Irtisanomiset, ennätystulokset, johdon bonukset, yms kiinnostavat väittelyn aiheet

Kyllähän sitä varmaan köyhätkin mielellään kalassa kävisi mutta hyvä vetouistelu setti maksaa helposti 20000-50000 euroa kunnollisella veneellä ja veneen vetoautolla varustettuna eikä kuule köyhillä ole sellaisia rahoja :D

Juu eikä koukkuun tarttuvia kalojakaan edes voi mukaan ottaa, kun ovat liian pieniä tai vähemmän arvostettua laatua. Niitä esittelemälläei tipu rispektiä satamassa. Ja alkaahan siinä kädetkin haisemaan inhottavasti kalalle, jos niitä pyydystettyjä kaloja joutuisi oikein käsittelemään. Parempi vaan hakea ruokakalat kaupasta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse taasen syön ravintolassa melkein joka ilta, mutta ei sekään ole argumentti tämän keskustelun kysymyksiin. Tässä ei taideta etsiä sinulle edullisempaa ruokaa, vaan puhutaan ihmisten toimeentulosta yleisemmin. Jos sinä et viljaa ja kalaa voi syödä, niin se ei tarkoita sitä, etteikö miiljoonat suomalaiset voisi niitä syödä.

Siinä vaiheessa kun otetaan kantaa suoraan minun syömisiini ja kommentoidaan, että miksi et syö sitä tai tätä niin kai minulla on oikeus se perustella.
Ei sekään sovi miljoonille suomalaisille, että käyvät itse kalastamassa ja metsästämässä ruokansa vaikka se varmaan halvaksi tulisikin.
Eli kannata hirveästi arvostella muiden argumentteja, jos omat eivät ole yhtään paremmalla pohjalla.

edit:
Ja kyllä se minun alkuperäinen pointti edelleen pitää paikkansa.
Monipuolista, vaihtelevaa ja terveellistä ruokaa ei saa halvalla.
Terveellistä ruokaa saa halvalla, mutta siinä ei sitten paljon vaihtelua suvaita ruokavaliossa.
 
Ja kyllä se minun alkuperäinen pointti edelleen pitää paikkansa.
Monipuolista, vaihtelevaa ja terveellistä ruokaa ei saa halvalla.
Terveellistä ruokaa saa halvalla, mutta siinä ei sitten paljon vaihtelua suvaita ruokavaliossa.

Joskus tein tuollaisia edellisen kaltaisia 5 euron ruokalistoja jokaiselle viikon päivälle ja kyllä se minusta ihan monipuoliselta vaikutti. Oikeastaan jopa monipuolisemmalta (sekä terveellisemmältäkin) kuin mitä useimmiten meikäläinen syö, jolla on varaa siis syödä mitä lystää.
Esimerkiksi edullisia pääruoka-reseptejä löytyy melkein loputtomasti, jos on vain kokeilunhalua. Välipaloja joutuu ehkä kierrättämään, mutta ei se nyt mikään suuri rikos ihmisyyttä vastaan ole syödä joka päivä sama aamupuuro (vaikka puurojakin löytyy eri viljoista...), välipalarahka ja vaihtuva hedelmä.

Kouluruokaa tehdään 1,5e/oppilas budjetilla ja sekin on tutkitusti ihan monipuolista sekä ravitsevaa. Kotikokille raaka-aineet ehkä kalliimpia kuin suurkeittiölle, mutta vastaavasti ei tule myöskään mitään työvoimamenoja, muita sivukuluja ja firman katteita nostamaan aterian hintaa.
 
Joskus tein tuollaisia edellisen kaltaisia 5 euron ruokalistoja jokaiselle viikon päivälle ja kyllä se minusta ihan monipuoliselta vaikutti. Oikeastaan jopa monipuolisemmalta (sekä terveellisemmältäkin) kuin mitä useimmiten meikäläinen syö, jolla on varaa siis syödä mitä lystää.
Esimerkiksi edullisia pääruoka-reseptejä löytyy melkein loputtomasti, jos on vain kokeilunhalua. Välipaloja joutuu ehkä kierrättämään, mutta ei se nyt mikään suuri rikos ihmisyyttä vastaan ole syödä joka päivä sama aamupuuro, välipalarahka ja banaani.

Kouluruokaa tehdään 1,5e/oppilas budjetilla ja sekin on tutkitusti ihan monipuolista sekä ravitsevaa (raaka-aineet ehkä kalliimpia kuin suurkeittiölle, mutta eipä ole myöskään mitään työvoimamenoja, muita sivukuluja ja firman katteita paisuttamassa hintaa).

Kyllä mä tuon ymmärrän ja olen jopa samaa mieltä :)
Paljon se on siitäkin kiinni, että millaista ruokaa on tottunut syömään.
Itsekin kuulun siihen onnekkaaseen ryhmään, joka rahatilanteen puolesta voi syödä niinkuin haluaa, joten sitä tulee helposti ostettua vähän parempia tuotteita.
Eli omassa ostokäyttäytymisessäkin olisi korjattavaa varmasti.

En ole kovin tarkkaa analyysiä jaksanut tehdä, mutta sellainen mutu tuntuma on, että kasvikset, vihannekset ja hedelmät on talviaikaan kohtuuttoman hintaisia ja kesälläkin kalliita.
Ainakin omassa kauppalaskussa niiden osuus loppusummasta on melko iso.
Lihaa ja muita raaka-aineita saa useasti edullisesti, kun sopiva tarjous osuu kohdalle.
 
En ole kovin tarkkaa analyysiä jaksanut tehdä, mutta sellainen mutu tuntuma on, että kasvikset, vihannekset ja hedelmät on talviaikaan kohtuuttoman hintaisia ja kesälläkin kalliita.

Osa on, osa ei.
Esimerkiksi kalliita ovat minusta paprikat, vihersalaatit, kurkku ja useimmat hedelmät.
Edullisia taas sipuli, tomaatti (sesongin ulkopuolella kallista), peruna, porkkana, lanttu, kaalit, palkokasvit.
Hinta vaihtelee vuodenajankin mukaan monissa.
 
No perkele. Siellä on mökille mettän keskelle meiän lähelle joku pykännyt minuuttitalonsa, ja hommannut tusinan lehmiä tilallensa. Lähen metsästämään sieltä lehmät ja lampaat, iltapala-hirvipaistin metsästä (ehkä karhunkin), ja tekolammestaan käyn imuroimassa istuttamansa lohet ja ravut vittuun.

Hyvä jätkät, jatkakaa samaan malliin. Onneks rahaa piisaa täälläkin kuin teilläkin nokkelilla kalastaja-apinoilla, mut vituttaa se silti maksaa perkeleesti jostain ruoasta.
 
Nuorten keskuudessa Kokoomus on äärimmäisen suosittu puolue ja noussut oikeaksi suosikiksi viimeisen n. 5 vuoden aikana. Ristiriitaa tähän tuo se, että juuri viime viikolla julkistettiin tutkimus, jonka mukaan nuoret olisivat erittäin valmiita maksamaan vielä lisää veroja hyvinvointiyhteiskunnan säästämiseksi. Hassua. Onko näin, että logiikka on paennut entistä kauemmas 18-35-vuotiaiden äänestäjien keskuudessa?
 
Nuorten keskuudessa Kokoomus on äärimmäisen suosittu puolue ja noussut oikeaksi suosikiksi viimeisen n. 5 vuoden aikana. Ristiriitaa tähän tuo se, että juuri viime viikolla julkistettiin tutkimus, jonka mukaan nuoret olisivat erittäin valmiita maksamaan vielä lisää veroja hyvinvointiyhteiskunnan säästämiseksi. Hassua. Onko näin, että logiikka on paennut entistä kauemmas 18-35-vuotiaiden äänestäjien keskuudessa?

Ollaan siis valmiita maksamaan veroja, mutta ei myöskään vastusteta tienaamista ja vaurastumista, jotta olisi mistä maksaakin.

Vasemmistolla on taas suurempia vaikeuksia saada homma toimimaan edes teoriatasolla, kun kukaan ei saisi tienata rahaa kunnolla, mutta toisaalta veroja olisi myöskin saatava kerättyä jatkuvasti enemmän jostain.
 
Vasurit ovat hyysäämässä rahaa helvetisti köyhille/spurguille/maahanmuuttajille/oikeinajattelijoille ja rahat halutaan repiä verottamalla helvetisti enemmän rikkaita. Ja sitten jos joku kutsuu kommariksi niin loukkaannutaan.
 
Nuorten keskuudessa Kokoomus on äärimmäisen suosittu puolue ja noussut oikeaksi suosikiksi viimeisen n. 5 vuoden aikana. Ristiriitaa tähän tuo se, että juuri viime viikolla julkistettiin tutkimus, jonka mukaan nuoret olisivat erittäin valmiita maksamaan vielä lisää veroja hyvinvointiyhteiskunnan säästämiseksi. Hassua. Onko näin, että logiikka on paennut entistä kauemmas 18-35-vuotiaiden äänestäjien keskuudessa?

Taitaa olla enemmän historiaan pohjautuva tuollainen käsitys, että kokoomuslaisuus tarkoittaisi sitä, että kaikkia verokantoja haluta kategorisesti tiputella. Löytyy sieltä sieltä kokkareista tottakai niitäkin, jopa enemmän kuin muista puolueista, mutta löytyy sieltä nykyään aika paljon hajontaa noissa veroasioissakin.
 
Vasurit ovat hyysäämässä rahaa helvetisti köyhille/spurguille/maahanmuuttajille/oikeinajattelijoille ja rahat halutaan repiä verottamalla helvetisti enemmän rikkaita. Ja sitten jos joku kutsuu kommariksi niin loukkaannutaan.

Sepä. Sitten vielä puhutaan tasa-arvosta samaan aikaan. Sekö sitten on tasa-arvoa että toinen tekee työt ja rahoittaa toisen loisimisen?
 
Sepä. Sitten vielä puhutaan tasa-arvosta samaan aikaan. Sekö sitten on tasa-arvoa että toinen tekee työt ja rahoittaa toisen loisimisen?

Ite kyllä muutan heti jenkkeihin töihin, kuhan saan nämä maisterin paperit kauppiksesta. Onneksi on muija jenkeistä joten se optio käy toteen kuhan mennään alttarille. Ja se ajankohta on vain minusta kiinni :D Yhtäkään kommaria/vasemmisto loista en elätä. Tai mitään muutakaan työtöntä paskaa. Jos työttömyysraha on tyyliin yhtä iso kuin, että työskentelisit minimipalkalla 40h viikossa, niin jotai on vialla yhteiskunnassa. Ja jos joku rupeaa valittamaan että "kyllähän sä sait ilmaisen koulutuksen" bullshittiä, niin vanhempani ovat sen kyllä ainakin 10x maksaneet veroillaan.

Ja edit: en halveksu työttömiä/hippejä jotka eivät tee töitä. Mun puolesta jokainen saa elää miten haluaa. Se vain on väärin jos et auta yhteiskuntaa millään tavalla, mutta silti saat rahaa kelalta yhtä paljon kuin vaikka mäkin perus duunari. Eli elämäntaso sen mukaan mitä ansaitsee. Joku voi saada vanhemmiltaa miljoona perinnön ja joku vanhan corollan, mut hei thats life, ei mee nallekarkit tasan muissakaan asioissa.
 
Toinen asia mikä on ihan anuksesta suomessa on tulorajat opintotuelle.. Ton vaadittavan 60nopan etee ei joudu hirveesti tekee "työtä", ja helposti vois tienata sivutuloja. Mut se ei kannata jos haluu kesäl tehä hommii, koska tulorajat paukkuu heti. Siis wtf, mä haluun tehä työtä ja sitä kautta maksaa veroja suomelle, mut jos niin teen niin ne verottaa mun opintotukee.. En vaan tajuu tota logiikkaa tossa, mut ehkä mä oon vähä nuori ja tyhmä vielä.

Ja ainakaan minä en luule että jenkeissä ei olis sosiaaliturvaa. Kyllä siellä on, mutta noin puolet suomen avusta. PLus he antaa noita Food stamppeja, mitä ei voi käyttää muuhun kun elintarvikkeisii, eli ei päihteitä. Sama suomeen! Mut joo peace mä meen haukkaa vähä ilmaa ja jätän tän keskustelun. :D
 
Siis-mitä-vittua. Et halua elättää loisia ja maksaa liian isoja sosiaaliturvia ja samaan hengenvetoon valitat opintotuen liian pienistä tulorajoista. Pitäiskö sun mielestä sun saada valtiolta ilmasta rahaa ilmaisen koulutuksen lisäksi vaikka käyt samalla töissä.

nimimerkki yhtään työssäkäyvää opiskelijaa en halua elättää

ps tää nyt on vähän provo mutte menee sun jutut niin pahasti ristiin että herää kysymys tosiaan oletko vielä hieman nuori tai tyhmä :)
 
Kumpi sun mielestä on parempi: vaihtoehto 1: Käyn 60 noppaa ja otan sen vajaa 500e kuussa, ja illat istun ryypiskelemässä sitä 500e, koska jos teen töitä sen 500e edestä kuukaudessa, menetän "ilmaisen 500e". Vaihtoehto 2: Käyn 60 noppaa, ja otan sen vajaa 500e kuussa, plus käyn töissä ja maksan veroja, joilla sitä mun 500e maksetaan. En menetä saamaani 500e, koska tulorajoja nostettiin, jotta voin maksaa "omaa" tukeani veroilla. Olisi mukava että perustelisit päätöksesi, jos päädyit vaihtoehto ykköseen.
 
Paras vaihtoehto olis vaihtoehto numero 3: Siirryttäis täysin omarahoitteiseen opiskeluun (niinkuin melkein kaikkialla muualla), saattais motivaatio valmistumiseen olla jonkin verran kovempi eikä "ikiteekkareita" olisi ehkä ihan yhtä paljon kuin nykyisin. Oman arvioni mukaan hallituksen peräänkuuluttama työurien pidentyminen olisi myös todennäköistä.

Edit. Juttelin tossa pari viikkoa sitte yhen jenkin kanssa joka on nykyään euroopassa opiskelemassa. Kotimaasta on velkaa n. 200 k$, mutta niin on kuulemma kaikilla "normaaleilla" opiskelijoilla(ei stipendiä/rikkaita vanhempia).
 
Kuinka paljon niitä ikiteekkareita on? Niistäkin puhutaan paljon, mutta olisko jollain ihan oikeaa faktatietoa paljon niitä oikeasti on? Toki itsellenikin tulee mieleen yksi... eräs kepulainen kansanedustaja. Ei tosin ollut teekkari.

Edit. Juttelin tossa pari viikkoa sitte yhen jenkin kanssa joka on nykyään euroopassa opiskelemassa. Kotimaasta on velkaa n. 200 k$, mutta niin on kuulemma kaikilla "normaaleilla" (ei stipendiä/rikkaita vanhempia).
Niinhän se on. Tosin taitaa akateemisilla jenkeissä olla lainan maksukykykin hieman eri luokkaa.
 
Ei sillä ole välilä, mitä puoluetta nuoriso kannattaa. 90% täälläkään ei oikeastaan edes tiedä mitä on oikeisto, vasemmisto, demarit tai kokoomus. Huudellaan vain kommaria koska muutkin huutaa. Demarit = mamujen puolesta ja kokoomus = voi ajaa bemari M3:lla. Näinhän se menee. (edit: unhodin vielä sanoa, että "kaikkialla muualla" = ameriikassa).

Aikaisemmin valveutunut nuoriso huusi kapitalistisikoja ja lahtareita. Mutta silloin ei ollut vielä nettiä missä valistaa toisiakin.

Mutta ei muuta kuin liput Jenkkeihin vaan. Siellä vesihanoistakin tulee kokakolaa. Mutta muista säästää koulua varten. Siellä opintotuet voi olla vähän niin ja näin. Olet siellä myöskin paikallisten silmissä inhoittava vasurimamu, jolle politikot syytävät kaikki valtion rahat. Mutta ehkä siitä saa perspektiiviä?
 
Back
Ylös Bottom