Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jokohan tuolta Teknillisen koulun puolelta on tullut porukalle kutsuja testeihin? Pitääkö tässä alkaa jo huolestumaan kun ei mitään kuulu :rolleyes:

Tuli käytyä siellä psykologisissa ja täytyy todeta, että aikamoisia testejä oli :D Harmi kun eivät antaneet mitään vertailuarvoja, niin ei osaa pahemmin arvioida omaa suoritusta. Pahempia mokia ei tainnut tulla, ilmeisesti aika tasapaksu suoritus. En olisi yllättynyt, jos seuraavaksi tipahtaisi hylsy postiluukusta sisään.

Itselläni on psykot edessä maaliskuun lopulla, oon saanut kuvan että aikamoista myllytystä olisivat tosiaan. Mutta vaihe kerrallaan vaan niin ei sitä tiedä vaikka vuoden päästä pörräis Vinkalla :D

Jokohan tuolta Teknillisen koulun puolelta on tullut porukalle kutsuja testeihin? Pitääkö tässä alkaa jo huolestumaan kun ei mitään kuulu :rolleyes:
Ei ainakaan itselle ole vielä mitään tullut teknillisestä. On onneks oikeestaan sata varma pääsy koska opiskelen juuri samaa alaa :) Ja oon tälläkin hetkellä Hallissa Patrialla töissä. Saa nähdä vaan haenko vielä lykkäystä teknilliseen vai mennäänkö sinne heinäkuussa. :rock:

Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin 1.4. Nyt vaan sitten ihmettelemään miten täältä Oulun korkeudelta sinne järkevästi pääsisi :) Ei huvittaisi yöpyä siellä Hallissa tai Jämsässä mutta voi olla pakko.

Täältä ollaan kans tulossa Halliin testeihin, tosin 3. päivä. :dance:

Samoin tulossa halliin 1.4 ;)

Kappas kappas, pitää siellä sitten kyyläillä tyyppiä joka näyttää siltä että saattaisi olla pakkikselta :evil:

Millä kulkuvälineillä muut on ajatellut koepaikalle ilmestyä? Itse olen luultavasti menossa Jämsään asti linja-autolla, mutta milläs sitten pääsen asemalta Halliin koepaikalle? Onko kellään tietoa? Joku kuljetushan oli ilmeisesti rautatieasemalta mutta papereissa ei ollut mainintaa kulkeeko se ehkä linja-autoasemankin kautta. :confused:

Kappas kappas, pitää siellä sitten kyyläillä tyyppiä joka näyttää siltä että saattaisi olla pakkikselta :evil:

Millä kulkuvälineillä muut on ajatellut koepaikalle ilmestyä? Itse olen luultavasti menossa Jämsään asti linja-autolla, mutta milläs sitten pääsen asemalta Halliin koepaikalle? Onko kellään tietoa? Joku kuljetushan oli ilmeisesti rautatieasemalta mutta papereissa ei ollut mainintaa kulkeeko se ehkä linja-autoasemankin kautta. :confused:

Jos Hallin ja Jämsän linja-autoasemat on yks ja sama asia, niin kulkee. Lapussa lukee, että bussi kulkee Hallin linja-autoaseman kautta. (muistaakseni 9.20)

Nyt on pääsykokeet ohi ja ihan hyvä fiilis niistä jäi. Kuntotestikin meni läpi vaikka tulos ei mikään hyvä ollutkaan :rolleyes:. Rankin homma varmaan oli ne psykologiset testit :lol2:. Minkäslaiset fiilikset muille jäi?

Ihan jees fiilis jäi. Tosin useamman päivän kertynyt univaje yritti haitata keskittymistä. Kuntotestistä irtosi pisteitä 7 näin massakauden läskeilläkin, ja haastattelussa herrat näytti vihreää valoa, eli homma on kiinni sitten enää niistä paperitesteistä.

Se prkleen kuuntelutesti meni varmaan kaikista paskimmin. Varmaan johtui vähistä unista tai jostain, mutta olipa vaikeaa olla repeämättä täyttäessä palikkatestejä! :D Pitääkö väitteet paikkaansa? "Tuntuu siltä, kuin minua varjostettaisiin." "Ajoittain huomaan ympärilläni omituisia hajuja." "Ulostaminen ja ulosteen pidättäminen eivät ole koskaan olleet minulle ongelma." :hyvä:

Lentoreserviupseerikurssi - tie taivaalle

Hakeudu varusmiespalvelukseen lentävälle varusmieskurssille. Aloitat lentokoulutuksen Vinkalla ja jatkaessasi kadettikurssille lennät Hawkilla ja Hornetilla. Ilmavoimien Reserviupseerikurssille valitaan terveitä, normaaleja suomalaisia nuoria, joilla on halua ottaa haasteita vastaan.

Maavoimien helikopteriohjaajat sekä Rajavartiolaitoksen ohjaajat aloittavat myös tällä kurssilla.

Vuoden 2005 koulutusmuutoksen myötä Ohjaajan alkeis- ja jatkokurssi muutettiin Lentoreserviupseerikurssiksi. Kurssi kestää 362 vuorokautta. Lentokoulutusta kertyy kurssin aikana noin 40 tuntia.

Lentoreserviupseerikurssi järjestetään Tikkakoskella Luonetjärven varuskunnassa. Kauhavan Lentosotakoulu vastaa LentoRuk:n 5-vaiheisesta lentäjien valintaprosessista ja hakemukset lähetetään Kauhavalle.

Lentoreserviupseerikurssi - tie taivaalle

Hakeudu varusmiespalvelukseen lentävälle varusmieskurssille. Aloitat lentokoulutuksen Vinkalla ja jatkaessasi kadettikurssille lennät Hawkilla ja Hornetilla. Ilmavoimien Reserviupseerikurssille valitaan terveitä, normaaleja suomalaisia nuoria, joilla on halua ottaa haasteita vastaan.

Maavoimien helikopteriohjaajat sekä Rajavartiolaitoksen ohjaajat aloittavat myös tällä kurssilla.

Vuoden 2005 koulutusmuutoksen myötä Ohjaajan alkeis- ja jatkokurssi muutettiin Lentoreserviupseerikurssiksi. Kurssi kestää 362 vuorokautta. Lentokoulutusta kertyy kurssin aikana noin 40 tuntia.

Lentoreserviupseerikurssi järjestetään Tikkakoskella Luonetjärven varuskunnassa. Kauhavan Lentosotakoulu vastaa LentoRuk:n 5-vaiheisesta lentäjien valintaprosessista ja hakemukset lähetetään Kauhavalle.

eli siis mun täytyy ensi mennä kurssille jossa opitaan lentämään hävittäjää? :D kukas sen jälkee enää menee helikopterin puikkoihin muutakuin -> :david:

E: paljos muuten Hävittäjälentäjän palkka on ilmavoimissa?

Ei LentoRUK:ssa vielä opita lentämään hävittäjää.

Ei, mutta vaatimukset samat kuin hävittäjälentäjillä, ts. pitää pystyö olemaan fyysisesti ja henkisesti valmis hävittäjälentäjä ennen kuin voi edes kuvitella yrittävänsä helikopterilentäjäksi. :wtf:

työpäikat taitaa olla aika hakusessa noilla kopteriohjaajilla suomessa. ulkomaille täytyy lähteä.

E: Taidan pitää unelmani rikkaasta rokkibändin rumpalista hollywoodissa joskus 20 vuoden päästä :D hitto en tie vaa miten se onnistuu tyttöystävän kanssa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom