinen, toki painoakin on tullut sitten aika paljon lisää ja tietenkin auttanut myös.

Aiemminkin tänne kirjotin ja edelleen painin saman ongelman kanssa. Eli penkki maksimi ei ota noustakseen millään, nyt suunnilleen 4kk olen yrittänyt samaa 80kg mutta ei vain nouse. Nelijakoisella olen treenannut ja penkkiä tullut tehtyä kerran viikkon. Sarjoja olen tehnyt seuraavanlaisia viimeksi esim 70kg 2x4 ja 1x3, 75kg olen kaksi toistoa saanut. Tekniikan pitäisi suunnilleen olla kunnossa. Missä mahdollisesti voi olla vika? Olisiko esim ryssäpenkki ohjelma tässä tilanteessa kokeilemisen arvoinen?

Aiemminkin tänne kirjotin ja edelleen painin saman ongelman kanssa. Eli penkki maksimi ei ota noustakseen millään, nyt suunnilleen 4kk olen yrittänyt samaa 80kg mutta ei vain nouse. Nelijakoisella olen treenannut ja penkkiä tullut tehtyä kerran viikkon. Sarjoja olen tehnyt seuraavanlaisia viimeksi esim 70kg 2x4 ja 1x3, 75kg olen kaksi toistoa saanut. Tekniikan pitäisi suunnilleen olla kunnossa. Missä mahdollisesti voi olla vika? Olisiko esim ryssäpenkki ohjelma tässä tilanteessa kokeilemisen arvoinen?

Kannattaisi kyllä tehdä vähän pidempiä sarjoja vielä noilla maksimeilla, jotain 6-8 toistoa.

Ja edelliseen lisätäkseni unohtaa 4-jakoinen hetkeksi ja palata takaisin perusasioiden ääreen. 1-jakoinen ohjelma (starting strenght ja sen jatkoversiot) ja unohtaa myös maksimien kokeilu muutamaksi kuukaudeksi.

Ruokavaliolla saattaa myös olla osuutta asiaan.

No ruokavaliosta tuskin on kiinni sillä paino noussut kesästä 67kg->76kg ja muissa liikkeissä tulokset kehittyneet. Oletko tosissasi sitä mieltä että kannattaisi vaihtaa 1 jakoiseen? Sillä kohta vuosi salilla käyty siitä puoli vuotta satunnaista ja nyt toinen puoli vuotta tehty tuolla 4 jakoisella.

No kyllä nyt puolen vuoden jälkeen kannattaa jo koko ohjelma laittaa uusiksi varsinkin jos kehitys on tyssännyt. Voimatreenissä toimii usein paremmin tiheämpi frekvenssi, joten 1-jakoinen voisi olla ihan hyvä valinta. En oikein käsittänyt tuota jälkimmäistä lausetta, ei tuo nyt mikään kummoinen treenitausta kuitenkaan ole, eikä vuosienkaan treeni ole mikään este treenata 1-jakoisella. Voisin melkein veikata, että oot tehny saman virheen ku minä aloitellessa, eli on muka pitänyt ottaa joku hieno 4-jakoinen käyttöön ilman että on minkäänlaisia pohjia alla. Harva aloittelija saa noin jaetusta ohjelmasta kaikkea irti, ja aloittelijaksi voit itseäsi vielä pitää treenitaustan ja painot huomioiden.

Juu no ihan aloittelija itseäni pidänkin ettei siinä mitään ja lähinnä massaa olenkin koittanut hankkia mutta penkissä sitä voimaa ehkä enemmänkin. Ohjelman vaihto käynyt muutenkin mielessä joten nyt se sitten taitaa kannattavinta olla.

Millä painoilla ootte yleensä tehny penkssä sarjaa kun satanen nousi ekan kerran. Mulla meni viime treenissä 3x8x75 joten jos kesään mennessä saisin 100kg saattas olla realistinen tavote?

Millä painoilla ootte yleensä tehny penkssä sarjaa kun satanen nousi ekan kerran. Mulla meni viime treenissä 3x8x75 joten jos kesään mennessä saisin 100kg saattas olla realistinen tavote?

Enemmänkin voisit saada kesään mennessä. Kun tolla setillä maksimisi saattaisi olla 95? Kympin kun otat 75kg:lla niin satanen pitäis nousta.

Jos nousee 20kg 10-15kertaa nii paljokos maximissa nousis? Ja leukoja menee n.15-20
olettaisin että tuossa vaiheessa maximi ois kutakuinki suuruusluokkaa 35kg, paljonko painat? jos tuon verran penkkaat ja leukoja menee yli tusinan niin epäilen että olet joko erittäin kevyttekoinen tai lihastasapainosi on aika HELVETIN sekaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom