Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Joo onhan tuolla ulkona aika kylmät kelit ollut. Meillä oli kolmena päivänä putkeen tota metsässä ryynäämistä, kahtena ekana päivänä meinasi itku tulla minä hetkenä hyvänsä, niin kylmät ja kivuliaat sormet oli, vaikka kädessä oli palvelushanskojen lisäksi kahdet alushanskat. Toisena päivänä meillä oli ryynäämistä ennen vielä sulkeisharjoittelua, jolloin oli mukavat -16 astetta pakkasta plus mukavan napakka tuuli, ei ollut kivaa... Kolmantena päivänä pistin sitten rohkeasti ennen ryynäämisen alkamista kaksien alushanskojen päälle nahkaiset lomahanskat, vaikka niiden käyttäminen oli kiellettyä, eipä ollut sormet enää niin jäätyneet, ja ryynääminenkin oli kahta hauskempaa, mitä se valmiiksi jo oli.

Joo no eihän PV:n hanskat lämmitä yhtään vaikka ois niin monet valkoset alushanskat alla. Ja tosiaan noukkareita ei saa tetsaamises käyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo on tää 2jk kunniakomppania särmä höösäys jossain määrissä päätä kiristävää.>.< Menneellä viikolla oli majohajo ja nyt tulevalla viikolla ma ampumaradalla ja ti-pe sitten kasaillaan telttaa ja ryömitään syndalenin hangessa...

Joo on tää 2jk kunniakomppania särmä höösäys jossain määrissä päätä kiristävää.>.< Menneellä viikolla oli majohajo ja nyt tulevalla viikolla ma ampumaradalla ja ti-pe sitten kasaillaan telttaa ja ryömitään syndalenin hangessa...

Onks ma viel ampumista? Ei vittu olin jo hajoomas pelkkää syndaleniin. Koko viikkona ei sit muuta ku pakkisafkaa, eiks je? :jahas:

Onks ma viel ampumista? Ei vittu olin jo hajoomas pelkkää syndaleniin. Koko viikkona ei sit muuta ku pakkisafkaa, eiks je? :jahas:

Ei vittu en mäkää tienny, et ma viel ampuu. Oletin et sillon "saadaan" viel palloilla kassun lähel. Saatioho ootko säki 2. Jk:ssa?

Täytyy bongata salilta. Soden salilla kerenny kerran kolmeen viikkoon käymään, kun kipeenä koko aika. Ens viikkonakaan ei hirveesti pääse :jahas:

Jeah meitsi on viitosjoukkueen toinen rillipää. Ei voi erehtyä koska se toinen on hmm, astetta hiljasempi kaveri. Ja tupa oli 13.

Muistakaa, että kaikki oikeasti vittumaiset ja pitkät leirit osuu palveluksen loppupuolelle, eli vaikka tää p-kausi nyt teillä on vähän paskemmissa oloissa, niin metsässä on ehkä jopa sit hyvät kelit. ;)

Niin siis puolen vuoden miehille tarkoitettu tämä viesti.

Niin jos on tyhmä. Mulla tuo tiedustelupuoli oli just sitä parasta hommaa. Kunhan tajuaa ottaa makuupussin ja kenttäpatjan mukaan tähyille ja sitten vastapainona vihollisen leirin tiedustelu kun SAA liikkua ja on lämmin ja ehkä sitten vähän myöhemmin hyökkäys leiriin täysin yllättäen.. se on siistii :D

Totta kai makuupussit mukana, tähylle kuolis muuten :D Yhellä leirillä taidettii suorittaa häirintä-isku. Ei nyt erityisen siistii. Yllätetään vihollinen ja ammutaan n. 10sec mitä lähtee ja sitten karkuun :D Tarkka-ampuja koulutus näytti kyl olevan mielenkiintosta. Onhan sieltä hyviä muistoja, ja välillä oli ihan jännää. MM. loppusodassa suhteellisen pienellä alueella ja aivan helvetisti porukkaa, siellä sit piti toimii hiljaa, ilman valoja aivan jäätävässä pakkasessa ja ei saanu kiinni jäädä. Partiotiedustelu on kyl iha jees hommaa, ku ei tosissaa tuu kylmä, eikä kukaa ryhmänjohtaja tai kouluttaja koko aja hengitä niskaan. Trangia vaan mukaan ja ensimmäisen kuusen alle keittelee kahvia ;)

jawhead, voisitko kertoa, millaista tiedustelu oli? Kävitkö aukin tai rukin ja jos kävit, niin millaista oli? Jos pystyisit heittämään edes vähän karkeaa infoa, niin olisin todella fiiliksissä.

Kävin spolkin ja koulutuksena saatiin myös varuskunnan kaikki muutkin hommat(paitsi lämäri) tarkka-ampujakoulutuksesta viestihommiin. Tiedusteluleireillä maattiin makuupussissa kuusen alla tähyllä tai sitten joustiin vihollisten asemia ympäri ja piirrettiin niistä karttaa jonka jälkeen jossain vaiheessa sitten hyökättiin niihin ja tuhottiin tärkeitä kohteita kuten viestilaitteet/mastot/ajoneuvot tmstmstms.

Ja jos nyt tohon vielä jotain lisää niin yöpyminen sissiteltoissa ja kaikki kamat kannetaan itse ja välimatkat on pitkiä. Eksyä ei kannata keskellä yötä muuten voi tulla helposti 10km lisää hiihdettävää.

Joo o, tosiaan E-paperit lykättiin mulle kouraan ja näillä näkymin C-tulossa, näin täällä. Hajotkaa aamuihinne :D

Ai ai, missaat kyllä paljon. Ei pääse ikinä (poislukien kertausharjoitukset [paitsi sulla]) kokemaan mitään vastaavaa. Jälkeenpäin mietittynä intissä koki paljon tosi siistejä juttuja. Ja sai monta uutta kaveria.

Komppaan _Hc:tä. Meinasin itsekin saada (kuuloni takia) C:n paperit, mutten ottanut - ja helvetin hyvä niin! Jälkeenpäin ajatellen tein ihan oikean valinnan.

P.S. TJ jo pakkasen puolella... ;)

Sodankylässä ketään? Onko siellä kylmä? :evil:

Hajotkaa sinne Akhlanselekhään..

E: Vieläkö AUKissa on se kypärä jossa on kiväärithriathlonin kovimpien taistelijoiden nimet \,,/

Minä pääsin Sodankylästä tammikuussa.. Loppusodan viimeiset kolme päivää oli -30. Oli vähän kylmä kun olin ollut ovela ja varautunut -15 pakkasiin.. Kylmin ilma taisi olla -32.

Itsekin oisin saanut B:n paperit ja ehkä jopa C:nkin, mutta onneksi otin A:n. Kyllähän se vitutti aina välillä (J-kausi, sissi), mutta jälkeenpäin ei kaduta pätkääkään, päinvastoin!

Oli viime viikolla mosaleiri. Ei saatana ku pääs paino tippuun aika reippaasti vaikka oli omia eväitä reilusti mukana. Pikkase jo pelottaa kuinka paljon on voimatasot tippunu ku pääsee taas salille... Noh, tuliha ammuttua pystystä-polvelta 98/100 :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom