Inttiin, saapumiserä I/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikuJ
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kainuun prikaatille viestiin pitäs mennä. Toivottavasti vaan ehtii jonku verran vääntää punttia, ettei ihan hirveitä paino tippus.

Niinisaloon Lähden !
Saa nähdä pääseekö tykkimieheksi vai määrääkö ne mun kelapelleksi. Toivottavasti tykkimieheksi. Luokka kaveri kehu ,että siellä on hyvä sali ja kuulemma hyvät laitteet.

Säkylään olisi tämä poika menossa. SatPionP. lukee papereissa, eli harrastamaan telamiinahajontaa :thumbs: Ou jee. Tai jotain sinne päin. Ilman ennakkoasenteita olen menossa, ennen kun itse koen armeijan vittumaisuuden, en jaksa mitään turhia vitutus/turhautumishetkiä viettää. Noh, tuleepa vaihtelua koulunkäyntiin kun ei itte tartte ajatella, sekin tehdään sun puolesta. :D

Vekaranjärvelle tykäriksi. Yritän hakea tulenjohtotiedusteluun tai spolleksi jos mahdollista.

Pyrkikää kaikki vaan Kajaaniin Rajalle! Mahtava paikka! Kuri on löysää, metsässä ei tarvitse turhaan aikaa viettää ja varusteet ovat uusinta hottia! Lisäksi aamulla ei ole ikinä kiire ja johtajat ovat rentoja ja auttavaisia. NOT. Ei vaan, onko kukaan tonne KR:n RJK:hon tulossa? Tai paremminkin MENOSSA. Itsehän kotiudun sieltä 41 aamun päästä. ;)

Eipä oo pansioon lähtijöitä vielä kirjotellut, itse oon sinne menossa. On vissiin vielä viimeinen erä ennenkuin se paikka lopetetaan? Saas nähdä mitä helvettiä siitäkin tulee.

Spolle - kontioranta.

Nyt kun jokatoinen on sanonut menevänsä spolleksi niin tietääkö sitä muka etukäteen mihin sitä joutuu/pääsee?

Janne sanoi:
Nyt kun jokatoinen on sanonut menevänsä spolleksi niin tietääkö sitä muka etukäteen mihin sitä joutuu/pääsee?

Eipä mua kiinnosta mihin reikään lykkäävät, kunhan pääsen puoleen vuoteen pois sieltä, saavat aktiivisemmat viettää sen vuoden munkin puolesta sitten, on tarpeeksi työtä opiskelujen suhteen. Toivottavasti opiskeluissa on tarpeeksi syytä päästä puoleen vuoteen pois, muuten nakertaa. Tarttee olla pelimies ja pyrkiä olemaan särmä, muttei liiän särmä, ei liian ajoissa muttei myöhässä, sellasta oikeen perusreiskaa ettei vaan pistä silmään eikä joudu AUK:iin. Oon tällääne vässykkä.

tiny_tinman sanoi:
Eipä mua kiinnosta mihin reikään lykkäävät, kunhan pääsen puoleen vuoteen pois sieltä, saavat aktiivisemmat viettää sen vuoden munkin puolesta sitten, on tarpeeksi työtä opiskelujen suhteen. Toivottavasti opiskeluissa on tarpeeksi syytä päästä puoleen vuoteen pois, muuten nakertaa. Tarttee olla pelimies ja pyrkiä olemaan särmä, muttei liiän särmä, ei liian ajoissa muttei myöhässä, sellasta oikeen perusreiskaa ettei vaan pistä silmään eikä joudu AUK:iin. Oon tällääne vässykkä.

Teet vaan alusta asti selväksi että et halua vuodeksi. Usein nämä jotka ovat joutuneet vuodeksi jäämään vasten tahtoaan ovat sellaisia en osaa sanoa -miehiä. Vastaat vaan aina kun kysytään että et missään nimessä halua vuodeksi. Pitäis kyllä riittää.

204 saapumiserä, KaiPr/PohPionP/TeknK, kersantti.

Kyllä itellä ainaki on vähä haikea mieli. Kohta puoli vuotta ollu reservissä, mutta mieli tekis takasi...

andor sanoi:
Pyrkikää kaikki vaan Kajaaniin Rajalle! Mahtava paikka! Kuri on löysää, metsässä ei tarvitse turhaan aikaa viettää ja varusteet ovat uusinta hottia! Lisäksi aamulla ei ole ikinä kiire ja johtajat ovat rentoja ja auttavaisia. NOT. Ei vaan, onko kukaan tonne KR:n RJK:hon tulossa? Tai paremminkin MENOSSA. Itsehän kotiudun sieltä 41 aamun päästä. ;)

hep!
Ens heinäkuussa olis paikka tuolla varattu, jos eivät Uttiin huoli.

Kutsunnoissa sanoin että kainuun rajalle niin heppu vaan totesi, "että osaathan hiihtää" :D

Manuel sanoi:
No varsinaiseen Spol Rukkiin valitaan 3 semmosesta ~90 alokkaasta, että siinä on tavotetta.

Oho.. :eek: Tiesin kyllä, että tuolta rukkiin pääseminen on vaikeaa, mutta en arvannut, että olisi noin pieni prosentti. Kai täytyy sitten pyrkiä jonnekin, mistä RUK-paikka aukeaisi helpommin. Sääli, sillä Spol-hommat olisivat kiinnostaneet.

Muuten, miksiköhän en ole saanut kirjettä tuolta Panssariprikaatista... Nettisivuilla sanottiin, että kaikille lähetetään pari kuukautta ennen palvelukseenastumista kirje, jossa kysellään toivomuksia palveluksen suhteen.

"Seuraava askel otetaan noin kaksi kuukautta ennen varusmiesten palvelukseen astumista. Lähetämme jokaiselle Panssariprikaatiin palvelukseen palvelukseen astuvalle varusmiehelle kotiin kirjeen, joka sisältää muun materiaalin lisäksi esitteen, jossa on vielä kerran esitelty Panssariprikaatin eri aselajit ja koulutushaarat valintoja varten.

Kirje sisältää vastauskuoren, jossa tuleva alokas voi lähettää kaksi - kolme mieluisinta koulutustehtävää perusteluineen sekä muuta kutsuntojen jälkeen henkilötietoihin ja esimerkiksi harrastuksiin liittyvää uutta tietoa itsestään. Nämä tiedot kootaan prikaatin esikuntaan, jossa alokkaat jaetaan perusyksiköittäin yhteistyössä joukkoyksiköiden ja perusyksiköiden päälliköiden kanssa. Alokkaan omalla halukkuudella on korkea painoarvo."

Tammikuussa kotiutuu iloinen reservin vänrikki (sotilaspoliisi of course) :) Alkaa jo nyt pikku hiljaa hymy värähtelee suupielissä, on niin vähän enää jäljellä..

Eriö sanoi:
Säkylään olisi tämä poika menossa. SatPionP. lukee papereissa, eli harrastamaan telamiinahajontaa :thumbs: Ou jee. Tai jotain sinne päin. Ilman ennakkoasenteita olen menossa, ennen kun itse koen armeijan vittumaisuuden, en jaksa mitään turhia vitutus/turhautumishetkiä viettää. Noh, tuleepa vaihtelua koulunkäyntiin kun ei itte tartte ajatella, sekin tehdään sun puolesta. :D

Hajoo aamuihisi. :D 2 ja 1 pionkin naapurissa menoa seuranneena voin sanoa, että melko tiukkaa kuria ne alikeisarit ja kokelaat pitää. Suoraan sanottuna naurettavaa menoa välillä mm kerran kokelas ja alikki juoksi meidän yksikönyläkertaan raivoomaan yhteen tupaan, kun katselivat ikkunasta, kun kokelaat anto runtua tms oppilaille. . 2. pionkilla tais olla 180 tellua aukin koulutushaaraleirillä ja eivät paljoa muuta tehneet kuin kaivelleet niitä maahan yötä myöten. :D

P-kausi oli kyllä paskaa aikaa, tosin nopeasti se aika menee. Kohta ne 6kk sällitkin lähtee kotiin, vaikka tuntuu että juuri ollaan tultu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom