Inttiin, saapumiserä I/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikuJ
  • Aloitettu Aloitettu
Tuossa lapussa, joka Vekaralta tuli, on oikeastaan 3 vaihtoehtoa joita voisi harkita.

1. Rynnäkköpanssarivaunumies (362)
2. Tiedustelija (180/362)
3. Kuski (270/362)

Kellään kokemuksia? Etenkin tuo rynnäkköpanssarimies kuullostaisi hauskalta. Ei hirveätä hinkua olisi tuota vuotta tuolla viihtyä, mutta ehkä se olisi sen arvoista (jos tankin puikkoihin pääsisi) :D

Puut matalaksi vaan (vruum vruum kräts rits) :kuola:

Tai sitten ei?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tiny_tinman sanoi:
Eipä mua kiinnosta mihin reikään lykkäävät, kunhan pääsen puoleen vuoteen pois sieltä, saavat aktiivisemmat viettää sen vuoden munkin puolesta sitten, on tarpeeksi työtä opiskelujen suhteen. Toivottavasti opiskeluissa on tarpeeksi syytä päästä puoleen vuoteen pois, muuten nakertaa. Tarttee olla pelimies ja pyrkiä olemaan särmä, muttei liiän särmä, ei liian ajoissa muttei myöhässä, sellasta oikeen perusreiskaa ettei vaan pistä silmään eikä joudu AUK:iin. Oon tällääne vässykkä.

Kyllä ainakin Kajaanissa pällitestit ratkaisi sen ketkä sinne AUK:n lähti. Toki sitten jos ei ole "vaatimukset" täyttäviä henkilöitä, niin sitten tolla särmikkyydellä tms. voi olla merkitystä. :)

jarhu sanoi:
Rovaniemelle ilmatorjuntaan ois meno. Kiinnostais vain tietää miten on mahdollisuuksia kirjoittaa lukion matikka armeija-aikana kun itselläni tökkäs pitkä matikka niin pitäs saaha se läpi keväällä.
Ite kirjotin 2004 keväällä pitkän matikan inttiaikana.. ja läpi meni:rock: ois sitä enempiki kerinny lukee mut ei inspiroinu...

Rmst sanoi:
Parolaan vaunukomppaniaan tai johki sinne.. Jos vaikka pääsis Leopardiin.. :hyper:
No niin, löytyihän täältä joku, joka on lähdössä samaan paikkaan. :kippis1:

Soitin tänään Parolaan ja kysyin, että missäs se kirje viipyy. Heppu kertoi, että kirjeet ovat vielä painossa, mutta lähtevät parin päivän sisällä tulemaan. Eli jos et ole vielä saanut kirjettä, niin älä hermoile. :)

Arsi sanoi:
Tuossa lapussa, joka Vekaralta tuli, on oikeastaan 3 vaihtoehtoa joita voisi harkita.

3. Kuski (270/362)

Kellään kokemuksia? Etenkin tuo rynnäkköpanssarimies kuullostaisi hauskalta. Ei hirveätä hinkua olisi tuota vuotta tuolla viihtyä, mutta ehkä se olisi sen arvoista (jos tankin puikkoihin pääsisi) :D

Tai sitten ei?

Kokemusta ei ole (yllätys), mutta nuo rynnäkköpanssarivaunut ovat kyllä aikamoisia ritsoja. Esimerkiksi tämä venäläinen BMP-2... Kannattaa harkita, haluatko sellaisessa peltipurkissa vuoden viettää.

HITB sanoi:
Hajoo aamuihisi. :D 2 ja 1 pionkin naapurissa menoa seuranneena voin sanoa, että melko tiukkaa kuria ne alikeisarit ja kokelaat pitää. Suoraan sanottuna naurettavaa menoa välillä mm kerran kokelas ja alikki juoksi meidän yksikönyläkertaan raivoomaan yhteen tupaan, kun katselivat ikkunasta, kun kokelaat anto runtua tms oppilaille. . 2. pionkilla tais olla 180 tellua aukin koulutushaaraleirillä ja eivät paljoa muuta tehneet kuin kaivelleet niitä maahan yötä myöten. :D

P-kausi oli kyllä paskaa aikaa, tosin nopeasti se aika menee. Kohta ne 6kk sällitkin lähtee kotiin, vaikka tuntuu että juuri ollaan tultu.

Itse olen tuolla 2. Pionkissa viettänyt alokaskauteni ja ykkösessä vietin aikaa alikkina. Ei tuo niin kamalaa ole. Ehkä muiden silmiin on outoa kun tuolla säkylässä tuo kurin määrä ja vastaava vaihtelee melkoisesti.
Kaikkeen tottuu ja kyllähän nyt polttelisi lähteä kertaamaan kun tuo Eriö serkku kerran sinne on hajoamaan lähtemässä.

Jos haluaa vertailupohjaa rynnäkkövaunuista ja leopardeista niin yksi rynnäkkövaunu painaa yhtä paljon kuin pelkkä leopardin torni eli jotain 16 tonnia.. Sillä pitäisi jo puidenkin kaatua melko kevyesti..:evil:

Arsi sanoi:
3. Kuski (270/362)

Tai sitten ei?

Rynnäkköpanssarivaunun miehistössä on kolme vaihtoehtoa: ajaja, ampuja ja johtaja. Johtaja on aliupseeri, muut on miehistötason tehtäviä. Vaunukurssin aikana tehtävät taidetaan siellä tarkemmin sitten valita. Kaikissa hommissa on puolensa. Vekaralla käytössä oleva rynnäkkövaunu CV-9030 on vähän eri planeetalta kuin BMP-2, jonka joku mainitsi. Kyllä bemarissakin alkukantainen viehätyksensä kuitenkin on. Ei mitään pilipali-automaattivaihteistoja vaan ihan kunnon manuaaliloota, jota saa sitten ihan itse veivata välikaasun kera. Kuka mistäkin tykkää :)

Jos siis tykkää päristellä sotakoneilla, niin miksipä ei vaunumiehistöön? Vähän niinkuin isojen poikien leikkikaluja. :D Mä ainakin menisin niihin hommiin, jos nyt pitäis inttiin uudestaan lähteä.

Mikoro sanoi:
Sama paikka, sama aika. Mitäs toi T-A meinaa? Tiedätkö tuosta paikasta mitään? Mulla sellanen käsitys, et pieni mesta ja vähän enemmän kuntoillaan? Ja metsäpäiviä tulisi paljon, mikä ei sinänsä haittaa ;)

RJK Immolassa,paras paikka maailmassa,baby! mukavaa että löytyy Immolaan lähtijöitä :hyper:
pieni paikka,helvetin hyvää safkaa,lomat pyörii.jaa-a,siinä olikin ne positiiviset puolet :D
P-kauden jälkeen kassuviikkoina pääsee eika hyvin treenaamaan loppupeleissä,jos sattuu jaksamaan.yleensä päiväohjelma on kuitenkin pitäny huolen siitä että mielummin menee saunaan,uimaan ja sotkuun.sotkun pizzat :kuola:
metsässä vietetään aikaa joo,tosin kun meet tammikuussa niin ne vittumaisimmat leirit on kesällä niin ei ainakaan jäädy munat!

Immola on kävelemistä,juoksemista,kantamista ja odottamista ;)
kertokaahan lentokentän etäläpäälle terveisiä!(vai oisko se ollu länsi..oh well)

EDIT itse kotiuduin sieltä viime tammikuussa,jos on jotain kysymistä niin anna palaa,yritän vastailla...

Miten muuten onnistuu lisäravinteiden vieminen armeijaan?Käsittääkseni ne ovat kiellettyjä ja kassit tutkitaan kun sinne saapuu.
Kainuun prikaatiin olen menossa.

Hahaha ite vedin aina ekasta päivästä lähtien prodee ja "pöllin" maidot mukesta :D Meille sanottiin ekana päivänä että grilli on palanu ja sali on kiinni, kävin molemmissa jo tokana päivänä...

ozz sanoi:
Miten muuten onnistuu lisäravinteiden vieminen armeijaan?Käsittääkseni ne ovat kiellettyjä ja kassit tutkitaan kun sinne saapuu.
Kainuun prikaatiin olen menossa.
No ei ole. Saa niitä vedellä miten huvittaa.

Pyssykylässä nyt ei kovin ihmeelliset salit ole. Siilashallilla saa tehtyä kyllä treenit ja löytyy jopa vyö ja vetositeet.

2JK salille ei sitten joka jamppa menekkään. Vain 2jk porukka, urheilijat ja väijyssä olevat spollet.

Ei täällä kylmä ole ei tarvi pelätä. Kyllä sarkapuku lämmittää :hyper: Tosin spollet on ainoita jotka ei sitä käytä. ;)

Eilen kuulin, että 1/06 erälle (ja siitä eteenpäin) ei saa pitää enää iltavahvuuslaskentaa. Ainakaan KaiPr:ssä. Mikähän peruste sillekin on:jahas:

NatuSan sanoi:
Eilen kuulin, että 1/06 erälle (ja siitä eteenpäin) ei saa pitää enää iltavahvuuslaskentaa. Ainakaan KaiPr:ssä. Mikähän peruste sillekin on:jahas:

Ite en ole ainakaan prikaatissa kuullut moista... Aika outo juttu olis, jos jätettäs pois.

Viikon päästä sitä odotellaan mielenkiinnolla tulevaa päivää. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom