Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, olen täysin sitä mieltä, että yrityksen ongelmat ovat aina johdon syytä. AINA, kun tutkitaan miksi joku yritys kompuroi, löytyy syy johdosta, hallituksesta tai omistajista. Aina. Tästä voi olla eri mieltä, mutta vielä en ole käynyt elämäni aikana väittelyä jossa tämä olisi kumottu.
Johto on vastuussa, ja siitä heille maksetaan. Jos purjevene kaatuu myrskyssä, ei se ole miehistön vika. Se on kapteenin vika.
Kun yritys tekee huonoa tulosta, syy on AINA johtamisessa ja johdossa. Aina. Siksi minusta on todella väärin, että Suomessa työntekijät saavat kenkää johdon osaamattomuuden vuoksi. Työntekijän tehtävä on omassa roolissaan keskittyä tekemään oma suoritteensa mahdollisimman hyvin. Johtajan tehtävä on mahdollistaa se ja tarjota kaikki mahdollinen apu ja tuki tavoitteen saavuttamiseksi. Johtajalla on oma rooli ja ihan omat ongelmat, joilla ei suorittavaa tasoa kuulu rasittaa millään tavalla.
Kyllä, olen täysin sitä mieltä, että yrityksen ongelmat ovat aina johdon syytä. AINA, kun tutkitaan miksi joku yritys kompuroi, löytyy syy johdosta, hallituksesta tai omistajista. Aina. Tästä voi olla eri mieltä, mutta vielä en ole käynyt elämäni aikana väittelyä jossa tämä olisi kumottu....
Ailuskin sitten vissiin on luopunut asuntoedusta ja meinaa luopua autoedusta.
Sitä minä vaan ihmettelen varsinkin tuon varajohtajan kohdalla että miksi pitää luopua positioon kuuluvista eduista ollakseen teennäisen jalo. Ja päälle selitys että "Tunsin itseni likaiseksi". Just joo, hieman tekopyhää näin ulkopuolelta katsottuna. Ihmeellinen on median paine kun tuommoista pistää tekemään.
Juuri tuon erorahan takia Ailus ei aiokaan erota. Kannattaa ennemmin puhua vaikka mitä paskaa tässä muutama viikko ja odottaa, että hallitus antaa monoa, sillä jos se menee itse eroamaan, niin ei saa erorahaansa. Onhan siinä kyse kuitenkin melkein vuoden bruttopalkasta.Tällä Kevan Ailuksella on näköjään vielä yli 200 tonnin eroraha. Eli nauraa matkalla pankkiin, jos sattuu nyt saamaan fudut. Mun kaaliin ei ainakaan mahdu, että miten tälläiset kultaiset laskuvarjot motivoisivat ketään tekemään parempaa työtä, oman logiikkani mukaan vaikutus on täysin päinvastainen.
Päivitystä. Ilmeisesti tämä älynväläys on nyt toimeenpantava ihan liittovaltion (heko heko) tasolla.Nyt Saksassakin on herätty edistämään tasa-arvoa, oikeudenmukaisuutta ja edistyksellisyyttä yritysmaailmassa. Ihan sydäntä lämmittää.
Toteutetaanko tämä kenties valitsemalla yrityksen työntekijät pätevyyden, asiantuntemuksen tai yleisen työmotivaation perusteella? No ei tietenkään. Fiksuin tapa suorittaa valinta on tietysti yksilön syntyperäisten, mahdollisimman irrelevanttien ominaisuuksien perusteella. Esimerkiksi näin.
Saksan pörssiyhtiöihin ehkä naiskiintiöt - Naisten asema - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Kovaa puhetta pääluottamusmieheltä
"Me on mielletty tämä puhdistusoperaatioksi" - yt-neuvottelut suututtavat Mikkelissä - Uutiset - Talouselämä
edit: miksei minulla ole erorahaa? Haluan 100k€, jos saan kenkää kun en ole tehnyt mitään vuoteen. Jos taan onnistun myymään työni toiselle firmalle, niin haluan miljoonan bonukset. Nih.
Juuri tuon erorahan takia Ailus ei aiokaan erota. Kannattaa ennemmin puhua vaikka mitä paskaa tässä muutama viikko ja odottaa, että hallitus antaa monoa, sillä jos se menee itse eroamaan, niin ei saa erorahaansa. Onhan siinä kyse kuitenkin melkein vuoden bruttopalkasta.
Vielä viime syksynä Kataja sanoi Helsingin Sanomille suoraan, että ”Kauppinen pyysi hallitusta pohtimaan sitä [erorahaa], jos hän itse eroaa”. Asiaa pohtimaan perustettiin työryhmä, joka päätyi tulkitsemaan Kauppisen epäselvää sopimusta niin, että läksiäisraha maksetaan silloinkin jos viranhaltija irtisanoutuu itse eikä saa potkuja. Sopivan tulkinnan saatuaan Kauppinen ilmoitti erostaan.
–En silloinkaan kommentoinut erorahan sisältöä. Työryhmä tulkitsi sopimusta, ja tulkinnan perusteella päädyttiin siihen ratkaisuun mihin päädyttiin, kiertelee Kataja nyt.
Kataja ei kuitenkaan halua sanoa, sallisiko Ailuksen sopimus läksiäisrahan myös tapauksessa, jossa toimitusjohtaja eroaisi itse. Kataja ei myöskään suoralta käsin osaa kertoa Ailuksen palkan tai mahdollisten korvausten suuruutta.
–Sopimuksessa on sanottu, miten ne menee, mutta ihan yksiselitteinen se ei ole. Koska olemme julkinen toimija ja toimitusjohtaja on virassa, mutta hoitaa myös toimitusjohtajan työtä, tämä on aika monimutkainen yhtälö, selittää Kataja.