Intissä treenaus+safkaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heipä hei
Tiedän, että näitä inttilankoja löytyykin jo pakkikselta, mutta aattelin, että keskustelua voisi nostaa paremmin esiin, koska useaa armeijassa olevaa/tulevaa tuntuu mietitytyävän kuinka armeijassa pystyy ylläpitämään reenausta ja terveellistä ruokavaliota.

Tässä topikissa voisi myös kysyä mosat kokeneemmilta , että missä hommissa jää eniten treenaus aikaa ja missä vähiten.Myös ruokapuolelta olisi varmasti hyvä saada vinkkejä.

Voisinkin jo itse tässä esittää ensimmäisen kysymyksen jos joku vanha kuski vaikka erehtyisi tätä lukemaan eli: ymmärtääkseni kuskin hommat ovat aika leppoisia ja vapaa-aikaakin pitäisi jäädä iltaisin joten aikaa puntille pitäisi olla jos vain oma into riittää. Onko näin?

Modet poistakoot jos turha, mutta ajattelin, että uusi topikki voisi tuoda tuoretta keskustelua. Utin massalla inttiin on kyllä mainio topikki myös!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ruoka intissä nyt on mitä on, joskus harvoin ihan ok bodysafkaakin, mutta harvoin. Maitoa kannattaa juoda paljon, pari tuopillista per ruokailu ku juo ni pitäisi pelkästään siitä tulla yli 100g proteiinia päivän aikana. Sillon tällön intissä on myöskin ruokaa, joka kannattaa jättää syömättä; esim. aina kerran viikossa iltapalaksi pullaa. Ravintoarvoltaan täysi nolla, ja jotkut vielä vetävät noita kaksin käsin. Kannattaa tosin silti käydä iltapalalla vetämässä vaikka pelkästään sitä maitoa. Sotkun munkkeja + sokerilimun litkimistä kannattaa vältellä.

Kuskin hommat tuskin paskimpia noin niinku punttailun kannalta, mutta ei varmaan parhaimpiakaan hommia: leiriaamuja suhteellisen paljon.

Varsinkin kuskina ollessa alkuun hajottaa päivystysvuorot esim. ajoneuvokeskuksella viikonloppuisin. Asian kääntöpuolena mukesta saa hakea kunnolla safkaa päivystyskonttorin kaappiin, ja yleensä niissä paikoissa on punnerruspenkkiä,vatsapenkkiä ja käsipainoja joilla takoa V*tutukseen. Itse muistan parhaan, kun haettiin 3 miehelle mukesta 3kg laatta vedessä tonnikalaa, 2400g snellmannin kalkkuna leikkelettä :D Lisäksi tietty nuo edellä mainitut maidot. Intissä treenaaminen on omasta asenteesta kiinni, ja kukaan ei pakota syömään sotkussa munkkia, kun nykyään tuppaa olemaan tarjolla protskupatukoita ja rahkojakin!!!

Herat, patukat ja tonnikalat jo kaapissa[emoji1]
Mites kuskeilla on tota vapaa-aikaa?. Ymmärtääkseni pitäis ainaki jäädä aikaa reenaamisee

Tietysti olishan esim.uimavalvoja tms parhaita hommia punttailun kannalta, mutta ei se ny itelle ainakaa mahoto asia jos ei jokapäivä pääse salille kuskina, mutta kuhan sais sen parikolmekertaa viikolle ja sitte tietysti vkloppuna lomilla normaalisti.

Mojesta!
Olen itse par aikaa armeijan virheissä ja vielläpä kuskina ja käyn aktiivisesti salilla intissä.
Eli perus päiväthän mulla menee jotenki tähän tyyliin että:

5.30 herätys
6 aamupala
11.50 safki
15.50 safkis
20-20.30 iltapala
ja ruokailujen välillä sitten jtn ohjelmaa
ja päiväthän loppuu klo 17, kun taas muiden yksiköiden iltavapaat alkavat klo 18-> riippuen onko niillä ohjelmaa mutta kuskeilla loppuu aina tosiaan tuolloin
joten kyllä aikaa puntille riittää.
Tosiaan tuo intti ruoka ei ole nyt mitn eriskummallista... aika mosta paskaa jos suoraan sanotaan, ei sillä nälkä lähde mutta jotenki edes pärjää.
Ja vinkkinä uusille mosille ketkä on lähdössä inttiin ja pääsevät sitten kuskiksi tai menevät muihin tehtäviin nii kannattaa ottaa protskua mukaan ja toinen on prodepatukat! itse jopa saanut pientä kehitystä kroppaan vaikka intissä ollutkin
intissä varsinkin kesällä on se hyvä puoli, että kun joudut pukea pelkästään t-paita + pitkät housut + maiharit.. niin hiki kyllä tulee, jonka jälkee viellä illalla salille nii ei kyllä pääse hirveesti tota nestettä kertymäänkään
mutta kun tuolla joku puhu paljoista leiri aamuista niin ei niitä nyt niin kamalasti ole.. ainakaa santahaminassa

Mahtis on puhut peace on the streeeeeeet saaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mojesta!
Olen itse par aikaa armeijan virheissä ja vielläpä kuskina ja käyn aktiivisesti salilla intissä.

5.30 herätys
6 aamupala
11.50 safki
15.50 safkis
20-20.30 iltapala
ja päiväthän loppuu klo 17, kun taas muiden yksiköiden iltavapaat alkavat klo 18-> riippuen onko niillä ohjelmaa mutta kuskeilla loppuu aina tosiaan tuolloin
Tosiaan tuo intti ruoka ei ole nyt mitn eriskummallista... aika mosta paskaa jos suoraan sanotaan, ei sillä nälkä lähde mutta jotenki edes pärjää.
Ja vinkkinä uusille mosille ketkä on lähdössä inttiin ja pääsevät sitten kuskiksi tai menevät muihin tehtäviin nii kannattaa ottaa protskua mukaan ja toinen on prodepatukat! itse jopa saanut pientä kehitystä kroppaan vaikka intissä ollutkin
intissä varsinkin kesällä on se hyvä puoli, että kun joudut pukea pelkästään t-paita + pitkät housut + maiharit.. niin hiki kyllä tulee, jonka jälkee viellä illalla salille nii ei kyllä pääse hirveesti tota nestettä kertymäänkään
mutta kun tuolla joku puhu paljoista leiri aamuista niin ei niitä nyt niin kamalasti ole.. ainakaa santahaminassa

on tässäkin yks sankari..[emoji23]

Mojesta!

5.30 herätys
6 aamupala
11.50 safki
15.50 safkis
20-20.30 iltapala

Juuri näin, Vielä jos oot kuski voit ottaa sinne autoon mukaan vaikka kahvakuulan jolla hoidat treenit leireillä. Muista kans että jos kuski ei saa 8h nukuttua putkeen yöllä niin auto ei liiku (yön aikana kuiteski hormoonitoiminta hyvä), jne

Leireillä se lepoaika on muuten kuus tuntia, kassulla 8. Se siis on yhtäjaksosta ja lämmitetyssä tilassa. Eli teltta, jossa joku morkula voi pitää kipinää yksinää vaikka koko yön hyvänä nakkihommana :D

Zone-sarja -42%
Itellä intti on puolen toista vuoden päästä. Kyllä ketuttaa jos kusee kaikki lihat pois. Painajaisia näkee jo.

Se, kuinka paljon intti vaikuttaa treeniin, riippuu aivan siitä, että missä hommissa sielä sattuu nyt olemaan. Itse olin 6kk kiväärimiehenä ja treenikertoja P-kauden loppumisen jälkeen kertyi porttien sisäpuolellakin 40-50, 4-jakoisella treenasin ja sarjapainotkin kasvoivat ihan kiitettävästi. Syömään toki siellä joutuu aina, kun vain on mahdollisuus, joka tarkoittaakin sitä, että sotkusta vapaa-ajalla safkaa naamariin ja PV:n tarjoamilla safkoillakin niin paljon, kun vain sattuu mahtumaan.

Hulkin neuvoilla (jotka linkattiin jo tuonne ylemmäs) pääsee yllättävän pitkälle, vaikka olisikin vähän "vaativammissa" hommissa, jossa ei punttiaikaa niin hirveästi tule. Ja jos sattuukin käymään niin, että joutuu/haluaa hommiin, jossa ei pääse naama irvellä reenaamaan, kyllä lihasmuistilla ne pihvit takaisin lusitun ajan jälkeen nopeasti saa.

Summa summarum: Ei kannata liikaa stressata treenaamisesta intissä, toki jos haluaa kasvaa/säilyttää lihaa, kannattaa varautua siihen, että suurin osa vapaa-ajasta mene sitten salilla.

E: Leirille tietenkin kannattaa ottaa mielin määrin omaa safkaa mukaan, koska sitä ei voi käytännössä koskaan olla liikaa, ruokaa kun sattuu saamaan vähän silloin tällöin ja määrätkään eivät välttämättä ole mitkään suuret.

Ihan leirin ruokaa liittyen.Mistä ne repii ne 3-4k kcal energiamäärät mitä pitäs saada niitten tarjoomasta ruoasta? Siis ei siittä voi saada kun vähä päälle 2000, ja seki jos ssattuu olee muuta, kuin pelkkää keittoo. Miettii ny: keitosta saa max 200-300+ leivät 150+ levite 70=550-600 per ruoka. Ei siis millää voi tulla mitää 4000 ainakaan. Ihmettelen ylipäänsä sitä, että kuinka tietämätöntä se väki on, jos ei osata noin yksinkertasta asiaa laskemaan..

Ihan leirin ruokaa liittyen.Mistä ne repii ne 3-4k kcal energiamäärät mitä pitäs saada niitten tarjoomasta ruoasta? Siis ei siittä voi saada kun vähä päälle 2000, ja seki jos ssattuu olee muuta, kuin pelkkää keittoo. Miettii ny: keitosta saa max 200-300+ leivät 150+ levite 70=550-600 per ruoka. Ei siis millää voi tulla mitää 4000 ainakaan. Ihmettelen ylipäänsä sitä, että kuinka tietämätöntä se väki on, jos ei osata noin yksinkertasta asiaa laskemaan..

Joo siis ei todellakaan tule mitään 4000 kaloria leirisafkoista niinku väitetään. Leirillä mennään huomattavasti pienemmissä kalorimäärissä kuin kassulla ollessa. Se annos on yleensä joku yks kauhallinen + pari näkkäriä + aika usein leireillä pääruokailujen yhteydessä joku pikkujälkkäri, kuten suffeli, vanukas tai välipalakeksi, mutta eipä tostakaan tuu ku joku 100 kaloria ekstraa. Lisäksi leirisafkoihin lisätty enemmän suolaa ja mausteita, jotta olisi enemmän kaloreita, mutta ei edelleenkään auta.

Spadejen tekemis ruuis tuntuu oleva aikalailla öljyä ainaki. Ainaki ne lilluu melki kaikki makarooni ruuat sellasel öljys

Joo, ei niissä spadejen tekemissä ruuissa kyllä sitä yli 3000 kcal päivässä ole, sama pätee TST-muoniin, jotka väännettiin Trangialla. Niissäkin väitettiin olevan lähemmäs 4000 kcal ja todellisuudessa erään sopparin (sopimussotilaan) laskujen mukaan n. 3000, kun söi kaikki sokerit yms. mitä pussissa oli tarjolla.

Toisaalta se on aika huono, että "vähän" energiaa varsinkin leirillä saavat varusmiehet valtion puolesta, koska siellä sitä aktiviteettia on pahimmillaan melki kellon ympäri. Ja energiaa olisi iha hyvä saada mielummin vaikka liikaa. Miettii nyt perus ihmistä, joka ei tajua kalorin määriä ruuissa, ja sitä että ei saa tarpeeks energiaa. Niin ei se tajua santsaa vaikka niitä näkkäreitä, jotka vois täydentää energian saantia. Alhaset määrät energiaa tuskin auttaa ainakaan selviytymään "rankkoja" leirejä optimaalisesti vielä, kun mukana on hyvä univaje. Helppohan ois laittaa ruokii vaikka rasvaa enemmän, josta sais hyvin energiaa, kuitenki suurimmaksi osaksi liikunta on melko kevyttä aerobista vaikkakin pitkä kestosta.

Back
Ylös Bottom