MKM sanoi:
- Suomessa on luojan kiitos kapitalistinen talousjärjestelmä, jolloin yritykset/liikelaitokset mm. saavat itse päättää mitä mainoksia ottavat.
Näissä sinun perversioissasi ollaan etenemässä kohti totalitaristista valtiota, jossa sananvapautta ei ole ja kristillis-juutalainen valtiovalta päättää kaikesta. Kaikki, mikä saattaa loukata kristittyjä, kielletään. Onneksi tästä ollaan kuitenkin kaukana. Kannattaa muistaa, että noissa kuvitelmissa oltaisiin jo hyvin lähellä
kommunistisen Neuvostoliiton toimintatapaa.
MKM sanoi:
- Viihdyn itse henkilökohtaisesti paremmin nyky-Suomessa, kuin vaikkapa islamilaisessa maassa, ateistisessa kommunistimaassa tai saatananpalvojien yhteiskunnassa.
Jos kaikki suomalaiset olisivat ateisteja, mikä tästä maasta tekisi kommunistisen? MKM on tehnyt siis klassisen virhepäätelmän: Kaikki kommunistit ovat ateisteja. -> Tästä seuraa, että kaikki ateistit ovat kommunisteja. Hohhoijaa...
Samalla tavalla voidaan ajatella: Ihmisellä on kaksi jalkaa. Varpusellakin on kaksi jalkaa. -> varpunen on siis ihminen.
En kuulu kirkkoon, mutta väittäisin eläväni kristillisten oppien mukaan paljon paremmin kuin suuri osa tapakristityistä. Tämä ei johdu siitä, että välittäisin paskan vertaa siitä, mitä Raamatussa sanotaan, vaan olen itse järkeillyt ja kokemusten kautta määritellyt lainalaisuudet yhteiskunnassa elämiselle. En ole tappanut ketään siksi, että Raamatussa lukee 'älä tapa', vaan siksi, että mielestäni ihmisten tappaminen ei ole oikein. Kaiken lisäksi Suomen laki kieltää tappamasta.
Jos kaikista suomalaisista tulisi yhtäkkiä vaikka ateisteja, porukka ei alkaisi yhtäkkiä tappaa toisiaan silmittömästi. Siitä pitäisi huolen laki sekä asia, jota kutsutaan nimellä 'omatunto'. Jokainen tajuaa ilman satukirjojakin, että toisten tappaminen ei ole oikein, toisin kuin MKM kuvittelee. Raamattu on siis se asia, joka pitää suomalaista hyvinvointivaltiota kasassa? Ja vitut.
Uskonnon häviäminen ei tekisi Suomesta kaaosmaista kommunistivaltiota, jossa kaikki rötöstelisivät ja tappaisivat. Uskontojen häviäminen tosin vaatisi sitä, että ihmiset alkaisivat ajatella omilla aivoillaan ja tajuaisivat, ettei kaikki mitä lapsesta asti on uskoteltu ole totta. Olen realisti ja ymmärrän, että tähän ei ikinä päästä, sillä kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa ajatella tarpeeksi itse. Toivon vain, että nämä MKM:n kaltaiset uskontokiihkoilijat eivät yritä tehdä kaikista samanlaisia kuin itse ovat. Ja nyt en puhu pelkästään kristinuskosta, vaan uskonnoista yleensä. Kaikki uskonnolliset kiihkoilijat ovat yhtä vaarallisia, oli kyseessä mikä uskonto tahansa.
EDIT:
MKM sanoi:
Tuota...mitä väliä sillä on? No, Suomen kansa kuuluu yli 80%:sesti kirkkoon ja yli 80%:sesti äänestää muita kuin kommareita.
Minustakin on erittäin hyvä, että Suomen kansa ei äänestä kommareita. Mutta syy siihen, miksi kommareita ei äänestetä ei ole varmastikaan uskonnossa, vaan siinä, että kommunistinen järjestelmä on perseestä. Siitä olen aivan varma, että ei kukaan äänestä keskustaa siksi, että sen jäsenet ovat kristittyjä, vaan siksi, että he kokevat keskustapuolueen poliittiset aatteet kaikkein parhaiksi. Politiikkaa ja uskontoa ei kannata sekoittaa toisiinsa.
EDIT2:
Jos haluat tietää, kuinka moni äänesti jotain puoluetta uskonnollisista syistä, katso kristillisdemokraattisten äänimäärä.