Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saatana. Ajattelin et asennetaan nyt sitten toi ilmastointilaite ku sellanen kerran on olemassa, mut eihän mun nykyisen kämpän ikkunassa oo sellasta pyöreetä tuuletusaukkoa mistä ton vois lykätä ulos eli vituiks meni. Vähän turhan vaikeeks menee ton käyttö ku pitäis avata ikkuna aika auki ja sen jälkeen keksiä et miten tukkia se loppuosa ikkunasta.
Kohta mökille nauttimaan keleistä. Kaupungissa tää on aika kärsimystä. Merellä tai mökillä tosi jees!
LOMA alkaa kolmen päivän päästä!
Luulis meidän tottuvan, eikä masentuvan. Mut vitutukseen ei totu ikinä.
Mut pistetään tähän helvetin iso merkki nyt, jota kaikki voi sitten quotata kun kesällä on aivan saatanan kuuma.
X
Mun pitää virallisesti ilmoittaa että ei vituta pakkaset yhtään. Sitten ku kesällä vituttaa kuumuus ja kuivuus nii voin rauhassa avautua kun tallennan tämän toteamuksen tänne.
Oon edelleen enemmän talvi- kuin kesäihmisiä. Kesällä vituttaa ku on kuuma ja niitä vaatteitaki voi vähentää vaan tiettyyn pisteeseen asti. Kylmyyden kanssa pärjää aina ku lyö vaan lisää kampetta päälle. Mulla on kyllä muitakin vaikuttimia tähän mielipiteeseen koska mun kämpässä on aina kesällä sellainen +30 lämmintä ku aurinko paistaa suoraa sisään. Sitä vittumaisuutta ei pääse pakenemaan edes yöllä. Lisäksi olen säälittävissä sisätöissä eikä tuolla ulkona tarvi jäätyä kuin työmatkat pyörällä (n. 5km suuntaansa).
Edit: Just sopivasti tuon Miken merkin alle :D
Mä oon kanssa viilentäny vanhempien koiraa laittamalla sille kylmän märän pyyhkeen päälle ja toisen pyyhkeen mahaa peittämään jalkojen väliin kun se makoilee maassa. Pelästyin myös aamulla että koira oli saanut lämpöhalvauksen kun jätin sen aamulla ulos pariksi tunniksi ja yhtäkkiä lämpötila olikin noussut jo +30c :( Hoiperteli siihen malliin että vein sen suoraan kylmään suihkuun. Rodultaan sileäkarvainen noutaja, ja karvaa on siunaantunut tolle aika runsaasti, joten kärsii kyllä aika tavalla näistä helteistä. Onko noi Aqua Coolerin tuotteet kalliita?
Itseä ei helteet haittaa kyllä yhtään, varsinkin kun tälleen pääasiassa kesätyöttömänä voi viettää aikaa lähinnä rannalla :haart: Onneksi näitä kelejä pitäisi riittää vielä ainakin vähäksi aikaa!
No kyllähän tämä suomen oloihin on poikkeuksellisen kuuma, millä tahansa mittarilla mitattuna. Tämmöisiä helleaaltoja ei ymmärtääkseni ole kun ~10 vuoden välein tms. Vanhukset ja sairaat varsinkin kärsii.
Tietty jossakin on kuumempi, mutta siellä Egyptissä siihen ollaan totuttu ja siellä se on normaalia. Eiköhän nekin olisi hätää kärsimässä jos talvella olisikin -20 astetta, vai menisitkö vaan sanomaan että "eihän tämä nyt ole edes kylmää, mitä te valitatte?" ?
Omat sairaat isovanhemmat ovat todella kovilla nyt, sääliksi käy heitä. Itseäni ei helteet tietty haittaa kun olen nuori ja terve, ilmastoidusta toimistosta vaan rantsuun illaksi.
Kai se tästä kuumuudesta johtuu, kun olo on ollu jo useamman päivän samaa luokkaa kuin olis kännissä. Että helteitä vaan, niin on turvallista puuhaa pahtaa kuorma-autolla liikenteessä ilman minkäänlaista keskittymiskykyä..