Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
Minkäslaiset fiilikset muille jäi?
Itse pyörittelin kuntotesteistä täydet 9 pojoo :rock:Tosin selissä alko ottaan vaan saatanasti takareiskoihin mutta siitäkin selvittiin sisulla.
Paperitestit meni varmaankin ihan hyvin ja psygologiset testit melkein naurattiva sekä saivat vaan pinnan kireälle.
Huonoin homma oli ruokailu. Olin jonossa tokavika ja nakkasin kauhean annoksen kalakeittoa lautaselle, salaattia sekä raejuustoa, ruisleipää ja neljä lasia maitoa. Pääsin pöytään niin kuuluu huuto että 5 min aikaa syödä. Koita nyt syödä 5 min annos jota yleensä vedetään rauhassa koneella tai telkkua kattoessa. Muodostin heti ajatuksissani nopean sotasuunnitelman. Ensin raejuusto salaatin kanssa ja hiilaria leivästä. Putkeen kolme lasia maitoa janoon ja lisäproteiinina. Pistin keittoa suuhun ja totesin perunoiden olevan samanlaisia, kuin eivät olisi kattilassa käyneetkään. Eli kalat ekana naaman viimeisen maitolasin kanssa ja AIKA. Perunoista jäljelle jäi suurin osa.

Mutta hyvä maku jäi suuhun. Vaikka lykkäystä varmaan haenkin finnairille töihinpääsyn takia ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se lihaskuntotestit pitänyt luti oli kyllä aika virkaintoinen kaveri. Lämmiteltiin siellä juoksemalla ympyrää, niin ilmeisesti jotkut jossain supatti jotain, sillä kuului: "TURPA KIINNI SIELLÄ!!!"

Vähän kyllä useimmilla ihmetytti... Oltiinhan kuitenkin vasta testeissä - ei mortteina. :D

Edit. Niin ja kohta se luti tunnustaa itsensä täältä ja haukkuu mut kasaan ja lyttää vielä entistä pahemmin sit Hallissa (sikälimikälipiäsee).

Tuli tässä käytyä joku aika sitten terveystarkastuksessa armeijaa varten, koska kutsuntalaput tuli postissa. Pienessä kiireessä jäi valinnat ehkä vähän nopeasti tehdyiksi palveluspaikan suhteen sinänsä, mutta kutsunnoissahan toki se viimeinen tuomio vasta tulee.

Itse asun Jämsässä ja täällä Hallissa on Ilmavoimien Teknillinen Koulu, kuten varmaan jokainen tätä topicia lukeva tietää. Kutsuntalappuun laitoin ykkösvaihtoehdoksi kuitenkin Pioneerirykmentin Keuruulla, koska ajattelin pioneerikoulutuksen olevan mielenkiintoisempi. Kumpiinkin paikkoihin on suht lyhyt matka; Halliin on n. 20km ja Keuruulle 60km, mutta tulin tässä kuitenkin toisiin aatteisiin, että jos sitä sittenkin palvelisi Hallissa.

Oon aina ollu tekniikasta kiinnostunut ja lukion jälkeen lähden tekniikkaa opiskelemaan, joten olisko fiksumpaa hakea Halliin? Sinne olisi ainakin lyhyt matka ja lomille pääsis mennen tullen vaikka porukoiden kyydillä.

Tää nyt on tällaista omaa spekulaatiota, mutta mitä mieltä itse olette noista kahdesta mestasta. Lentokonealiupseerihommaan tuolla Hallissa suuntaisin, joten siitäkin olisi kokemuksia kiva kuulla. Ilmeisesti melko pitkälti sisätyötä ja opiskelua, eli kuntoilut jää pääasiassa oman viitseliäisyyden varaan pk-kauden jälkeen.

Ja vielä yhtenä kysymyksenä, niin onko niillä kutsuntalappuun merkityillä hakukohteilla jotain konkreettista merkitystä? Jos esim. kutsunnoissa sanonkin, että haluaisin mieluummin Halliin, niin katsovatko ne kieroon vai miten?

Itse pyörittelin kuntotesteistä täydet 9 pojoo :rock:Tosin selissä alko ottaan vaan saatanasti takareiskoihin mutta siitäkin selvittiin sisulla.
Paperitestit meni varmaankin ihan hyvin ja psygologiset testit melkein naurattiva sekä saivat vaan pinnan kireälle.
Huonoin homma oli ruokailu. Olin jonossa tokavika ja nakkasin kauhean annoksen kalakeittoa lautaselle, salaattia sekä raejuustoa, ruisleipää ja neljä lasia maitoa. Pääsin pöytään niin kuuluu huuto että 5 min aikaa syödä. Koita nyt syödä 5 min annos jota yleensä vedetään rauhassa koneella tai telkkua kattoessa. Muodostin heti ajatuksissani nopean sotasuunnitelman. Ensin raejuusto salaatin kanssa ja hiilaria leivästä. Putkeen kolme lasia maitoa janoon ja lisäproteiinina. Pistin keittoa suuhun ja totesin perunoiden olevan samanlaisia, kuin eivät olisi kattilassa käyneetkään. Eli kalat ekana naaman viimeisen maitolasin kanssa ja AIKA. Perunoista jäljelle jäi suurin osa.

Mutta hyvä maku jäi suuhun. Vaikka lykkäystä varmaan haenkin finnairille töihinpääsyn takia ;)
Onnittelut töihin pääsyn johdosta!

Itselleni ja muille tytöille kävi ihan samalla tavalla tuon ruokailun kanssa :lol2:. Oltiin myös jonossa aika hännillä ja kahmittiin ruokaa mielettömät annokset. Lohikeittoa, marjapuuroa, kotikaljaa... :kuola:. Ja sitten kuuluu se "5 min aikaa". Ei kait siinä, tungettiin ruokaa napaan niin paljon kuin kerettiin sillä seurauksella että haastattelussa oli hieman kurja olo. Hyvin se kuitenkin sujui ja haastatellut herra toivotteli tervetulleeksi hänen puolestaan. Sen jälkeen jouduttiin vielä juoksemaan takaisin lääkärintarkastuksesta ja silloin meinasi kyllä keitot valua korvista.

Jos jostain jää sisäänpääsy kiinni niin varmaan niistä psykologisista. Tein ne ohjeiden mukaan todellakin ensimmäisen inspiraation mukaan paljoa miettimättä. Melkein teki jo mieli luovuttaa ja juosta vaan pois kun ne tyhmät kysymykset eivät tuntuneet loppuvan ikinä ja ruudut alkoivat vilistä silmissä :D

Voisko joku kerrata ne kuntotestejen pisterajat? Eli siis paljonko saa ja millä toistojen määrällä.

Oon ite nyt menossa fysiologisiin ja täytyy tehä siellä ne kuntotesti ku olin sillon lääkekuurilla flunssan takia ku ne ois pitäny alunperin tehä.

Olen siis hakemassa lentoruk:iin. En tekniselle puolelle. Eli tarvitsisin vauhdittoman pituushypyn, leuanvedon, vatsalihasliikkeiden, etunojapunnerrusten ja selkälihasliikkeiden rajat..

Rajat on samat kuin laskuvarjojääkäreillä, pitäisi löytyä mil.fi. Itselläni myös fysiologiset tiistaina edessä.

edit. ovat näköjään samat myös tuolla teknillisellä puolella. Muistaakseni leuanvedossa oli 6-10-14 ja vauhdittomassa pituudessa 2.00-2.20-2.40.

Ei, mutta vaatimukset samat kuin hävittäjälentäjillä, ts. pitää pystyö olemaan fyysisesti ja henkisesti valmis hävittäjälentäjä ennen kuin voi edes kuvitella yrittävänsä helikopterilentäjäksi. :wtf:

Eihän kaikista lentoruk:lle valituista ole tietenkään hävittäjälentäjiksi, kurssihan on ennemmin jatkoa noille ensimmäisille pääsykokeille, eli vaikka armeijan heko ja hn-kuskien alkuvalinta on sama, niin mitenkään VALMIITA hävittäjälentäjiä ei todellakaan hekoon ruveta kouluttamaan.

Terve. Onko täältä päässy paljo porukkaa lentoRUK:iin lukion lyhyellä matskulla? Minkälaisilla arvosanoilla? Mietityttää myös, sallitaanko minkäänlaisia allergioita lentoRUK:iin haettaessa? Itselläni on lievä siitepöly allergia =(

Terve. Onko täältä päässy paljo porukkaa lentoRUK:iin lukion lyhyellä matskulla? Minkälaisilla arvosanoilla? Mietityttää myös, sallitaanko minkäänlaisia allergioita lentoRUK:iin haettaessa? Itselläni on lievä siitepöly allergia =(
Vähän sama kiinnostais. Eli riittääkö sellane 7-8 taso noissa vaadituissa aineissa et pääsee paperivalinnast läpi. Pitääkö paikkansa et jos pääsee lentoRUK:iin niin pitää tehdä joku työsopimus?? Kuinka pitkäksi aikaa?

Jeesatkaapas tyhmää nyt näiden hakemusten kanssa tuonne IlmavTK:hon.

Sen hakemuslomakkeen saatan ehkä osata täyttää itse, mutta vähän noiden liitteiden kanssa tuli pieniä ongelmia.

Hakemukseen tulevat liitteiksi:
jäljennös lukion tai ammatillisen oppilaitoksen päästötodistuksesta ja kesken olevien opintojen osalta opintokortti tai kurssisuoritustodistus
mahdollinen työtodistus
lääkärintodistus (puolustusvoimien terveystarkastuslomake tai vastaava), alle vuoden vanha hakuajan päättymispäivästä laskien
kyselylomake palvelusta ja terveydentilan tutkimista varten
naisilla lisäksi vapaaehtoishakemus/lykkäyksen keskeytysilmoitus.

Kannattaako tuonne laittaa liitteeksi työtodistukset kesätöistä vai onko siinä mitään järkeä?

Mikä toi kyselylomake palvelusta ja terveydentilan tutkimista varten oikein on? Mistä mä sellaisen taion?

Ja tuleeko tossa lomakkeessa kohtaan 6 vain raksi noihin liitteiden ruutuihin vai mitä siinä haetaan takaa? Ei viitsisi mitään omia puumerkkejä tuohon vetää, kun ei tiedä kuinka tarkkoja nuo PV:n sedät noissa on.:D
http://www.mil.fi/varusmies/hakemukset/pdf/Hakemus_erikoisjoukkoihin.pdf

Kannattaako tuonne laittaa liitteeksi työtodistukset kesätöistä vai onko siinä mitään järkeä?
En vastaa kuin tähän, kuin en omasta hakemuksesta oikein mitään muista. Mutta en mää ainakaan kaikkia työtodistuksia laittanut, niitä kun ois varmaan sellanen 10 ainakin. Eipä niistä tosin varmaan mitään haittakaan ole, jos siitä lähdetään. Jos jaksat kopioida, kopioi ihmeessä. Mutta sisään päästiin siis vähemmälläkin, rapiat 30 aamua astumiseen.:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom