Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, tuli itsekin kotiuduttua muutamaksi päiväksi, lähtö takaisin olisi maanantaina. Palveluspaikkana siis Säkylä.

Jouduin Viestikomppaniaan ja siinä 4. joukkueeseen. Kuri on ollut löysempää, mitä luulin. Kouluttajat ovat sopivassa määrin ankaria, mutta asiallisia. Alikit ovat ihan mukavia, kenelläkään ei ole kusta päässä. Itse viihdyin mukavasti kaksi viikkoa, eikä itselläni ole jäätävää vitutusta lähteä maanantaina takaisin, johtuu myös suuressä määrin tupakavereistani, helvetin hauskoja ja mukavia tyyppejä. Toivottavasti sama tahti jatkuu.

Muken ruoka on ollut helvetin hyvää, itse odotin paljon paskempaa safkaa, mutta onneksi olin väärässä. Vapaa-aikaa ei ole ollut paljon, mutta se on ymmärrettävää p-kauden alussa. Pitää vielä totutella tuohon armeijan kolmeen ateriaan päivässä, siviilissä kun oli tottunut syömään parin tunnin välein.

Olen miettinyt hakea spollen sijasta tiedusteluun, koska se on ruvennut kiinnostamaan aika paljon. olisiko kenelläkään tuosta tarkempaa tietoa? Koulutetaanko Säkylässä myös normi sissejä? Sen verran tiedän, että sissiradisteja koulutetaan ainoastaan kesän saapumiserässä, mutta entä nuo normi sissit? ja olisiko kenelläkään tietoa noista tiedustelun eri lajeista? Kysyin kyllä yhdeltä meidän alikilta asiasta -hän on itse sissiradisti- mutta en oikein saanut mitään kovin kattavaa vastausta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loma ja darra <3 Tottuukoha tähän ikinä? Lauantaina heräsin paniikissa viiden maissa että kohta sitä taas mennään! mutta onneks heräsinkin omasta sängystä ja tajusin että kotona ei tarvitse ohjattuja aamutoimia tehdä :D Mahtaa alikessuja kenkuttaa kun eivät saa enään kontiorannassa räjäytellä punkkia silleen vaan saavat vähän nostaa peittoo että näkee et jotain on pielessä :D Miten muilla pitääkö pinkka vielä tehä? tuolla ei tarvii sitäkään enään väsäillä.

saakos C paperit helposti, tai muutettua E:n C:ksi vaikka siviilissä?

Meiltä lähti pari hemmoa Eemeleinä takas himaan ja yks niistä tais jo saada C:n. Ainakin oma havainto asiasta oli että jos on saanut E: n paperit ja menee uudestaan tietyn ajan päästä uusinta tarkastukseen ja paikat ei oo yhtään parantuneet, ei luultavasti enää laita uutta E: tä. Eli jos olet yhtään epävarma pystyykö jalan kanssa menemään, älä mene.

Mitä vittua, ei tehdä pinkkaa? :D meillä pitää olla viimesen päälle se, vähänkin liian pieni/iso siihen taistelujakkaraan tai näyttää pillulta niin ruutulippu liehuu kyllä, punkkakin saattaa räjähtää samalla.

Konalassa pinkat laitetaan nykyään kaappeihin yön ajaksi, everstin linjaus :D
SISSIK J2 T2 itellä. Yks aamu ois viel omaan tahtiin heräämistä ja sitten jo kuuluu "KOMPPANIASSA HERÄTYS VALOT PÄÄLLE OVET AUKI MIEHET YLÖS PUNKISTA"

Nyt alkaa jo vituttaa se maanantai aamu... KOMPPANIASSA HERÄTYS! sitten pitäs olla kolmen minuutin päästä ulkona pihalla lenkille lähössä -25 asteen pakkasessa
jonka jälkeen aamupalalle juosten ja vatsa täynnä juosten takas ja niin edelleen, tätä se on kun pääsee alfa joukkueeseen perkele, pitää olla parempi kun bravo ja charlie.

Olen miettinyt hakea spollen sijasta tiedusteluun, koska se on ruvennut kiinnostamaan aika paljon. olisiko kenelläkään tuosta tarkempaa tietoa? Koulutetaanko Säkylässä myös normi sissejä? Sen verran tiedän, että sissiradisteja koulutetaan ainoastaan kesän saapumiserässä, mutta entä nuo normi sissit? ja olisiko kenelläkään tietoa noista tiedustelun eri lajeista? Kysyin kyllä yhdeltä meidän alikilta asiasta -hän on itse sissiradisti- mutta en oikein saanut mitään kovin kattavaa vastausta...

Itte osaan sanoo tosta sen verran, että säkylässä ei virallisesti mitään sissitoimintaa ole, ainoastaan tuota tiedustelua. Tiedustelu on todella mielenkiintoista ja hauskaa touhua, mutta aika raskasta leireillä. Luonnollisestihan tiedustelu tapahtuu yön aikana, joten unta ei leireillä hirveästi tule. Tiedustelijoiden käyttämä rinkka on huomattavasti parempi kun se vitun pallokasivitonen reppu, joka kairaa niskan jumiin vartissa! Tiedustelijoilla on kannettavaaa paljon mutta rinkan ansiosta matka taittuu kevyesti (rinkka voi painaa 60kiloakin) Hasselhofi voit tarkentaa kysmystäsi, että mitä haluat tarkasti tuosta tietää... koitan vastailla/kysyä tuttavilta :)

PS. Jos ajattelit mennä aukkiin, älä missään nimessä ainakaan viestikomppaniaan jää :D sie vetää kasetin jumiin!

Onko kukaan pakkiksen lukija Parolassa hokissa? Vieläkö jäpitys kielletty? Itse menin 2/09 hokiin ja meillä kiellettiin ekan viikon jälkeen jäpitys :D ja pinkka tarvi tehä vasta aamupalan jälkeen :D

Itte osaan sanoo tosta sen verran, että säkylässä ei virallisesti mitään sissitoimintaa ole, ainoastaan tuota tiedustelua. Tiedustelu on todella mielenkiintoista ja hauskaa touhua, mutta aika raskasta leireillä. Luonnollisestihan tiedustelu tapahtuu yön aikana, joten unta ei leireillä hirveästi tule. Tiedustelijoiden käyttämä rinkka on huomattavasti parempi kun se vitun pallokasivitonen reppu, joka kairaa niskan jumiin vartissa! Tiedustelijoilla on kannettavaaa paljon mutta rinkan ansiosta matka taittuu kevyesti (rinkka voi painaa 60kiloakin) Hasselhofi voit tarkentaa kysmystäsi, että mitä haluat tarkasti tuosta tietää... koitan vastailla/kysyä tuttavilta :)

PS. Jos ajattelit mennä aukkiin, älä missään nimessä ainakaan viestikomppaniaan jää :D sie vetää kasetin jumiin!

Kiinnostaisi tietää, että koulutetaanko Säkylässä ihan perustiedustelijoita, jotka kulkevat jalkaisin jne. Mitä muistan yliluutnantin pitämältä tunnilta, niin että Säkylässä koulutetaan ainakin panssaritiedustelijoita. Saavatko sitten panssaritiedustelijat jonkin c-kortin tai vastaavan? Onko panssaritiedustelijan ja normi tiedustelijan koulutus paljonkin samanlaista vai eriävää? Koulutetaanko tiedustelijoille joitakin sissijuttuja? Voit kertoa Pancamo kaiken mahdollisen tiedustelusta mitä tiedät, minua kiinnostaisi aika paljon.

Aukki ja Rukki kiinnostaisi. Onko tiedustelusta vaikea päästä noihin?

Ei kyllä ollut tarkoitus jäädä Viestikomppaniaan :D Ja jos tiedusteluun pääsisin, niin sitähän koulutettiin 2.JK:ssa muistaakseni...

Saavatko sitten panssaritiedustelijat jonkin c-kortin tai vastaavan? Onko panssaritiedustelijan ja normi tiedustelijan koulutus paljonkin samanlaista vai eriävää? Koulutetaanko tiedustelijoille joitakin sissijuttuja? Voit kertoa Pancamo kaiken mahdollisen tiedustelusta mitä tiedät, minua kiinnostaisi aika paljon.

ei tuu mitään ajokortteja tiedustelijoille. suurin ero tulee siinä että panssaritiedustelijat liikkuu isomman osan paseilla/bmp2-vaunuilla.

Kiinnostaisi tietää, että koulutetaanko Säkylässä ihan perustiedustelijoita, jotka kulkevat jalkaisin jne. Mitä muistan yliluutnantin pitämältä tunnilta, niin että Säkylässä koulutetaan ainakin panssaritiedustelijoita. Saavatko sitten panssaritiedustelijat jonkin c-kortin tai vastaavan? Onko panssaritiedustelijan ja normi tiedustelijan koulutus paljonkin samanlaista vai eriävää? Koulutetaanko tiedustelijoille joitakin sissijuttuja? Voit kertoa Pancamo kaiken mahdollisen tiedustelusta mitä tiedät, minua kiinnostaisi aika paljon.

Aukki ja Rukki kiinnostaisi. Onko tiedustelusta vaikea päästä noihin?

Joo, eli säkylässä (2. JK:ssa) koulutetaan perustiedustelijoita, perustiedustelija kulkee jalkasin, panssaritiedustelijat menee paseilla. panssaritiedustelija menee ihan sie vaunun kyydissä tiettyyn paikkaan asti, josta suorittaan tiedustelutehtävänsä jalkaisin. Vaunukurssilta sitten valitaan jätkiä, jotka kuljettavat tiedustelijoita -> Ei virallisia tiedustelijoita, vaan perus vaunutöhöjä :D mutta nämä kaksi eroavat juuri sillä, että panssaritiedustelijat pystyvät menemään kauemmaksi nopeassa ajassa, jossa suorittavat sitten sitä tiedustelua. Jos sissitoiminta kiinnostaa, aukin kautta haminaan sissirukkiin! Ja tosta tiedustelusta on hyvät mahdollisuudet päästä aukkiin ja rukkiin. Tiedustelu on partio koossa tehtävää toimintaa, joten partiota johtaa upseeri. Nohevaaa toimintaa AUKissa niin RUK on varma tiedustelulinjalla :D RUKin voi käydä tiedustelussa kahdessa eripaikassa.. Haminassa on Sissirukki ja Parolassa on Panssarirukki (= panssaritiedustelijoita) mutta jos sissi toiminta kiinnostaa -> Hamina. Toivottavasti selvensi vähän edes. Itse en muista/tiedä tarkalleen tuota säkylän panssaritiedustelija/normitiedustelun eroa, että kuinka monta jätkää loppuvaiheessa sitten joutuu panssaritiedusteluun ja kuinka moni joutuu luottaan vaan noihin jalkoihin :D

Joo, eli säkylässä (2. JK:ssa) koulutetaan perustiedustelijoita, perustiedustelija kulkee jalkasin, panssaritiedustelijat menee paseilla. panssaritiedustelija menee ihan sie vaunun kyydissä tiettyyn paikkaan asti, josta suorittaan tiedustelutehtävänsä jalkaisin. Vaunukurssilta sitten valitaan jätkiä, jotka kuljettavat tiedustelijoita -> Ei virallisia tiedustelijoita, vaan perus vaunutöhöjä :D mutta nämä kaksi eroavat juuri sillä, että panssaritiedustelijat pystyvät menemään kauemmaksi nopeassa ajassa, jossa suorittavat sitten sitä tiedustelua. Jos sissitoiminta kiinnostaa, aukin kautta haminaan sissirukkiin! Ja tosta tiedustelusta on hyvät mahdollisuudet päästä aukkiin ja rukkiin. Tiedustelu on partio koossa tehtävää toimintaa, joten partiota johtaa upseeri. Nohevaaa toimintaa AUKissa niin RUK on varma tiedustelulinjalla :D RUKin voi käydä tiedustelussa kahdessa eripaikassa.. Haminassa on Sissirukki ja Parolassa on Panssarirukki (= panssaritiedustelijoita) mutta jos sissi toiminta kiinnostaa -> Hamina. Toivottavasti selvensi vähän edes. Itse en muista/tiedä tarkalleen tuota säkylän panssaritiedustelija/normitiedustelun eroa, että kuinka monta jätkää loppuvaiheessa sitten joutuu panssaritiedusteluun ja kuinka moni joutuu luottaan vaan noihin jalkoihin :D

Kiitos, selvensi todella paljon asioita!

Ei olisi Pancamo heittää esille mitään määrää prosentuaalisesti, kuinka moni pääsee tiedustelu-Aukiin ja sieltä Rukiin? Ja toinen vähän tyhmempi kysymys: Tarviiko olla kovakuntoinenkin jamppa että otetaan tiedusteluun-->Auk-->Ruk vai selviääkö ihan normaali ihminen niin fyysisesti kuin henkisestikin? Cooperissa tuli juostua n. -12 - 15 asteen pakkasessa 2700m, lihaskuntotestissä tulokseksi tulisi vähintään hyvä, kroppakin on rakenteeltaan aika raskaanpuoleinen (175 cm, 85 kg)...

Onko kukaan pakkiksen lukija Parolassa hokissa? Vieläkö jäpitys kielletty? Itse menin 2/09 hokiin ja meillä kiellettiin ekan viikon jälkeen jäpitys :D ja pinkka tarvi tehä vasta aamupalan jälkeen :D

Kuninkaallinen huoltokompania! Itse olin samassa paikassa 1/07 ja voin suositella. Kun toiset sykkii, niin hoki niiden naisia lykkii vai miten se meni :D

Kuninkaallinen huoltokompania! Itse olin samassa paikassa 1/07 ja voin suositella. Kun toiset sykkii, niin hoki niiden naisia lykkii vai miten se meni :D

Kun kattoo millasta sakkia siellä on niin saavat kyllä olla onnellisia jos edes joskus naista saavat;):piis:

Kiitos, selvensi todella paljon asioita!

Ei olisi Pancamo heittää esille mitään määrää prosentuaalisesti, kuinka moni pääsee tiedustelu-Aukiin ja sieltä Rukiin? Ja toinen vähän tyhmempi kysymys: Tarviiko olla kovakuntoinenkin jamppa että otetaan tiedusteluun-->Auk-->Ruk vai selviääkö ihan normaali ihminen niin fyysisesti kuin henkisestikin? Cooperissa tuli juostua n. -12 - 15 asteen pakkasessa 2700m, lihaskuntotestissä tulokseksi tulisi vähintään hyvä, kroppakin on rakenteeltaan aika raskaanpuoleinen (175 cm, 85 kg)...

Käsittääkseni, kaikki jotka vaan haluavat ja on päänuppi normaalilla tasossa, pääsevät tiedusteluaukkiin. Kannattaa ottaa puheeksi sitten kun kouluttaja kyselee, että kiinnostaaako johtajakoulutus niin siihen väliin läväyttää toi Tiedusteluaukki -> Ilmottavat, että VK:sta tulee ainakin yks jampsteri tiedAUK. Ei tietääkseni mitenkään erityisen kovakuntonen jätkä tarvitse olla... helpompaa vaan jos omaa hyvän kunnon (saattaa olla, että skapparit nopeasti kurkkaavat läpitte noita papereita... aika perusnormaalia jätkää sielä näytti aikoinaan olevan). Prosentteja... nyt tarttee oikein miettiä... hämärästi muistelisin, että jopa 50% lähtisi rukkiin. Voin muistaa toki väärin mutta aikoinaan katselin, että kylläpä tiedustelun jätkiä lähtee haminaa kohti :D

sitten pieni vinkki, ei kannata sitten missään nimessä kailotella sielä kovaan ääneen sitä rukkiin pyrkimistä ja yrittää mielistellä alikessuja yms. Matallaprofiililla vetelet ja vakuutat oikeissa paikoissa kouluttajat ja VM-johtajat. yleensä ne jätkät, jotka kailottaa sielä käytävällä ja särmäilee jotain ihan turhaa, eivät tule koskaan lähtemään rukkiiin. Näin kävi ainakin meijän komppaniassa niin monelle jätkälle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom