Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli ongelmani on se, että tehdessäni tasa/vinopenkkiä käsipainoilla, aina joudun lopettamaan siihen kun tulee sietämätön polte olkapäihin. Jotain siis teen varmasti väärin. Yritän kyllä pitää olkapäät yhdessä takana kuten tangolla tehdessä, en tosin tiedä kuinka hyvin tämä sitten onnistuu.

Olen yrittänyt tehdä niin että olkavarret on 90 asteen kulmassa kylkeen nähden ja myös niin että olkavarret on pienemmässä kulmassa. Ylä-asennossa yritän saada painot suoraan olkapäiden yläpuolelle. Aina kuitenkin olkapäät väsyy ensin.

Itse saan parhaan tuntuman rintaan kun pitää kyynärpäät suurinpiirtein samassa kulmassa kuin tangollakin tehdessä, liian suurella tai liian pienellä kulmalla ottaa itsellä myös olkapäihin. Lisäksi pitää keskittyä nostamaan rinnalla, eikä vain tunteettomasti liikuteta painoja paikasta a paikkaan b. Netissä oikeaa tekniikkaa on kumminkin aika vaikea opettaa joten jos sinulla on mahdollisuus niin ota joku kokeneempi kaveri mukaan salille joka osaa opastaa tai sitten jatkat vaan tekniikan hakemista, eiköhän se sieltä vielä löydy. :thumbs:

Pujopartaa kompaten, kyynärpäät enempi samalla tapaa kuin penkissä. 90-kulmassa mulla treeni menee ihan kokonaan olkapäille, ei rinta siinä enää työskentele juuri ollenkaan. Rauhassa haet sen fiiliksen ja oikean asennon, pyri tuomaan se paine rintalihakseen ja tekemään nosto enemmän sillä. Noilla käppäreillä pelatessa se homma on aina melko tarkkaa tekniikkapuolella. Eipä tätä tän paremmin voi netissä selitellä.

Mikä lihas/lihakset on heikko kun vikassa toistossa 8 lähtee kyynerpäät kohti korvia? eipä siinä olen ihan tyytyväinen tämän hetkiseen penkki kuntoon mutta kun tälleen tapahtuu niin jokuhan siinä on heikkoa, latsit ojentajat tms

Joo, no...
Onhan se mahtavaa kun 14 vuotiaana repii painoja penkistä. Mutta, tuossa iässä; kun keho vielä kasvaa. Olisi tärkeämpää hioa niitä tekniikoita, hankkia kokovartalon peruslihaskunto, vielä kun sitä kasvuhormoonia saa ilmaiseksi. Voin nimittäin sivustaseuraajana sanoo, et voit jäädä 167 senttiseks, jos pahasti revit.. Mites jalat? Paljon menee kyykkää? :D

niin, tekniikkaa niin, ettän nosto on aina samanlainen. Tanko laskeutuu aina samaan paikkaan ja kaari on aina samanlainen, mikäli sen kanssa nostat.

no 14 vuotiaana voi hioa tekniikat kuntoon ja peruskuntoa hommata mutta kyllä se kovempi puntaillu oikeasti kannattaa jo teini-iässä aloittaa jos johonki haluaa päästä ennenku on vaikka kolmikymppinen...

Mistähän tämä juttu on alkanut, että jos nuorena punttaa, niin jää lyhyeksi? Kuulostaa vähän selittelyltä meikän korvaan. "penkkasin kato niin kovaa teininä, että jäin tämmöiseksi jakkaraksi..." Toiset kasvaa pitkiksi ja toiset lyhyiksi, niin se vaan on. Idässä painonnostotreenit alkaa jo alta 10 vanhana. Ja kotoSuomessa maaseudulla moni tekee lapsena raskastakin työtä, eikä silti jää puutarhatontuksi.

Mistähän tämä juttu on alkanut, että jos nuorena punttaa, niin jää lyhyeksi? Kuulostaa vähän selittelyltä meikän korvaan. "penkkasin kato niin kovaa teininä, että jäin tämmöiseksi jakkaraksi..." Toiset kasvaa pitkiksi ja toiset lyhyiksi, niin se vaan on. Idässä painonnostotreenit alkaa jo alta 10 vanhana. Ja kotoSuomessa maaseudulla moni tekee lapsena raskastakin työtä, eikä silti jää puutarhatontuksi.
Muistan kun olin 8 luokalla, opettaja valisti "steroideista" ja siitä miten painojen kolistelu lopettaa pituuskasvun yms. Aika :anssi:

Kertokaa minulle hyviä syitä, miksi PITÄISI olla pitkä? Mulla pituutta 170-171, en tiedä olisinko kasvanut sitten hirveästi enempää vaikka salilla en olisi edes aloittanut käymään, kahdeksannella olin alle 170. En ole noin vuoteen kasvanut yhtään. Tietty pari lisäsenttiä ei olisi pahitteeksi. Kummisetäni on pitkä, +185 uskoisin, mutta taas serkkujeni isä on minua kolmisen senttiä lyhyempi.

Kertokaa minulle hyviä syitä, miksi PITÄISI olla pitkä? Mulla pituutta 170-171, en tiedä olisinko kasvanut sitten hirveästi enempää vaikka salilla en olisi edes aloittanut käymään, kahdeksannella olin alle 170. En ole noin vuoteen kasvanut yhtään. Tietty pari lisäsenttiä ei olisi pahitteeksi. Kummisetäni on pitkä, +185 uskoisin, mutta taas serkkujeni isä on minua kolmisen senttiä lyhyempi.

Yltää paremmin omenoihin puussa..??

Kyllä miehelle yli 170cm on ihan riittävästi, eikä ihmistä kannata liialla pituudella kuitenkaan pilata. Muutenkin saa vähemmän vaikeammin näkymään vähäisetkin lihat jos on lyhyt :)

Tuosta on tosin aikaa jo reilu puolisen vuotta, sen jälkeen napsahti solisluu jääkiekon parissa, jonka seurauksena pitkä salitauko... Muutama kuukaus takaperin napsahti uudestaan solisluu, jälleen lätkän parissa. Nyt oon sitten kuukauden verran kerenny käymään normaalisti salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom