Irtisanoin salisopimukseni ja nyt hirvittää

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kun olen käynyt samassa paikassa kaksi vuotta. Mutta olen maksanut nyt lähes turhaan jäsenyydestä puoli vuotta, kun selkäni takia treeni on ollut aika satunnaista, eikä loppua näy. Lisäksi tuntui hölmöltä maksaa 60 e/kk salista ja höyrysaunasta -alkuun kyllä juoksin jumpissa ja spinningissä, mutta olen todennut, että teen aerobisen mieluummin ulkona -erilaisiin jumppiin olen NIIN kyllästynyt, samoin spinningiin.

Suunnitelma on tämä: nyt ainakin kuukauden en mene salille. Lenkkeilen ja teen pilatesta, mitä selkäni tuntuu sietävän. Sitten hankin 10-kerran kortin johonkin ihan perussalille, ja aloittelen varovasti treeniä taas.

Olen tullut siihen tulokseen, että jäsenyyssalit sopivat jumppahirmuille tai todella usein salilla käyville -tai laihduttajille, joita motivoi se, että maksaa, kävi salilla eli ei. Minulle taas tuo jäsenmaksu aiheutti lähinnä syyllisyyttä: tuntui, että heitin rahaa kankkulan kaivoon ellen mennyt salille aina kuin mahdollista, vaikka kroppa olisi kaivannut jotain ihan muuta.

Mikä minua sitten hirvittää? Se, että kuluneet kaksi vuotta olen määritellyt itseni urheilulliseksi punttimimmiksi -jopa silloin, kun en ole salilla päässyt käymään. Nyt tuntuu, että kun minulla ei ole "kotisalia", identiteettini suorastaan kärsii -olenkin yht'äkkiä tavis sohvaperuna ja Hyötyliikunnan harrastaja. Vaikka tiedän, että tulen harrastamaan liikuntaa tämän tauon aikana tunneissa mitattuna vähintään yhtä paljon kuin silloin, kun salilla käyn.

Jos tämä on väärällä osiolla tai muuten vaan tyhmä, saa siirtää/lukottaa. Täytyy vain avautua, kun tuntuu niin naurettavalta, että identiteettini on kiinni punttitreenaamisesta.

Musta tossa ei ole mitään tyhmää, aivan ymmärrettävä tuo olosi on. Itselläkin olisi tod.näk. ihan sama fiilis.

Saat olla tyytyväinen itseesi että osaat kuunnella kroppaasi noin hyvin. Parempi tehdä sitä mitä sille kropalle tuntuu kulloinkin parhaimmalta. Uskon että tässä käy vielä hyvin.

Älä sure reinhardt, joskus tauko on hyvästä. Aloitat sitten vaan taas rauhallisesti kun tuntuu että kroppasi on siihen valmis. Uskon että tässä käy vielä hyvin.

Woot.. 60e/kk. Löydät varmasti jonkun edullisemman salin satunnaisille käynneillesi. On mielestäni ¨turhaa¨ maksaa tuollaisia hintoja rautojen heiluttelusta, varsinkin jos et kykene treenata 4-6 päivää viikossa samalla salilla.
Olisihan se mukavaa päästä ylellisiin tiloihin kylpemään treenin jälkeen, mutta kyllä puntti+sauna yhdistelmän löytää varmasti edullisemminkin.

Mikä sali oli kyseessä? Tuo hinta on mielestäni julmettu! (60e)x12kk=720e
Toi hinta on :hyper:

Jra sanoi:
Mikä sali oli kyseessä? Tuo hinta on mielestäni julmettu! (60e)x12kk=720e
Toi hinta on :hyper:

Atletico Tampereella. Tuossa hinnassa maksaa kaikki ne jumpat ja joogat, jotka olen punninnut ja kevyeksi havainnut. (ok, jooga oli ihan kivaa kyllä.) Lisäksi tuli sitten bussimatkat salille. (1,16 e siivu tosin vaan). Haluaisin löytää salin kävelymatkan päästä, mua alkoi stressata se, että työpäivän jälkeen täytyi aina katsoa, mihin bussiin ehtii. Yksi potentiaalinen sali on jo kiikarissa.

Cassyput: kunpa olisin kuunnellut kroppaani puoli vuotta sitten, olisin säästynyt paljolta säryltä ja unettomilta öiltä!

Mullakin oli tuossa noin puolen vuoden jakso, jolloin salille/lenkille/yms. ei paljon päässyt kipeänä olemisen takia ja nytkin aika minimaalisella ohjelmalla treenataan, tosin tämä minimaalinen ohjelma on osoittautunut erittäin toimivaksi ja kehittäväksi.

Morkkis oli joka prkleen päivä ja melkeen itkua väänsin, kun joutu kävelemään aina salin ovien ohitse ja kutistumaan joka sekunti.

Ongelman laatu oli vähän eri kuin sulla(reinhardt) ja pääsin eroon siitä jatkuvasta kipeänä olemisesta rupeamalla alkuun nukkumaan noin 10-11h/ yö.
Mutta tämä tuskin sinua hirveästi auttaa, tuli vaan muistot pintaan vahvasti, kun luki alotus postin.

:thumbs: Kyllä se siitä taas lähtee. :thumbs:

reinhardt sanoi:
kun olen käynyt samassa paikassa kaksi vuotta. Mutta olen maksanut nyt lähes turhaan jäsenyydestä puoli vuotta, kun selkäni takia treeni on ollut aika satunnaista, eikä loppua näy. Lisäksi tuntui hölmöltä maksaa 60 e/kk salista ja höyrysaunasta -alkuun kyllä juoksin jumpissa ja spinningissä, mutta olen todennut, että teen aerobisen mieluummin ulkona -erilaisiin jumppiin olen NIIN kyllästynyt, samoin spinningiin.

Suunnitelma on tämä: nyt ainakin kuukauden en mene salille. Lenkkeilen ja teen pilatesta, mitä selkäni tuntuu sietävän. Sitten hankin 10-kerran kortin johonkin ihan perussalille, ja aloittelen varovasti treeniä taas.

Olen tullut siihen tulokseen, että jäsenyyssalit sopivat jumppahirmuille tai todella usein salilla käyville -tai laihduttajille, joita motivoi se, että maksaa, kävi salilla eli ei. Minulle taas tuo jäsenmaksu aiheutti lähinnä syyllisyyttä: tuntui, että heitin rahaa kankkulan kaivoon ellen mennyt salille aina kuin mahdollista, vaikka kroppa olisi kaivannut jotain ihan muuta.

Mikä minua sitten hirvittää? Se, että kuluneet kaksi vuotta olen määritellyt itseni urheilulliseksi punttimimmiksi -jopa silloin, kun en ole salilla päässyt käymään. Nyt tuntuu, että kun minulla ei ole "kotisalia", identiteettini suorastaan kärsii -olenkin yht'äkkiä tavis sohvaperuna ja Hyötyliikunnan harrastaja. Vaikka tiedän, että tulen harrastamaan liikuntaa tämän tauon aikana tunneissa mitattuna vähintään yhtä paljon kuin silloin, kun salilla käyn.

Jos tämä on väärällä osiolla tai muuten vaan tyhmä, saa siirtää/lukottaa. Täytyy vain avautua, kun tuntuu niin naurettavalta, että identiteettini on kiinni punttitreenaamisesta.

Miksi et ole hakenut lääkäriltä sairastodistusta? Ei tarvisi maksaa kuukausihintoja nääs. Tietenkään et sitten pääse salille edes satunnaisesti.

reinhardt sanoi:
Atletico Tampereella. Tuossa hinnassa maksaa kaikki ne jumpat ja joogat, jotka olen punninnut ja kevyeksi havainnut.

TÄYSIN SAMA JUTTU TÄÄLLÄ! Olen kyllä käynyt tuolla salilla, mutta en jumpissa jne, vaan vain salilla. Kerran kokeilin tuota spinningiä ("start spinning"), mut se ei ollut mun juttu vaan mieluummin käyn ulkona juoksemassa!

Ajattelin käydä tämän vuoden loppuun tuolla. Tuolta Saliarvostelut osastolta löysin Nääshallin, jonne ajattelin majoittua. 42€/4kk. Se, että miksi Atleticolla olen käynyt, niin ilmainen parkkeeraus, eikä ole jaksanut alkaa vaihtaan salia. Plus että tuntuu olevan niin kovin hankalaa tuolta irtisanoutuminen!! (kerran yritin, mutta en jaksanut loppuun asti). Lisäksi syö miestä ne jatkuvat remontit! Kai vielä pikkujoulut täytyy kuitenkin käydä..

Kiitos ja anteeks.

IsoDino sanoi:
Miksi et ole hakenut lääkäriltä sairastodistusta? Ei tarvisi maksaa kuukausihintoja nääs. Tietenkään et sitten pääse salille edes satunnaisesti.

Lääkäri ei missään vaiheessa kieltänyt salilla käyntiä, joten olon salliessa yritin aina käydä -mistä syystä selkäni ei meinannut millään ruveta paranemaan...

Reinhartti on ollut kova irtisanoutumaan viime aikoina :D

Mulle ei tulisi mieleenkään maksaa punttisalista 60e/kk, joten ymmärrän irtisanoutumisen (mutten sitä miksi sinne alkujaan menit). Meikäläisen 2 treeniä per viikko tahtiin firman ilmaissali sopii kuin nenä päähän, mutta vaihtelun vuoksi voisi käydä silloin tällöin... Wolffikos se oli jossa on edes hiukan kohtuulliset kertakäynnin hinnat?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oletko reinhardt miettinyt Steel Bodyyn tutustumista? Vai onko niin että haluat sellaisen salin missä voi myös käydä jumpissa? Em. sali on ainakin edullinen.

Cassyput sanoi:
Oletko reinhardt miettinyt Steel Bodyyn tutustumista? Vai onko niin että haluat sellaisen salin missä voi myös käydä jumpissa? Em. sali on ainakin edullinen.

Ei mua jumpat kiinnosta, täytyy käydä tuolla tutustumassa. Sitten joskus, kun taas aloittelen.

reinhardt sanoi:
Ei mua jumpat kiinnosta, täytyy käydä tuolla tutustumassa. Sitten joskus, kun taas aloittelen.

Oletko miettinyt noita kunnan saleja? Esim Ylöjärven urheilutalolla treeni maksaa muistaakseni euron / kerta....tietysti aika vaatimaton, mutta peruspainot ja penkit ja taljat löytyy..itse käyn tuolla, kun välillä olemme sukulaisten luona Ylöjärvellä...

almerigo sanoi:
Oletko miettinyt noita kunnan saleja? Esim Ylöjärven urheilutalolla treeni maksaa muistaakseni euron / kerta....tietysti aika vaatimaton, mutta peruspainot ja penkit ja taljat löytyy..itse käyn tuolla, kun välillä olemme sukulaisten luona Ylöjärvellä...

Mikä tahansa sali, missä on käsipainoja ja talja, kelpaa. Jalkaprässi on plussaa. Mielellään vaan saisi olla kävelymatkan päässä, inhoan bussiaikataulujen miettimistä enkä pyöräile talvella. Asun lähellä Messukylän kirjastoa. (hui! nyt mut voidaan jäljittää.) Mikä siinä olisi lähin sali? Onko MetroAuto Arenalla? Kalevan uimahallissa on, mutta maksaa 7,5 e kerta.

reinhardt sanoi:
Steel Body on tosiaan semmoinen edullinen perussali. Esimerkiksi 3 kk kortti maksaa joku 75 € muistaakseni.
Ainoa mikä siellä mua otti päähän oli ne napista säädettävät laitteet (paineilmalaitteet?). Enää tuskin olisi ongelma kun yritän treenata enemmän vapailla painoilla. Sitä silmällä pitäen siellä on kyllä kaikki tarpeellinen. Itse olen käynyt tuolla Steel Bodyn naisten puolella, vaikka Unisex-puolikin on toisella puolen katua.
Ko. sali on Tullintorin takana, ehkä tiedätkin missä. Tietysti jos haluat salin Messukylän suunnalta niin en välttämättä osaa neuvoa. Itsellä kuitenkin toimi tuo, kun Tammelassa asuin.

Cassyput sanoi:
Ko. sali on Tullintorin takana, ehkä tiedätkin missä.

Joo, tiedän paikan. Meillä oli kerran firman saunailta siinä vieressä olevassa saunassa. Soittelinkin sitten myöhemmin Steel Bodyyn ja pahoittelin aiheuttamaamme häiriötä...

Luulen, että kun tästä kuntoudun, käyn kokeilemassa useampaa eri salia, ja sitten vasta teen päätöksen.

Saleja Tampereella

Itsekkin vuosi sitten ihmettelin notta mikä sali olisi lähellä ja vielä halpa. Yksi vaihtoehto oli kuntosampo vaan se ei sopinut kun joka toinen päivä miesten ja toinen naisten vuoro. Joten päädyin käymään SteeBodyllä. Ihan ok sali vaikka onkin 80 luvun meininkiä. Naisten puolesta en tiedä mitään kun en ole siellä käynykkään. Jos Steelbodylle jaksaa niin kannatta käydä tsekaas tullintorilta Albatross. Se on ehkä hieman modernimpi kuin SB eikä matkakaan ole paljoa pidempi.
Suattaapi olla notta messukylän läheltä ei salia löydy joten pitää matkustella aina kaupukiin kuntoileen. Eipä muuta ku tsemppiä... kyllä ne reenit lähtee taas kulkeen.

reinhardt sanoi:
Minulle taas tuo jäsenmaksu aiheutti lähinnä syyllisyyttä: tuntui, että heitin rahaa kankkulan kaivoon ellen mennyt salille aina kuin mahdollista, vaikka kroppa olisi kaivannut jotain ihan muuta.

Sama vika Rahikaisella. Olen ostanut vanhasta muistista uuden salikortin aina kun entinen on mennyt vanhaksi. Silti tässä lähivuosina on ollut monta jaksoa etten käynyt salilla pariin kuukauteen yhtään kertaa. Joka viikon alussa kuitenkin kelasin että "vittu nyt on pakko mennä salille tai muuten rahat menee hukkaan". No menihän ne rahat tietty hukkaan mutta ei siinäkään ole mitään järkeä että pakottaa itseään menemään salille silloin kun homma ei kerta kaikkiaan sovi elämäntilanteeseen.

Nyt yritän kovasti aktivoida itseäni takaisin sinne salille mutta sallin myös sen jos jossain kohti tuntuu kiinnostavammalta duunata vaikka puoli vuotta pelkästään aerobista treeniä. Liikunta on sellainen juttu että siinä on erilaisia kausia milloin eri lajit sopii paremmin kuin jotkut toiset.

hateman sanoi:
Suattaapi olla notta messukylän läheltä ei salia löydy joten pitää matkustella aina kaupukiin kuntoileen.
Aina on tietty Hervanta ja Herwood gym sekä ilmeisesti vapaa-aikakeskuksessa joku punttieriö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom