Illat pimenee, keskustelua lisäpitkistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
13.5.2004
Viestejä
1 090
Ikä
45
Ajan itse autolla paljon väliä, jossa on maantieosuuksia pitkiä matkoja ilman katuvaloja. Nyt on käynyt mielessä että pitäisiköhän asennuttaa omaan autoon lisäpitkät.

Ajattelin Hellan comet 300FF ovaalinmuotoisia lisäpitkiä.

Nyt kaipaisinkin hyviä ja huonoja kokemuksia lisäpitkistä.
- Kuten että pysyykö ne kiinni vaikka ajaisin autoni harjapesuun?

- Miten ne saa kiinni ilman että tarvii tehdä reikiä auton omiin puskureihin, tai ettei tarvi purkaa puolta nokkaa järkevän kiinnityksen vuoksi?

- Kannattaako lisäpitkiä varten tehdä ylimääräinen katkaisija auton sisälle, että ne saa tarvittaessa pois päältä? Jos haluaa käyttää vain auton omia pitkiä. Vai tuleeko sellaista tilannetta koskaan?

Onko asennus kuinka iso homma tehdä itse ajallisesti?
Vai kannattaako maksaa muutama kymppi että joku paja tekee sen puolestasi?

Kertokaahan kokemuksia lisäpitkistä. Niin hyviä kuin huonoja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
- Kannattaako lisäpitkiä varten tehdä ylimääräinen katkaisija auton sisälle, että ne saa tarvittaessa pois päältä? Jos haluaa käyttää vain auton omia pitkiä. Vai tuleeko sellaista tilannetta koskaan?

Taitaa olla valojen tehosta kiinni. Eli jos lisävalot ovat kovin "tehokkaat" ( taimikäsvittusesanatähännytkuuluisikaan ), niin valoille pitää olla oma katkaisija. Eli niitä ei saisi pitää päällä auton omien pitkien kanssa. Jos ne taas ovat jotkut tussarit, niin saavat olla päällä alkuperäisten pitkien kanssa yhtä aikaa, ja siis voivat toimia samasta katkaisijasta. Tähän asiaan kai löytyy ihan pygmit ja pykälätkin.





Onko asennus kuinka iso homma tehdä itse ajallisesti?
Vai kannattaako maksaa muutama kymppi että joku paja tekee sen puolestasi?

Osaava kaveri ottaa kolvin ja pätkän kaiutinjohtoa käteen ja juottaa lamput puskuriin kiinni puolessa tunnissa.

Edit: Minulla on nukkumisvaikeuksia.
 
semmosia kokemuksia on, että kaverin tyttöystävän isän autossa (harrastaa autosuunnistusta) on just ja just lait ja määräykset täyttävät valot (eli siis tehokkaat)

oli vähän wtf fiilis kun kaveri räppäs ne päälle parkkipaikalla... ainakin siinä näytti siltä että valokiilan alue on huomattavasti isompi kuin (millä tahansa) vakiopitkillä ja kirkkauskin jotain ihan omaa luokkaansa.

eli jos ostaa kunnon valot niin varmasti on iso ero, varsinkin jos auto ei ole ihan eilen pakasta vedetty.
 
Ajan itse autolla paljon väliä, jossa on maantieosuuksia pitkiä matkoja ilman katuvaloja. Nyt on käynyt mielessä että pitäisiköhän asennuttaa omaan autoon lisäpitkät.

Ajattelin Hellan comet 300FF ovaalinmuotoisia lisäpitkiä.
Itellä on just samat valot, jotka laitoin viimesyksynä ja olen ollu tyytyväinen.
Nyt kaipaisinkin hyviä ja huonoja kokemuksia lisäpitkistä.
- Kuten että pysyykö ne kiinni vaikka ajaisin autoni harjapesuun?

- Miten ne saa kiinni ilman että tarvii tehdä reikiä auton omiin puskureihin, tai ettei tarvi purkaa puolta nokkaa järkevän kiinnityksen vuoksi?
Laitoin tälläsen biltema häpäkkeen ja valot on pysyny paikallaan pikapesussa.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri...yhma=2&kategoria=46&SID=655639648320412947960
Toi tulee siis rekisterikilven taakse ja näkyvään osaan ei tarvitse tehdä yhtään ylimääräistä reikää.
- Kannattaako lisäpitkiä varten tehdä ylimääräinen katkaisija auton sisälle, että ne saa tarvittaessa pois päältä? Jos haluaa käyttää vain auton omia pitkiä. Vai tuleeko sellaista tilannetta koskaan?
Asensin sulakkeen lisävaloille, jonka otin kesäksi pois samalla, kun asensin kiveniskusuojat paikalleen. Eli kesällä on käytössä vain auton omat pitkät.
Onko asennus kuinka iso homma tehdä itse ajallisesti?
Vai kannattaako maksaa muutama kymppi että joku paja tekee sen puolestasi?
Mulla meni asennukseen puoli toista tuntia. Tosin ostin valot käytettynä, joten tein johtosarjat ja kaikki muut itse. Laitoin myös lampulle tulevat johdot sellaseen muoviputkeen. Ainoa paskamainen paikka oli, kun releelle piti ottaa heräte. Tähän en keksiny "helpompaa" konstia, kuin ryöstämällä auton pitkistä heräte lisävaloille. Tässä hommassa menikin sitten eniten aikaa, koska tilaa ei ihan hirveesti ollu ja auton johtimet oli suojattu hyvin. Muuten asennus on helppo.
Kertokaahan kokemuksia lisäpitkistä. Niin hyviä kuin huonoja.
+ Noi sun kattomat valot on siitä hyvät, että ne on niin kevyet ja pienet, että ne ei tarvitse erillisiä tukirautoja.
+ Noissa on myös hyvä valoteho.

- Asennuksessa, kun joku alkaa vastustaan, niin sitten se kans vastustaa. :) (Asennus ois pitäny mennä kolmeen vartiin)
 
- Kannattaako lisäpitkiä varten tehdä ylimääräinen katkaisija auton sisälle, että ne saa tarvittaessa pois päältä? Jos haluaa käyttää vain auton omia pitkiä. Vai tuleeko sellaista tilannetta koskaan?

Lait ja asetukset asiaan liittyen selviävät parhaiten esimerkiksi katsastuskonttorilta jos tuo finlexin lukeminen ei napostele.

Itse asentaisin ehdottomasti erillisen katkaisijan jos omaan kiesiin lisävalot laittaisin. Ylimääräinen katkaisija voi olla ihan näppärä, liikenteessä olosuhteet kuitenkin vaihtelevat ja aina ei ole järkevää saatikka käytännöllistä valaista puolta valtakuntaa.
 
Zone-sarja -42%
kieltämättä lumipyryn tullessa pitkillä ajaminen on yhtä tuskaa ja jos siinä vielä heitetään toinen arsenaali siihen rinnalle, niin voin kuvitella että sitä katkaisijaa tulee ikävä.
Harmi vaan näissä suht uusissa autoissa noita läpivientejä ei tahdo oikein löytyä mistään rintapellistä.
 
Laitoin tälläsen biltema häpäkkeen ja valot on pysyny paikallaan pikapesussa.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri...yhma=2&kategoria=46&SID=655639648320412947960
Toi tulee siis rekisterikilven taakse ja näkyvään osaan ei tarvitse tehdä yhtään ylimääräistä reikää.Asensin sulakkeen lisävaloille, jonka otin kesäksi pois samalla, kun asensin kiveniskusuojat paikalleen.

Tuo kilven alle tuleva rauta näyttää fiksulta. Tuleeko puskurin taakse joku toinen levy mitä vasten se ruuvataan kiinni? Vai tuleeko se vaan ruuveilla muovipuskuriin kiinni?
Mietin vaan että pysyykö se siinä muovissa vain kiinni?

Onko nuo 300FF mallit niin pienet lopulta ettei ne sitten ajossa heilu ja tärise niin paljon ettäkö yläripustusta ei tarvitsisi laittaa ollenkaan? Kuulostaa uskomattomalta. Toisaalta eipä noita kuoppaisia maalaisteitä juuri tule ajeltua.
 
Tuo kilven alle tuleva rauta näyttää fiksulta. Tuleeko puskurin taakse joku toinen levy mitä vasten se ruuvataan kiinni? Vai tuleeko se vaan ruuveilla muovipuskuriin kiinni?
Mietin vaan että pysyykö se siinä muovissa vain kiinni?

Onko nuo 300FF mallit niin pienet lopulta ettei ne sitten ajossa heilu ja tärise niin paljon ettäkö yläripustusta ei tarvitsisi laittaa ollenkaan? Kuulostaa uskomattomalta. Toisaalta eipä noita kuoppaisia maalaisteitä juuri tule ajeltua.
Se on sellainen levy, joka tulee rekisterikilven taakse. Lamput tulee kiinni levyssä oleviin korvakkeisiin. Levyn voi laittaa pelkästään rekisterikilven ruuveilla kiinni. Ite laitoin neljä ylimääräistä ruuvia, joilla kiinnitin levyn puskuriin rekisterikilven ruuvien lisäksi.

Kyllä 300FF:t on pienet, etteivät ne tarvitse ylimääräistä tukea. Lisäksi lampussa ei ole edes paikkaa ylimääräisille tuille.

Isoveljellä on Rallye 3000 lamput, jotka tarvii sitten jo vähän enemmänkin tukea, mutta kyllä ne näyttääkin ja hyvin. Tossa pari kuvaa, kun tollaset lamput on laitettu kakkoskoppaseen golffiin.

http://koti.mbnet.fi/tuomore/golf/valot/1.jpg
http://koti.mbnet.fi/tuomore/golf/valot/2.jpg
http://koti.mbnet.fi/tuomore/golf/valot/3.jpg

Tossa kuvia lisävalojen asennuksesta

http://www.petriruokamo.com/lisavalot/
 
Taitaa olla valojen tehosta kiinni. Eli jos lisävalot ovat kovin "tehokkaat" ( taimikäsvittusesanatähännytkuuluisikaan ), niin valoille pitää olla oma katkaisija. Eli niitä ei saisi pitää päällä auton omien pitkien kanssa. Jos ne taas ovat jotkut tussarit, niin saavat olla päällä alkuperäisten pitkien kanssa yhtä aikaa, ja siis voivat toimia samasta katkaisijasta. Tähän asiaan kai löytyy ihan pygmit ja pykälätkin.
Se on referenssiluku mikä määrää lisävalojen määrän. Eli referenssiluku saa olla -80 eteenpäin rekisteröidyissä autoissa enintään 75, sitä ennen 100. Referenssiluvulla ei ilmoiteta varsinaisesti valon tehokkuutta, vaan valokeilan leveyttä. Isompi luku tarkoittaa kapeampaa valokeilaa.

Omassa autossa on nyt kaksi Hellan Rallye 3000 ref. 37,5 lisätuikkua jotka toimii suoraan viiksestä. Sitten kunhan maahantuoja saa Boschin lamppuja lisää, niin tulee vielä neljä Boschin Navigatoria ref. 37,5. Sitten toivottavasti näkee ajella, referenssiluvuksi taitaa tulla auton omat valot mukaan lukien 265. Boschit tulevat erillisen katkaisijan taakse, niin pystyy vähän helpommin välttelemään "kuka sammutti valot" -efektiä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäxenonit, pitkät, pitäs saada. Mitkäs on parhaat? Tietenkään en aio 500 euroa maksaa.
 
Kiertäisin kaukaa jo kun kuulen sanan Biltema! Edes tämän "laatumyymälän" vanupuikot eivät toimineet vaan vanut jäi aina sisään:face: Tuulilasinpyyhkimetkin kesti kaksi päivää ja kuviosaha neljä päivää, koska neljäntenä vasta avasin sen ja kokeilin. Onneksi tonne voi kiikuttaa kaiken tyhmyyksissä ostamansa paskan takaisin kuittia vastaan, mutta ei ole vaivan väärtti. Kiertää ton pilailukaupan kaukaa niin jää aikaa muullekkin kuin kiroamiselle ja palautuksiin kuluvalle ajalle.
 
Oma auto kaipais lähinnä lisälyhkäsiä, mutta ovat ilmeisesti kiellettyjä ne? Onpas vammasta.
 
Kiertäisin kaukaa jo kun kuulen sanan Biltema! Edes tämän "laatumyymälän" vanupuikot eivät toimineet vaan vanut jäi aina sisään:face: Tuulilasinpyyhkimetkin kesti kaksi päivää ja kuviosaha neljä päivää, koska neljäntenä vasta avasin sen ja kokeilin. Onneksi tonne voi kiikuttaa kaiken tyhmyyksissä ostamansa paskan takaisin kuittia vastaan, mutta ei ole vaivan väärtti. Kiertää ton pilailukaupan kaukaa niin jää aikaa muullekkin kuin kiroamiselle ja palautuksiin kuluvalle ajalle.
No 80e oisin voinu laittaakin. 400 euroa en maksa lampuista. Pitänee unohtaa koko homma, miksi noi biltemat on siniset, voi hyvää päivää!
 
Oma auto kaipais lähinnä lisälyhkäsiä, mutta ovat ilmeisesti kiellettyjä ne? Onpas vammasta.

Millanes kosla pihasta löytyy? Vanhempien autojen kanssa varsinki vaikuttaa helvetisti valojen kirkkauteen jos on valmis näkee päivän verran vaivaa: vaihtaa ajovalojen johdotukset uusiin&paksumpiin, parantaa maadotuksen (koko moottorin osalta samoilla lämmöillä) ja kenties miettii pikkasen valojen releytystä...
 
Täällä on ollu vajaan 100tkm hellan rallye 3003 compact malliset kattilat keulalla 100w polttimoilla. Kyllä noilla halogeeneillakin näkee, mutta tietty xenonit olis kivat :D. Edellisessä autossa oli hellan 300 compactit ja niilläkin näki aivan riittävästi. Noi 3003 tais maksaa 69€ kpl ja varmaan sama hinta vieläkin + sitten muut tarvikkeet mihin meni varmaan sen 50-70€.
 
Kysympä tässä yhteydessä kun en eteenpäin kaipaa valoa enempää mutta peruuttaessa menee monesti arpapelillä kun ei vaan näe. Takseilla noita lisävaloja taakse näkee mutta mitä sellaiset maksaa?
 
Kysympä tässä yhteydessä kun en eteenpäin kaipaa valoa enempää mutta peruuttaessa menee monesti arpapelillä kun ei vaan näe. Takseilla noita lisävaloja taakse näkee mutta mitä sellaiset maksaa?

Taakse lisävalot!:hyper: Kai nyt sitten sivuille ja ylöspäin samalla! Tahtoo kuvia jos taakse laitat!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom