Inttitarinoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
SavioM sanoi:
Mikä sinun pointtisi on? Kai pojalla jotain 'ominaisuuksia' oli, jos hän kerran hyppäsi pituutta niin korkealla tasolla! Inhottaa tällainen typerä elvistely.
Pointti oli siinä, että kun kaverilla ei tuntunut niitä ominaisuuksia olevan. Itse olin perusjätkä kuten muutkin ja silti kaveri oli kaikissa lajeissa meitä muita perässä niin alkaa siinä miettimään että joku mättää.

Paperiasioilla saa katos kaikennäköistä aikaan...

Tiedän toisen tapauksen, joka oli käynyt footbagin SM-kisoissa. Sälli oli ollut kisoissa viimeinen, mutta kummasti sai hv:tä aamulla/keskellä päivää kun kerran oli SM-tason urheilija... Kisat olivat muuten avoimet eli kuka tahansa olisi saanut osallistua niihin.

edit. Nyt loppui rautalanka kesken... laitan elvistä tulemaan täysilla ja kuittaan tähän.
E.T. go home.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse toimin aikoinani moto-au:na. Vanhemmat astm:t oli lähdossä iv:lle ja minun piti pitää ns. lähtötarkastus. Lopussa taistelijat olivat kolmirivissä komppaniassa ja minä huusin tervehdyksen: "Vittua ja viina, autosotamiehet", johon taistelijat tietenkin vastasivat todella kuuluvalla äänellä huutaen: Vittua ja viinaa, herra alikersantti. Sotamiehet lähtivät lomille ja minä olin hiippailemassa tupaan, kun yllättäin komppapäälikön vihainen ääni kuuluu seläntakaa: "Mitä täällä huudetaan". Meinasi paskat tulla housuihin, kun luulin kaikkien skappareitten jo lähteneen. Päivystäjä ilmoitti vanhempien lähteneen iv:lle ja alik. * piti lähtötarkastuksen. Noh, ei kai siinä kun päälikön juttusille, jossa rupateltiin suurinpiirtein näin:
- Alik. * mitä siellä äsken mölyttiin?
- Herra kapteeni, pidin lähtötarkastuksen vanhemmille ja tervehdin heitä ja he vastasivat tervehdykseeni.
- Ahaa, minä kun olin kuulevinani, että vanhemmat olisi vittuillut alikeille.
- Ei, kyllä he tosiaan vastasivat vain tervehdykseeni.
- No hyvä, voitte poistua!

mr. perfect sanoi:
Hehheh, Lohiniemi oli kyllä ihan klassikko äijä.. oli PsPr:ssä lääkintähuoltoupseerina silloin kun minä siellä palvelin, ja eihän se äijä tajunnut lääkinnästä yhtään mitään :D Kerrankin pakotti yhden kaverin suorittamaan pyörämarssin loppuun asti vaikka tällä oli polvi ihan rikki.. Tilkan reissuhan siitä kaverille sitten myöhemmin tuli. Vastaanotolla Lohiniemi pisti porukkaa punnertamaan jos ei istunut riittävän hiljaa paikallaan.. aivan sama vaikka olisi ollut kuinka kipeä.

Joku toinen luutnantti sai Lohiniemen suututettua kunnolla eräällä leirillä huutamalla kaikkien kuullen: "Lohiniemiiii! vieläkö sä käytät hormoooneita!!" :D Ja sittenhän Lohiniemi rupersi rähjäämään kuinka hän on natu ja vaan treenaa kovaa :D :D

Eräältä Lohiniemen entiseltä koulukaverilta kuultua: "Voi vittu, mä näin Teron (Lohiniemen) äsken, vähänkö se oli kasvanu.. silloin kun me oltiin koulussa se oli semmonen pieni rääpäle että kun sitä heitti lumipallolla polveen niin sen nenästä alkoi vuotamaan verta!"

heh..ku menin inttiin tammikuussa piti lohiniemi terveystarkastuksen, ja kun lähdin heinäkuussa piti lohiniemi lähtötarkastuksen varmaan 15-20 kg isompana hirvee nestepöhö päällä :jahas:

joo ei siltä hirveesti vemppaa ilman kunnon syytä saanu, kovin moni ei edes uskaltanut kipeenä hakee.

:hyper: Kauheita repeilyitä...

Meillä oli yks ukko tuvassa mikä ei vaihtanu lakanoita 11.ssa kuukaudessa kertaakaan... varusvarastolle lähti sellanen hirvee keltanen repale :urjo:

Kerran olin kuskina jollain alokasleirillä ja tulin yöllä takasin leirille kassulta tai jostain, ni siellä oli tietysti vartio vastassa---->tunnussana meikä siihen, et WTF ja ajoin auton parkkiin johkuu pusikkoon ja lavalle :zzzz: Tuloksena HÄLYYTYS koko leiri ylös vaanimaan vihuja ja meikä lepäilee proton lavalla :evil:

Olin kerran vahtiau:na laivalla ja messissä ihmeteltiin kaverin kanssa ihmeellistä kolinaa laivan kyljessä. Se alkoi jo ottaa päähän niin lähdin kannelle katsomaan kaverin kanssa. Laivan perästä oli köydet irti ja perä oli ehtinyt irrota aika paljon laiturista, ja lankonki roikkui ilmassa ja hakkasi laivan kylkeen aallokossa. Jotkut masit vaan istu rauhallisena röökillä, kun laiva on lähdössä ajelehtimaan. Juuri samalla hetkellä kun olen menossa kuuluttamaan peräkannen kiinnitysryhmää paikalle niin försti tulee peräkannelle ja syystäkin vetää herneet nenään.

Kun perä oli saatu takaisin kiinni, niin fösti kysyy, miksei kukaan ole ilmoittanut tilanteesta, niin joku masi vastaa, että kyllähän siitä oli aika vaikea takaisin laivaan tulla, kun joutu hyppäämään niin pitkälle, mutta ei nähnyt asiassa mitään hälyyttävää.

Försti käski masit pois ja sanoi meille alikessuille, ettei teille varmaan pitäisi valittaa, kun ei ole teidän syy, mutta teidän pitäisi olla vähän tarkempia, kun noi paskapäät on niin tyhmiä, ettei edes tälläistä tajua.

Toi punkkien räjäyttelykin riippuu vähän miten sitä tekee. Kyllä meitä ainakin alokkaina yleensä nauratti, kun iltavahvarissa seisottiin pihalla ja tupaan sytty valot ja pinkat viuhahti vaan ikkunassa. Jos sitä käytetään täysin ilman syytä ja kostamiseen niin alkaa toki vituttamaan. Siinä on ihan järkeä, että esim. poistuttamisessa on jonkinlaiset rajat, muuten helposti joku pikku-Hitleri juoksuttaa muna pystyssä alaisiaan koko ajan omaksi ilokseen.

Intin loppupuolella tuli välillä häröiltyä rj-tuvassa aikalailla.
Koksun retaleen kaapin vuorasin alumiini foliolla kokonaan lattiasta kattoon ja laitoin kyltin jossa luki: kokelas x:n avaruusalus.
Alikessu toverin kaapin lukkoon teippasin koripallon maalarinteipillä kiinni lujasti, ja kyltti kertoi mitä oli tapahtunut: alikersantti x, ampiaiset on tehny pesän sun lukkoon!!!
Noh, jäynät tehty. Eiköhän komppanian päällikkö yhteistuumin kouluttajien kanssa tehnyt tarkastuksen rj tupaan kun porukka oli poissa. Vastassa heitä tuvassa oli komea avaruusalus ja ampiaispesä. Paskaa tuli ja se meni miehistölle. :D
Kokeiltiin jätkien kanssa myös että saako Jpr:n huolto-osaston spol-rj tuvan ikkunasta nakattua appelsiinin vastapäätä pihaa sijaitsevan pyörävaraston katolle. Ei tainnut kukaan saada katolle, mutta joku osui seinään.

Leireillä sattui myös kaikenlaista. Yks kaveri tonki keskellä yötä halkopinoa tohkeissaan. Kipinämies kysyy että mitäs haet? Ja tää tyyppi karjahtaa että EN MITÄÄN! ja laittaa takaisin nukkumaan.
Eräs tyyppi tanssi unissaan hitaita teltan kuivatusnarulla roikkuneen pyyhkeen kanssa.

Muistot on jo jonkin verran haalistuneet mutta tämän tapauksen muistan, Leirillä ollessa eräs oikea :david: AU-oppilas oli ns. etuvartiossa, ja nuokkui tietenkin siellä. Tuli kiertävä vartio (tai vartiopaikkojen tarkistaja tms.) joka oli oikein innokas sälli siihen tornitouhuun. Tämä kiertävä vartio kysyy AU-oppilaalta tunnussanaa, vastaukseksi tuli suht nohevasti: "Munaa suuhun, ottakaa!". Ja kun kiertovartio kuuli tämän niin meni vaihdin sarjatulelle ja suuliekkin välähtely täytti talviyön ja koko perkeleen leiri ylös yöllä sotimaan. Itse olin viereisessä poterossa kuulemassa koko touhun :D
Ko. AU-oppilasta ei asiasta pahemmin rankaistu, yliltn. vain kysyi oliko Au oppilas Nönnönnöö ollut vartiossa tapauksen sattuessa, kun kuuli että oli ollut, oli sanonut vain jotain: "Minä arvasin tämän"..

Yliltn "Pappa" Alkiomaasta Savon Prikaatista riittäisi sitten varmaan juttua koko kirjaksi.

rontti sanoi:
Myöpä saatiin Kisse aneleen meiltä anteeksi lippis kädessä :lol2:
Kisse oli mennyt osoittelemaan yhtä alokasta rynkyllä päähän siis piippu ohimossa. Noh nohevat spolmiehet tietenkin raportoi asian eteenpäin. Tämä tapahtu niinisalossa.

Mutta muistatko Riekkiä tai prepulaa?

Tehtiinkö se räp-biisi kissestä teidän aikana?

Ei vittu se Kisse on sekopää. Siitähän liikkuu vitusti tuollaista juttua. Sehän kuulemma oli vitun särmä taistelusukeltajakouluttaja kun se tuli 5-6 vuotta sitten Pirkkalaan, tarkoituksenaan varmaan ylentyä helvetin nopeasti ja painua johonkin toimistohommiin.
Se ehti olemaan vain muutaman kuukauden Pirkkalassa kun sille jo tarjottiin toista virkaa jostain päin Suomea, korkeampiarvoista ja -palkkaista.
Se kieltäytyi siitä kun se rakensi Nokialle (tms.) taloaan just silloin.
Ei kuulemma ole sen jälkeen tullut mitään ylenemisehdotuksia eikä virkoja sille löydy. Sen takia se on niin vittupää.

Riekki, eikös se ole joku vanha SPOL-johtaja? En muista miestä. Enkä Prepulaa.

JoAT sanoi:
Oliko Kapteeni Haapamäki komppanian päällikkönä AUKissa silloin? Olin itse I/99 Hallissa AUKissa. Mun ton aikaisemman postin keskustelu käytiin juuri Luutnantti Raiskilan kanssa. Kaveri käytti muuten enemmän nuuskaa kuin kukaan koskaan tapaamani henkilö.

Haapamäki siirtyi just ennen meitä Keuruulle kun sillä taisi mennä napit ristiin Hallin muiden upseerien kanssa. Meillä komppapäällikkönä oli Lius. Tosi leppoisa ja asiallinen.

Koulutuskomppanian silloinen päällikkö, mikä lie sen nimi nyt sitten olikaan, sai kuulemma viime vuonna ylenemiskiellon ja helvetin vakavan varoituksen kun oli lyönyt ja kuristanut jotain alokasta.

On se Raiskilan Masa hullu mies.

:D

Maikki sanoi:
Kaveri oli hoitanu sen kissen
ongelmiin siitä hommasta just, ku oli ollu jotain vääntöö aiemmin sen kans :worship:

Juu se ei päästäny tätä kaverias ampuun kk:lla. Harrasteletko roolipelejä?

rontti sanoi:
Juu se ei päästäny tätä kaverias ampuun kk:lla. Harrasteletko roolipelejä?
En!
oon tuntenut muuta kautta pitemmän ajan jo, harvemmin nään nykyään.

Maikki sanoi:
En!
oon tuntenut muuta kautta pitemmän ajan jo, harvemmin nään nykyään.

Sillä jätkällä on kyllä ihan pelimies taidot. Samainen jätkä poltti omaa paskaansa kaminassa :D

POMMI KAIKILLE PIRKKALAN KÄYNEILLE!

Uudessa BODAUS-lehdessä on juttu Wiklundista, siitä nykyisestä Spol-joukkueenjohtajasta.

EI JUMALAUTA!

Siinä on sitten kanssa sellainen turisti että!
Ja toi paskapaperi tekee vielä jutun tosta hevosennaamasta!

Ei herranjumala, lopettakaa nyt toi bodaus-lehti jo...

rontti sanoi:
Sillä jätkällä on kyllä ihan pelimies taidot. Samainen jätkä poltti omaa paskaansa kaminassa :D

:lol2: :lol2: pimee jätkähän se on. siä oli teillä kumminkin kai ihan jees porukkaa spollissa (rölli, blunke ym.) ja tykäreissäkin aika paljonb tuttuja pelimiehiä..

lepex sanoi:
POMMI KAIKILLE PIRKKALAN KÄYNEILLE!

Uudessa BODAUS-lehdessä on juttu Wiklundista, siitä nykyisestä Spol-joukkueenjohtajasta.

EI JUMALAUTA!

Siinä on sitten kanssa sellainen turisti että!
Ja toi paskapaperi tekee vielä jutun tosta hevosennaamasta!

Ei herranjumala, lopettakaa nyt toi bodaus-lehti jo...

eihän se wiklundi missään tiukassa kunnossa ainakaan oo!!
mitä sitä on nähny grand starissa. no ei kai siinä :rolleyes:

Maikki sanoi:
eihän se wiklundi missään tiukassa kunnossa ainakaan oo!!
mitä sitä on nähny grand starissa. no ei kai siinä :rolleyes:

No se juttu kertoo vaan siitä että mikä on Bodaus-lehden nykytilanne, ihmejuttu että ne vielä jatkaa sen julkaisemista. Lehti itsessään on täyttä paskaa, ja toi Wiklund-juttu on vielä suurempaa sontaa.

Kaikki jotka tietää äijän, ymmärtää.

JoAT sanoi:
Seuraava keskustelu käytiin minun (silloin alik ja 2. joukkueen alijohtaja) ja sotahullun luutnantin (2. joukkueen johtaja) kesken. Olimme tuntia aikaisemmin palanneet suunnistuskoulutuksesta jonka minä ja toinen alik olimme pitäneet. Joukkueessa oli yksi hivenen turhan paljon tietokoneen edessä istunut kaveri, jolla oli vähän vaikeaa intissä. Tämä kaveri piti hakea koulutuksen päätteeksi pois metsästä, koska hän "vähän" eksyi.

Luutnantti: "Alikersantti xxx, selvisivätkö kaikki taistelijat pois metsästä?"
Minä: "Herra Luutnantti, alokas NN piti käydä hakemassa kun ei osannut pois metsästä."
L: "Jaahas. Ei vissiin läpäissyt reittiä?"
M: "Ei ihan, herra luutnantti."
L: "Eikös tämä alokas NN ole niitä tietokonemiehiä?"
M: "Kyllä, herra luutnantti!"
Luutnantti mietti hetken aivan hiljaa ja sanoo: "Perkele, tietokoneet ovat armeijan syöpä!" :lol2:

Luutnantti Raiskila!

John R sanoi:
Intin loppupuolella tuli välillä häröiltyä rj-tuvassa aikalailla.
Koksun retaleen kaapin vuorasin alumiini foliolla kokonaan lattiasta kattoon ja laitoin kyltin jossa luki: kokelas x:n avaruusalus.
Alikessu toverin kaapin lukkoon teippasin koripallon maalarinteipillä kiinni lujasti, ja kyltti kertoi mitä oli tapahtunut: alikersantti x, ampiaiset on tehny pesän sun lukkoon!!!
Ekassa tapauksessahan päätekijöinä oli muistaakseni alik-trio Pa,Pu ja Ri. Jälkimmäisessä tapauksessa (joka tapahtui aikajärjestyksessä ekana), päätekijä taisi olla alik Pu. Lappuhan oli toki kirjoitettu pikkulapsen tikkukirjaimin, osa kirjaimista väärinpäin, ja kuvitettu aiheeseen sopivalla tuherruksella (ampiaiset lentää). Tämä kaikki kaappijäynäilyhän taisi alkaa siitä kun joku em. triosta laittoi partavaahtoa jonkun toisen lukkoon. Sen jälkeen (alla mainittuun tapaukseen asti) jäynät alkoivat eskaloitua. :lol2:

Noh, jäynät tehty. Eiköhän komppanian päällikkö yhteistuumin kouluttajien kanssa tehnyt tarkastuksen rj tupaan kun porukka oli poissa. Vastassa heitä tuvassa oli komea avaruusalus ja ampiaispesä. Paskaa tuli ja se meni miehistölle. :D
Itseasiassa tarkastuksen tekivät yksi joukkueen kouluttajista (Kylymälaukku) sekä komppanian vääpeli. Johtajisto oli tosiaan lomilla vartiossa olleita lukuunottamatta, ja kers Li olikin soitettu välittömästi päävartiosta tupaamme ihastelemaan. Li arvasti kyllä syylliset, muttei sanonut mitään, niinpä kouluttajamme oletti että miehistö on nämä jäynät tehnyt ja meinasi järjestää jos jonkinmoiset esitutkinnat. Mitään tapauksesta ei kuitenkaan tämän jälkeen kuulunut, ja ihan hyvä niin... ;)

Kokeiltiin jätkien kanssa myös että saako Jpr:n huolto-osaston spol-rj tuvan ikkunasta nakattua appelsiinin vastapäätä pihaa sijaitsevan pyörävaraston katolle. Ei tainnut kukaan saada katolle, mutta joku osui seinään.
Aluksihan yritimme osua pihalla kävelleisiin johtajatovereihimme, eikä muuten mennyt kaukaa. Kyllä menivät Lippujuhlapäivän paraatin muonituksesta ylijääneet appelsiinit hyvään tarkoituksen.. :evil:

Proteos sanoi:
Pointti oli siinä, että kun kaverilla ei tuntunut niitä ominaisuuksia olevan. Itse olin perusjätkä kuten muutkin ja silti kaveri oli kaikissa lajeissa meitä muita perässä niin alkaa siinä miettimään että joku mättää.

Paperiasioilla saa katos kaikennäköistä aikaan...

Tiedän toisen tapauksen, joka oli käynyt footbagin SM-kisoissa. Sälli oli ollut kisoissa viimeinen, mutta kummasti sai hv:tä aamulla/keskellä päivää kun kerran oli SM-tason urheilija... Kisat olivat muuten avoimet eli kuka tahansa olisi saanut osallistua niihin.

Nyt ymmärrän mitä tarkoitat. Ystäväni kertoi minulle tyypistä, joka oli saanut mojovat harjoitusvapaat, koska hän "työnsi kuulaa". Ei siinä mitään, mutta kaveri kuulemma painoi siinä 60 kiloa! :)

lepex sanoi:
Haapamäki siirtyi just ennen meitä Keuruulle kun sillä taisi mennä napit ristiin Hallin muiden upseerien kanssa. Meillä komppapäällikkönä oli Lius. Tosi leppoisa ja asiallinen.

Koulutuskomppanian silloinen päällikkö, mikä lie sen nimi nyt sitten olikaan, sai kuulemma viime vuonna ylenemiskiellon ja helvetin vakavan varoituksen kun oli lyönyt ja kuristanut jotain alokasta.

On se Raiskilan Masa hullu mies.

:D

Aika paljon on Hallin käyneitä, itse olin -91 II saapumiserää (meisseli). Uttiin auk:kin jälkeen. Mikäköhän se olise kova ääninen 1 komppanianvääpeli (sotilasmestari silloin), pyöreäpäinen? Raiskila (tuolloin vielä vääpeli) oli kohtuu rauhallinen, ilmeisesti johtui tietokoneiden vähyydestä. Jotain se kyllä höpisi muodon ohi lentävistä "verisistä norsunvituista pikkusikari suussa".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom