Iso penkkipunnerrusketju

Siinä on se että nostajat ei tajua olevansa vahvoja, ja ei treenaavat ihmettelee miten ne on niin vahvoja :)

Itsekkin tuntuu että onpa heikkoa kun saan n. 77,5penkistä, 120-130mavessa, ja kyykkymaksimi on sarjapainojen perusteella n. 100kg, ja omapaino on 68, pituus 173.

Sitten kun miettii että tänäänkin istunut autossa 2tuntia, istunut tietokoneella 5tuntia, katsonut tunnin telkkua ja syönyt 2lihapiirakkaa, 3banaania ja hiukan rahkaa+jugurttia niin tulee olo että on geenit kohdallaan kun unirytmikin on klo 4 aikaan yöllä nukkumaan menoa:D

Mitään "treeniohjelmaa" en käytä, pidän lepopäivän melkein aina joka treenin välissä, joskus teen eri ryhmiä samana päivänä, joskus venyttelen ja kokeilen saada vaikka älyttömät hapot/väsymyksen lihaksiin yms. kokeiluja.

Treenatessa esim penkkiin otan kuitenkin täysillä, kunnon lämmittelyt muttei liian hapoille, ja 4-6toistoilla 1-3sarjaa. Kuuntelen eniten mitä kroppa sanoo ja treenaan sen mukaan.

sanoisin että pidemmän päälle ei hirveen järkevää reenata ilman ohjelmaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten aloittelijan on hyvä tehdä penkkiä? Mimmosilla sarjoilla ja toistoilla jne? Onko tuo Miken 2x6 systeemi ok? Oon tähän mennessä tehny 5x5 tyylillä, sarjapainot alussa 40 kg nyt 57,5kg (salilla käynyt kohta 3kk), mutta tuntuu ettei tuo 5x5 systeemi sovi meikäläiselle tai tämmöiselle aloittelijalle, kun nyt on ruvennu tekee nuo sarjat niin tiukkaa etten saa puhtaita viiden sarjoja enää tehtyä. Esim. eilen sarjat menivät näin 5,4,2,3 ja 3 eli olisko syytä vaihtaa systeemiä vai teenkö tuota vaan kunnes se alkaa sujua? Oon viikon väölein lisännyt aina 2,5kg lisää painoa penkkiin.

^¨Näkisin että 5*5 ihan yhtä oiva kuin 2*6,tulee se siinäkin stoppi jossain vaiheessa.Ehkä vois aatella kun tekee 2*6 niin jää enemmän ruutia ojentajatreeniin jos teet ne samana päivänä niin penkkimax nousis nopeemmin.Täähän on vaa spekulointia ja jopa vähän "riskialtista" sellasta,tulee kohta joku penkkiguru...:D

^¨Näkisin että 5*5 ihan yhtä oiva kuin 2*6,tulee se siinäkin stoppi jossain vaiheessa.Ehkä vois aatella kun tekee 2*6 niin jää enemmän ruutia ojentajatreeniin jos teet ne samana päivänä niin penkkimax nousis nopeemmin.Täähän on vaa spekulointia ja jopa vähän "riskialtista" sellasta,tulee kohta joku penkkiguru...:D

Juu teen ojentajiakin samana päivänä.

Itte oon tehny 10 alkulämmittely ja sitte 8x3 ja kuukausi sitte sain tuskalla ihan just ja just 50kg ja teen penkin kerran tai 2 viikos ja nyt menee 2x60 ja 5x50...... ja ikää on kuukautta vaille 15 :D tulos ei oo maailmanparas :D

''Miten aloittelijan on hyvä tehdä penkkiä? Mimmosilla sarjoilla ja toistoilla jne? Onko tuo Miken 2x6 systeemi ok? Oon tähän mennessä tehny 5x5 tyylillä, sarjapainot alussa 40 kg nyt 57,5kg (salilla käynyt kohta 3kk), mutta tuntuu ettei tuo 5x5 systeemi sovi meikäläiselle tai tämmöiselle aloittelijalle, kun nyt on ruvennu tekee nuo sarjat niin tiukkaa etten saa puhtaita viiden sarjoja enää tehtyä. Esim. eilen sarjat menivät näin 5,4,2,3 ja 3 eli olisko syytä vaihtaa systeemiä vai teenkö tuota vaan kunnes se alkaa sujua? Oon viikon väölein lisännyt aina 2,5kg lisää painoa penkkiin.''

Luuletko tosiaan, että joka viikko saat lisättyä sen 2,5 kiloa ja aina kun ei lisäys onnistu niin vaihdetaan ohjelmaan ja 2,5 kiloa nassahtaa taas lisään tankoon? Vuodessa tällä tavalla sun penkkimaksimis nousis 120 kiloa. Ei tolla miken systeemilläkään kokoajan sitä rautaa tankoon lisätä vaan välillä otetaan painoja taaksepäin, aivan kuten millä tahansa muullakin systeemillä.

''Miten aloittelijan on hyvä tehdä penkkiä? Mimmosilla sarjoilla ja toistoilla jne? Onko tuo Miken 2x6 systeemi ok? Oon tähän mennessä tehny 5x5 tyylillä, sarjapainot alussa 40 kg nyt 57,5kg (salilla käynyt kohta 3kk), mutta tuntuu ettei tuo 5x5 systeemi sovi meikäläiselle tai tämmöiselle aloittelijalle, kun nyt on ruvennu tekee nuo sarjat niin tiukkaa etten saa puhtaita viiden sarjoja enää tehtyä. Esim. eilen sarjat menivät näin 5,4,2,3 ja 3 eli olisko syytä vaihtaa systeemiä vai teenkö tuota vaan kunnes se alkaa sujua? Oon viikon väölein lisännyt aina 2,5kg lisää painoa penkkiin.''

Luuletko tosiaan, että joka viikko saat lisättyä sen 2,5 kiloa ja aina kun ei lisäys onnistu niin vaihdetaan ohjelmaan ja 2,5 kiloa nassahtaa taas lisään tankoon? Vuodessa tällä tavalla sun penkkimaksimis nousis 120 kiloa. Ei tolla miken systeemilläkään kokoajan sitä rautaa tankoon lisätä vaan välillä otetaan painoja taaksepäin, aivan kuten millä tahansa muullakin systeemillä.

Eli mielestäsi 5x5 on hyvä aloittelijalle? Oon 3kk tehny tolla 5x5 ja ihan ok on mielestäni kehitys ollu penkissä paitsi viimeisen kuukauden aikana on ollut tiukkaa saada puhtaita sarjoja tehtyä. Eilen meni tolla 57.5kg sarjat 5,5,5,3 ja 3 et siinä mielessä se alkaa sujumaan.

Koita joskus huvikseks 8x3 jos viittit, se on auttanu mulla ihan penteleesti max. tuloksen nostamises no mutta jokanen tekee treenin tyylillään.

Eli mielestäsi 5x5 on hyvä aloittelijalle? Oon 3kk tehny tolla 5x5 ja ihan ok on mielestäni kehitys ollu penkissä paitsi viimeisen kuukauden aikana on ollut tiukkaa saada puhtaita sarjoja tehtyä. Eilen meni tolla 57.5kg sarjat 5,5,5,3 ja 3 et siinä mielessä se alkaa sujumaan.

ehkä se yksinkertasin tapa on että lisäät sen 2.5 kiloo siihen liikkeeseen kun se alkaa tuntuun kevyeltä. Eli tuntuu että jaksais vielä viimesen sarjan viimesen toiston jälkeenkin vetää pari kolme ylimäärästä toistoo. Ihan turha ahnehtia niitten painojen kanssa, silleen se kehitys vaan stoppaa. Ja älä tee niitä sarjoja failureen. Varsinkaan jos yks-jakonen ohjelma on kyseessä.

ehkä se yksinkertasin tapa on että lisäät sen 2.5 kiloo siihen liikkeeseen kun se alkaa tuntuun kevyeltä. Eli tuntuu että jaksais vielä viimesen sarjan viimesen toiston jälkeenkin vetää pari kolme ylimäärästä toistoo. Ihan turha ahnehtia niitten painojen kanssa, silleen se kehitys vaan stoppaa. Ja älä tee niitä sarjoja failureen. Varsinkaan jos yks-jakonen ohjelma on kyseessä.

Kiitos! Ei vaan teen 2 jakosella..

Kyllä mä ainaki välis tein sillain ku alotin mut en mahdollisimman raskailla painoilla ja tein viikos 2 ai 3 kertaa penkkiä ja tais olla sillain että 5x5, 8x3 ja 5x5.
Mutta ei taida olla ihan paras tyyli kyllä.

Kyllä mä ainaki välis tein sillain ku alotin mut en mahdollisimman raskailla painoilla ja tein viikos 2 ai 3 kertaa penkkiä ja tais olla sillain että 5x5, 8x3 ja 5x5.
Mutta ei taida olla ihan paras tyyli kyllä.

tollanen 8x3 ei oo kyllä hyvä aloittelijalle joka vielä opettelee sitä tekniikkaa. Mielummin enemmän toistoja ja sarjat siinä 3-5 tienoilla.

Muuten kun ammattilaiset vetää penkkiä niin onko niillä perse kiinni penkissä? Vai riippuuko säännöistä?

Itse vedän penkkiä tälläisellä systeemillä, 4 x 5-8.

Tangolla n. 20 veryttelynostoa

1 x 8
2 x 5-7
1 x 6-10

Tangolla muutamakymmen toistoa sarjojen päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom