Illat pimenee, keskustelua lisäpitkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kysympä tässä yhteydessä kun en eteenpäin kaipaa valoa enempää mutta peruuttaessa menee monesti arpapelillä kun ei vaan näe. Takseilla noita lisävaloja taakse näkee mutta mitä sellaiset maksaa?

Päivitä ensin vanhat polttimot uusiin.

Esimerkiksi tällä löytyy: Ba15s xenon 12V
Led polttimo olisi helpoin vaihtoehto, valoteho ratkaisee..

ps. onko jollain kokemusta Bosch Navigator lisäpitkistä? Hintaa on mutta pitäisi olla hyvätkin.
Taitaa olla ovh. 240€ / kpl halvimmat Xenon lisäpitkät??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Taakse lisävalot!:hyper: Kai nyt sitten sivuille ja ylöspäin samalla! Tahtoo kuvia jos taakse laitat!

No mikäs siinä nyt niin ihmeellistä on jos tarvitsee lisää valoa peruuttaessa? Ongelmaa esiintyy lähinnä sulanmaan aikaan. Takseissa olen nähnyt sellaisen pienen valon puskurin alareunassa. täytyy kokeilla noitten polttimoiden vaihtoa. Autona on yaris ja tuo valoteho on kyllä surkea tietyissä tilanteissa esim. metsäteillä.

No mikäs siinä nyt niin ihmeellistä on jos tarvitsee lisää valoa peruuttaessa? Ongelmaa esiintyy lähinnä sulanmaan aikaan. Takseissa olen nähnyt sellaisen pienen valon puskurin alareunassa. täytyy kokeilla noitten polttimoiden vaihtoa. Autona on yaris ja tuo valoteho on kyllä surkea tietyissä tilanteissa esim. metsäteillä.

Ei kai siinä olekkaan, mutta en vain ole törmännyt, että joku laittaisi peruuttamista varten lisävaloja auton perään. Yleensä tuppaavat laittaa noita peruutuskameroita/varoittimia. Työkoneissa tosin olen nähnyt takalisävaloja, mutta henkilöautossa en. Joten jos laitat niin kuvia please!

Autosuunnistajilla usein on takanakin lisävaloja, mutta useimmiten ne on niin hölmön näköisiä ettei niitä omaan autoon laittaisi.

Polttimoita monet taitaa nykyään pakkivaloon vaihdella kuten entinensalimies jo mainitsikin.

Mulle toi ulkonäkö on täysin merkityksetön asia, mutta lähden tosiaan noitten polttimoiden vaihdosta liikkeelle. Tossa on mun mielestä vain yksi peruutusvalo joten tiedä sitten paraneeko asia merkittävästi.

Työvalojana noihin usein peruutusvaloiksi laitetaan. Eli niitä mitä näkyy traktoreissa ja työkoneissa, näyttävät lähelle ja laajalle. Isoissa takseissa noita varsinkin näkee, mm. sellaisia viritelmiä joissa valot on takalasin takana ja tummennuskalvossa aukot noiden kohdalla. On sitten myös noita joilla valo on puskurin alla tai ihan vain nököttämässä katolla niinkuin vaikka joissain maijoissa.

Jos joku miettii että mitkä valot keulalle niin voin huoletta suositella Bilteman 39,9€ maksavaa pyöreää lamppua. Itsellä kolme keulalla ja näkyy. Voitti TM:n testissä halogeeneissä.

Jos joku miettii että mitkä valot keulalle niin voin huoletta suositella Bilteman 39,9€ maksavaa pyöreää lamppua. Itsellä kolme keulalla ja näkyy. Voitti TM:n testissä halogeeneissä.

No hitto kun ne on siniset? Hemmetin rumat.

Toi tais olla siinä testissä:

42-362_m.jpg

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-42362/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Minä asensin tällaiset Nissan Primeran keulille: Hella 3003 xenon lisävalo - Erikoistekniikka.fi - verkkokauppa verkkokaupasta 35w, niin ei pitäisi katsastussedälläkään olla sanomista...

Lisäksi tilasin Lisävalotelineen rekisterikilven alle ja ne tukitangot + relejohtosarja.

Hintaa tuli +300€, mutta täytyy sanoa että nyt näkee kyllä :). Huono puoli on, kun vaihtaa lyhkäsille, niin tuntuu ettei edessä pala mikään valo :)

Mulla on vivaron keulalla NBB alpha 225 50w xenoneilla. Näkee mitä edessä tapahtuu eikä katsastus setäkään sanonu mitään. Ainoa huomautus tuli parkeista kun lisävaloissakin on eikä sais olla kuin 1pari parkkeja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom