Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
tuli itekki alotettua 16/8 paastoilu pari päivää takana.

tuntuu hurjalta syödä kerralla paljon vaikka eipä sillä, hyvää tuo ruoka on.

lähtötilanne 173/80kg rasvat jossaki 23-25 hujakoilla.

nuo rasvat ku sais tiristeltyä.

salilille ei tosin vielä ehdi joten saakohan nuita tuloksia lentopallo, hiihto, juoksu ja koti puntti reeneillä aikaseksi?

vai oisko kuitenki tehokkain tuo saliharjottelu?

Olen yksinkertainen ja laiska joten en ymmärtänyt tai löytänyt kohtaa tuolta sivuilta että onko noilla parilla aterialla tarkoitus syödä miinuskalorien vai pluskalorien verran. Tänään kokeilen huvikseen ensimmäistä kertaa tätä aamupaastoa ja nälkä ei vielä ole vaikka treenasinkin mutta hieman on sellainen sokerit alhaalla olo. Ei ainakaan super energiseksi voi kehua...

Olen yksinkertainen ja laiska joten en ymmärtänyt tai löytänyt kohtaa tuolta sivuilta että onko noilla parilla aterialla tarkoitus syödä miinuskalorien vai pluskalorien verran. Tänään kokeilen huvikseen ensimmäistä kertaa tätä aamupaastoa ja nälkä ei vielä ole vaikka treenasinkin mutta hieman on sellainen sokerit alhaalla olo. Ei ainakaan super energiseksi voi kehua...
Treenipäivinä kulutuksen mukaan tai jopa pienillä plussilla. Välipäivinä sitten miinuksilla.

Mihin ihmeeseen perustuu aamupaaston toimivuus jos treenataan aamulla 6-7 välillä tässä systeemissä. Ensin kun koko iän opettelee että hiilarit treenin ympärille ja riittävästi proteiinia palkkariin niin tuntuu jotenkin hullulta olla viisi tuntia pelkillä aminohapoilla treenin jälkeen. (Yritän tässä ymmärtää onko tässä mitään järkeä :D)

e: siis sen ymmärrän että voi olla hyvä laihtumisen kannalta mutta kun haluis yrittää pitää vähäiset lihatkin mahdollisimman hyvin tallessa ;)

Tuo syömisikkunan siirtäminenhän on pelkästään mukavuuskysymys, koska harvalla kestää pää olla illalla syömättä. Tosin jos nälkä ei vaivaa ja muutenkin on tuottelias ja hyvä olo, niin tuskin tuo palautumista hirveän merkittävästi haittaa

Mihin ihmeeseen perustuu aamupaaston toimivuus jos treenataan aamulla 6-7 välillä tässä systeemissä. Ensin kun koko iän opettelee että hiilarit treenin ympärille ja riittävästi proteiinia palkkariin niin tuntuu jotenkin hullulta olla viisi tuntia pelkillä aminohapoilla treenin jälkeen. (Yritän tässä ymmärtää onko tässä mitään järkeä )

Ite en näkis kauheesti tolkkua yrittää vääntää tätä systeemiä aamutreenaamiseen. Samainen järjettömyyden tunne tulee kyllä siitä, että pelkästään jollain BCAA:lla pärjäilis monta tuntia treenin jälkeen. Eli jos haluu tätä noudattaa ni yrittää treenata iltapäivällä/illalla, mutta jos on pakko treenata aamulla ni vetää perus ruokailuilla.

jos katabolia kestää kovan treenin jälkeen n. 48h jolloin lihas tarvitsee jatkuvasti proteiinia, miten tämä syömismalli voi olla hyvä bodaamiseen? selittäkää mulle tämä.. ja joku puhui aineenvaihdunnasta, miten aineenvaihdunta toimii jos sitä ei ruokita 16 tuntii?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ainakin mikäli Martin Berkhanin (Leangainsin kehittäjän) siteeraamia tutkimuksia on uskominen, niin paastoaminen itse asiassa _nopeuttaa_ aineenvaihduntaa. Vasta 60 tunnin paastoamisen kohdalla on havaittu aineenvaihdunnan hidastumista. Proteiinin tarpeesta taas sitten että proteiini imeytyy vielä useita tunteja aterian jälkeen, joten sitä ei todellakaan tarvitse olla kokoajan mussuttamassa. Näitä ja muitakin ihan mielenkiintoisia juttuja Martin on selittänyt blogissaan: http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html.

Tuo syömisikkunan siirtäminenhän on pelkästään mukavuuskysymys, koska harvalla kestää pää olla illalla syömättä. Tosin jos nälkä ei vaivaa ja muutenkin on tuottelias ja hyvä olo, niin tuskin tuo palautumista hirveän merkittävästi haittaa

Siirryin yhden vuorokauden kokeilun jälkeen pois tuosta :D Haluan SYÖDÄ treenin jälkeen....

Voisin hyvinkin kokeilla toisin päin koska treenaan aina aamulla ja toisaalta näin dietillä painotan syömiset ja hiilarit aamuun ja puoleenpäivään. Noilla kahdella ruualla syön varmaan 75% kaloreista ja 80-90% hiilareista. Iltaruualla klo 17 syön jo kevyesti hiilareita vältellen ja iltapalaksi menee pelkkä purkillinen rahkaa. Jos tuon rahkan jättäisi pois niin sitten tää mun normi diettiruokavaliohan olisi pätkäpaastoilua :)

onko tämä martin berkhan ihmisen sisäerityksen asiantuntija? ja jos on niin onko hän myös kehonrakentaja.. kyllä epätoivonen ja tyhmä saa olla jos näitä juttuja uskoo.. kertokaa mulle joku menestynyt kehonrakentaja joka paastoaa dietillä :D tai ylipäätänsä ketä on oikeasti saavuttanut jotain tuloksia tällä syömismallilla..

onko tämä martin berkhan ihmisen sisäerityksen asiantuntija? ja jos on niin onko hän myös kehonrakentaja.. kyllä epätoivonen ja tyhmä saa olla jos näitä juttuja uskoo.. kertokaa mulle joku menestynyt kehonrakentaja joka paastoaa dietillä :D tai ylipäätänsä ketä on oikeasti saavuttanut jotain tuloksia tällä syömismallilla..

Vihdoin ja viimmein joku joka tajuaa ettei tämmösellä höpötyksellä ole mitään tekemistä kehonrakennuksen kanssa! samaan sarjaan ja roskikseen menevät 100toiston sarjojen kanssa jotka ovat lähempänä nigerialaisen pitkänmatkanjuoksijan harjoittelua kuin kehonrakennusta. Äläkä edes aloita karppauksesta.

Sori offtopic alkoi vain sukat pyörimään jalassa!

:D Oletko sitten itse asiantuntija, mihin nuo sun nykyiset uskomukset perustuu? Martin sentään perustelee näkemyksensä tutkimustuloksiin viitaten. Ja hänen sekä hänen asiakkaittensa kuvista näkee että kyllä pätkäpaastomisella voi lihaksia kasvattaa mainiosti.

http://cutandjacked.com/Get-Ripped-With-Intermittent-Fasting

sama sivusto hehkuttaa tätä aihetta.. kumpi tuntuu järkevämmältä?? pitää muistaa että jenkeissä toi roinaaminen on vhä yleisempää kuin täällä. se liha varmaan pysyyki jos on 1000mg eri anoja koneessa. lisäksi miksi ammattikehonrakentajat puhuu offseasonista? siksi että ne ei rakenna kehoa sillon? ei, vaan siksi että ne ei oo sillon kierrolla eikä diettaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom