Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
Tomppa85 sanoi:
Hulkkihan kirjoitti hyvän postauksen aiheesta "bodaus intissä." Muutakin hyvää juttua tuossa threadissa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20952&page=2&pp=20&highlight=uni

En ehkä aivan noin rupea hifistelemään, kuin Hulkki. :D

Sanoisin, että erittäin vaikeata on bodaus intissä, riippuen toki täysin hommasta mitä siellä tekee.
Varastomies/kirjuri pääsee salille aika huoletta ja saa syödä ja nukkua hyvin, ei tarvitset sykkiä metsässä yms.

Kaippa jotkut inttiin haluavat ja jotkut jopa luulevat kasvansa miehiksi siellä, niin vähän tietävät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HaRaXz sanoi:
Mä en ymmärrä minkä takia porukka menee lukioon. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kolme vuotta sluibailet ja sen jälkeen et ole vielä yhtään mitään... :)
:offtopic: Lukio antaa 1000x paremman pohjan moneen ammattiin.
Mä en esim. tiedä yhtään lääkäriä, joka olis ennen lääkistä suorittanut ammattikoulun.

makew sanoi:
Sanoisin, että erittäin vaikeata on bodaus intissä, riippuen toki täysin hommasta mitä siellä tekee.
Varastomies/kirjuri pääsee salille aika huoletta ja saa syödä ja nukkua hyvin, ei tarvitset sykkiä metsässä yms.

Kaippa jotkut inttiin haluavat ja jotkut jopa luulevat kasvansa miehiksi siellä, niin vähän tietävät.

Kavereiden puheiden perusteella salilla käyminen ei jää ainakaan ajasta kiinni. Iltavapailla kerkeää kyllä salille. Enemmänkin bodailu intissä jää ruokavaliosta kiinni; On äärimmäisen vaikea saada tarvittavaa proteiiinimäärää armeijan perusravinnosta. Siksi lisäravinteet.

Metsäkeikatkin ovat lähinnä tilapäisiä flunssaan verrattavia hidasteita treenille. Muutama viikon keikka metsässä ei tee perustavaa hallaa. RUK:ssa oleva kaverini alkoi treenaamaan armeijassa, ja ihan hyvin kehitystä tullut. Jos hän tajuaisi syödä enemmän lisäproteiinia ja vähemmän munkkeja, niin kehitystä tulisi vieläkin enemmän.

Mieheksi kasvamisesta en tiedä mitään, mutta kummasti omien kavereiden ryhti on parantunut ja tavoitteellisuus lisääntynyt. Puhumattakaan siitä, että sängyt on pedattu tip top ja kaappi järjestyksessä. :D

Tomppa85 sanoi:
Kavereiden puheiden perusteella salilla käyminen ei jää ainakaan ajasta kiinni. Iltavapailla kerkeää kyllä salille. Enemmänkin bodailu intissä jää ruokavaliosta kiinni; On äärimmäisen vaikea saada tarvittavaa proteiiinimäärää armeijan perusravinnosta. Siksi lisäravinteet.

Ei se välttämättä ajasta kiinni oo mutta aika kinkkistä vetää reeniä päivän tetsauksen jälkeen. Riippuu erittäin paljon yksiköstä, miten ehtii salilla käymään.
Ruaasta se ei ole mun mielestä kiinni, kyllä ainakin KaiPr:ssä oli safkat aika kohdallaan ja jauhoilla pystyy hyvin täydentämään perussafkaa. Kyllä intissä on moni mies lihonut, itellä nous myös paino muutaman kilon eli munkit maistui:D

HaRaXz sanoi:
Porin prikaati, Suomen kansainväliset valmiusjoukot 12kk ja varma AUK-Paikka :)

Enää 54 siviili aamua jäljellä. Vähiin käy....

Hehehehe.. Ikävä kyllä pakko hajottaa äijän pilvilinnat,ku oon saanu käsityksen, että oot innoissas menossa sinne inttiin.. Ei se intti ole mitään herkkua, eikä mitään swat meininkiä missään, vaikka niin luulisi..
Intti on vaan pomputtamista ja pelleilyä. Innoissaan itsekin sinne menin asenteella "JES,ARMEIJAAN!!" mutta tajusin jo heti ensimmäisellä viikolla, että mistä on kyse.. Kyllähän nyt siellä armeijassa se 12 kk ollaan.. Nim. Elokuun alusta kokelas

mxm sanoi:
Ei se välttämättä ajasta kiinni oo mutta aika kinkkistä vetää reeniä päivän tetsauksen jälkeen. Riippuu erittäin paljon yksiköstä, miten ehtii salilla käymään.
Ruaasta se ei ole mun mielestä kiinni, kyllä ainakin KaiPr:ssä oli safkat aika kohdallaan ja jauhoilla pystyy hyvin täydentämään perussafkaa. Kyllä intissä on moni mies lihonut, itellä nous myös paino muutaman kilon eli munkit maistui:D

No varmaan jos menee johonkin laskuvarjojääkäreihin tai sukeltajiin ei rahkeet riitä bodailuun. Mutta tällaisessa perus rannikkojääkäri, spolle, kuljettaja tms. hommissa varmaan pääsee jos haluaa ja jaksaa. Ja jaksaahan täytyy prkle.

Eno, joka harrasti voimailua ennen inttiä, lihosi siellä 20 kg. Itselle ei tule ongelmia pitää näpit erossa herkuista, koska minulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Munkit ovat poissa laskuista siis. :)

Tomppa85 sanoi:

Metsäkeikatkin ovat lähinnä tilapäisiä flunssaan verrattavia hidasteita treenille. Muutama viikon keikka metsässä ei tee perustavaa hallaa. RUK:ssa oleva kaverini alkoi treenaamaan armeijassa, ja ihan hyvin kehitystä tullut. Jos hän tajuaisi syödä enemmän lisäproteiinia ja vähemmän munkkeja, niin kehitystä tulisi vieläkin enemmän.

Mieheksi kasvamisesta en tiedä mitään, mutta kummasti omien kavereiden ryhti on parantunut ja tavoitteellisuus lisääntynyt. Puhumattakaan siitä, että sängyt on pedattu tip top ja kaappi järjestyksessä. :D

Turhaan sä sitä inttiä hehkutat, mitä todennäköisemmin tuut pettymään. Piste.

Itellä oli asenne kunnossa intin suhteen, mutta erityisesti treenaamisen suhteen. Parissa viikossa huomasin, että intissä ei ollut todellakaan niin hienoa, kuin olin kuvitellut. Kai sun frendit on maininnu kaikesta pikkumaisesta inttipaskasta, kuten jäpittäminen ja asennossa seisominen, jota saattaa kestää ihan vitun kauan, koska a) kokemattomat alikit unohtavat komentaa levon/huutaa ulosjärjestymisen yms. kivaa ja b) koska olet paskahousu mosa, joka 98% varmuudella ei uskalla uhmata käskyä. Tämä tietysti tulee muuttumaan muutaman viikon kuluttua, kun kaikki saavat hiukan kokemusta ja johtajien suurin pompottamisen halu väistyy.
Treenin suhteen into riitti hiukan pidemmälle. Kuitenkin voi olla vaikeata jaksaa sinne salille raahautua, kun rasitusta kertyy pitkällä aikavälillä paljon. Tämä korostuu vielä, jos on paska aerobinen kunto. Lisäksi sitä vapaa-aikaa ei todellakaan ole mitenkään yllin kyllin, riippuu tietenkin paikasta, mutta meillä ainakin alussa vapaa-ajan alkaminen venyi 30-60min, koska innokkaat alikeNsartit nuohosivat tuvan joka kulman erikseen ennen kuin päästivät tuvan läpi.

Ja noita swatti- yms. leffahehkutuksia on ihan turha elätellä, olit sitten johtaja tai et. Samassa veneessä loppujen lopuksi kaikki, toiset ei vaan joudu siivoomaan, jäpittämään tai seisomaan asennossa ikuisuuksia. Samaa pompotusta saavat kokea skapparien taholta, eivät tosin ihan yhtä usein, mutta kuitenkin..

Puuh, tänään takas Säkylään. Kyllähän sitä jo kerkes odottelemaankin. :jahas:

Vaikka teksti oli aika rankkaa negaa on intissä silti ollut vitusti hyviä hetkiä, jotka sitten joidenkin vuosien päästä on ne ainoat muistot mitä on enää jäljellä. Paljon uusia hyviä frendejä ja kaupunkilaisena on ollut ihan mukava huomata, että siellä skutsissakin pärjää ihan hyvin pitkiäkin aikoja. Lähtekää positiivisellä mielellä, mutta varautukaa silti pettymykseen!

Tomppa85 sanoi:
Muuten, kuinka moni pakkiksen bodareista meinaa ottaa "omat eväät" mukaan? Tarkoitan lisäravinteita; proteiinia, proteiinipatukoita, maltoa jne. Kaveri sanoi, että kyllä voi ottaa omia pusseja mukaan, kunhan ei vedä överiksi ja on selkeästi omissa pusseissaan. Olisi vittumaista olla se 1 kk armeijan eväiden varassa. Ne vähätkin lihat kuihtuisivat pois... Ajattelin käydä koko palveluksen ajan punttisalilla aina kun voin, ja vedellä lisäprotskua naamaan pari kertaa päivässä.
Minä ainakin kannan protskuja, tonnaria, ananasta ja kaikkea mahdollista.

Kyllä mässyäkin tulee kannettua ja paljon. :D
KONE-MASIINA sanoi:
Mä en esim. tiedä yhtään lääkäriä, joka olis ennen lääkistä suorittanut ammattikoulun.
Pls, älkää tuoko tätä keskustelua tähän. Muutenkin aivan loputon aihe. Kiitos.

torspo sanoi:
Turhaan sä sitä inttiä hehkutat, mitä todennäköisemmin tuut pettymään. Piste.

Itellä oli asenne kunnossa intin suhteen, mutta erityisesti treenaamisen suhteen. Parissa viikossa huomasin, että intissä ei ollut todellakaan niin hienoa, kuin olin kuvitellut. Kai sun frendit on maininnu kaikesta pikkumaisesta inttipaskasta, kuten jäpittäminen ja asennossa seisominen, jota saattaa kestää ihan vitun kauan, koska a) kokemattomat alikit unohtavat komentaa levon/huutaa ulosjärjestymisen yms. kivaa ja b) koska olet paskahousu mosa, joka 98% varmuudella ei uskalla uhmata käskyä. Tämä tietysti tulee muuttumaan muutaman viikon kuluttua, kun kaikki saavat hiukan kokemusta ja johtajien suurin pompottamisen halu väistyy.
Treenin suhteen into riitti hiukan pidemmälle. Kuitenkin voi olla vaikeata jaksaa sinne salille raahautua, kun rasitusta kertyy pitkällä aikavälillä paljon. Tämä korostuu vielä, jos on paska aerobinen kunto. Lisäksi sitä vapaa-aikaa ei todellakaan ole mitenkään yllin kyllin, riippuu tietenkin paikasta, mutta meillä ainakin alussa vapaa-ajan alkaminen venyi 30-60min, koska innokkaat alikeNsartit nuohosivat tuvan joka kulman erikseen ennen kuin päästivät tuvan läpi.

Ja noita swatti- yms. leffahehkutuksia on ihan turha elätellä, olit sitten johtaja tai et. Samassa veneessä loppujen lopuksi kaikki, toiset ei vaan joudu siivoomaan, jäpittämään tai seisomaan asennossa ikuisuuksia. Samaa pompotusta saavat kokea skapparien taholta, eivät tosin ihan yhtä usein, mutta kuitenkin..

:jahas:

Vedähän se herne pois nenästä.

Jos olen esittänytkin näkemykseni intistä positiivisena, ei se sitä tarkoita, ettenkö olisi realistinen. Kaverini ovat hyvin valaisseet sitä vitutusta, joka siellä vallitsee. Korvat punaisina olen saanut kuunnella juttua joka puolelta. 95% negatiivista tavaraa.

Täällä muut ovat jo kertoneet niin hyvin niistä negatiivisista puolista, että katsoin, ettei minun tarvinnut liittyä kuoroon.

Mitään sotaa en ole lähdössä leikkimään. En elättele kuvitelmia mistään Commando-meiningistä. Minua ei edes pahemmin kiinnosta moiset.

Oma näkemykseni asiasta lyhykäisyydessään on, että tuli mitä tuli, niin perusasenteeni on mukautuva. Voisin toki valittaa joka ikisestä vitun asiasta, mutta mitä sellainen ininä hyödyttää? Pahimmillaanhan sellaisesta sataa vain lisää paskaa niskaan. Turpa kiinni ja suht ennakkoluulottomasti mennään. 90% paskasuodatin päällä. Mitä järkeä on muodostaa jostain asiasta mielipide etukäteen?

torspo sanoi:
Lähtekää positiivisellä mielellä, mutta varautukaa silti pettymykseen!

No nimenomaan tätä olen sanonut koko ajan.

KONE-MASIINA sanoi:

:offtopic: Tuo edellinen postaus oili vain esimerkki liittyen inttiin. Ei tuota tarvinnut tosissaan ottaa. Amis taas antaa ainakin 1mil x paremmat pohjat moneen ammattiin. :)

vesguru sanoi:
Hehehehe.. Ikävä kyllä pakko hajottaa äijän pilvilinnat,ku oon saanu käsityksen, että oot innoissas menossa sinne inttiin.. Ei se intti ole mitään herkkua, eikä mitään swat meininkiä missään, vaikka niin luulisi..
Intti on vaan pomputtamista ja pelleilyä. Innoissaan itsekin sinne menin asenteella "JES,ARMEIJAAN!!" mutta tajusin jo heti ensimmäisellä viikolla, että mistä on kyse.. Kyllähän nyt siellä armeijassa se 12 kk ollaan.. Nim. Elokuun alusta kokelas

Ymmärrän sen että intti ei ole mitään Swat meininkiä, enkä ole sitä ikinä luullutkaan. Tiedän että intissä on paljon ns. turhaa, suurin osa kavereista on tällä hetkellä intissä tai sieltä jo pois päässeitä. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi että sulkeisilla ja muilla olisi joku elämää suurempi tarkoitus? Armeijassa harjoitellaan armeijassa olemista? Eiköhän monelle tee sulkeiset ja odottamiset ihan vaan hyvää? :)

Sain Karjalan Prikaatista kirjeen, josta löytyi kirjanen kyseisen laitoksen palveluista. Päällä oli käsinkirjoitettu lappu, joka alkoi, "Tässä pyytämäsi alokkaan opas..". Allekirjoittaneena sihteeri tai vastaava. Jahas, kunhan korjasin osoitteeni. Sitä sitten kattelin.

Ei kukaan ole sattumoisin lääkintäaliupseerina kannuksiaan hankkinut? Tuota olen harkinnut ja pistän nyt joka tapauksessa toivomuslomakkeen sisään. Näemmä tiedustelijoihin kuuluvat, lääkintämiehet ovat siellä huollon puolella. En tiedä mikä tuossa on erona, mutta näin kirjasessa opetettiin.

Avoimin mielin lähden leikkiin mukaan.

Tomppa85 sanoi:
Lähettävätkö ne sieltä jonkun kirjeen vielä ennen palvelukseen astumista? En ole vielä ainakaan saanut mitään sieltä.
Pitäisi vähitellen. Aiemmin tässä threadissä puitiin tätä asiaa.

Tomppa85 sanoi:
Lähettävätkö ne sieltä jonkun kirjeen vielä ennen palvelukseen astumista? En ole vielä ainakaan saanut mitään sieltä.

Kyllä se kirje jossain vaiheessa tulee kun siellä on mukana palvelukseenastumismääräys ja matkaliput, ei tarvi ite kyytejä kustantaa.

Moni kaveri on sanonu että ei siellä kukaan jaksa enään salilla käydä päivän päätteeks... no nämä jannut on yleensä niitä pullamössö poikia jotka on ennen inttiä käyny jauhamassa kerran viikossa sählyä. Samaiset kaverit valittavat armeijan 5km lenkkejä tai 15km marsseja. Vaikkuttaa ainakin kuulemani perusteella niin lastentarhalta noi kuntoilu hommat siellä että niistä korkeintaan saa hyvän lämmittelyn ennenkuin menee sit ehtoovapailla huhkimaan.

ps: Voihan toi lenkkely olla jollekkin 120kg bodarille hiukka rankkaa mut kyllä siellä tällänen kynis aina pärjää... henkisetä puolesta en sit tiedä :itku:

mxm sanoi:
Kyllä se kirje jossain vaiheessa tulee kun siellä on mukana palvelukseenastumismääräys ja matkaliput, ei tarvi ite kyytejä kustantaa.

Me kyllä saatiin nämä jo kutsunnoissa.

337 päivää takana ja voin sanoa että kypsä.

Aamuja.

25 päivää elämän alkamiseen uudelleen.

Joo, nyt tuli toivomuslaput yms. Matkaliput oli juu saatu kutsunnoista aiemmin.

Täytyy se palvelukseenastumismääräyskin etsiä jostain.. :)

P.S. Haen Sotilaspoliisiksi.

Mitkä ihmeen toivomislaput, on vissiin systeemit muuttunut kolmessa vuodessa tai sitten on aluekohtaisia nuo tavat!
Meillä toivomiset hoidettiin kutsunnoissa eli silloin piti sanoa millaisiin hommiin halus, sitten kotiin tuli palvelukseenastumismääräys ja tiketit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom