En todellakaan enää ala vänkäämään samasta aiheesta sun kanssa mutta tähän on silleen ihan vähän tartuttava
Johtaminen (imo) on laji kuin mikä tahansa urheilu tai taide yms.
Aika pitkälle voi päästä opiskelemalla, treenaamalla ja tinkimättömällä asenteella. Silti kaikki eivät voi olla mestareita vaikka kuinka opiskelisi, treenaisi ja panostaisi jos geenit puuttuu.
Mitenkään näitä edellisiä herroja väheksymättä, heidän menestys marginaali lajissa on ollut kuitenkin maailman mittakaavassa aika pientä. Liikkeenjohdossa kilpailijoita on paljon enemmän ja kilpakenttäkin globaali, joten vaatimus että meillä olisi roppa kaupalla maailmanmestari luokan johtajia on mielestäni kohtuuton ja epärealistinen.
Toki mukavaa olisi että kaikki johtajat olisi huippu tasoa.
Tulee ihan itellekkin mielikuva että puolustan huonoja johtajia mutta en mä sitä halua tehdä. Yritän sanoa että aika vaikeaa olla hyvä johtaja ja olla hyvä kuuluisa maailmanluokan johtaja on yhtä harvinaisuus kuin olla urheilija olympia tasolla.
e: Tässähän vois ihan listata maailmanluokan mittakaavassa hyviä suomalaisia johtajia. Ainakin Ollilaa itse arvostan. Isä Herlinin elämänkerran olen lukenut ja on niin ristiriitainen persona alkoholi ongelmineen että vaikka loikin mahtavan yrityksen niin hyväksi johtajaksi en ehkä nostaisi ainakaan automaattisesti. Ketäs muita tulee mieleen ? Huonoja johtajia nyt on niin pitkä lista ettei niitä kannata alkaa luettelemaan