thymorg sanoi:Erittäin paljon tekniikasta kiinni, eihän sitä jaksa kukaan penkki-hauis pelle tollasta opetella :lol2:
Nääh... painonnostajat.. jalka-selkä pellejähän nuo. :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
thymorg sanoi:Erittäin paljon tekniikasta kiinni, eihän sitä jaksa kukaan penkki-hauis pelle tollasta opetella :lol2:
Raven sanoi:Mitähän threadin otsikossa luki?
Juuri näin. Yleensä ne aina itkee joilla se penkki on surkea. Yhtään sen kummempi kysymys oo ku mave-ennätyksen kyselykään. Penkki on vaan semmonen laji, että sitä pitää treenata kauan, että pääsee pitkälle. Mavessa monet vetää 200 hyvin vähällä treenillä ja kehittyy siinä muutenkin nopeemmin ku penkissä...sitte vituttaa ku penkki on paska ja joku kysyy sitä...ja sitte ruvetaan marisemaan.. :Doppilas sanoi:Tai sitten kaikki tämä minun kitinä ja itku juontaa juurensa omaan säälittävään penkkiykköseeni. Päättelkää itse
No iliman muuta anna mennä vaan. Ja niinkun sanoin oli toi sen verran toimiva juttu, että kyllä aion jatkossa kerran vuodessa tykittää läpi.ojuni sanoi:Saiskohan tosta laittaa suomenkielisen version nettiin ilman kuvia sun muuta hässäkkää, suomensin sen nimittäin juuri äsken..
Tape sanoi:No penkki, on taasen laji, joihin edellämainituista ei ole juurikaan vaikutusta. Penkki ei ole juuri kellään "luonnostaan" vahva liike, vaikka olisit miten riski olemukseltasi. Penkki vaatii juuri salitreeniä ja paljon kulkeakseen. Ja pelkän penkkitreenin lisäksi ainakin ojentajaa ja selkää pitäisi olla treenattu.
onion sanoi:Voisihan näiden postausten perusteella täällä kysyä, että miksi muuten jalkakyykkyä ja maastavetoa arvostetaan täällä niin paljon voimanmittareina. Jos koko kropan tehoja tarkastellaan, niin olisihan paras voimanmittari vaikka tempaus ja työntö. Maastavetokin on vain 1/3 näiden liikkeiden koko suoritusradasta. Jos oikeasti ruvetaan hifistelemään, niini nämä on niitä kuningasliikkeitä.
btw. Paljonko mummos ottaa penkistä? Meinasin kun tuolla toisessa threadissa oli juttua 60-vuotiaasta bodarista... joten josko saataisiin vastaava kuva naisesta.Tylerd sanoi:Siks penkissä koska mun mummokin tietää mikä on penkkipunnerrus, se on niin helvetin tunnettu juttu, että siinähän se on helpoin mitata. Äläkä nyt tekstistäni kuvittele, että itse olen samaa mieltä. Näin se vaan on
ajatella...TomiTheHuge sanoi:täällä puhuttiin et jos on kova penkki TULOS! on silloin vahva??
tiedän sellaisia heinäkepin näköisiä kavereita jotka kaatuis eteen puhaltamalla.mut silti ne loppuun hiotun tekniikan ja hirveen kaaren avulla vetää penkiltä saman 120kg ku minä. joka tekee sen jalat penkin päällä. kummalla siis enemmän voimaa??
No hohhoijaa, kerro paljon saat ite samanlaisella tyylillä kun heinäkeppi kaverit? Totta vitussa se tyylikin vaikuttaa, mutta jos nyt napataan kadulta joku heinäkeppi niin ei takuulla ota penkistä 120kg vaikka u kirjaumen mallisena penkillä. Jos ihmisellä ei ole voimaa niin ei se penkistäkään mitään nosta. Toi on kyllä niin paskaa kun jokkut väittää pokerilla, että saa penkistä esim. 150kg, mutta ei nyt viitsi ottaa kun 120kg ettei tarvi nostaa epäpuhtaasti. Ja se 120kg tulee niin vaivalloisesti ettei paremmasta väliä, ei se kaari nyt niin paljoa vaikuta. Ja puhutaan nyt kovista penkkituloksista, eikä mistään "lämmitttely" painoista. Eli jos jollakulla on penkki esim. 220kg niin onhan sillä vitusti voimaa, piste!!!TomiTheHuge sanoi:täällä puhuttiin et jos on kova penkki TULOS! on silloin vahva??
tiedän sellaisia heinäkepin näköisiä kavereita jotka kaatuis eteen puhaltamalla.mut silti ne loppuun hiotun tekniikan ja hirveen kaaren avulla vetää penkiltä saman 120kg ku minä. joka tekee sen jalat penkin päällä. kummalla siis enemmän voimaa??
Mummoni kuuluu Kangasalan marttakehoon ja heillä on tapana joka sunnuntai ottaa penkkiä ristipisto virkkauksen ohessa, ja siellä hän johtaa marttakerho rankkingia tuloksella 156kg jalat penkillä, valitettavasti kuvaa ei ole näyttää :DProteos sanoi:btw. Paljonko mummos ottaa penkistä? Meinasin kun tuolla toisessa threadissa oli juttua 60-vuotiaasta bodarista... joten josko saataisiin vastaava kuva naisesta.
Siis kyllä mä saan ihan yhtä kovan intensiitin joka treeniin, tykkään joka ikisestä treenistä helvetin paljon, joskus joku on mukavampi kun toinen, mutta helvetisti se vaihtelee, nyt on TOP lista tämä:Tape sanoi:Taidetaan kuulua Tylerdin kanssa Pakkiksen virallisiin penkkipelleihin, ainakin nuorison mielestä. Ennemmin pelle joka penkkaa, kuin muuten vaan pelle. Habaa ei kyllä tuu väännettyä ollenkaan samalla intesiteetillä, kuin rintaa ja ojentajia. Ei siihen saa sellaista intensiteettiä, kuin noihin edellämainittuihin. Niin se vaan on, entidä, miksi.
T: Pelle Peloton, eiku penkkaaja
Penkki nyt vaan on kuninkuuslaji isolla K:lla ... moni voi olla erimieltä ja onkin mutta mitäs sitten? Tottakai oikeesti vahvempi on se kumpi vetää enemmän maasta mutta kumpi on miehekkäämpää nykästä tanko maasta vai nostaa se käsillä rinnalta??? Itsekin "tykkään enemmän" mavesta koska oon siinä lahjakkaampi kuin penkissä mutta silti treenatessa tulee huomattua että mave tulos nousee ajanmyötä mutta penkissä tulee vedettyä vaikka mitä eri treeni metodeja jotta sais sinne tankoon +5kg tai ees +2,5kg aina sillointällöinelkees selittäkö skeidaa vaan perustelkaa miksi penkki on (tai ei ole) se kuningaslaji.
oppilas sanoi:Jos arvostat painonnostajia enemmän kuin voimanostajia pelkästään sen takia että painonnosto on teknisempi laji niin arvostatko sitten shakinpelaajia tai dartsimestareita enemmän kuin painonnostajia?