Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
Kutsunnoissa kysyttiin minnekkä haluaisi mennä ja annettiin palvelusastumismääräykset ja matkaliput. Mitään lappuja ei ole ainakaan sen jälkeen tullut, ellei sitten lasketa noita valmareitten kirjeitä. Reserviläisessä (lehdessä) oli muutes jonkinlainen juttu noista valmareista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Mitkä ihmeen toivomislaput, on vissiin systeemit muuttunut kolmessa vuodessa tai sitten on aluekohtaisia nuo tavat!
Meillä toivomiset hoidettiin kutsunnoissa eli silloin piti sanoa millaisiin hommiin halus, sitten kotiin tuli palvelukseenastumismääräys ja tiketit.

Kyllä mun velipojat saivat palvelukseenastumismääräyksen jo kutsunnoista, vuosi oli 2000.

Edit. Niin ja ne toivomuslaput tuli sitten postissa.

Mr.Bueno sanoi:
Parola, neljäs erillinen autokomppania...

Mitäköhän mä oon taas häslänny. En mä mihkään autokomppaniaan ollukaan tuomittu vaan toivomus lappuahan tänään laatikosta puski... :hyper:
Pistin sotilasmiliisiks ykköseks ja autokuskiks kakkoseks. Mä oon kyllä niin noheva et musta tulee ainaskin kenraali.

Kattelaan NP jos vaikka päästäs sammaan sudenkuoppaan särmäileen.

ylikuntoilija sanoi:
Ei kukaan ole sattumoisin lääkintäaliupseerina kannuksiaan hankkinut? Tuota olen harkinnut ja pistän nyt joka tapauksessa toivomuslomakkeen sisään. Näemmä tiedustelijoihin kuuluvat, lääkintämiehet ovat siellä huollon puolella. En tiedä mikä tuossa on erona, mutta näin kirjasessa opetettiin.

LämäriAU:t tiedustelijoita? En tiedä siitä mitään. Itse olin Niksulassa lääkintämiehenä, ja siksi tietenkin AU:iden kanssa tekemisissä. Eipä se mitään hohdokasta hommaa ole. Ensin menet normaaliAUKkiin ja sieltä ilmottaudut (ja loput määrätään) lämäriAUKiin. AUKin jälkeen ainakin Niksulassa sitten "pääset" lämärihommiin. Eli notkut veksissä ja syöt munkkeja. Joskus päädyt leireille, mutta ei nekään lämärinä ole mitään pahoja, varsinkaan loppuajasta. Alikessun natsoilla et tee mitään, yksikään lämäri ei tule sinua tottelemaan. Nauravat päin naamaa jos menet pomottamaan. Ja sitten kun Wanhat lääkintämiehet kotiutuvat, niin jäät vielä 3kk ajaksi uusien kanssa. Tämän 3kk voitkin jo rötvätä ihan miten huvittaa, nuoremmat tekevät yleensä kaikki työt.

Ei sieltä lääkintäpuolelta paljoa opi. Peruslämärinä koulutus on ehkä jopa parempaa. Jonkun perus ensiavun opit ja 20 hauskaa party trickiä teipin ja siteen avulla. Muuten jää lääkinnällinen oppi aika vähille. Veksissä kirjoittelet "sairaiden" (samat naamat joka päivä) nimiä taulukkoihin ja kannat potilaskortteja. Ja ainakin meikä tuli aivan helevetin hyväksi pelaamaan Tekkeniä pleikkarilla (aikaa oli, olin uudenvuoden 2000 kiinni ja about yksin koko kasarmilla). Aika rento meininki oli, ja ryhmä on aika tiivis. Tulet tutuksi myös muiden erikoisjamppojen kanssa, kuten SPOLlit, keittäjät yms. Tästä hyvästä tulee erivapauksia, liikut varuskunta-alueella vapaammin ja monesti syöt leireillä paremmin :D Jos joku SPOL intoilija tulee napsuttamaan, niin naama muistiin ja erikoiskohteluun jos veksiin sattuu herra eksymään. Kuumemittari 3x kainaloon ja pidät miehen jatkuvasti jonon hännillä.

Toivomuslappuja oli minunkin kutsunnoissa -94. Niillä voit pyyhkiä suoraan persettä. Ei ketään kapiaista oikeasti kiinnosta mitä se räkänokka nillittää. Sut pistetään minne huvittaa ihan randomina. Mä itse hain Ouluun viestiin, pistivät Sodankylään jääkäriksi. Kaveri meni kuulusteltavaksi seuraavaksi, se haki Sodankylään ja pistettiin Ouluun. (en ollut intissä 1995-2000, vaan otin lykkäystä. Ettei nyt kukaan luule että tuli YP:tä :D )

kodari76 sanoi:
Toivomuslappuja oli minunkin kutsunnoissa -94. Niillä voit pyyhkiä suoraan persettä. Ei ketään kapiaista oikeasti kiinnosta mitä se räkänokka nillittää. Sut pistetään minne huvittaa ihan randomina. Mä itse hain Ouluun viestiin, pistivät Sodankylään jääkäriksi.

Eipä tuo nykyään enää päde, ainakaan joka paikassa, ainakin ite ja kaikki kaverit jotka oli samaan aikaan kutsunnoissa pääsivät juuri sinne mihin haettiin, ottivat jopa huomioon halukkuuteni jatkaa sissiradistina vuosi sitten kun e-luokkaan siirrettiin jalan takia, eli olen siis palaamassa syksyllä takaisin radistilinjalle. Että kyllä niitä vaan edes pikkiriikkisen nykyään jo kiinnostaa.

Kyllä meidän ainakin piti tuollainen top-3 toivomuslista täyttää joitain kuukausia/viikkoja ennen kutsuntoja, jolla sitten tosiaankin sai pyyhkiä perää.
Sedät kysy siellä vaan että:
Sedät sanoi:
"Jahas, oot sitten A-mies?
Mihis haluat mennä?
Ai Santahaminaan, no siellä on enää näitä SPOL-paikkoja vapaana ensi kesäksi...
No, pistetään sitten sinne. Hyvää päivänjatkoa."

Jaa jaa, jaa jaa.

Asiallisia olivat aikoinaan kutsunnoissa, ei mitään vittuilua. Juteltiin ja naurettiin, pääsin minne halusin ja antoivat kaikenlaisia esitteitä matkaan. Valintalapun piti tulla postissa, mutta uskoakseni tuo tarkoitti toivomuslappua, jonka siis sain. Nyt jo kahteen otteeseen.

Esitteistä olen vittuuntuneena kyllä jo lukenut, että lääkintämiesten koulutus on tuo EA2-tasoinen. Jos homma on perusasioita, saan paikata tarpeeksi kuonoja jo nyt. RUKki kiinnostaisi, johtajakoulutus yleensä, mutta oma sopivuus hommaan nyt joka tapauksessa selviää vasta siellä. Joka tapauksessa ruksaan tiedustelun tuosta toivomuslapusta ja katsotaan miten käy.

On muuten hyvän näköiset fasiliteetit Vekaralla. Eiköhän siellä nyt ainakin loppuvaiheessa saa vapaa-aikana kunnolla treenattua, tuskin on tiloista kiinni. En jaksa vittu-asenteella lähteä palvelustani suorittamaan, jos sinne kerta joutuu, niin miksei käyttäisi mahdollisuuksien mukaan aikaa hyväksi? Runkatkoon keitä huvittaa, ainahan sieltä pääsee lomilla tyttöystävän luokse.

Nyt pamahti kirje minunkin laatikkoon. 5 vaihtoehtoa. Taidan yrittää päästä rannikkojägariksi tai spolleksi.

Uskomatonta läppää tuo Alokasopas sisältää. Esim.

"Om myös varmaa, että usein kaveripiiri on taattu ja tapat paljon erilaisia ihmisiä."

Täynnä tuollaisia kirjoitusvirheitä. Erityisesti kuljetusosaston esittely on kuin sen olisi kirjoittanut joku hyvällä huumorilla. Hyvää juttua. :D

ylikuntoilija sanoi:
Esitteistä olen vittuuntuneena kyllä jo lukenut, että lääkintämiesten koulutus on tuo EA2-tasoinen. Jos homma on perusasioita, saan paikata tarpeeksi kuonoja jo nyt.

No on se koulutus enemmän kuin EA2. EA2 kortin saat, mutta kyllä siellä käydään EA3 puolellakin. Ja tietenkin pääpainona on kenttälääkintä yms. joka taas ei liity ensiapuun varsinaisesti. Eli opetellaan eri kalustokokonaisuuksien käyttöä ym. Koulutuksen jälkeen Niksulassa heitetään veksiin väijymään. Siellä ei tarvi enää osata mitään.

p.s. valmiit tai valmistuvat "ammattilaiset" muuten olivat pahimpia lämäreitä. Yksi ensimmäisen vuoden opiskelijatyttö veti hirveä riidan sotilaskirurgin kanssa jostain enmuistaminkä vaivan hoidosta, kun ei veksissä mennytkään kuten koulussa oli juuri opetettu. Ja hämmästeli suuresti miten hänen tasoinen ammattilainen pistetään kellariin viikkaamaan lakanoita :D Sanomattakin oli selvää että leirit, marssit, päivystykset ja arkirutiinit eivät häntä koskeneet. Niiden osuessa kohdalle, sattuikin samanaikaisesti "naistenvaiva" joka vaati ulkopuolista lääkärikäyntiä ja vapaata vähintään 2 päivää (tai niin kauan kuin esim. leiri olisi kestänyt). :offtopic:

Hyvä PV. Kirje saapui keskiviikkona jossa on kysely joka pitää postittaa viimeistään perjantaina (siis 2 päivää aikaa). Onnittelut vaan niille jotka ovat nyt mökillä ja eivät ehdi lähettää kyselyä.

Jub sanoi:
Hyvä PV. Kirje saapui keskiviikkona jossa on kysely joka pitää postittaa viimeistään perjantaina (siis 2 päivää aikaa). Onnittelut vaan niille jotka ovat nyt mökillä ja eivät ehdi lähettää kyselyä.

Vekaralla odoteltiin tarralappuja osoitteille vielä viikko sen jälkeen, kun kirjeiden olisi pitänyt olla postissa.

Tuskinpa homma siihen kaatuu. Eiköhän siellä sitten aikanaan katsota, kuka mihinkin hommaan parhaiten soveltuu.

Oisko kukaan menossa tammi 2006 Rovaniemelle spollepuoli haaveena? Minä ja muutama kaveri ollaan menossa. Oiskin hyvä tietää pakkislaisista jo valmiina ja tehrään kunnon tiimi ni ei hajota niin paljoa ;)

Minkälaiset tunnelmat on porukalla nyt kun parisen viikkoa on enää siviiliä jäljellä? Itse en ole oikeastaan vielä miettinyt koko asiaa yhtään joten vitutuskaan ei ole päässyt pintaan. Muutenkin helpottaa kun on niin moni kaveri lähdössä nyt samaan aikaan niin ei tarvi yksin vittuuntua.

andor sanoi:
Minkälaiset tunnelmat on porukalla nyt kun parisen viikkoa on enää siviiliä jäljellä? Itse en ole oikeastaan vielä miettinyt koko asiaa yhtään joten vitutuskaan ei ole päässyt pintaan. Muutenkin helpottaa kun on niin moni kaveri lähdössä nyt samaan aikaan niin ei tarvi yksin vittuuntua.

Aika lailla sama, että enpä ole miettinyt. Pian se näyttäs nyt kuitenkin lähtö olevan. Kyllähän tuo vähän vituttaa, kaikkia muita juttuja olis ja tää nyt sotkee sitten asioita toviksi. Toivottavasti vain puolivuosikkaaksi.

Ihan jees fiiliksillä lähdössä. Toisaalta tämmöinen "pakkoloma" arkielämästä tekee ehkä ihan hyvää, mutta vituttaahan se kun keksii vähän väliä kaikenmoista mitä voisi tehdä lähiaikoina ja tajuaa, että saatana - tässähän on 2 viikkoa vapautta jäljellä. Suurin osa kavereista pääsee intistä sellaiset 2 päivää ennen kuin itse painelen sisään. Heh.

Mulla menee siihen, että ei ole kuin yksi kaveri, joka nyt lähtee mun kanssa armeijaan. Loput ovat menossa vasta 2006 tammikuussa. Asiaa en ole sen tarkemmin edes ajatellut. Työt loppuvat viikko ennen armeijaa, että saan käydä pienen lomareissun ja loppuviikon ajattelin vain maata kotona ja kulutella aikaa.

Asenne on vain ollut se, että joskus se on käytävä alta pois. Onko muut huomanneet sellaista asiaa, että kun vanhat äijät kyselee, että koska on sinne armeijaan lähtö niin alkaa seuraavaksi tälläinen virsi. "Joo nykyisin se armeija on leikkikoulu plaaplaaplaa.. MINUN AIKANANI plaaplaaplaa ja sitten alkaa omien armeijakertomusten aika. Jokainen on ollut vähintään rukissa ja vänrikki :P Kantanut 10 telamiinaa ja kaverin täysvarustusta."
;)

Eipä siinä mitään. Eniten vituttaa, että nämä vaivalla hankitut lihat hupenevat ainakin alkuun. Myös se mietityttää, että kaikki kaverit pääsevät/ovat jo päässeet palveluksesta. :D Saas nähdä onko siellä tuttuja. No, eiköhän sitä sitten väkisinkin tutustu tuvan porukkaan. Toivottavasti ei satu paljon "mätiä omenia" omaan joukkueeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom