Inttitarinoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Pulla sanoi:
Olin tammikuusta joulukuuhun vuonna 2000. Paivystaminen oli suht lepposaa ja miestenlehtien kanssa yot sujuivat mukavasti. Tosin iltavahvuuslaskennat olivat suoraan helvetista, vartiopaallikot kun olivat mita olivat...

Ite olin Pirkkalassa Tammikuu-Heinäkuu 2002.
Ekan 6kk Hallissa.

Kisse oli hieno mies!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rontti sanoi:
Eli tähän vois kerätä mukavia intti muistoja.

Olin spol kurssilla lahdessa(paska paikka) josta lähdimme 2,5vko:n leirille hennalaan(vielä paskempi paikka). No olin teltassa nukkumassa ja yhtäkkiä herään ja helvetinmoisella kiireellä rupean vetämään vaatteita päälle. Luulin siis että meillä alkaa joku harjoitus. sain vedettyä päälleni 62 takin, villahousut ja jalkaan saappaat tietenkin otin vielä pistoolin ja rk:n mukaan. Yritin ryömiä teltasta pihalle, kun kipinämikko kysyi: mihin vittuun sää oot menossa? Sitten heräsin ja tajusin, että on tullut vähän sekoiltua ja heitin kipinämikolle vaan että: kuselle tietenkin. Ei omia sekoiluja kannata tunnustaa.

Samalla leirillä heräsin yöllä ja katsoin että, onkohan kipinä hereillä. Näky oli karmiva kipinämikko istui lyhtylaatikon päällä släbärit jalassa ja heitti hanskaan.

Kerran tuli tanssittua kassulla yöllä unissaan päivystäjä vähän ihmetteli.

Eräs tupakaveri puhui unissaan aina aika erikoisia asioita kuten: Vittu mä ammun teidät kaikki ja hullun naurua perään

Sitten oli vielä yks intialais syntynen jätkä, joka ei ollu mun tuvassa mutta kaverit kerto että se jätkä myi kebapia unissaan tyylin: tuliko mukaan? kaikki mauste?

Siis hä?! Lahden spol-kurssihan oli ainakin allekirjoittaneelle intin parasta aikaa. Ja hennalahan nyt oli ihan suklaa mesta. Teltoissa oli näkkärit. Saatiin nukkua useesti jotain 10 tuntia yössä. Illalla oli vapaa-aikaa. Oli saunomismahdollisuus. Sodeauto kävi paikanpäällä - ne osas ryövätä rahat aika tehokkaasti. Alikessut heitti iltavahvaris aina ihan häröö läppää. Sitäpaitsi eihän se 2,5 vko:n leiri ollu yhtäjaksonen. Olihan siinä vlv välis. Sun kertomas mukaan sulle jäi kaikkia ihania muistoja sieltä. Mä muistan ihan vastaavia sekoiluja. Porukka vänkkäs pakkipusseihin :hyper: jne. Ja mitä itkemistä siinä Lahessa oli? Eihän siellä tehty yhtikäs mitään ja kaupungin saluunoista jäi hyvät muistot. Mitäs siellä oli? Yksi hyvä mesta oli tää Cheri.

Ainoo mikä siel riso oli ne saatanan landejuntit sieltä Hallista - niihin hajos kaikki. Et kai sä niitä ole?

Kyllähän intissä sattui ja tapahtui vaikka mitä, ei vaan jaksa kirjoitella kaikkia :)

Itse sekoilin aika usein unissani, varsinkin leireillä, luultavasti unenpuutteen vuoksi. Morttileirillä luulin keskellä yötä että oli tullut hälytys ja kiskoin ennätysvauhdilla jotain kamoja niskaan ja singahdin poteroa kohti. Hetken siellä poterossa seisoin rynkky tanassa, kunnes aloin ihmetellä että missä helvetissä mun taistelupari on. Aloin kelaamaan tilannetta, saatana, taas tullut jotain sekoiltua, ei täällä mitään tilannetta ole päällä. Noh, nöyränä poikana takaisin teltalle, jossa kipinämikko ihmetteli tempaustani. En keksinyt mitään pelastavaa kommenttia joten heitin vaan jotain epämääräistä ja painuin nopeasti makuupussiin. Ehdin maata joku 30 min niin tuli hälytys. Aamulla tietenkin sain kuulla kuittailua tuosta :)

Eräs pivi tuli otettua tupakavereiden kanssa vähän reilummin viinaa. Tupaan päästyä yksi tupakaveri oksensi tuvan roskikseen, minä pääsin pitkän taistelun jälkeen omaan punkkaan nukkumaan. Aamulla juhlava fiilis kun herätys tuli, suurin osa tuvasta lähti veksiin ruinaamaan vemppaa. Minä jostakin käsittämättömästä syystä en lähtenyt, vaikka olo oli aivan kauhea. Viikko-ohjelmassakin oli merkattua 6 tuntia fyysistä koulutusta. Juostiin ja tetsattiin koko saatanan päivä, tetsaaminen ja kauhea krapula ei ollut hirveän miellyttävä yhdistelmä. Hikoilin kuin sika, oksennus kokoajan suussa ja joku hakkasi pajavasaralla päässä. Tupakaverit tietenkin kannustivat taustalla kun meitsi ryömi munat turpeessa, vemppoina heidän ei tarvinut tietenkään osallistua. Aika sissi olin joo, onnistuin jopa hävittämään makuupussin joksikin aikaa. Oli kivaa talvella parilla leirillä kun joku onnistui aina sammuttamaan sen kaminan. :rolleyes:

salihemmo sanoi:
Siis hä?! Lahden spol-kurssihan oli ainakin allekirjoittaneelle intin parasta aikaa. Ja hennalahan nyt oli ihan suklaa mesta. Teltoissa oli näkkärit. Saatiin nukkua useesti jotain 10 tuntia yössä. Illalla oli vapaa-aikaa. Oli saunomismahdollisuus. Sodeauto kävi paikanpäällä - ne osas ryövätä rahat aika tehokkaasti. Alikessut heitti iltavahvaris aina ihan häröö läppää. Sitäpaitsi eihän se 2,5 vko:n leiri ollu yhtäjaksonen. Olihan siinä vlv välis. Sun kertomas mukaan sulle jäi kaikkia ihania muistoja sieltä. Mä muistan ihan vastaavia sekoiluja. Porukka vänkkäs pakkipusseihin :hyper: jne. Ja mitä itkemistä siinä Lahessa oli? Eihän siellä tehty yhtikäs mitään ja kaupungin saluunoista jäi hyvät muistot. Mitäs siellä oli? Yksi hyvä mesta oli tää Cheri.

Ainoo mikä siel riso oli ne saatanan landejuntit sieltä Hallista - niihin hajos kaikki. Et kai sä niitä ole?
:offtopic:
Kyllä ainakin mun isoveikka kehui lahtea aika rennoks paikaks, oli siellä spollina, ite lähen samaan paikkaan heinäkuussa. Velipoika kertoili että on kuulemma spolleilla perinteenä ollu kurmuuttaa soittokunnan fägejä, puhuiko paskaa vai oisko teillä heittää joku juttu perinteen tueksi?

nousee85 sanoi:
:offtopic:
Kyllä ainakin mun isoveikka kehui lahtea aika rennoks paikaks, oli siellä spollina, ite lähen samaan paikkaan heinäkuussa. Velipoika kertoili että on kuulemma spolleilla perinteenä ollu kurmuuttaa soittokunnan fägejä, puhuiko paskaa vai oisko teillä heittää joku juttu perinteen tueksi?

Olin hyrylän spolleja. Kävin siellä lahdessa vaan sen viiden viikon mittaisen spol-kurssin ajan, niin kuin tämä threadin aloittaja ronttikin. En tiedä siitä soittokunnan fägejen kurmuuttamisesta, mutta arvelisin että kyllä se sun broidis ihan totta puhuu - fägeiltä ne ainakin näytti. Kuulostaa vähän sellaselta toiminnalta, mitä me hyrylässäkin harrastettiin alempiarvosiamme (kaikki jotka ei ole spolleja) kohtaan.

Voin kyllä vahvistaa sen mitä broidisi sanoi lahden ilmapiiristä. Lahti on suomen iisein mesta palvella. Hyrylä on toisiksi iisein. Tästähän on sanontakin. Hyrylä on armeijan korvike, ja lahti on hyrylän korvike. Hyrylässä on kuitenkin paremmat oltavat. Punttisali on paljon parempi. Lomat on spolleilla järjestetty tosi hyvin hyrylässä (harjoitusviikko+vlv-vartioviikko-lomaviikko). Ja ne paikat siellä lahdessa oli ihan kuvottavan paskassa kondiksessa. Koko mesta on totaalisen remontin tarpeessa.

Inttijuttuja..

Noh, unohtumattomat keikat ampumaradalla morttiaikana. Muuten ei mitään suurempaa vikaa ollut, kuin se, että "lämpö"tila himpun verran pakkasen puolella (noin -45 astetta). Rynkyn käsittely kolmet-neljät hanskat kädessä ei ole niin hauskaa kuin miltä se kuulostaa. Eikä ampuminenkaan, kun poski jäätyy aseeseen kiinni. Muutaman tunnin jälkeen puhuminenkin on aika kiehtova kokemus.

Eräs spol-joukkueemme anti-sankari teke käytännön jekun. Portilla (pääportin koppi) oli radio, radion takana on se "pistoke" mihin irroitettava johto lykätään kiinni. Siinä pistokkeessa on kaksi metallitappia, joita pitkin sähkö kulkee. Tämä järjen jättiläinen päätti kääräistä rautalankaa näiden tappien ympärille ja lykätä johdon paikoilleen. No, seuraava tulee paikalle ja avaa radion, *PAM*, radio yllättäen paskana, mutta samoin koko koppi ja sähköllä toimiva portti ja liikennevalo. Kyllä kiiteltiin tätä sankaria.

Eräs alikersantti kunnostautui vartioammunnoissa (varoituslaukaus maahan/ilmaan -> laukaus jalkaan -> laukaus äijään [tauluun joka esittää äijää]) ampumalla "varoituslaukauksen" tasan tarkkaan ukon keskelle.

Loputtomasti tarinoita erinäisistä loistavista vartioautoista, lähinnä Uazeista. Yksilöstä jossa tippui vaihde pois päältää, kun auto kallistui, yksilöön jonka pelkääjän puolen penkki irtosi, ja muihin loistaviin autoihin.

TJJ sanoi:
No, seuraava tulee paikalle ja avaa radion, *PAM*, radio yllättäen paskana, mutta samoin koko koppi ja sähköllä toimiva portti ja liikennevalo.

Tarkennetaan vielä, että ei koko koppi taivaan tuuliin lentänyt, mutta sähköt meni muistaakseni pariksi päiväksi.

Lisätään vielä pari "kokemusta". Puoli prikaatia sairastuttanut kalikki-virus aiheutti melko mukavat oltavat, kun puoli prikaatia oli ripuli/oksennustaudissa. Epidemian alkaessa vessat olivat mahtavassa kunnossa kun parhailta tuli tavaraa maha-suolikanavan molemmista päistä, yhtä aikaa. Ja vessoja on/oli toki rajattu määrä, joten nopeimmat eivät eläneet, ainakaan kovin mukavaa elämää.

Pari vuotta sitten kertaamassa pari alikersanttia keräsivät myös pointsit kotiin. Viimeisenä iltana ryypättiin upseerikerholla. Osa kävi sitten "kylillä", takaisin palatessa ilmeisesti todenneet, että portista kulkeminen ja reserviläiskortin näyttäminen ei ole soveliasta toimintaa wanhalta spol-au:lta. Siispä aidan yli vähän sivummalta. Muuten ok, mutta humala tilassa muisti pettää wanhalta spol-au:ltakin. Piikkilanka aidan päällä teki tehtävänsä erään kämmeneen. Toinen onnistui välttää piikkilangan, mutta hyvin koordinoidun alastulonseurauksena murtui jalka.

salihemmo sanoi:

Siis mä olin Pirkkalasta sielä. Siis väitätkö esikuntaeskadroonaa hyväksi palvelus paikakaksi. Sehän on joku ryssien 1800-luvulla rakentama paska. Meillä oli tuvassa jokaisella vitunmoinen yskä se paikkahan on ihan homeessa.
Kävitkö muuten paljon oopiumissa Lahti aikana?

lepex sanoi:
Ite olin Pirkkalassa Tammikuu-Heinäkuu 2002.
Ekan 6kk Hallissa.

Kisse oli hieno mies!

Myöpä saatiin Kisse aneleen meiltä anteeksi lippis kädessä :lol2:
Kisse oli mennyt osoittelemaan yhtä alokasta rynkyllä päähän siis piippu ohimossa. Noh nohevat spolmiehet tietenkin raportoi asian eteenpäin. Tämä tapahtu niinisalossa.

Mutta muistatko Riekkiä tai prepulaa?

Tehtiinkö se räp-biisi kissestä teidän aikana?

rontti sanoi:
Siis mä olin Pirkkalasta sielä. Siis väitätkö esikuntaeskadroonaa hyväksi palvelus paikakaksi. Sehän on joku ryssien 1800-luvulla rakentama paska. Meillä oli tuvassa jokaisella vitunmoinen yskä se paikkahan on ihan homeessa.
Kävitkö muuten paljon oopiumissa Lahti aikana?

Siis sehän oli ihan järkyttävässä kondikses se koko v**** reikä - sitä en kiellä. Letkeetä siellä silti oli. Oopiumin onnistuin jollain ilveellä missaamaan, vaikka paikka oli kaikkien huulilla.

Muuten, oliko teillä siellä kouluttajana sellanen yks lutikka (nimeä en muista), joka pudotteli aina jotain ihan ihme juttui suustaan? Tosi hauska. Harrasti näyttelemistä, jossain teatterissa. Se oli sellanen semi-kaappi (ei kauheen iso). Tosi fitissä kondiksessa, ylikorostuneen isot rintalihakset ja kyynärvarsien suonistakin näki että rautaa on tultu nosteltua. Se oli blondi ja sillä oli skappariksi vähän pitempi hiusmalli - me sanottiin sitä sen takii he-maniksi. Meille se veti lahdessa jumppasalissa nää lähitaistelu/kuljetusote setit.

Mopoleiri Rovaniemellä Norvajärven takana joulukuulla 1994, yö, pakkasta -30c,
keskustelu sissiteltassa kipinän ja makuupussista kuuluvan äänen välillä:
-"Voi vittu, nyt se tippu!"
-"No mikä?"
-"No sytkäri!"
-"No minne?"
-"No kaminaan!!!"

S..tana että oli kamina hetken kuin painekattila ennen kylmenemistään :hyper:

lepex sanoi:
No sattui Kuoreveden Hallissa seuraavanlainen tapaus. Siellä oli meillä AUKissa aseupseerina hurja Ltn Raiskila. Mies ei oikein sopinut Ilmavoimien upseereihin, oli tullut jostain maavoimista sinne.
Tämä Raiskila oli erikoinen tapaus. Täysi hullu aseiden perään, omistaa mm. Emman sekä hurjan määrän muita harvinaisia aseita.
Puhui aina huutamalla, käveli melonit kainaloissa yms. Rehti mies mutta täysi sekopää.

Oli 3. joukkueen johtaja ja oli ollut ammuttamassa joukkuettaan radalla.
Kaverit oli sitten ampunut ekan erän ja lähteneet käskyjen mukaan tauluille tarkastamaan osumia. Ei ollut tauluillesiirtymisnopeus ollut Raiskilan mielestä riittävä ja tämä odotti että ensimmäinen mies ehti tauluille jolloin viimeinen oli vielä katoksella.
Raiskila karjaisi kurkkunsa pohjasta: "Saatana, EI LONNITA RADALLA!! ILMAHÄLYTYS!"
Joka jätkä iski kuin salama munat turpeeseen ja Raiskila juoksee täysillä mettään. Sitten alkaa kuulua metsästä " RYÖMIKÄÄ ÄÄNTÄNI KOHTI!!"

:D Ja sitten ryömittiin.

Tämä sama Ltn oli tarkastamassa komppanian päällikön kanssa suunnistusmarssia ja rastien välejä. Matkaa tuli lyhintäkin reittiä n.20km pystymetsässä ja pisimillään teitä pitkin meni reilusti yli 40km.

Raiskila sitten oli repsikan paikalla ja komppanian päällikkö ajoi autoa. Tiellä sitten näkyi yksi suunnistusryhmä kävelemässä rastille. Matkalla oli joku 9 rastia. Tämä ryhmä oli jo pitkällä yli puolen välin matkassa.
Raiskila sanoi komppanian päällikölle " Hiljennä, hiljennä" ja avasi ikkunan.
Suunnistajien kohdalla se karjaisi täysillä ikkunasta:
"RASTIVÄLIT JUOSTAAN!" ja päällikölle heti: "äkkiä, paina kaasua"

No, jätkät pelästy Raiskilan ääntä niin perkeleesti ja lähti tietenkin juoksuun, vaikka olivatkin jo rättiväsyneitä, ja sinne kuulemma jäivät pölypilveen juoksemaan.
:kuola:

Tiedän tämän siitä, kun komppanian päällikön poika oli sattumoisin taistelijaparini ja oli autossa kyydissä silloin, kun oli murtanut jalkansa.
Oliko Kapteeni Haapamäki komppanian päällikkönä AUKissa silloin? Olin itse I/99 Hallissa AUKissa. Mun ton aikaisemman postin keskustelu käytiin juuri Luutnantti Raiskilan kanssa. Kaveri käytti muuten enemmän nuuskaa kuin kukaan koskaan tapaamani henkilö.

No joo, kerran yksi torsti tuli tupaan sellaisessa kännissä että ei siinä muut paljon nukkuneet sinä yönä. Kaveri ei millään pysynyt sängyssä ja yritti mm. kaataa kaapit nurin, kun ei siinä onnistunut niin jatkoi potkimalla kaappeja. Mölinät oli aika legendaarisia myös.....

:david:

Tape sanoi:
Meillä oli kanssa p - kaudella tuvassa "merkonoomi", joka ei käynyt suihkussa ja käyttänyt dodoä. No, noin neljän viikon päästä me vietiin se voimatoimin suihkuun ja pakotettiin se ostamaan dödöä. Lisäksi yksi kaveri hermostui siihen muutenkin täysin, koska kaveri oli tahtomattaankin oikea Gomer Pyle. Kaikesta tästä koko tupa päällikön puhutteluun (ymmärti yskän, mutta oli velvoitettu virkansa puolesta toimenpiteisiin).

Mistä moita sikiää,

Meillä oli kans tuvassa yks jääkäri joka ei käynyt turhan useasti suihkussa. Se meni suihkuun vasta kun me tehtiin sille selväksi että me ihan OIKIASTI vedetään sitä lättyyn jos ei se peseydy ja vaihda vaatteita/petivaatteita. Viddu se jätkä hais pahalle.

Tulipa mieleen,

Kerran jouduttiin vempassa ollessa valvomaan jotain hiton sotilas kisoja, jouduttiin väijyyn ampumaradan tienvarressa kokopäivä ilman mitään hommaa. No jossain vaiheessa siitä ajoi pyöräilijä ohi ja sillä oli päällä intin hieno sadeviitta, no meikä tietysti huutaa "kattokaa jätkät Batman!" ja kaikki alkaa yhteen ääneen "di di di di di didi didi tättää tätttää (batman theme). Pyöräilijä jatkoi vaan matkaa. Kohta se tulee takas ja kaikki alkaa taas kuorossa vetää tota batman musaa, sitten tapahtui yllättävää, se veti pyörän vauhdista nurin ja lähti juokseen meitä kohti ja hetken näytti siltä että se olisi kaivellut pistoolia vyöltä, äijä huutaa ihan naama punasena "loppuu se vitun lallatus".
Ei varmaan olis kannattanu lallattaa, tyyppi oli Krh:n päällikkö.

Elchubagabra sanoi:
Loistava Thread!

AUK I:llä jaoksessamme oli eräs oppilas Lohikainen. Kyseinen tyyppi oli kyllä sellainen partisaani että ei mitään järkeä. Hän joutui lopettamaan AUK:n kesken, kun ei päässyt yhtään koetta läpi. Kerran kun olin päivystäjänä, oli tämä Lohikainen jossain tyhjässä luokassa tekemässä rästikoetta. Alkoi ilmeisesti tekemään röökiä mieli, mies tuli kesken kokeen kysymään minulta tulta. Tulta ei ollut, niin kaveri kävelee AUK:n johtajan, kapteenin ovelle, vetää oven auki, ja sanoo "onko sulla tulta". Se oli niin uskomaton tilanne, että en meinannu uskoa korviani. Kapteenikin oli mennyt ihan hämilleen. Nakkas tälle oppilaalle tikut, ja vasta kun tämä palasi rölliltä, piti huutaen pienen koulutuksen toimistokäyttäytymisestä.
Kahos, ollaan oltu samassa AUKissa hetki. Itse olin spol-linjalla ja lähdin sitten Haminaan, mutta ehdin minäkin toki kuulla Lohikaisesta juttuja vaikka eri linjalla olinkin :lol2: .

Itselläkin olis noita juttuja kyllä vaikka miten.. Oikeastaan joka paikasta löytyi yksi tuollainen oman elämänsä sankari, morttiaikana oli eräs alokas K, AUKissa tuo Lohikainen ja RUKssa komppaniamme kirjuri tykkimies M... Tämä RUKn kirjurikin oli kyllä melkoinen legenda. Jatkuvia pakkoliikkeitä, pään vääntelyitä yms., kertoi mm. että heillä on isän kanssa tapana sanoa puita pilkkoessa "Zap-isku" jos puu halkeaa yhdellä lyönnillä. Ja luonnollisesti hänkin kyseli komppanian vääpeliltä (ylil) tämän polttaessa tupakkaa: "Jätäkkö jämät?" ja kun kpäällikkö maj Sipari kutsui "My...s!", tämä vastaa äkäiseen sävyyn "No mitää?!?"

Eikös muuten tämä Lohikainen ollut aika velho rynkkyjen korjaaja? Kuulin ainakin tällaisen tarinan että jollakin oppilaalla oli mennyt rynkky jumiin jolloin kouluttuja oli luonnollisesti yrittänyt sitä fixailla onnistumatta. Paikalle saapuu Lohikainen, laittaa tupakin huuleen ja puolen minuutin päästä kuuluu latausliike ja ase oli kunnossa.

aropupu sanoi:
Eikös muuten tämä Lohikainen ollut aika velho rynkkyjen korjaaja? Kuulin ainakin tällaisen tarinan että jollakin oppilaalla oli mennyt rynkky jumiin jolloin kouluttuja oli luonnollisesti yrittänyt sitä fixailla onnistumatta. Paikalle saapuu Lohikainen, laittaa tupakin huuleen ja puolen minuutin päästä kuuluu latausliike ja ase oli kunnossa.

Taitaa pitää paikkaansa tuo juttu, koska itsekkin muistan kuulleeni saman tarinan. Ettei olis peräti halunnut AUK I:en jälkeen aseseppä AUK:iin, mutta kun ei oikein nuo koulutyöt natsannu, niin eihän sinne sitä voinnut laittaa vaikka velho olikin.

aropupu sanoi:

Olet oikeessa. Tuota rynkkyjuttua en itse nähnyt, mutta niin kuulin tapahtuneen. Aseseppä AUK sillä L:lla olisi ollu kiikarissa, jos olisivat skapparit päästäneet. Kun tykkihallilla nysvättiin sergein aseita palasiksi ja taas kasaan, oli tämä L ihan kurko siinä. Suu mutrussa, sellanen hullun kiilto silmissä se vaan naputteli niitä paloja, ja aina se osui oikeaan! Joku sellainen kolmiulotteinen hahmotus sillä oli aivan uskomaton. Kasas aseita nopeemmin kuin meikäläinen isoja legoja.

Tuosta tupakista tulikin mieleen, että tämä sama kaverihan oli ihan tolkuton vetämään röökiä. En ole varmaan koskaan nähnyt kenelläkään sellaista addiktiivisuutta. Eräällä leirillähän hän aloitti tappelunkin, kun joku ei jättänyt jämiä, tms...

Eräs matruusi onnistui useamman kerran aiheuttamaan pahennusta ja ehkä hupiakin kännissä. Taisi olla eka IV, niin kaveri oli baarissa paskonu housuunsa, kertonu siitä vielä muille ja lähteny taksilla takasin. Sitten se oli jo vissin unohtanu perille tultuaan, että oli paskat housussa, mutta kaverit oli huomannu ja käskeny sen mennä suihkuun. Kun se palas suihkusta niin vieläkin paskavana valu reisiä pitkin.

Toisen kerran se tuli kännissä taas yöllä ja kusi toisen matruusin kaappiin. Löi jotain ja meni kusissa kuteissa jonkun toisen punkkaan nukkumaan. Tästä tulikin jo esitutkintaa ja ylimääräistä palvelusta.

Haastateltiin kahden yliluutnantin ja toisen alikessun kanssa uusia joukkoeen matruuseja, niin yksi sankari vastasi kysymykseen, että onko jotain lääkitystä tai vammoja joista voi olla haittaa, lyhyesti ja ytimekkäästi syövänsä sinipunasia nappeja. Kaveri kertoi myös asuvansa ex-kihlatun ja hänen äitinsä luona. Oli myös ollut Lohjan ammattikoulussa raksa puolella, mutta oli kuulemma vaatinut niin paljon lukemista, ettei pärjännyt joten piti lopettaa koulunkäynti.

Jaa, tuli vielä yksi juttu mieleen.

Itse ja suurin osa tuvasta oli lähtenyt jo torstaina lomille, ainoastaan pari jäi koska olivat jo käyttäneet kuntsarit ja höllit. Katselin himassa Hyppönen Enbuske Experiencea kun yhtäkkiä tulee ilmotus että meillä on suorassa lähetyksessä A. Lehtinen. Olin kuin halolla päähän lyöty, kyseinen kaveri oli nimittäin tupakaverini. Pojilla oli ollut vähän tylsää ja olivat sitten soittaneet HEE:en. Noh, ei siinä mitään, Lehtinen vaan haukkui meidän komppanian ihan pystyyn suorassa tv-lähetyksessä. Sanoi mm. että täällä saa tehdä mitä huvittaa, ei ole mitään kuria jne. :) Muuten ihan hyvä, mutta komppanian päällikkö + pari muuta skapparia sattuivat katsomaan myös kyseisen ohjelman ja päällikkö oli ottanut kyseisen sankarin seuraavana aamuna lipunnoston jälkeen puhutteluun :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom