Ilman lisäravinteita...?!

Ikä
42
...kuinka moni teistä treenaa ilman minkään näköisiä lisäravinteita (vitamiineja ei lasketa)???? Itse olen ollut jo varmaan vuoden ostamatta minkään näköisiä lisäravinteita....ihan vaan perusruokaa runsaasti, kuitenkin vähän katon mitä suuhuni pistän...

Minkälaisia ruokia syötte (siis ed. mainitut) ?! Itse tulee syötyä paljon hiilihydraatti pitoisia ruokia (esim. riisi, makaroni, peruna), paljon liharuokia ja tietysti kalaa.. ; ) salaatteja yms.... turhia rasvoja koitan vältellä mahd. paljon!!

Olis kiva tietää ootteko minkälaisia tuloksia saaneet(?)

Kai sitä sitten joskus hommaa joitakin lisäravinteita kunhan kehitys tyssää... mutta tällä kertaa näin..:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten perustelet sen ettei vitamiinipillereitä lasketa lisäravinteiksi, mutta esim. proteiinit ja hiilarit jauhemuodossa lasketaan?

Ainoa lisäravinne mitä mä käytän/juon on battery, muuten en käytä mitään lisäravinteita , mut tulokset ei oo silti pysähtyny... ylöspäin mennään:D

Originally posted by Jimmy
Miten perustelet sen ettei vitamiinipillereitä lasketa lisäravinteiksi, mutta esim. proteiinit ja hiilarit jauhemuodossa lasketaan?

Jaahas, arvasin melkeimpä että tuosta tulee kysymistä....Niin eli, aika moni ottaa VAIN joitain B tai C-vitamiineja(jos on vaikka ed. mainittujen vitamiinien puutostiloja)....niin en kehdannu niitä laskee pois!!! =]
Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan...ois vuan kiva tietää minkälaista ruokavaliota käytätte ja kuinka pitkälle ootte päässy ilman lisäravinteita....ya know :)

No, reilun kymmenen vuoden aikana on tullut treenattua paljon myös ilman lisäravinteita. Sitä en osaa sanoa mikä vaikutus lisäravinteilla on ollut kehittymiseen, koska kehitys on aina ollut täysin perseestä. Kreatiini on ainoa lisäravinne jolla olen todella huomannut vaikutusta. Minulle lisäravinteiden käyttö onkin enemmän käytännöllinen ja taloudellinen valinta, enkä odota niiltä mitään ihmeitä. Jos aamulla on saatava 50g proteiinia, niin on tehtävä valinta, syödäkö raejuustoa/pihviä/kalaa/kanaa vai proteiinijuoma. Minä valitsen juoman. Hiilareita en taas koskaan (niin paitsi treenin jälkeen) ota jauhemuodossa, koska se ei toimi, kaikki jauheet imeytyvat liian nopeasti.

Palautusjuomaa ja vitamiineja+inkivääriä muuten olen Torsti. En ole huomannut lisäproteiinin(jauheena) nauttimisella mitään vaikutusta.Palautusjuoma on kyllä "pakollinen".

Itse olen luopunut lisäravinteista täysin n. 3kk sitten. Ihan kokeillakseni... toistaiseksi treeni on kulkenut samaan tapaa kuin ennenkin. Olen pikkuhiljaan taipuvainen uskomaan, että perus ruokavaliolla pärjää vallan mainiosti.. ainakin näin voimanoston kannalta.

Kreatiini kuurin aion kuitenkin jossain vaiheessa taas ottaa, koska siitä on ollut minulle apua.

Niin ja vastaus Cybertrashn kysymykseen: Jos ajat valon nopeudella ja sytytät ajovalot, niin mitä tapahtuu? Mikään massallinen objeksi ei voi liikkua valon nopeudella :thumbs:

Niin paikasta A paikkaan B pääsee ilman polkupyörääkin mm. kävelemällä. Jotkut käyttävät silti polkupyörää, vaikka se ei aina nopeuta siirtymistä. "kuinka pitkälle olette päässeet ilman polkupyörää" No, perille tietysti!;)

Originally posted by Tomi
Hohoho, tuo Torsti-käsite lanseerattiin näemmä aika nopeasti! :lol2:

Olisiko syytä herätellä uudestaan "natu or not?" -gallup lisättynä vaihtoehdolla "Olen Torsti"?

Itse olen reenannut nyt 1.5 vuotta ilman lisäravinteita. Palautusjuoman virkaa hoitaa banaani tai kaksi. Syön mielestäni kohtuu hyvin ja monipuolisesti ja tämä riittää minulle. Kehitys on jatkunut hyvin "lisäravinnottomallakin" kaudella. Bodihommista en tiedä, mutta omiin voimatouhuihin tämä sopii.

Mielummin tungen suuhun hyvää ruokaa kuin kikkailen naurettavien juomien ja banaanirahkapuuromömmöjen kanssa.
Hyvä ruoka maistuu varmasti paremmalle!

Originally posted by rautaa
Itse olen reenannut nyt 1.5 vuotta ilman lisäravinteita. Palautusjuoman virkaa hoitaa banaani tai kaksi. Syön mielestäni kohtuu hyvin ja monipuolisesti ja tämä riittää minulle. Kehitys on jatkunut hyvin "lisäravinnottomallakin" kaudella. Bodihommista en tiedä, mutta omiin voimatouhuihin tämä sopii.

Mielummin tungen suuhun hyvää ruokaa kuin kikkailen naurettavien juomien ja banaanirahkapuuromömmöjen kanssa.

Eli olet täysin Torsti.

Milloin rahkaseteistä on tullut naurettavia? Vähän turhan maskuliinista puhetta, ainakin minun makuun...

Palautusjuoman virkaa hoitaa banaani tai kaksi.

Syötkö palautumiseesi eri baanania kuin mitä me muut käytetään rahkaseteissä? Ja pistäisitkö meillekin tiedoksi pari reseptiä tästä hyvästä ruuasta, jossa ei ole rahkaa ja meidän banaania nähtykkään, tietenkin perusteluineen miksi ne ovat niin hyviä ja rahka-banaanit(meidän) huonoja.:david:

Useimmat meistä varmasti "kikkailee naurettavien juomien ja banaanirahkapuuromömmöjen kanssa" JA syö hyvää ruokaa ?

Enkä kyllä pidä niitä naurettavina...

Sorry, kun en nyt oikein tajua, mutta mikä seuraavista EI sitten ole sinun mielestäsi ruokaa: a)banaani b)rahka vai c)puuro? Näin se naurettavien juomien kanssa kikkailu näköjään tyhmentää tyttölapsenkin...

:D

Alkohan sota kun söhäsi...

Siis kaikki syötävähän on ruokaa ja on jokaisen oma asia vaikka söisi pelkästään lisäravinteita. Mutta ilman niitäkin olen kehttynyt hyvin, joten miksi käyttäisin niitä ?! Minulle voimanosto on vain harrastus. Mielestäni 88kg:een äijälle 705 kilon yhteistulos on kuiteskin keskivertoa parempi tulos ! Mitähän saisinkaan jos edes alkaisin taas juomaan palautusjuoman reenin päälle... Tuskin yhtään sen enempää !

Banaani reenin päälle vain ja ainoastaan, koska monesti kaipaa energiaa jotta jaksaa mennä himpsuun tekemään ruokaa (Ja ruokaa vain siksi että on nälkä !). Toki voisin banaanin tilalla heittää huiviin sen 'pakollisen palutusjuoman', mutta olen vaan lopen kyllästynyt niihin aikoinani.

Ja rahkabanaanikikkailulla tarkoitin että monet laiskuuttaan vetäiset lisäravinnedrinksun tai rahkajuoman huiviin, kun eivät viitsi syödä. Mä syön viisi kertaa päivässä ja joka kerta koska on nälkä enkä vain siksi että syödessäni saisin kiksejä laskiessani kaloreita ja hiilareita sekä protskuja joita nyt saan.
Jengi "tuhlaa" nykyään turhan paljon aikaa ruoka ja lisäravinnevouhotukseen. Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.

Harrastaja saa kaiken tarvitsemansa hyvästä ja monipuolisesta ruuasta, mutta ei niistä lisäravinteista varmasti haittaa ole, muuta kuin silloin kun niistä tulee pakkomielle.

Nämä ovat minun mielipiteitäni, eikä se minusta torstia tee. Eikä myöskään lisäravinteet ja tiukka ruokavalio sekä hauiksen pumppaaminen peilin edessä tee ketään torstiksi !

Mä en myöskään usko erityisesti lisäravinteiden pyhäksitekevään autuuteen, enkä itse niitä käytä. Totta on kuitenkin, että esim. proteiini tulee jauhona halvemmaksi kuin jos ottaisi saman ruoasta ja onhan se toki helpompaa tehdä protskudrinkki kuin laittaa ruokaa.

Ja rahkabanaanikikkailulla tarkoitin että monet laiskuuttaan vetäiset lisäravinnedrinksun tai rahkajuoman huiviin, kun eivät viitsi syödä. Mä syön viisi kertaa päivässä ja joka kerta koska on nälkä enkä vain siksi että syödessäni saisin kiksejä laskiessani kaloreita ja hiilareita sekä protskuja joita nyt saan.
Jengi "tuhlaa" nykyään turhan paljon aikaa ruoka ja lisäravinnevouhotukseen. Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.

Ymmärrän kyllä sun pointin, että nykyään liian monet stressaavat liian paljon suhteellisen "turhista" jutuista. MUTTA miksi väheksyt rahkaa ? Ja ainakin mun elinaikani rahkaa on syöty, ei juotu. Mitä laiskuutta se on, että tekee esim. aamulla rahkahässäkän (rahkaa+kaurahiutaleita+mustikkakeittoa) ? Onko se ruoan valmistamiseen kuluvasta ajasta kiinni että minkä ruoan sä "hyväksyt" ?

Mä olen tullut vähä siihen tulokseen että lisäravinteita ei tarvi jos harrastaa voimanostoa mutta kehonrakennukses tarvii ja paljon!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom