Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Jospas se kohta ois jo tammikuu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
+Tohtori Sykerö ("Sano hii. Vielä kerran..., vielä kerran... x12)

Vieläkin takaraivossa kuuluu se naputus, kun tohtori sykerö näppäili tietokoneen näppäimistöä. Yksisormitekniikalla löi nii lujaa sitä näppistä, et tuntu et kohta halkee koko näppis. Lisäksi sille ei kannata valittaa mistään, kun aina joutu vuodeosastolle. Haet päänsärkyy buranaa -> osastolle, haet ässätapletteja kurkkukipuun -> osastolle jne jne :jahas:

Tj 48 ja maanantaina alkaa vika leiri = ) Loppusota jää väliin koska oma joukkue on vartiossa sillon. Pikkuhiljaa tuntuu että tuolta pääsee joskus poiskin.

Sama täällä, tj 48. Oppilailla on kolme viikkoa putkeen kassulla jotain johtajakoulutusta, mihin meikän ei tarvitse osallistua, AUK:n santsarina oleminen on aika lepiä touhua... Sen jälkeen muutamat päivät loppusotaa, sitten voikin jo sanoa, että tämä oma inttiura on aika taputeltu juttu

Onko mitään "hyviä" neuvoja 10.päivä asevelvollisuuden aloittavalle, että miten pääsisi puolella vuodella? Itse olen ymmärtänyt että vain tyhmimmät ja huonoimmat pääsee puolella vuodella, onko näin? Vaikuttaako työt ja opiskelupaikat ? Tänks

Puolella vuodella pääset varmasti jos:
- Olet p-kaudella laiska, aikaansaamaton,välillä jopa mulkku, et osoita johtaja piirteitä, teet testit päin vittuja, hommaat itelle esitutkimuksia / poistumiskieltoa, olet johtajien mielestä kusipää

Tolla periaatteella ku menet p-kauden niin ei pitäs olla vaikeuksia päästä puolella vuodella.

Johtajakoulutuksen valinnat perustuu varusmiesjohtajien sinusta tekemään arviointiin, skappareiden arviointeihin, pälli 1 ja 2 testeihin sekä kuntotesteihin, sekä myös jossain osin omaan halukkuuteen. Ja noi esitutkinnat vaikuttaa myös negatiivisesti.

edit. jos hommaat jonkin sortin rikosrekisterin niin vaikuttaa myös negatiivisesti valintaan

Sehän nyt riippuu täysin, missä, ja etenkin, missä komppaniassa palvelet. Jos varuskunnassasi on esimerkiksi sotilaspoliisikomppania ja sinne joudut on tällöin palvelusaika 9kk, eikä silloin perseily vaikuta palvelusaikaan. Painavilla syillä, kuten perheenlisäys, opinnot pahasti kesken tai opinnot alkamassa yms palvelusaikaa voidaan anomuksen kautta lyhentää 6kk:een. B:n papereilla toisaalta se lienee melko varmaa. Jos aliupseerikouluun et halua, niin ilmoitat vain olevasi haluton ko. koulutukseen ja teet johtajatehtäväradat ym. vastaavat heikosti. Meillä ei kaiketi ketään jouduttu pakottamaan aukkiin, vaan halukkaat pääsivät ja muut jäivät miehistöön.

Onko mitään "hyviä" neuvoja 10.päivä asevelvollisuuden aloittavalle, että miten pääsisi puolella vuodella? Itse olen ymmärtänyt että vain tyhmimmät ja huonoimmat pääsee puolella vuodella, onko näin? Vaikuttaako työt ja opiskelupaikat ? Tänks

Itellä oli koulut kesken ja kerroin niille et pitäs päästä heinäkuus jatkamaa.. kyllä toimi

TJ0. Onko palvelustodistuksessa lukeva "Tehtävä johon koulutettu" tismalleen sama asia kuin sodan ajan tehtävä? Meille ei oo puhuttu sanallakaan sodan ajan tehtävistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom