Irti läskeistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wrrs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,
on tässä vuosien mittaan päässyt hieman kertymään tuota pelastusrengasta mahan kohdalle, ja nyt kaipaisin hieman jelppivä.
Millä tavalla saisi sutkoht nopeasti pois tuota läskiä?
Salilla alan käymään kunhan saan peruskunnon kondikseen, joten aloittaisin ihan koti-oloissa tämän irti-läskistä kampanjani.
Neuvoja siis mitä kaikkea pitäisi tehdä ja miten usein, jotta se myös näkyisi.

T. 5 vuotta putkeen näytön edessä istunut :/.

Mitä tekstistä voi lukea niin liikakiloja on varmaan jonkin verran ja kunto nollilla. Itse aloittaisin ruokaremontilla(oletan ettei sekään ole aivan kohdillaan).

Olin itsekkin pitkään pieni pullero, nyt jo vähän pienempi. Karkit yms makeat maistu. Dieetti alko ja ekan "fuskaus" päivän koittaiessa dieetti raktes. Eli itsellä parhaaseen tulokseen olen päässyt jättämällä turhat paskat tylysti pois(sokerit, nopeat hiilarit yms). Näiden poistaminen(varsinkin jos tulee nautittua useamminkin) auttaa jo aika paljon.

Siihen kun lisäät vielä vähän liikuntaa, kävelylenkkejä, niin hyvä tulee. Muista että hiljaa hyvä tulee, turha lähteä liian nopeasti muutosta hakemaan. Tuntuu vähän siltä että mikä nopeasti lähtee tulee yhtä nopeasti takas. Varsinkin jos olet 5 vuotta näytön edessä istunut niin tottuminen liikuntaan ja varsinkin siitä nauttiminen saattaa viedä aikaa. Tähän kun vielä lisää ruokavaliomuutoksen niin voi olla pää aika kovilla.

Muut voipi kertoa enemmän ja tarkemmin, tässä vaan vähän omia kokemuksia.

TSEMPPIÄ! Olet ainakin ottanut askeleen oikeeseen suuntaan. :kippis1:

Kunhan sitten muistat syödä, jos jätät syömättä, niin aineenvaihdunta hidastuu ja rasvan palaminen myös hidastuu radikaalisti. Eli pieniä proteiinipitoisia aterioita muutaman tunnin välein, niin pysyy kroppa käynnissä ja rasvanpoltto on helpompaa.

Ravintoaineita tässä:

- Rahka
- Raejuusto
- Jauheliha
- Kana
- Kala
- Tumma leipä
- Riisi
- Makaroni
- Hedelmät
- Kasvikset

Aamuaerobinen tyhjään vatsaan on kuulemma hyvä tapa... itse nyt vetäny viikon aamu aerobisia...

Tosin en joka päivä ku ei oo aina jaksanu nousta 8.00 aamuina ku tätä kouluaki käyn..

Aamuaerobinen tyhjään vatsaan on kuulemma hyvä tapa... itse nyt vetäny viikon aamu aerobisia...

Tosin en joka päivä ku ei oo aina jaksanu nousta 8.00 aamuina ku tätä kouluaki käyn..

kuten mike sanoi aiemmin starttaa hyvin päivän, kun aamulla vähän reippailee herää hyvin. Itsekin toissa vuonna heräilin parhaimmillaan kello 5.30 kun oli kahdeksalta kouluun meno, kun lenkille lähdin. Loppupäivästä toki vähän alkoi väsyttään, mutta niin se väsyttää vaikka ei heräisikään lenkille.

Aamulenkit joudun valitettavasti unohtamaan, sillä sen verran uninen kaveri olen, että hyvä kun pääsen edes sängystä ylös.
Itseasiassa liikakiloja ei ole kovin paljoa (~10kg), mutta sitä vyötäröä on silti inhottavasti.
Kuntokaan sinäänsä ei ole aivan nollissa, mutta parannettavaa olisi ja hurjasti.

Jep. Ei muuta kuin ruokaremontti ja salille! Salitreenikin kuluttaa kaloreita kivasti ja lihasmassan kasvaessa peruskulutus kasvaa, jolloin laihduttaminenkin periaatteessa helpottuu. Minä suosittelen ainakin salin aloittamista heti, eikä kohta! 2-3 kertaa viikossa vaikka alkuunsa yksinkertaisella ohjelmalla ja vaikka 2-3 aerobista viikossa päälle. Ruokavalion kun siistii vielä niin muutaman kuukauden kuluttua peilissä on ihan eri näköinen mies!

Aamulenkit joudun valitettavasti unohtamaan, sillä sen verran uninen kaveri olen, että hyvä kun pääsen edes sängystä ylös.
Itseasiassa liikakiloja ei ole kovin paljoa (~10kg), mutta sitä vyötäröä on silti inhottavasti.
Kuntokaan sinäänsä ei ole aivan nollissa, mutta parannettavaa olisi ja hurjasti.

Ei millään pahalla, mutta ensimmäinen vaihe pitäs varmaan olla että otat myös sellaisen asenteen että haluat sen ylimääräisen vararenkaan pois vyötäröltä. Pieniä uhrauksia pitää myös tehdä sen eteen jos haluaa itsensä kuntoon, ei se tule ilmaiseksi. Että ei muutakun itseä niskasta aamuisin kiinni ja hölkötteleen. Jaksamisia. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei millään pahalla, mutta ensimmäinen vaihe pitäs varmaan olla että otat myös sellaisen asenteen että haluat sen ylimääräisen vararenkaan pois vyötäröltä. Pieniä uhrauksia pitää myös tehdä sen eteen jos haluaa itsensä kuntoon, ei se tule ilmaiseksi. Että ei muutakun itseä niskasta aamuisin kiinni ja hölkötteleen. Jaksamisia. :thumbs:

Kuten joku tuossa edellä jo mainitsikin, niin mitenkä pitkiä sitten nuo lenkki sessiot pitäisi aamulla olla, että olisi jotain hyötyä?:arvi:

Vielä tuosta syömisestä, ajattelin järjestellä niin että;
Aamupala n. klo. 8 aikaan.
Lämminruoka n. klo. 16 aikaan
Iltapala n. klo. 20 aikaan.

Onko tuo iltapala liian myöhäsessä ajassa?, ja mitä silloin ylipäätänsä kannattaisi syödä?

No siis tuossa on ihan liian vähän sapuskoja. Sullahan tulee aamupalasta lämpimään safkaan 8 tuntia. Siihen väliin tuuppaat pari kappaletta pieniä nopeita aterioita kuten esim banaani ja drinkki protskua tai rahkaa ja ananasta. Samoin yksi ateria lisää tuoon klo 16 ja klo 20 väliin, siinä sama, eli kevyttä safkaa.

Iltapalalla otat sitten proteiinipainotteisesti rahkaa ja pala leipää nälkää viemään.

kuten mike sanoi aiemmin starttaa hyvin päivän, kun aamulla vähän reippailee herää hyvin. Itsekin toissa vuonna heräilin parhaimmillaan kello 5.30 kun oli kahdeksalta kouluun meno, kun lenkille lähdin. Loppupäivästä toki vähän alkoi väsyttään, mutta niin se väsyttää vaikka ei heräisikään lenkille.
Okei... 5.30 en iha herää mut sillon harvoin 8.00 aamuina olen noussut joskus 6.20 sit noin 30min aerobinen...
Noh... Herätyskello vois tulla kerranki käyttöön :D

Pitää alkaa mennä siis aikasemmin nukkumaan :D

Kun tässä ketjussa nyt ollaan kovin yksimielisiä, niin huomautuksena, ettei se aamuaerobinen todellakaan ole mikään jumalan sana tai must-be (sen rasvanpolton kannalta suotuisammat vaikutukset on jo aikaa sitten kumottu, ja tyhjään vatsaankaan ei suositella enää tehtävän yhtään mitään). Yhtä hyvin voit tehdä aerobista muunakin aikana päivästä, ja koeta tehdä jotain, mitä sitten todella jaksat tehdä vähän pidempäänkin, sillä tuloksia ei kannata kahdessa viikossa odotella. Aloitat rauhallisesti, kun kerran tausta on tuo, ja mahdollisimman pian sinne salille.

Ruokavalio on sitten tietysti sitten melkein se tärkeämpi osa yhtälöä. Noiden pienien aterioiden juju on lähinnä siinä, että verensokeri pysyy tasaisempana -> ei tule sudennälkää ja mielitekoja (ei niinkään aineenvaihdunnan ylläpysymisessä).

Originally Posted by Bodari_ View Post

Okei... 5.30 en iha herää mut sillon harvoin 8.00 aamuina olen noussut joskus 6.20 sit noin 30min aerobinen...
Noh... Herätyskello vois tulla kerranki käyttöön

Käytkö ulkona reippailemassa vai salilla? :D

Olin itsekkin pitkään pieni pullero, nyt jo vähän pienempi. Karkit yms makeat maistu. Dieetti alko ja ekan "fuskaus" päivän koittaiessa dieetti raktes. Eli itsellä parhaaseen tulokseen olen päässyt jättämällä turhat paskat tylysti pois(sokerit, nopeat hiilarit yms). Näiden poistaminen(varsinkin jos tulee nautittua useamminkin) auttaa jo aika paljon.

Kannattaa antaa itselleen armoa. Jos joskus on ihan pakko vetää karkkia/sipsia/pitsaa niin sitten vedät. Ei dietti siihen tyssää. Tärkeämpää on jatkaa retkahduksen jälkeen. Ja elämäntapaa kun muuttaa niin se sitten vaikka 6kk:n tai mieluiten koko tulevan loppuelämän mittanen projekti. Pari "sika" päivää välissä ei haittaa.

Kyllä se aamuaerobinen aineenvaihdunnan lykkää ainakin aamusta heti hyville kierroksille jossei rasvanpolttoa ajatellen ajankohdalla kuitenkaan mitään merkitystä olisi. Ja edelleen se päivä lähtee käyntiin mukavammin/pirteämmin.
Mike jo mainitsikin, että ihan liian vähän aterioita oot nyt syömässä. Eli syö useammin, pieniä välipaloja muutaman tunnin välein. Tosin banaani ei ole kovin hyvä vaihtoehto laihdutusmielessä. Ne kun sisältää hitosti nopeita hiilihydraatteja, eli pyri niitä välttämättämään viimeiseen saakka, tosin palautusjuomassa ne on täysin sallittuja.

Rasvaa ja nopeita hiilihydraatteja samalla aterialla pyri ainakin välttämään kuin ruttoa. Verensokeri nousee=rasvasolut alkaa ottaa vastaan rasvaa=tiedät kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom