Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
Tulin siihen johtopäätökseen että voisin olla vaikka 6kk. Aivan sama minulle, jos tulee "vuoden kakku", niin sekin ollaan. Ei tuosta kuitenkaan mitään hyötyä ole tulevaisuudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt rupee jo heinäkuun 11 pomppiin mun uniin :itku: Mitäs jos vaikka jalka katkeis niin ei tarvis mennä..
Onko kellekkään tullu sieltä vielä kirjettä missä olis vähän lisä infoo???

Minäkin olen menossa Tammisaareen. Saa nähdä mitä intistäkin oikein tulee, aikalailla sekavat odotukset. En tiedä yhtää jos siihen jaksais panostaa, vois vaa heittää läskiks...

Aussi sanoi:
Minäkin olen menossa Tammisaareen. Saa nähdä mitä intistäkin oikein tulee, aikalailla sekavat odotukset. En tiedä yhtää jos siihen jaksais panostaa, vois vaa heittää läskiks...

Osaatko sinä kuinka hyvin ruotsia? :eek:

NP sanoi:
Tulin siihen johtopäätökseen että voisin olla vaikka 6kk. Aivan sama minulle, jos tulee "vuoden kakku", niin sekin ollaan. Ei tuosta kuitenkaan mitään hyötyä ole tulevaisuudessa.
Rupeet löytää valon! nm. 6kk kirjuri :D

Mr.Bueno sanoi:
Nyt rupee jo heinäkuun 11 pomppiin mun uniin :itku: Mitäs jos vaikka jalka katkeis niin ei tarvis mennä..
Onko kellekkään tullu sieltä vielä kirjettä missä olis vähän lisä infoo???
Minä sain 6. päivä Lapin Lennoston alokasinfon, eli semmoisen esitteen missä oli juttua... Eihän tässä tosiaan oo pitkästi enää. Hyvähän tuo nyt on käydä heti pois alta, niin ei oo myöhemmin häirittemässä ja vaanimassa. :) Tsemppiä vaan kaikille! Kyllä se siitä!

Away sanoi:
Hoho, Tikkakoski ainakin nykypäivänä vaikuttaa ihan särmältä paikalta, mitä on kerinnyt kattomaan siellä aukin touhuja ja kyllä iv-miehistökin taisi sykähdellä. Ilmavoimista puheen ollen, Hallissa on uskoakseni ihan vertailukelpoinen p-kausi, mutta sen jälkeenhän siellä vaan ollaan johtuen koulutushaaroista. Pirkkala taitaa sitten pitää perää varsinaisena Suomen armeijan lepokotina. :D

Tikkakoski ei enää ole todellakaan mikään lepokoti, mikä se ennen kuulopuheiden mukaan oli. Henkilökohtaista kokemusta löytyy saapumiserän I/05 p-kaudesta ja iv-aukin 1. osasta. P-kausi oli todella tiivistahtinen eikä vapaa-aikaa ollut kovinkaan paljon, minkä takia se oli myös henkisesti yllättävän rankkaa. Verrattuna kavereiden kertomuksiin muista palveluspaikoista Tikkakosken p-kausi oli huomattavasti raskaampi.

AUKissa iv-linja on ainoa raskas linja. Metsäöitä ja marsseja riittää, eikä maastossa todellakaan nukuta. Muut linjat ovatkin enemmän tai vähemmän sluibailua. IV-miehistö on myös todella paljon metsässä.

Pirkkala todellakin on lepokoti. Sieltä saapui meille aukkiin muutama taistelija, jotka hajoilivat sellaisiin asioihin, joihin jokainen Tikiksen taistelija oli tottunut jo p-kaudella.

Jos joku on tulossa Tikikselle, kannattaa pitää varansa, sillä 3 viikon kuluttua intin alkamisesta sinne saapuu hyvin äkäisiä, vaativia ja särmiä koksuja Haminasta :evil:

MKS sanoi:
Jos joku on tulossa Tikikselle, kannattaa pitää varansa, sillä 3 viikon kuluttua intin alkamisesta sinne saapuu hyvin äkäisiä, vaativia ja särmiä koksuja Haminasta :evil:

hahahaa..jostain syystä repesin tälle kommentille... Aina ne jaksaa pelotella
:D (t: res. vänr.)

HAJOTKAA MOSAT!!!!!!!!1!
27 päivää tota paskaa jäljellä ja sekin on vitusti liikaa..

Kannattaa hakee just kirjuriks tai muuhun sluibahommaan.

PS. Vituttaa ku mut on aivopesty puhumaan tätä saatanan inttislangia, mitä vihasin liikaa ennen inttiä..

Joo hajotkaa siihen intiin

Nimimerkillä TJ 104 (eli ihan v#tusti liikaa) :down:

En pysty ymmärtämään, miten porukka voi hakea muuhun, kuin mahdollisimman helppoihin 6 kuukauden hommiin.

Kannattaa mennä siitä, missä aita on matalin. Jotku laskuvarjojääkärit hajoilee varmaan ihan täydellisesti... no ehkä ne saa tyydytystä siitä, että ne on niin pirun "kovia jätkiä" :rolleyes:

Menipä tää postaus vihamieliseksi... intissä on oikeesti ihan kivaa :kippis1:

Pertti 123 sanoi:
Joo hajotkaa siihen intiin

Nimimerkillä TJ 104 (eli ihan v#tusti liikaa) :down:

En pysty ymmärtämään, miten porukka voi hakea muuhun, kuin mahdollisimman helppoihin 6 kuukauden hommiin.

Kannattaa mennä siitä, missä aita on matalin. Jotku laskuvarjojääkärit hajoilee varmaan ihan täydellisesti... no ehkä ne saa tyydytystä siitä, että ne on niin pirun "kovia jätkiä" :rolleyes:

Menipä tää postaus vihamieliseksi... intissä on oikeesti ihan kivaa :kippis1:

Jep samaa mieltä. Intissä olen jotain oppinut, vaikka perusäijä olenkin.
Kaikki ei ehkä opi mutta eipä mua kiinnosta vittukaan se.
TJ118 it's a long way. 6 kuukauden hommat saisi lopettaa, turhaan pitävät ihmisiä siellä noin pitkään, 3-4 kuukautta olisi jo järkevämpää.
Ajatellaan:
käyt 5-8 viikon b-kauden, loppuajan teet jotain paskaa, olet muutaman typerän leirin, et opi vittuakaan enempää sotimaan.
Sinua vituttaa vaan olla siellä(tämä hajoittaa), kun voisit tehdä töitä tai opiskella taikka jotain muuta.

Palkka-armeija olisi nice:
loput jantterit(sivari edelleen samanpituinen) saisivat peruskoulutuksen 3 kk kestoinen, alikeisarit/kokelaat saisivat palkkaa, jos sinne haluaisivat,
etuja poliisikouluun ja muuhun opiskeluun
.
Perusduunari pääsisi nopeasti duuniin, ylempiin virkoihin taivoitteleva voisi kipasta rukkiin tai aukkiin.

Ja "intissä on muutenkin kiire odottamaan", joka nyt kuuluu armeijan toimintaan täysin(ehditään korjata, jos jotain menee pieleen mahdollisesti), joten johto tehtäviin pyrkivät jaksavat varmasti siellä pidempääkin olla(jos ei pinna kestä odottelua, niin ei kannata).

NP sanoi:

Spol au:ta taisit puhua joskus? sanon, että sykkiä saat ja kunnolla, ihan loppu tj lukuihin saakka. Jos kiinnostaa niin fine. Muuten kirjuri/varasto sanot vaan suoraan, kun joku kyselee mihin haluat(kaikissa paikoissa ei tosin kysellä).

Mara sanoi:
hahahaa..jostain syystä repesin tälle kommentille... Aina ne jaksaa pelotella
:D (t: res. vänr.)

No totta helvetissä :D. Muistan kyllä kun koksut saapuivat omana alokasaikanani ja niiden ympärille oli luotu sellainen myyttinen ilmapiiri. Ikään kuin koksut olisivat jotakin muuta kuin samanikäisiä räkänokkia kuin alokkaatkin. Olihan se tavallaan jännittävää kun ensimmäistä kertaa tuvan ovelle tuli kurkkimaan tuimalla ilmeellä, kahdella salmiakilla ja ruk-ristillä varustettu kokelas :). Muutama viikko tästä eteenpäin ja ei ne sitten kovin ihmeellisiä jannuja olleetkaan...

Mutta täytyy toki pitää alussa hauskaa, kun alokkaat vielä kunnioittavat ja jotkut jopa hieman pelkäävät meitä. ;)

Näiden puheiden perusteella se alkaa hajottamaan jo nyt. Vittu mä haen kohta sivariin.. ;)

EDIT: Kiitti Makew muuten niistä vinkeistä :) :thumbs:

NP sanoi:
Näiden puheiden perusteella se alkaa hajottamaan jo nyt. Vittu mä haen kohta sivariin.. ;)

EDIT: Kiitti Makew muuten niistä vinkeistä :) :thumbs:

Ei kestä. Ajattelin vain sun parasta:D:D.

MKS sanoi:
Mutta täytyy toki pitää alussa hauskaa, kun alokkaat vielä kunnioittavat ja jotkut jopa hieman pelkäävät meitä. ;)

Tämä on jotain ihan outoa muuten, intissä b-kaudella kaikista tulee ihan jumikuuppia, tyyliin kysytään voiko vessassa käydä, milloin tehdä mitäkin ja nämä asiat on usein itsestään selvyyksiä..

Heh, kunhan pelottelette alokkaita. Ainakin omat kaverit ovat selvinneet mainiosti jopa vuoden kakuista. Tietysti lomilla on aina valitettava, kuinka perseestä kaikki on.

Kaverini sanoja vapaasti mukaillen: "Kannattaa ottaa palveluksesta kaiken irti, koska tämä on ainutkertainen kokemus. Vaikka aina vituttaisi, niin jälkikäteen jää parhaat muistot, jos vain hoitaa hommansa. Omasta asenteesta on pitkälti kiinni, minkälainen kokemus armeijasta jää; Kyllä niitä 6 kk:n paskahommia löytyy jos haluaa. Mutta ennen kuin tekee mitään päätöksiä palveluspaikan suhteen, voisi miettiä, että jos siellä sen 6-12 kk joutuu olemaan, niin miksei samantien ottaisi kaikkea irti?"

Ja tämä tyyppi siis kävi rukin. Valittelihan se välillä jotain paskaa, mutta on vakaasti sitä mieltä, että oli hyödyllinen kokemus kokonaisuudessaan.

Toinen kaveri edustaakin sitten linjaa "Vittu mitä paskaa. 6 kk liian pitkä aika. Ihan turhaa meininkiä. Hajoo tähän..." Hän on siis varastolla vetämässä käteen 6 kk.

Oman ymmärryksen mukaan armeijassa on vallalla "Sitä saa mitä tilaa"-linja. Jos haluaa päästä helpolla ja kuolla tylsyyteen jossain hanttihommassa, niin se kyllä onnistuu. Jos taas oikeasti haluaa haasteita, niin kyllä niitäkin löytyy. Kysymys on siitä, kuinka helpolla haluaa päästä. Helppo ei kuitenkaan minun kavereiteni kokemuksien mukaan suinkaan tarkoita kivointa ja mukavinta. Tuntuisi olevan päinvastoin. Paljon enemmän ininää kuulee 6 kk tyyppien suunnalta, kuin 12 kk...

Näillä eväillä olisi tarkoitus lähteä inttiin. Tulee mitä tulee, niin minä ainakin olen valmis.

Muuten, kuinka moni pakkiksen bodareista meinaa ottaa "omat eväät" mukaan? Tarkoitan lisäravinteita; proteiinia, proteiinipatukoita, maltoa jne. Kaveri sanoi, että kyllä voi ottaa omia pusseja mukaan, kunhan ei vedä överiksi ja on selkeästi omissa pusseissaan. Olisi vittumaista olla se 1 kk armeijan eväiden varassa. Ne vähätkin lihat kuihtuisivat pois... Ajattelin käydä koko palveluksen ajan punttisalilla aina kun voin, ja vedellä lisäprotskua naamaan pari kertaa päivässä.

Entä onko kenelläkään varmaa tietoa siitä, miten lisäravinteisiin suhtaudutaan intissä?

Hulkkihan kirjoitti hyvän postauksen aiheesta "bodaus intissä." Muutakin hyvää juttua tuossa threadissa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20952&page=2&pp=20&highlight=uni

En ehkä aivan noin rupea hifistelemään, kuin Hulkki. :D

Pertti 123 sanoi:

Mä en ymmärrä minkä takia porukka menee lukioon. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kolme vuotta sluibailet ja sen jälkeen et ole vielä yhtään mitään... :)

Toisia varmasti kiinnostaa intti ja toisia ei. Itse ainakin uskon että valmiusjoukoissa (minne haetaan) on parempi meininki, kuin jossain 6kk pakkopullaa joukoissa jonnekka porukka laitetaan. Porukalla on aivan eritavalla motivaatioita olla siellä ja sen varmasti siellä näkee. Oma on varmasti valinta että minkälaisen ajan intistä haluat tehdä. Varmasti jos menet sinne vittu mitä skeidaa asenteella niin varmasti aika on pitkä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom