Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by rautaa
Ja rahkabanaanikikkailulla tarkoitin että monet laiskuuttaan vetäiset lisäravinnedrinksun tai rahkajuoman huiviin, kun eivät viitsi syödä. Mä syön viisi kertaa päivässä ja joka kerta koska on nälkä enkä vain siksi että syödessäni saisin kiksejä laskiessani kaloreita ja hiilareita sekä protskuja joita nyt saan.
Jengi "tuhlaa" nykyään turhan paljon aikaa ruoka ja lisäravinnevouhotukseen. Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.
Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.
Nämä ovat minun mielipiteitäni, eikä se minusta torstia tee.
Originally posted by Danger
Mikään massallinen objeksi ei voi liikkua valon nopeudella :thumbs:
En väheksy rahkaa. Se on hyvää tavaraa. Aamupalalla varmaan mainio esim. puuron ja marjojen kanssa. Varmaan hyvän makuistakin. Mutta tarkoitin nimenomaa sellaista että jotkut juovat rahkaa sheikattuna vain veteen. Tämä ei voi maistua hyvällle! Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista.
No pitää mun sitten ilmoittautua. :kippis1: Se maistuu ihan piimältä ja on nopeasti huitaistu alas. Tosin laitan fun lightiakin sekaan jos sitä sattuu olemaan..Originally posted by Gillyanne
No enpä ole kyllä koskaan kuullut, että kukaan söisi/joisi rahkaa veteen sheikattuna...
Originally posted by turilas
ainoa mikä on itseäni jeesaa niin on tuo palautumisdrinkki treenin jälkeen.
Itse en syö sen takia, että ruoka olisi hyvää. Syön ruoat, koska tarvitsen kaloreita, protskua, hiilareita, rasvaa, kuituja yms.Originally posted by rautaa
Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista.
En väheksy rahkaa. Se on hyvää tavaraa. Aamupalalla varmaan mainio esim. puuron ja marjojen kanssa. Varmaan hyvän makuistakin. Mutta tarkoitin nimenomaa sellaista että jotkut juovat rahkaa sheikattuna vain veteen. Tämä ei voi maistua hyvällle! Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista. Lisäksi tiedän treenaajia jotka syövät vain kaksi kertaa kiinteää ruokaa päivässä, loput neljä ateriaa tulee lisäravinteista.
No tuskin moni väkisin mitään pahaa suuhun tunkeekaan. En minäkään syö rahkaa kuin tosi harvoin, koska en pidä siitä. Jotkut pitävät. Mun mielestä se on hyvää ainoastaan kun tehdään satsi jossa paljon marjoja, paljon rahkaa ja vähän kermaa seassa. Sen sijaan syön isoja määriä esim. tonnikalaa ja seitiä jotka oivia proteiinilähteitä.
Kuulostaa oudolta että joku syö kaksi ruokaa ja loput proteiinidrinkkiä tai vastaavaa... ei taida kavereilla tietämys olla ihan ok. Kyllä toimivassa ruokavaliossa syödään paljon useammin, ateriavälit usein 2-3h luokkaa ja ateriat koostuu ihan ruuasta, sekä lisäravinteista joilla sitten voi korjata aterian koostumusta noin esimerkiksi.
No, pääasia että jokainen uskoo siihen mitä tekee. Sillä loppupeleissä nämä on myös henkimaailman juttuja.. ;)
Toki, ei kukaan kasva jos ei usko kasvavansa mutta ei siihen ruokailuun paljoa henkimaailma auta, kyse on ihan yksinkertaisista faktoista. Elimistö toimii tiettyjen sääntöjen ja periaatteiden mukaan.
Olbe: Äijät on nykyään isompia, mutta voitko sanoa sen johtuneen lisäravinteista (kokonaan) ?! Voimanostopuolella tuskin
on eroa. Olen ikäänkuin puhunut omasta puolestani ja voimanoston kannalta. Niin ja sinähän voisit lisäravinteista ja syömisestä kaikki tietävänä lanseerata meille Torsteille vaikka torsti-nimisen lisäravinteen. Ehkä saisit minusta asiakkaan.
Eiköhän syy kehonrakentajien kehitykseen ole siinä että nykyään on muutenkin sekä treeni, että ruokailu paljon järkevämpää kuin joskus ennen muinoin, ja toki lisäravinteet on suuri etu tätä helpottamaan. Kun tutustuu vanhoihin treenimetodeihin niin huomaa, että miksi ne äijät ei sillon niin isoja olleet. Voimanostoa en tunne ja saatan olla väärässäkin, mutta väittäisin että voimatasojen nostoon ei ruokailulla ole niin suuri vaikutus suhteessa treeniin, kun kehonrakennuksessa tilanne on lähes toisinpäin. Tuo ihan oletus vain ilman faktoja.
Kun kehittyä tahtoo, täytyy joka tapauksessa ennen pitkää olla selvillä myös ravinnon sisällöstä ja säätää sitä tilanteen ja tarpeen mukaan, parempi aloittaa ajoissa, jos siihen kärsivällisyys ja kiinnostus riittää.
Ps. Turilas, ei ne varmaan sua mitenkään autakaan, jos muuten syöt hyvin. Tuohon hyvään syömiseen tosin harva pääsee ilman lisäravinteita jos ei kunnolla osaa koostaa ruokavaliotaan tarkoituksenmukaiseksi.
Nyt alkaa tympiä tämä keskustelu, näitä ovelta ovellle kiertäviä "ei lisäravinteille" hemmoja hyppää ilmoille aina välillä, ja järkeä on turha puhua jos lisäravinteet käsitetään "douppauksena" ja niiltä odotetaan jotain "vaikutusta". Minkäköhän takia samaiset hemmot usein vannovat mummon muussin tai perunoiden nimeen? Nämä kun ovat kummatkin yksiä turhimmista suomalaisen ruokavalion ruuista tämän lajin kannalta.
Originally posted by vesseli
Itse en syö sen takia, että ruoka olisi hyvää.