Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletteko kuulleet meteorologien tekemiä arvioita siitä, milloin tämä poikkeuksellisen kuuma hellejakso mahdollisesti päättyy? Ainakin tämän viikon näyttää vielä kestävän... :(

Ihan jees ku on lämmin, mutta kyllä se jumalauta hieman ankeeta on kun töissäkin jos ei juo 15min välein alkaa silmissä sumeneen ja vesi menee puolessatunnissa niin lämpimäks että sitä ei todellakaan tee mieli juoda kun alkaa vaan oksettaan. Onneks en sillon talvella valittanu kylmyydestä niin nyt voi hyvällä omatunnolla valittaa tästä kuumuudesta.

Oletteko kuulleet meteorologien tekemiä arvioita siitä, milloin tämä poikkeuksellisen kuuma hellejakso mahdollisesti päättyy? Ainakin tämän viikon näyttää vielä kestävän... :(

Koko heinäkuun! Success baby!

9zx93d.jpg

Mukavaa kun on lämmintä mutta en prkl ymmärrä miten tämmöisellä ilmalla olen saanut prkleenmoisen FLUNSSAN!!!

Olet pitänyt yöllä ikkunoita auki tai jotain tuuletinta päällä. Veto kun käy niin kohta nenä vuotaa ku sulhaspojan kulli.

Joo ja talvella on ikävä kesää. Painukaa ny vittuun.

Katsos kun säidenkin suhteen on olemassa se "kultainen keskitie." Itse tykkään todellakin kesästä. Joku +20 ja pilvetön taivas niin avot. Ja talvella sellainen -5 ja valkea lumipeite maassa. Mutta tosiaan nämä ääriolosuhteet kyllä vituttaa.

Katsos kun säidenkin suhteen on olemassa se "kultainen keskitie." Itse tykkään todellakin kesästä. Joku +20 ja pilvetön taivas niin avot. Ja talvella sellainen -5 ja valkea lumipeite maassa. Mutta tosiaan nämä ääriolosuhteet kyllä vituttaa.

Mä oon samaa mieltä, kyll pari -30/+30 päivää kestää, mut rajansa kaikella :) Varsinki ku oon nyt ollu nää helteet töissä, eikä työvaatteita ei voi valita, vois pistää Ruotsiin vähän reklamaatiota :jahas: Mut kyll mä ehkä mielummin valitsen kämpän sisälämpötilaks +27 kesällä kun +18 tai alle talvella.
Mut kyllähän tää tästä, kohtahan on taas talvi ja pääsen valittamaan pakkasesta, lumen määrästä ja autopaikan auraamatta jättämisestä :D

Hmm.. jos äijän köriläät valittavat tästä helteestä niin aatelkaas miltä tää tuu vanhuksista..
Tuolla niitä vanhuksia tuli ulkona vastaan pipo ja takki päällä vielä viime viikolla.

Siis ei mua itsessään haittaa että nyt on lämmintä just tällä hetkellä, mutta kun on luvattu loppukuukaudeks myös se +30. Ei mua sellanen 20-25 haittaa, mutta jos paita märkänä pitää kävellä sisätiloissa niin johan siinä tulee ikävä kun tietää että tilanne ei tosiaankaan ole muuttumassa kahteen viikkoon ainakaan.

Lisätään nyt vielä että en inhoa sitä talveä yhtään sen enempää kuin kesääkään mutta siinä vaiheessa kun se lämpötila alkaa vaikuttamaan normaali elämään negatiivisella tavalla niin kyllä siitä alkaa ongelma muodostumaan. 30 neliön asunto mihin ei saa edes läpivetoa ja erillisestä ilmastoinnista on ihan turha kuvitellakkaan. Salillakin tulee sellanen fiilis että olis voinu jäädä kotiin kun tulee puolen tunnin aikana kiskottua vettä melkein 2 litraa hikoilun takia. En ole edes mitenkään ylipainoinen tällä hetkellä mikä korostaisi asiaa. Kaipa se on eri asia ihmisille jotka lomailee vuosittain jossain etelässä ja näin ollen on myös tottunut siihen todella trooppiseen ilmaan mutta itse kun ei ole koskaan ollut varaa lähteä viroa tai ruotsia pidemmälle niin on aika harvaa tälläiset lämpötilat. Kyllähän sen nyt järkikin sanoo että jos kerran vuodessa kokee tälläisen lämpötilan ympärivuorokautisesti niin kroppa on aika sekaisin.

Joo sais jo loppua nämä kelit. Vaikka Suomessa kun ollaan, niin se tarkoittanee varmaan sitä että seuraavaksi tulee neljä viikkoa putkella vettä. Töissä on vielä ihan siedettävää, kun on ilmastointi, joka sekään ei toimi toki täysillä. Kotimatka autossa jossa ei ole ilmastointia on aika nannaa, ja vieläpä kun kotimatka on maantietä eli 80-100 km/h ajellessa ei oikein viitti pitää laseja auki. Tuntuu välillä että laatta lentää ja huimaa. Lemmikit nääntyy kotona ja kukkapenkkejä saa olla joka ilta hukuttamassa veteen, ettei kaikki kuole, ja vanhuksia säälittää ajatellakin! Oma ihanne kesäkeli on n. 20 astetta lämmintä, pilvipoutaa ja pieni tuulenvire. Pari kolme kerta viikossa saisi tulla vettä, mieluiten kuitenkin yöllä. Kunnon hellepäivä tai kaksi silloin tällöin piisaa meikäläisen pohjoismaalaiseen lämmönsietokykyyn ihan hyvin.

Edit: Niin joo, ei oikein huvita lähteä salillekaan näin kuumalla. Ilmastointi ei ole parhaimmasta päästä ja ikkunoissa, joita on jokapuolella, ei ole edes verhoja. Nannaa.

Extremet on just parasta. Mitä tuollaisella +20 astetta kelillä edes tekee? Ei voi käydä uimassa kun tulee kylmä, terassille tarvii palttoon päälle. Jäljelle jää:

niin no töitä tietysti voi tehdä, jee

Saatana. Ajattelin et asennetaan nyt sitten toi ilmastointilaite ku sellanen kerran on olemassa, mut eihän mun nykyisen kämpän ikkunassa oo sellasta pyöreetä tuuletusaukkoa mistä ton vois lykätä ulos eli vituiks meni. Vähän turhan vaikeeks menee ton käyttö ku pitäis avata ikkuna aika auki ja sen jälkeen keksiä et miten tukkia se loppuosa ikkunasta.

Kohta mökille nauttimaan keleistä. Kaupungissa tää on aika kärsimystä. Merellä tai mökillä tosi jees!

Märkä huppari + tuuletin, ja johan taas jaksaa olla. Ei tuu kuuma enää. Viellä kun sais kätevän ratkasun nukkumista varten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom