Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa joutua ilmalämpöpumpun tilaamaan, niin saat siittiöt paremman kasvuilmaston! Mukavahan se on kun lämmintä piisaa, kun vaan ehtisi siitä nauttimaan edes välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saatana. Ajattelin et asennetaan nyt sitten toi ilmastointilaite ku sellanen kerran on olemassa, mut eihän mun nykyisen kämpän ikkunassa oo sellasta pyöreetä tuuletusaukkoa mistä ton vois lykätä ulos eli vituiks meni. Vähän turhan vaikeeks menee ton käyttö ku pitäis avata ikkuna aika auki ja sen jälkeen keksiä et miten tukkia se loppuosa ikkunasta.

Kohta mökille nauttimaan keleistä. Kaupungissa tää on aika kärsimystä. Merellä tai mökillä tosi jees!

Mä tein silleen, että otin tuuletusikkunan kokonaan pois. pleksistä leikkasin samankokoisen palan ja porasin poistoputken mentävän reiän. Hyvin pelittää. Voit tietysti käyttää vaneria tai jotain muuta vastaavaa pleksin tilalla.

tänään näytti mittari +34 varjossa ja eipä se haittaa vaikka ulkona onkin lämmin

mutta kun töissäkin on +32 ja pitäisi tutkiskella lämpösiä moottoreita
makuuhuoneessa tällähetkellä +32 :)

LOMA alkaa kolmen päivän päästä!

Helle on tosi jees vaikka töissä tuo pikkasen ärsyttääkiin ja on aika vetämätön olo. Seuraavat kaksi päivää mökkeilen ja makoilen vedessä uimapatjan päällä vapaista nauttien :)

Vittu tää ilma on perseestä. Joo joo, kesällä pitää olla lämmin/kuuma, mut joku roti. Viime yönä nukuin max 4h ku oli suht lämmin. Muutenkaa ruoka maistu ja veto ihan poissa ja heikottaa alvariinsa.

Sais 5:llä-10:llä asteella tippua lämpömittarin elohopea...

Ei tää helle tosissaan ollut ollenkaan paha kun olin mökillä, kumipatjalla kun lillui keskellä järveä niin välilä tuntui jopa vähän viileältä!

Paluu kaupunkiin oli kirjaimellisesti aika nihkeä. Kämpässä se +30, läpivetoakaan ei saa mitenkään. Nukuttua sain ehkä tunnin...

Ei se auta kun lähteä takaisin lomalle.

Nyt taitaakin olla hyvä paikka muistella helmikuuta :D :

Luulis meidän tottuvan, eikä masentuvan. Mut vitutukseen ei totu ikinä.

Mut pistetään tähän helvetin iso merkki nyt, jota kaikki voi sitten quotata kun kesällä on aivan saatanan kuuma.

X

Mun pitää virallisesti ilmoittaa että ei vituta pakkaset yhtään. Sitten ku kesällä vituttaa kuumuus ja kuivuus nii voin rauhassa avautua kun tallennan tämän toteamuksen tänne.

Oon edelleen enemmän talvi- kuin kesäihmisiä. Kesällä vituttaa ku on kuuma ja niitä vaatteitaki voi vähentää vaan tiettyyn pisteeseen asti. Kylmyyden kanssa pärjää aina ku lyö vaan lisää kampetta päälle. Mulla on kyllä muitakin vaikuttimia tähän mielipiteeseen koska mun kämpässä on aina kesällä sellainen +30 lämmintä ku aurinko paistaa suoraa sisään. Sitä vittumaisuutta ei pääse pakenemaan edes yöllä. Lisäksi olen säälittävissä sisätöissä eikä tuolla ulkona tarvi jäätyä kuin työmatkat pyörällä (n. 5km suuntaansa).

Edit: Just sopivasti tuon Miken merkin alle :D

Nojoo, en sentään vielä oo aivan hajonnut näihin helteisiin. Ainoastaan treenatessa vituttaa kun pitää olla kuin kävelevä vesiputous. Osaapahan taas talvella arvostaa kovia pakkasia :)

Mites muuten onko kukaan hoksannut miten hienoja nuo kunnon ukkoset voivat olla? Eilen tuli täällä Oulussa seurailtua varmaan tunnin verran kuinka se hieno alasinpilvi vyöryi kaupungin ylle ja sitten alkoi rytistä. Yritin jopa näpätä jostain salamasta kuvaa mutta eihän siitä vittuakaan tullut.

Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tää nihkeys. Ikinä en oo tällästä keliä pyytäny taikka halunnu. Mielummin sais sataa vettä koko kesän, muutamaa päivää lukuunottamatta.. Onneks töissä hyvä ilmastointi.

Mä oon kanssa viilentäny vanhempien koiraa laittamalla sille kylmän märän pyyhkeen päälle ja toisen pyyhkeen mahaa peittämään jalkojen väliin kun se makoilee maassa. Pelästyin myös aamulla että koira oli saanut lämpöhalvauksen kun jätin sen aamulla ulos pariksi tunniksi ja yhtäkkiä lämpötila olikin noussut jo +30c :( Hoiperteli siihen malliin että vein sen suoraan kylmään suihkuun. Rodultaan sileäkarvainen noutaja, ja karvaa on siunaantunut tolle aika runsaasti, joten kärsii kyllä aika tavalla näistä helteistä. Onko noi Aqua Coolerin tuotteet kalliita?

Itseä ei helteet haittaa kyllä yhtään, varsinkin kun tälleen pääasiassa kesätyöttömänä voi viettää aikaa lähinnä rannalla :haart: :) Onneksi näitä kelejä pitäisi riittää vielä ainakin vähäksi aikaa!

Aqua Coolerin panta ja alusta maksoi yhteensä vähän alle huntin! Alusta ei mun mielestä toimi, panta toimii! Ainoa vaan että siinä on tarrakiinnitys, miten sen muka kuuluisi pysyä koiran kaulassa? No, ompelen siihen paremmat kiinnitysjutskat. Mutta panta on hyvä, dobermanni suosittelee! :D

Monet tuntuvan valittavan kuumuudesta, nyt on sopivan lämmin, täällä mistään helteestä edes kehtaa puhua,täällä ole vielä edes kuuma millään tavalla, egyptissä kesäkuussa käyneenä voin sanoa +43 varjossa alkaa olla kuuma siinä kun oot vielä aurinkossa 60c menee heittämällä rikki, huvittaa kun ihmiset kehtaa valittaa että täällä muka on kuuma :D

No kyllähän tämä suomen oloihin on poikkeuksellisen kuuma, millä tahansa mittarilla mitattuna. Tämmöisiä helleaaltoja ei ymmärtääkseni ole kun ~10 vuoden välein tms. Vanhukset ja sairaat varsinkin kärsii.

Tietty jossakin on kuumempi, mutta siellä Egyptissä siihen ollaan totuttu ja siellä se on normaalia. Eiköhän nekin olisi hätää kärsimässä jos talvella olisikin -20 astetta, vai menisitkö vaan sanomaan että "eihän tämä nyt ole edes kylmää, mitä te valitatte?" ?

Omat sairaat isovanhemmat ovat todella kovilla nyt, sääliksi käy heitä. Itseäni ei helteet tietty haittaa kun olen nuori ja terve, ilmastoidusta toimistosta vaan rantsuun illaksi.

No kyllähän tämä suomen oloihin on poikkeuksellisen kuuma, millä tahansa mittarilla mitattuna. Tämmöisiä helleaaltoja ei ymmärtääkseni ole kun ~10 vuoden välein tms. Vanhukset ja sairaat varsinkin kärsii.

Tietty jossakin on kuumempi, mutta siellä Egyptissä siihen ollaan totuttu ja siellä se on normaalia. Eiköhän nekin olisi hätää kärsimässä jos talvella olisikin -20 astetta, vai menisitkö vaan sanomaan että "eihän tämä nyt ole edes kylmää, mitä te valitatte?" ?

Omat sairaat isovanhemmat ovat todella kovilla nyt, sääliksi käy heitä. Itseäni ei helteet tietty haittaa kun olen nuori ja terve, ilmastoidusta toimistosta vaan rantsuun illaksi.

Joo toki siis todella poikkeksellisen lämmintä on ollut, ja mielestäni tälläistä kesän kuuluisi aina olla että olisi lämmin, ettei aina tarviis joka kesä lähteä etelään lämpöä hakemaa :)

Alkaakohan näitä säiden ääripäitä nyt jatkossa olemaan, eli kesällä helvetin kuuma ja talvella pirun kylmä? Voisi ostaa varaston täyteen tuulettimia ja tehdä tiliä ensi kesänä kun ne taas loppuu. :D

Vähän viileäksi veti kun ukkosti tuossa. Lisää lämpöä!

Kai sitä kuitenkin tarkenee altaaseen mennä...

Kai se tästä kuumuudesta johtuu, kun olo on ollu jo useamman päivän samaa luokkaa kuin olis kännissä. Että helteitä vaan, niin on turvallista puuhaa pahtaa kuorma-autolla liikenteessä ilman minkäänlaista keskittymiskykyä..

Kai se tästä kuumuudesta johtuu, kun olo on ollu jo useamman päivän samaa luokkaa kuin olis kännissä. Että helteitä vaan, niin on turvallista puuhaa pahtaa kuorma-autolla liikenteessä ilman minkäänlaista keskittymiskykyä..

Kai juot tarpeeks vettä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom