Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minun mielestäni tämä on taas ihan hyvä tapa "osoittaa mieltä". Tällaisilla tempauksilla voi hyvin osoittaa miten hataralla pohjalla on suuri osa viestintäalan gallup- tai muista kyselyistä. Liian monet ihmiset eivät välttämättä huomaa kyselyiden takana olevia kierouksia ja lapsellisia oletuksia, eivätkä siten erota mikä on ajattelevan ihmisen luoma "laatukysely" ja mikä ajattelematta hutaistu "roskakysely". Aina näitä ei voi ulkopuolinen edes tietää, sillä toimittajat (tutkijat, konsultit, jne) eivät välttämättä itsekään tiedä mitä ovat tekemässä, eivätkä osaa hahmottaa kyselyjensä ongelmia.Opossumi sanoi:Täytyy myöntää, etten minäkään ymmärrä, mitä järkeä tuollaiseen kyselyyn on vastata aivan puutaheinää. Mikäli asia ei liikuta, niin onko pakko omalta osaltaan vaikuttaa äänestykseen vain siksi, että "hyvä läppä"? Yhtä lailla kuin Neiti Tuhmailta, olen sitä mieltä, että presidentinvaalit ja muut vastaavat eivät ole edes näin internetgallupeissa naurun asia. Toisaalta, sain kyllä pappatestistä (www.pappatesti.fi ;) ) 70% pappa -arvon, eli ymmärrän, mikäli pidätte minua kalkkiksena ja seniilinä vanhana 17-vuotiaana gubbena.
lej sanoi:Kun ne toteutetaan iltapäivälehtien tapaan, ja lisäksi tulkitaan vielä kohtuullisen epäilyttävästi, niin kyllä, ne ovat täysin puuta heinää.
Sisyfos sanoi:Pystyykö siellä muka jotenkin äänestämään presidentinvaaleista. Tällä hetkellähän siellä pyydetään äänestämään Suomen Peppi Pitkätossua. Kuvaa melko hyvin koko tuota Iltiksen "gallupin" järkevyyttä, edellisenä päivänä äänestetään presidenttiä ja seuraavana Peppi Pitkätossua.
skuge sanoi:http://www.iltalehti.fi/osastot/kyselyt/200509040113711_ky.shtml
sama linkki kun threadin alussakin..
training_day sanoi:Ei tuossa kyllä enää mitään äänestämään pysty.