Irti läskeistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wrrs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onneksi nuita kylmiä aamuja ei ole tänä talvena yhtään ollutkaan;).
Itsellä ainakin tuntuu, että jos on tarkoitus käydä lenkillä, niin mieluiten sen tekee heti aamusta. Mukava lähteä liikkeelle, kun suurin osa porukasta vielä nukkuu ja saa kävellä/juosta ihan rauhassa. Astetta rentouttavampaa liikkua raikkaassa ulkoilmassa kuin jyystää salilla kämäistä kuntopyörää. Päiväkin lähtee paremmin käyntiin pikku reippailulla:thumbs:

Itse suosittelen lenkkeilyä. 2-3 kertaa viikossa 45-60 min lenkki 130-140 sykkeellä. Kannattaa ottaa lenkille mukaan jotain musiikkia, sillä muuten lenkit tuntuvat pirun tyksältä harjoittelulta (ainakin omasta mielestäni). Lenkin jälkeen kotona lihaskuntoliikkeitä, jotta saadaan pohja punttisali harjoittelulle. Muista venyttely! Muuten tulee paikat kipeäksi, varsinkin jos ei liikuntaa ole aikaisemmin hirveästi harrastanut. Sitten kun on tehnyt lihaskuntoa pari viikkoa, niin voi lisätä ohjelmaan yhden salitreenin.
Tsemppiä:thumbs:

Kesällä aion alkaa käymään lenkillä ihan ULKONA, ennen aamupalaa heti herättyä :) Eka kävelee lenkkeilypaikalle reipasta vauhtia (15min) juoksee n 2km lenkin ja kävelee takasin kotiin. Kuntoo oli tarkotus parantaa, ja mikäs siinä jos rasva% tippuis. :rolleyes:

Suosittelen pyöräilyä jos et oo aerobista harrastanu ennen. Paljon mukavampaa ku lenkkeily alottaessa.

Muista myös riittävä rasvansaanti.

Itse aloitin läskinpolttourakassa tänään juoksemisen ja kävin kokeilemassa juosta 6km matkan. Oli muuten ensimmäinen kerta elämässäni kun kävin juoksemassa :)

noin kolmanneksen kävelin kun sykkeet vetivät liian kovaksi, mutta muuten meni ihan hyvin. 44min tuohon meni aikaa. Kunhan saisi sykkeen pysymään maltillisena juostessa vielä, noh ... kyllä se siitä kunhan vaan maltilla jaksaa vetää.

Itte alotan kesäkuun alussa diettaamisen(kesäkuntoon en tietysti yritä päästä vielä tänä vuonna), eli heti kun peruskoulu loppuu niin seuraavana päivänä aamulenkille :D nyt oon jo karkit jättäny taakse ja muita herkkuja vaan joskus ja jouluna ;)

Kannattaa kokeilla myös intervalli harjoituksia esim. kuntopyörällä, soutulaitteella tai vaikkapa hyppynarulla. Polttaa rasvaa todella tehokkaasti.

En viitti avata uutta ketjua tälle niin kysynpä tässä.. Miten kun se vaikuttaa siis siltä et jos rasvaa lähtee niin tulokset tippuu.. Ei siis rasvan vähenemisestä johtuen kuitenkaan=)

Kysymys: ku täällä vannotaan laihduttamisessa sen "aamuaerobisen tyhjällä vatsalla" nimeen niin eikös se periaatteessa olis mahdollista et ku aerobisoi tyhjällä vatsalla niin läskiä lähtee ja sit kuiten päivän syö kunnolla ja käy puntilla niin eikös PERIAATTEESSA silloin myös lihasta vois tulla?? Kun eikös lihas kehity levossa=yöllä jolloin kuiten olis kropassa "rakennusaineita" jotka aamuksi on käytetty..??

Minun oma höpöhöpö ajatusleikki=)

Vai onko meän kroppa vain niin saakelin tyhmä, että se ei osaa tehdä lihasta ja polttaa rasvaa samalla??

En viitti avata uutta ketjua tälle niin kysynpä tässä.. Miten kun se vaikuttaa siis siltä et jos rasvaa lähtee niin tulokset tippuu.. Ei siis rasvan vähenemisestä johtuen kuitenkaan=)

Kysymys: ku täällä vannotaan laihduttamisessa sen "aamuaerobisen tyhjällä vatsalla" nimeen niin eikös se periaatteessa olis mahdollista et ku aerobisoi tyhjällä vatsalla niin läskiä lähtee ja sit kuiten päivän syö kunnolla ja käy puntilla niin eikös PERIAATTEESSA silloin myös lihasta vois tulla?? Kun eikös lihas kehity levossa=yöllä jolloin kuiten olis kropassa "rakennusaineita" jotka aamuksi on käytetty..??

Minun oma höpöhöpö ajatusleikki=)

Vai onko meän kroppa vain niin saakelin tyhmä, että se ei osaa tehdä lihasta ja polttaa rasvaa samalla??

Miinuskaloreilla ei tule lihasta lisää, mitenkään, mutta enemmän rautaa voi saada nostettua hermotusta parantamalla.

Aamuaerobinen ilman safkaa on kohtalaisen turha koska elimistö tasaa kulutuksen kuitenkin pidemmällä aikavälillä ja siis tuo hyöty katoaa siinä.

Lihasta siis ei tule jos syöt useita vuorokausia alle kulutuksen. Yhdellä aterialla ja salikäynnillä ei ole merkitystä suuntaan tai toiseen.

Niin ja tulokset tippuu/voi tippua koska ei yksinkertaisesti riitä energiaa. Varsinkin vähähiilihydraattisilla dieeteillä voi niin käydä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heissan taas,
kiitos paljon kaikista mahtavista vinkeistä ja onnen toivotuksista :)!
Kysyisin tuohon aamu lenkki asiaan liittyen,
että käykö siihen semmoinen vaihtoehto, että ennen aamupalaa kiskaisee oikein mojovat polkaisut kuntopyörällä?
Tuo kiinnostaisi enemmän kuin ulos heti aamusta ja lenkille :rock:.
Itselläni sitä paitsi meinaa aina tuo aamupala venyä myöhäseks, sillä usein syön sen vasta koulussa 11 aikoihin.
En vain voi syödä mitään heti kun olen herännyt, vähintään tunti siinä pitää väliä olla, muuten tulee melkein aina pahana olona ilmi se. :S

Itse epäilen vahvasti, että useimmilla liikunnan aloitus juoksemalla,kävelemällä,pyöräilemällä tai vastaavalla saattaa alkuinnostuksen jälkeen lopahtaa... Hyvä tietenkin jos saa pidemmällä tähtäimellä motivoida itsensä, mutta mielestäni uusien lajien kokeileminen alkeiskursseilla ja niistä miellyttävän lajin löytäminen, jota alkaa harrastaa säännöllisesti, voisi olla antoisaa.

Alkeiskursseilla usein mukava porukka joista kukaan ei osaa lajia, täten tulisi mukava sosiaalinenkin aspekti mukaan. Ja lajejahan on vaikka kuinka paljon. Itse tänään kurkkasin kun miekkailu alkeiskurssilaiset pitivät kurssin päätös kilpailuja ja useampi uhosi löytäneensä harrastuksen itselleen. (Miekkailu on muuten hyvä liikuntamuoto, jota voi harjoitella nuoresta vaariin ja varmasti liikunnallisesti tehokas.) Mutta toki lajeja ja kursseja löytyy paljon muitakin: kamppailulajit, kiipeily, uinti ja monet muut... Myös useat pappajengit esimerkiksi lentopallossa ovat enemmän kuin mielissään, kun nuorempia saavat peliseuraksi ja hitaammassa pelissä rasvakin palaa.

Pitää vaan olla rohkea ja vaikka kaverin kanssa lähteä kokeilemaan lajeja ja löytämään mieluisan.

Ja vielä painonpudotukseen. Toki tärkein tekijä on ruokavalio ja se että rupeaa seuraamaan syömiensä ruokien energiasisältöjä (kcal) ja rupeaa tiedostamaan miten paljon missäkin on. Moni kokematon saattaa yllättyä.

Tsemppiä vaan...

Mulla ainakin oli hankaluuksia mennä jo pelkästään sinne salille... Kaverin kanssasit yhdessä mentii ja nykyään meen vaikka ei kaveri tuliskaan. Kun sen ensimmäiset 3 kertaa käy nii kyllä siihen tottuu...Niskasta tosiaan kiinni, mutta itse en pysty vetämään aamu lenkkejä, vaikka kuinka yritän laittaaherätyskelloa soimaan aikaisin..

Vaikka alkaisin nukkumaan 22:00 niin en heräisi ennen 10:00.

Kaikenlainen fyysinen aktiivisuus helpottaa painonpudotusta, sen ei siis välttämättä tarvi olla veren maku suussa rempomista vaan vaikkapa puolen tunnin iltakävelylenkki. Idea on siis että liikut vähän enemmän kuin ennen jotta kulutus suurenee, kuntoilulajilla ei ole kauheana merkitystä kunhan se tuntuu vain itsestä fiksulta.

Samalla kun hieman pienentää ruokamääriä, lounaalla syö vähän vähemmän riisiä/pottua/pastaa ja karsii sokerisimpia juttuja poissa niin tulee sopivasti miinusta ja paino lähtee hiljalleen putoamaan. Nälkäkuurille ei kannata ruveta, eikä millekään pikadieetille, vaan tavoite olisi hyvä ottaa vaikka puolen vuoden päähän niin pudotettuja kiloja tulee sitten enemmän ja hyvät tavat jäävät elämään.

Tertse!!Tällä tyttelil ois sama tavote rasvat veks! :) Helmikuun alusta oon hiljalleen alkanu lisäämään liikuntaa,2kg on siitä lähteny, 19kg täs vuoden sisäl ilman mitää liikuntaa nyt on operaatio loput ihrat pois ja vähän kiinteytystä. Hyvin on senttejä hävinny vyötäröltä -11,5cm vajaas kahes kk:s. Käyn nykyää 3-4 kertaa viikos kuntonyrkkeilys riippuen viikosta, ja sit käyn "aamisin" eli sillon ku heräilen juoksemassa joko 50-60 min 8,5km/h tai sit 40-50 min intervallina ja tää 4-6kertaa viikos,peppu ja vatsat teen joka juoksulenkin jälkee ihan perus jumpalla+nilkka painoil.Sit viel yläkroppaa punttiksel pari kertaa viikos.
Tosin kesäkuun alusta ohjelmasta jää kuntonyrkkeily kesätauolle jonka aikana ois tarkotus muuttaa punttiohjelmaa jotenkin? + hölkät...

Tsemppiä siulle!!Siitä se lähtee kun saa itteään niskasta kii! ;) Itelle tuli liikunnasta addiktio..

:offtopic: Täällä kun nyt ollaan tästä aamulenkistä puhuttu, niin mitäs kannattais aamulla heittää naamioon ennen sitä lenkkiä, että sais niitä vähäisiäkin lihaksia säästeltyä? glutamiinia? :rolleyes:

Terve, ja onnea vain yritykselle uuden elämän suhteen! Tuosta lihaksen palamisesta aamuaerobisella puhuttiin kovasti. Oon viimeaikoina lukenut melko monta artikkelia, jossa aamuaerobista suositellaan ja siellä neuvotaan juomaan runsaasti (0.5l?) vettä ennen aamuaerobista, joka estää kortisolin erittymisen lihaksiin, joka taas preventtaa lihaksen palamista. Itseä kiinnostaisi myös tää aamuaerobinen, mutta on niin pirkunan väsyny aina aamusin :S Tosin täällä Lapissa on pakkasiakin nyt, mutta ei pieni 12 asteen pakkanen viel mitään haittele, nyt kun tuo arskakin tuolta pilvien raosta pilkistelee. Tavoitteenani ois kans kokeilla lenkilläkäyntiä aamuisin.

Noin vuosi sitten aloin treenaamaan lähes nollatasoista (0 leukaa, kuupperi 1800m, vyötärö 96cm) ja nyt mittanauha näyttää 80 senttiä ja lihasta tullut mukavasti. 1-jakosella omasta mielestäni parhaat tulokset saanu, mutta nyt testis 3-jakonen, osaksi myös siksi että tällä hetkellä on todella paljon muutakin liikuntaa viikossa. Myös kunto on noussut huimasti, mikä tällä hetkellä itseäni kiinnostaakin eniten. Ruokailuissa on kyllä petraamista vielä, mutta viimeaikoina on tullut pidettyä kohtuu tiukkaa linjaa, mistä olen tyytyväinen. Tässä mun tarinani, jos se vaikka olisi pienenä todisteena elämäntapojen parantamisen vaikutuksista :)

Jebulis! Tänään kävin itsekkin aamulla lenkillä. Herätys oli siinä 5 vaille 6 ja 15 yli olin jo matkalla. Pakkasta oli vajaa 22 astetta, mutta se virkisti vain mukavasti. Kyllä jakso koulussa paremmin, ihan totta se, että saa päivän käyntiin. Pitää kattoa jos lähtis huomenna uusiksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom