Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvältä näyttää. Kyllä se oma rytmi sitten löytyy lopulta, kunhan saat itsesi tähän sisään. Aerobista tuossa tulee joka tapauksessa melko paljon, joten sauvakävelyt voisi melkein jättää poiskin. Yksi vaihtoehto on pitkittää paastoa välipäivinä niin, että kotimatkakin menee ennen syömistä. Tosin niitä pidempiä paastoja kannattaa ottaa mukaan vasta myöhemmin
Olen huomaamatta noudattanut itse melko tämmöistä ruokailua, mutta nyt testaan jättää kokonaan pois alkupäivän safkat. Vetäsin viime vuorokauden 18 tunnin paastolla ja sitten jalkatreeni, joka kulki paremmin kuin vuosikausiin. Tuohon vain loaderit ja treenin aikana amino rush. Päälle 20g isolaattia ja sitten himaan. Tunnin sisään puoli kiloa jauhelihaa, bataattia sekä lanttua uunissa haudutettuna. Tunnin päästä iso hedelmäsalaatti vaniljakastikkeella ja se siitä sitten. 18 tunnin aikana vain vettä, kahvia ja vapoa niin maan vitusti, ei mitään vaikeuksia. Nyt sitten safkaamiset taas nollaan ennen tämän päivän treeniä, joka on joskus viiden aikaan, päivällä vain nappailen vähän BCAA-namuja naamariin.
Viimeisin ateria eilen 2300 aikaan. Tänään olkapäätreeni 1700 aikaan ja bebelino on veivannut uuniin karjalanpaistia ison kasan. Kiskon sen parissa tunnissa bataattien kera ja sitten kärvistellään taas reipas 16 tuntia. Tosin eipä tämä nyt vaikeeta ole kun nesteillä nälkäkin pysyy poissa.
Niin no jos jotenki tän suosiota pystyy täällä kasvattamaan niin on se Miken mukaan tulo. Ei sillä, että tietäisit kaikesta treeniin liittyvästä kaiken, mutta kyllä sua varmasti jonkun sortin messiaana täällä pidetään ;). Vedät siis BCAA:ta lukuunottamatta treenit paastossa. Ymmärsinkö myös sen oikein, että sun syömisikkuna on vaan pari kolme tuntia, jonka aikana esim. noi bataatit ja karjalanpaistit vetäsit? Dietti ilmeisesti päällänsä? Itteäki kiinnostais sellasina harvoina päivinä ku joutuu jo ennen puolta päivää menemään salille ni pelkän BCAA:n voimin sinne hyökätä, mutta maltillinen lean gains-tyyppinen bulkki päällänsä ni ei se ehkä sitten ole tarkotuksen mukasta. Lisäks ohjelmana Hulkin Muscle Challenge, jossa kaikki volyymitreenit ja jalkojen teho IMO ainaki liian volyymipainotteisia vetää ilman kunnon ravintoa. Työntävien ja vetävien teho saattas mennäkki, mutta neki vähä siinä ja siinä. Mitä ohjelman tuntevat mieltä? (Harmi kun ei vissiin voi sitä ohjelmaa mitenkään tähä linkittää...)
Tuo Hulkin ohjelma on kyllä täysin vastakohta sille mitä Martin Berkhan suosittelee, että ei ehkä ole optimaalinen tällä dieetillä.
Itse olen myös tehnyt treenit pelkällä BCAAlla ja Jack3dillä, treenin jälkeen sitten eka safka.
Kuvalinkki ei näköjään toiminut, samapa tuo.
Ota huomioon, että kaveri ei ole pudottamassa painoa vaan hakee voimaa ja lihasta lisää. Kyllä mullakin volyymi tulee nousemaan jossain vaiheessa, kunhan saan rasvat ensin pois tieltä
Tuo Hulkin ohjelma on kyllä täysin vastakohta sille mitä Martin Berkhan suosittelee, että ei ehkä ole optimaalinen tällä dieetillä.
Mikäpä siinä jos voiman ja lihaksen hankkiminen sitä lisävolyymia kaipaa. Mulla on ainakin voimaa tarttunut lähes minimaalisella volyymilla ja maksimaalisella intensiteetillä. Itse en noita Hulkin ohjelmia voisi edes kuvitella tekeväni vaikka söisin tunnin välein 24/7. Kukin tehköön kuten parhaaksi näkee ja minkä kokemus hyväksi osoittaa.
Haa, taulukko 4 antoi vastauksia. Eli protskuryhmä söi päiväkirjojen perusteella hieman enemmän sekä kokonaiskaloreita, että proteiineja mutta tutkijoiden mukaan ei merkittäviä määriä(miten määritellään ei-merkittävä?). Tuohon vielä lisäksi se 30g proteiinia harjoituksen yhteydessä. Meniköhän nyt oikein?
Deal? :piis:
ps. saanko mä Paletaani edelleen kuulua sun anti-Heikkilä hiippakuntaan?
Pidän kiinni tuosta 16-18 tunnin paastosta, mutta se ei tarkoita, että syön sitten tuota loppua aikaa. Yhtäjaksoinen paasto on vakio riippuen sitten treeniajankohdasta. Syömistä en jatka koko offia, vaan otan illalla muutaman tunnin sisään kaikki ateriat.Niin no jos jotenki tän suosiota pystyy täällä kasvattamaan niin on se Miken mukaan tulo. Ei sillä, että tietäisit kaikesta treeniin liittyvästä kaiken, mutta kyllä sua varmasti jonkun sortin messiaana täällä pidetään ;). Vedät siis BCAA:ta lukuunottamatta treenit paastossa. Ymmärsinkö myös sen oikein, että sun syömisikkuna on vaan pari kolme tuntia, jonka aikana esim. noi bataatit ja karjalanpaistit vetäsit? Dietti ilmeisesti päällänsä? Itteäki kiinnostais sellasina harvoina päivinä ku joutuu jo ennen puolta päivää menemään salille ni pelkän BCAA:n voimin sinne hyökätä, mutta maltillinen lean gains-tyyppinen bulkki päällänsä ni ei se ehkä sitten ole tarkotuksen mukasta. Lisäks ohjelmana Hulkin Muscle Challenge, jossa kaikki volyymitreenit ja jalkojen teho IMO ainaki liian volyymipainotteisia vetää ilman kunnon ravintoa. Työntävien ja vetävien teho saattas mennäkki, mutta neki vähä siinä ja siinä. Mitä ohjelman tuntevat mieltä? (Harmi kun ei vissiin voi sitä ohjelmaa mitenkään tähä linkittää...)
Täydellisesti kontrolloitua tutkimusta ei ole olemassakaan. Henkilökohtaiset kokemukset sikseen, jotta meillä olisi tieteellisiä perusteita epäillä heran turhuutta, tulisi löytyä runsaammin noita negatiivisia/neutraaleja tuloksia niin ihmis- kuin perustutkimuksenkin puolelta. Nythän on paljon tuota tukevaa näyttöä ja vieläpä mekanismiakin on selvitetty (esim. leusiini ja sen indusoima mTOR-aktivaatio yms).
Minkälaista runkoa suosittelet 185/85 henkilölle, jolla on tunnin kamppailulajitreenit 4 kertaa viikossa ma-to noin kello 19:00 + salitreeni kolme kertaa viikossa ti, to ja la? Tiistaisin ja torstaisin teen siis salitreenin joko kamppailutreenien jälkeen tai ennen niitä (riippuen kuinka rankat treenit tiedossa). Päivät olen hyvin kevyessä toimistotyössä 8:00-16:00. Tavoitteena on kiristellä ja parantaa/ylläpitää voimatasoja.Aerobiset nyt lähes poikkeuksetta paastolla, varsinkin matalatehoiset. Jotta voisin suositella jonkinlaista runkoa, täytyisi viikkoaikataulu tietää pääpiirteittäin. Mutta ainoana pääsääntönä sanoisin, että punttitreenin jälkeen aina iso ateria, muulloin fiiliksen mukaan. BCAA:ta voi käyttää, jos paastolla haluaa tehdä punttia tai kovatehoista kamppailutreeniä
Minkälaista runkoa suosittelet 185/85 henkilölle, jolla on tunnin kamppailulajitreenit 4 kertaa viikossa ma-to noin kello 19:00 + salitreeni kolme kertaa viikossa ti, to ja la? Tiistaisin ja torstaisin teen siis salitreenin joko kamppailutreenien jälkeen tai ennen niitä (riippuen kuinka rankat treenit tiedossa). Päivät olen hyvin kevyessä toimistotyössä 8:00-16:00. Tavoitteena on kiristellä ja parantaa/ylläpitää voimatasoja.
Myös pätkäpaastosta voi pitää välillä taukoa, nimittäin paastoon tottuminen (Intermittent Fasting – Spontaneous and Random) saattaa tuottaa ongelmia. Itelle tuli hieman yllätyksenä se että pitkän pätkäpaastoilun jälkeen kun aloin syömään useammin, alavatsasta hävis aikamoinen määrä nestettä ja olinkin tiukemmassa kunnossa mitä luulin. Eli satunnaisuus hyvästä tässäkin asiassa; Vaihtelemalla paaston pituutta/ajankohtaa tai vaikka se että bulkilla syödään sitten vähän tiheämmin. Siis jos paastolta hakee muutakin kuin syömisen helppoutta.
Jimmy Moore : It sounds to me Art that [daily 16 hour fasts] would kind of – your body would get used to that. Because it would say “OK I’m not going to eat for 16 hours, I better hold onto the energy.” How does work exactly?
Art De Vany: Exactly. Exactly. Exactly. The genes are these amazing learners. “OK that is my last meal for the next umpteumph hours – I better do some things to conserve energy.” It has to be a surprise. That is why spontaneous and random – are big elements of my approach to exercise, everything.
Mun mielestä on huvittavaa että sen sijaan että te huolehtisitte siitä että syötte 3-4 tunnin välein huolehditte nyt siitä että paasto on tarpeeksi pitkä. Vähän tämmönen ojasta allikkoon meininki. Eiks IF pitänyt olla ratkaisu kaikkeen juuri siihen ärsyttävään ja dogmaattiseen ruokailurytmiin mikä bodauksessa vallitsee?
Tämä ilmiö näkyy kaikkialla bodausmaailmassa oli sitten kyseessä IF, G6 tai karppaus. Itse perusidea on yksinkertainen, mutta ihmisten loputon tarve optimoida, twiikata, analysoida ja soveltaa tekevät asioista monimutkaisia.Mun mielestä on huvittavaa että sen sijaan että te huolehtisitte siitä että syötte 3-4 tunnin välein huolehditte nyt siitä että paasto on tarpeeksi pitkä. Vähän tämmönen ojasta allikkoon meininki. Eiks IF pitänyt olla ratkaisu kaikkeen juuri siihen ärsyttävään ja dogmaattiseen ruokailurytmiin mikä bodauksessa vallitsee?