Ilman lisäravinteita...?!

Tähänkö tämä on mennyt? Raejuuston syöminen on ihan ok, mutta vaikkapa kaseiinin juominen pelättyä lisäravinteen käyttöä? Tälle keskustelulle on pakko antaa täydet :david: :david: :david: :david: :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytän palautumisjuomaa, vitamiinia(yms) sekä joskus perus lisäravinnetta ateriankorvikkeena!

RAUTAA voisitko kertoa mitä se sun ruoka sisältää?

Kyllä minulle punttiharrastus sisältää myös tuon ravinto puolen aivan yhtä tarkasti kun itse harjoitttelukin.
Eli mentaalilla "jos harrastetaan, niin harrastetaan kunnolla"

Vähän sama asia jos pelaa biljardia jollain koivukepillä. miksi hankkia kunnon köötä(eiks se keppi oo ton niminen?) kun mettästä saa ilmaseks ja vielä koivunen. menee ne pallot silläkin pussiin.

Anyway :thumbs:

edit: tää on ihan ku keho.net palstalla :lol2:

Lisäravinteiden käyttö on tähän mennessä ollut hyvin minimaalista(2kg protskua/2v.).
Aikomus olis alkaa nyt käyttää palautusjuomaa treenin jälkeen ja illalla proteiinidrinkkejä. Kaupoissa oon käynny hintavertailuja tekemässä ja tutkimassa tuoteselostuksia.

Originally posted by rautaa
Ja rahkabanaanikikkailulla tarkoitin että monet laiskuuttaan vetäiset lisäravinnedrinksun tai rahkajuoman huiviin, kun eivät viitsi syödä. Mä syön viisi kertaa päivässä ja joka kerta koska on nälkä enkä vain siksi että syödessäni saisin kiksejä laskiessani kaloreita ja hiilareita sekä protskuja joita nyt saan.
Jengi "tuhlaa" nykyään turhan paljon aikaa ruoka ja lisäravinnevouhotukseen. Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.

Niin, no se että sinä et halua optimaalista kehitystä ei tarkoita etteikö muut sitä haluaisi ja kyllä siihen optimaaliseen kehitykseen kuuluu ruokavalion viilaus.

Ei ennen ollut sellaisia vouhotuksia ja jätkät oli silti yhtä vahvoja ja isokokoisia kuin nyt.

Nämä ovat minun mielipiteitäni, eikä se minusta torstia tee.

1.) Eivät olleet.Mistäs luulet johtuvan,että ammattibodarit ovat isompia nyt,kun esim. 60-luvulla. Myrkyt on periaatteessa samat.

2.) Jos et käytä lisäravinteita olet Torsti ja tästä on turha kinastella.

Mä oon jo kohta neljä kuukautta treenannut ilman mitään lisäravinteite, kun ei rahaa oikeen ole ollu. Onhan se kalja niin hyvää että rahat pakkaa mennä siihen ;) Kyllä sitä kehitystä on tullut ilman lisäravinteitakin ihan kiitettävästi, mutta kyllä pieni kreatiinikuuri tekisi terää on siitä kyllä sen verran apua. Syötyä on tullut aika reippaasti noin kuusi ateriaa päivässä ja ne on ateioita ei mitään olemattomia välipaloja. Perusruokavaliolla pääsee pitkälle. itselle on tullut kunnon ruokavaliolla painoa 67kg --->98-99kg. Ihan hyvin mielestäni.:david:

siis.. tota 4:ssä kk:ssa 67:stä kilosta lähes sataan kiloon?
mitä sää oikeen oot syöny ? :eek:

Tästä threadista sai ihan hyvät hymyt kun luki. :) Ihan vaan siksi, että näitä "miksi lisäravinteita?" kysymykset on vaikea ottaa tosissaan, kun puhutaan että TOIMIIKO proteiinijauhe, kehittyykö ilman niitä... Huh!

Mihis sen proteiinijauheen pitäisi toimia? Kun syö tonnikalaa niin harva odottaa lihasten pullistuvan ykskaks... Tiedä sitten jos joku pitää lisäravinteita jotenkin lisäboostina treeniin mutta mä ainakin käsitän ne ihan vaan isona apuna, kun tietty määrä proteiinia on saatava pitäen silti ravinnon suhteet suht oikeassa, on uskomaton apu proteiinivalmisteesta joka ei sisällä rasvaa eikä hiilareita nimeksikään.

Eli voisi kuvailla ruokavalion "korjaustyökaluksi", täytetään ne aukot mitä on vaikea ruokailua muuttamalla / lisäämällä saada täytettyä ilman että ravinteiden suhteet kärsii. Ja palautusjuomaa taasen on vaikea korvata nk. "normaalilla ruualla"...

Ja mikä ihmeen mellakka rahkasta yms.? Harrastukseen kuuluu kovin tyypillinen ruokavalio joka sisältää paljon lihaa tai kalaa, usein runsaasti rahkaa + muita vastaavia maitotuotteita, ja paljon muuta josta saa paljon proteiinia, sekä kasviksia joista hidasta hiilaria jne.

Ja että panostaa jannu hiilaripitoiseen ruokaan ja välttää rasvoja? Onnea valitsemallasi uralla. :itku:

En väheksy rahkaa. Se on hyvää tavaraa. Aamupalalla varmaan mainio esim. puuron ja marjojen kanssa. Varmaan hyvän makuistakin. Mutta tarkoitin nimenomaa sellaista että jotkut juovat rahkaa sheikattuna vain veteen. Tämä ei voi maistua hyvällle! Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista. Lisäksi tiedän treenaajia jotka syövät vain kaksi kertaa kiinteää ruokaa päivässä, loput neljä ateriaa tulee lisäravinteista.

No, pääasia että jokainen uskoo siihen mitä tekee. Sillä loppupeleissä nämä on myös henkimaailman juttuja.. ;)

Olbe: Äijät on nykyään isompia, mutta voitko sanoa sen johtuneen lisäravinteista (kokonaan) ?! Voimanostopuolella tuskin
on eroa. Olen ikäänkuin puhunut omasta puolestani ja voimanoston kannalta. Niin ja sinähän voisit lisäravinteista ja syömisestä kaikki tietävänä lanseerata meille Torsteille vaikka torsti-nimisen lisäravinteen. Ehkä saisit minusta asiakkaan.

Heh! hyvä thread, varsinkin "rautaa" jutut ja tuo rahkajuttu sai hymyilemään.

jos haluaisi olla ilkeä voisi tosiaan kysellä, että mikä tekee eri ruokalajikkeiden, kuten banaanien ja rahkojen, sotkemisesta naurettavaa?

Itse syön nykyään rahkaa muodossa 3 osaa vettä, 1 osa rahkaa, hieman kaakaojauhetta, ja ihan siksi että tässä setissä ei ole hiilareita (niitäkun en illalla tykkää saada) ja onpahan ainakin vähän vaihtelua harmaaseen rahka-ananascomboon.
Ja ravintoaineiden laskeminen ei ole sekään naurettavaa jos haluaa kehittyä. Kenties se sinun mielestäsi on naurettavaa, mutta älä arvostele jos et ymmärrä :)
En minäkään huutele marttafoorumilla että "oi niitä aikoja kun ristipisto tehtiin puupuikolla" jne.
Mutta joo ymmärrän silti pointtisi, liiallinen "jauhoilla sotkeminen" on huvittavaa, kyllähän sen perusruokavalion pitäisi lähteä ihan perusasioista.

ja siitä vielä, kun sanoit että sinä syöt vain kun on nälkä? kaikilla ei ole niin hyvä tuuri, että olisi niin hyvä aineenvaihdunta kuin sinulla on. joidenkin meistä pitää nähdä enemmän vaivaa sen ravinnon eteen. pitää laskea kaloreita, että tietää saavansa tarpeeksi, joskus pitää syödä vaikkei olisi nälkäkään.

En väheksy rahkaa. Se on hyvää tavaraa. Aamupalalla varmaan mainio esim. puuron ja marjojen kanssa. Varmaan hyvän makuistakin. Mutta tarkoitin nimenomaa sellaista että jotkut juovat rahkaa sheikattuna vain veteen. Tämä ei voi maistua hyvällle! Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista.

No enpä ole kyllä koskaan kuullut, että kukaan söisi/joisi rahkaa veteen sheikattuna... mutta vaikka joku niin tekisikin, niin so not kunhan rauta nousee. :D Ja miksei se muka voisi jonkun mielestä maistua hyvälle? Olen itsekin popsinut raejuustoa suoraan purkista tabascolla ja soijakastikkeella höystettynä ja hyvää oli - monet kaverini sen sijaan yököttelivät kuorossa ko. combolle. Makuasioistahan ei voi tunnetusti kuin kiistellä...

Ei toki suuhun pidä tunkea mitään vastenmielisen makuista. Itse en ainakaan siihen suostuisi. Siksi maustankin rahka-kaurahiutale-rypsiöljy-välipalani funlightilla, ja kylläpä maistuukin hyvältä! Ja mitä siihen ajan tuhlaamiseen ja muuhun säätämiseen tulee, niin rahkacombon sekoitteluun menee tuollainen minuutin verran aikaa, ns. oikean aterian valmistukseen taas paaaaaljon enemmän...

Mutta eipä siinä mitään, kukin tyylillään ja tavoitteidensa mukaan. Peace, ja kovia treenejä! :thumbs:

EDIT: heti pitää korjata sanomisiaan, eli näköjään ainakin Metalman juo sitten rahkansa veteen sheikattuna (toki kaakaolla maustettuna!) ;)

Originally posted by Gillyanne
No enpä ole kyllä koskaan kuullut, että kukaan söisi/joisi rahkaa veteen sheikattuna...
No pitää mun sitten ilmoittautua. :kippis1: Se maistuu ihan piimältä ja on nopeasti huitaistu alas. Tosin laitan fun lightiakin sekaan jos sitä sattuu olemaan..

edit: Niin joo pitää lisätä että rahka ei mulle uppoa pelkältään lusikoituna, veteen sekoitettuna kyllä mainiosti.

rahka ja ananaspalat... voi luoja mitä herkkua. maistuu niin hyvältä ettei uskos sen olevan terveellistä edes :worship:

melko hassu thread kyllä ollu. jotkut ne jaksaa ristiretkeillä lisäravinteita vastaan ja hehkuttaa kotiruokaa ja mummonmuussia. mun on ainakin pakko sijoittaa whey3 proteiniin, tulee muuten liian kalliiksi ruoka ja äiti valittaa.

mä olen sitä mieltä että noi jauheet pillerit ja pulverit on vaan ravinnonlisiä niin kuin nimikin sanoo..ei proteiini drinkillä voi korvata esim aamupalaa vaan se on sen lisä,kyllä se kunnon hyvälaatuisesta ruuasta lähtee ja sitten lisäksi protskuja jos niihin uskoo..olen treenannut ilman lisäravinteita sekä niiden kera,mitään eroja en ole huomannut,ainoa mikä on itseäni jeesaa niin on tuo palautumisdrinkki treenin jälkeen.

Originally posted by turilas
ainoa mikä on itseäni jeesaa niin on tuo palautumisdrinkki treenin jälkeen.

Vaikuttaako se sitten siihen, että paikat ei ole niin kauan kipeenä ja pystyt treenaamaan nopeammin saman lihasryhmän uudestaan?(kun en ole itse koskaan kokeillut)

Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista.
Itse en syö sen takia, että ruoka olisi hyvää. Syön ruoat, koska tarvitsen kaloreita, protskua, hiilareita, rasvaa, kuituja yms.
Nyt joku itkee, että miksi sitten ei voi syödä jotain a'la carte ruokaa, jotta myös makupuoli olisi kunnossa.
Ei tarvi, vesi ja rahka, seiti ja riisi yms. eivät tuota ongelmia, mitä järkeä olisi panostaa johonkin ruoan makuun sen ollessa minulle toisarvoinen seikka. (Ts. en pidä syömääni ruokaa vastenmielisenä, mutta ei se mitään herkkuakaan ole niin ainakin muut väittävät)

En väheksy rahkaa. Se on hyvää tavaraa. Aamupalalla varmaan mainio esim. puuron ja marjojen kanssa. Varmaan hyvän makuistakin. Mutta tarkoitin nimenomaa sellaista että jotkut juovat rahkaa sheikattuna vain veteen. Tämä ei voi maistua hyvällle! Ei mene minun jakeluun että miksi suuhun on tungettava jotain vastenmielisen makuista. Lisäksi tiedän treenaajia jotka syövät vain kaksi kertaa kiinteää ruokaa päivässä, loput neljä ateriaa tulee lisäravinteista.

No tuskin moni väkisin mitään pahaa suuhun tunkeekaan. En minäkään syö rahkaa kuin tosi harvoin, koska en pidä siitä. Jotkut pitävät. Mun mielestä se on hyvää ainoastaan kun tehdään satsi jossa paljon marjoja, paljon rahkaa ja vähän kermaa seassa. Sen sijaan syön isoja määriä esim. tonnikalaa ja seitiä jotka oivia proteiinilähteitä.
Kuulostaa oudolta että joku syö kaksi ruokaa ja loput proteiinidrinkkiä tai vastaavaa... ei taida kavereilla tietämys olla ihan ok. Kyllä toimivassa ruokavaliossa syödään paljon useammin, ateriavälit usein 2-3h luokkaa ja ateriat koostuu ihan ruuasta, sekä lisäravinteista joilla sitten voi korjata aterian koostumusta noin esimerkiksi.

No, pääasia että jokainen uskoo siihen mitä tekee. Sillä loppupeleissä nämä on myös henkimaailman juttuja.. ;)

Toki, ei kukaan kasva jos ei usko kasvavansa mutta ei siihen ruokailuun paljoa henkimaailma auta, kyse on ihan yksinkertaisista faktoista. Elimistö toimii tiettyjen sääntöjen ja periaatteiden mukaan.

Olbe: Äijät on nykyään isompia, mutta voitko sanoa sen johtuneen lisäravinteista (kokonaan) ?! Voimanostopuolella tuskin
on eroa. Olen ikäänkuin puhunut omasta puolestani ja voimanoston kannalta. Niin ja sinähän voisit lisäravinteista ja syömisestä kaikki tietävänä lanseerata meille Torsteille vaikka torsti-nimisen lisäravinteen. Ehkä saisit minusta asiakkaan.

Eiköhän syy kehonrakentajien kehitykseen ole siinä että nykyään on muutenkin sekä treeni, että ruokailu paljon järkevämpää kuin joskus ennen muinoin, ja toki lisäravinteet on suuri etu tätä helpottamaan. Kun tutustuu vanhoihin treenimetodeihin niin huomaa, että miksi ne äijät ei sillon niin isoja olleet. Voimanostoa en tunne ja saatan olla väärässäkin, mutta väittäisin että voimatasojen nostoon ei ruokailulla ole niin suuri vaikutus suhteessa treeniin, kun kehonrakennuksessa tilanne on lähes toisinpäin. Tuo ihan oletus vain ilman faktoja.

Kun kehittyä tahtoo, täytyy joka tapauksessa ennen pitkää olla selvillä myös ravinnon sisällöstä ja säätää sitä tilanteen ja tarpeen mukaan, parempi aloittaa ajoissa, jos siihen kärsivällisyys ja kiinnostus riittää.

Ps. Turilas, ei ne varmaan sua mitenkään autakaan, jos muuten syöt hyvin. Tuohon hyvään syömiseen tosin harva pääsee ilman lisäravinteita jos ei kunnolla osaa koostaa ruokavaliotaan tarkoituksenmukaiseksi.

Nyt alkaa tympiä tämä keskustelu, näitä ovelta ovellle kiertäviä "ei lisäravinteille" hemmoja hyppää ilmoille aina välillä, ja järkeä on turha puhua jos lisäravinteet käsitetään "douppauksena" ja niiltä odotetaan jotain "vaikutusta". Minkäköhän takia samaiset hemmot usein vannovat mummon muussin tai perunoiden nimeen? Nämä kun ovat kummatkin yksiä turhimmista suomalaisen ruokavalion ruuista tämän lajin kannalta.

Originally posted by vesseli
Itse en syö sen takia, että ruoka olisi hyvää.

Prk, mä olen kade. Jos mulla olisi sama "ongelma" niin olisin varmaan tällä hetkellä kutosen rasvoilla :worship:

Hassua, mutta osa ihmisistä näköjään voisi vetää ruoaksi vaikka pakkauspahvia niin kauan kuin siitä saa riittävästi ravinteita.

Vaikuttaako se sitten siihen, että paikat ei ole niin kauan kipeenä ja pystyt treenaamaan nopeammin saman lihasryhmän uudestaan? jeps sitäkin,varsinkin kun vetää magnesiumit vielä aamuinilloin huiviin,mutta mulla toi palautumisdrinkki nostaa jotenkin hyvin verensokerin ja olon paremmaksi heti treenin jälkeen,kun muuten ois sellanen heikko ja veltto-olo pitempään palautuessa,kuten aikasemmin sanoin niin en protskudrinkkejä enää hörpi pitkin päivää kun en niistä hyötyä huomannut olevan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom