Iljettävät otukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
kaNi- sanoi:
zhuchki_12.jpg

Mikä toi on? perhosen ja heinäsirkan risteytys? Siisti.

Nuo sammakot on kans älyttömän siistejä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää thread on täynnä iljetyksiä jotka saa kylmät väreet menemään pitkin selkäpiitä ja karvat pystyyn...

Mutta tässä noiden edellä mainittujen lisäks yks mun inhokki - vesimittari :curs:

Pirkkaniksi: jos vesimittarit inhottaa niin kaada järveen ja niiden otusten päälle reilu loraus nestesaippuaa. Näin pirulaiset kokevat tuskaisen hukkumiskuoleman kun vedestä häviää pintajännitys :D

Mikä toi on? perhosen ja heinäsirkan risteytys? Siisti.

Ihan selvästi perhonen kiivennyt rukoilijasirkan selkään (lajien välistä rakkautta) :haart:

Siis hyi fitta, tuo kuva niistä toukista rinnassa tuntui alavatsassa, (eikä suinkaan sillä hyvällä tavalla!) Onneksi se todettiin feikiksi, mutta siitä huolimata en saanut sitä mielestäni koko eilispäivänä *puistatus*

Tässä pari iljettävää otusta lisää

Eli Raimo Vakkuri, Yle
vakkuri_2-copy.jpg

Vinotukka, Pihlajakatu
392595.jpg

Asuin aikoinaan kellaritason "asunnossa", jossa kanssani eli aivan jumalaton määrä sokeritoukkia. Kotiin tullessa kun laittoi valot päälle alkoi hauska kuhina, kun toukat (yleensä noin parikymmentä) pakenivat koloihinsa. Joskus hauskuutin itseäni paukuttelemalla niitä liiskaksi kumivasaralla.

Pakkis on kyllä aivan parhaita paikkoja selailtavaksi samalla kun syö... Aivan ihastuttavia öttiäisiä. Nämä nyt eivät itseä inhota, eikä sekään mielestäni ole mitään kummaa josko satut nokikkain otuksen kanssa joka kykenee sinua pahasti vahingoittamaan, ihmistenkin keskellähän sitä päivittäin kuljetaan. Sen vuoksi koirilleni olen opettanut sen tänne käskyn sekä paikka jotta kyitä pääsee itse ihailemaan ilman pelkoa koiran tyhmänrohteudesta. Tiesittekö että kyillä on punaiset silmät?

Hirvikärpäsiinkin tottuu, siihenkin että niitä nypitään ja liiskataan vielä tunti metsäreissun jälkeen. Lukit nostellaan ulos turvaan verenhimoisilta lajikumppaneiltani..:D Samalle lenkkipolulle hevosmuurahaisten kanssa ei tosin ole asiaa sporttisandaalien kera, ne kun purevat aika napakasti, ei onneksi polttele niin kauaa kuin näiden pienten keltaisten polttiais-muurahaisten kanssa.

Perhosen toukat saavat rauhassa kävellä pitkin kasvojani, mutta kyllä nuo loistoukat pistävät inhottamaan. Valkoiset madot muutenkin. Suuressa parvekeruukussa oli muratteja kesän pihalla ja tämä sitten talven tullen nostettiin sisälle. Rupesivat kukat sitten kuolemaan kun pakkaset alkoivat ja pistin patterit päälle. No minä sitten kuolleita muratteja nostelemaan pois elävien joukosta juurineen. Multaa ja soraa varisi lattialle ja siinä samalla pikkurillin kokoinen valkea jalaton toukka. Näitä nousi ylös kohdasta josta kasvin olin vetänyt. Täytyy tunnustaa että lähti se viimeinenkin elävä kasvi siitä ruukusta kompostiin, vaikka periaatteessa mizzimin olisi tavoilleen uskollisena pitänyt kasvattaa nämäkin aikuiseksi ja katsoa mitä niistä tulee. Sarvikuonokas on esimerkiksi suhteellisen suuri suomessa elelevä kuoriainen, jonka toukkavaihe kovin samankaltainen, mutta sama laji ei ollut.Olisi pitänyt ottaa videolle, mutta kun en joutanut.:jahas:

Edit: tuo "perhosen ja heinäsirkan risteytys" on eräs rukoilijasirkka laji, tarkemmin en osaa sanoa. Onko muita joita kiiltomato on purrut?

Hui saatana...vaarallinen toi uudet viestit hakuri...eksyin tänne.. En pystyny menee ees ekaa sivuu loppuu....rupes heti päätä kutittaa ku siel oli se järkky hämyri...iiks.

nimimerkillä: lapsena peloteltu kumisella tahatarantellalla joka valu seinää alas

Hirvikärpäsiinkin tottuu, siihenkin että niitä nypitään ja liiskataan vielä tunti metsäreissun jälkeen. .... Onko muita joita kiiltomato on purrut?

minua on purrut kiiltomato.

tuohon hirvikärpäs kommenttiin on pakko korjata. ...siihenkin että niitä nypitään jne. vielä VIIKKO metsäreissun jälkeen :curs: :curs: :curs: Ja vainoharhaisena kytätään jokaista otsaapitkin lipuvaa hikipisaraa ainakin parin viikon ajan...

Yleisesti ottaen ötökät ei varsinaisesti ällötä. Hirvikärpäset on ehkä sieltä inhottavimmasta päästä, etenkin päässä. Pitkien hiusten keskeltä niitä ei saa millään pois, kerrankin olin metsälenkin jälkeen käynyt suihkussa, kuivannut hiukset, ajanut kaupunkiin, ja vielä baarissa sellainen kehtasi ryömiä otsalle..

Täällä maalla kyllä kesällä aina tottuu kaikenmaailman öttiäisiin, niitä kun tunkee sisällekin jatkuvana virtana. Lapsena sain rauhassa keräillä kourat täyteen etanoita, sammakoita, matoja, koivuluteita ym. Äiti oli aivan riemuissaan kun näytti siltä et mustakin tulee vielä biologi:D Ei sit tullu, jätin kesken..

Eräs melko ällö tapaus tuli mieleen. Muutama vuosi sitten keittiön lattialle oli ilmaantunut hirveä pataljoona pieniä valkoisia matoja, osa oli kuolleita, osa vielä kiemurteli vinhasti. Niitä oli satoja. Soitin äidille, kuvailin otusten laadun ja määrän, eikä äitikään osannut sanoa mitä oikein on meneillään. Sen mielestä ne eivät olleet tulleet ainakaan rakennuksesta, koska ne ilmiselvästi olivat poissa luonnollisesta elinympäristöstään kuolleiden määrästä päätellen. No, syy löytyi: sieniretken jälkeen pöydälle oli jäänyt pienehkö pahvilaatikko, jonka pohjalla perkuujätteet. Ja sieltähän ne madot sikisivät.. Tulee väistämättä mieleen, että jos pelkissä perkuujätteissä, joita ei todellakaan ollut paljon, on tuollainen määrä matojen aihioita, niin paljonko niitä on siinä sienen syötävässä osassa???:urjo: Tämän eppisodin jälkeen olen aina joko kypsentänyt tai pakastanut sienet välittömästi!

Oma juttunsa on taas kissan suolistoloiset, varsinkin heisimadot, joiden pätkylöitä pukkaa pepusta ulos kiemurrellen.. Ikinä ei ole jäänyt matokuuri väliin, mutta aina joskus ne ehtii ilmaantua ennen kuuria:curs:

Yyh, nuo kissan loiret on kyllä ihan kamalia! Ja ne hiiret jämät, mitkä on sitten jossain vaiheessa täynnä niitä valkeita toukkia :eek: Kerran meidän katti oksensi sellaisen joku 30 senttii pitkän loisen. Hyi. Kuuritettuhan se oli, mutta...
Koiran ruokakuppikin kerran oli jäänyt viikonlopuksi paikalleen... Koira katseli kuppia todella inhoten ja syykin oli selvä. Samoja ällömatoja mitä niissä hiirissäkin!

jos pelkissä perkuujätteissä, joita ei todellakaan ollut paljon, on tuollainen määrä matojen aihioita, niin paljonko niitä on siinä sienen syötävässä osassa???:urjo:

Hyi vittu. Joskus pari vuotta sitte syöny "raakoja" sieniä ja nyt rupes tuntuu, että mulla on matoja. Joka paikkaa kutittaa :urjo:

Yöks. Nuo aloitusviestin jättiläisskolopenderit ovat kyllä inhoja.

Onneksi niitä ei elä meikäläisten leveysasteilla. Suurimmat taitavat olla 25-30cm ja purema on lievästi myrkyllinen.

Olin joskus kauan sitten etsinyt tietoa näistä ei-niin-toivotuista kotieläimistä, kuten faaraomuurahaisista ja sokeritoukista, ja törmäsin kirjaskorpioniin. Kuinkas sattuikaan, seuraavana päivänä pongasin ko. otuksen suihkuverhostani. Oli aika veikeän näköinen. Onneksi tiesin mikä ötökkä oli kyseessä, muuten ois voinu säikähtää vähän enemmän.

Mulla oli joskus tässäkin ketjussa mainittu chilean rose tarantula, veli osti sen ja jätti sen mulle kun muutti pois. Muistan miten jännää oli katella kun se söi. Käytiin ulkoa metsästämässä elävä heinäsirkka ja heitettiin se hämiksen terraarioon. Ei uskoisi kuinka nopea tollanen kämmenen kokoinen hämähäkki voi olla kun se hyökkää jonkun kimppuun. Hämähäkkien myrkkyhän lamauttaa uhrin ja muuttaa sen sisuskalut nestemäiseksi, jotta se on helpompi syödä. Se haukkas sirkkaa, piti sitä hetken aikaa siinä kiinni ja alkoi sit niillä kahdella isolla hampaalla tunkemaan sitä sirkkaa suuhun. Sen huomas ihan selkeästi kun se sirkka muuttui sellaseks löysemmäksi...

Mulla oli pari kertaa toi hämis kädessäkin. En varsinaisesti pelänny sitä, mut oli se kyl vähän iljettävä... Kerran otin sen käteen kun mulla oli villapaita päällä. Hämis käveli hihalle, ja koska niillä on jalkojen päässä sellaiset koukut joilla ne tarraa alustaan kiinni, niin arvaahan sen miten siinä kävi. Koitin saada hämistä irti hihasta ja hämis alkoi JUOSTA hihaa ylöspäin. :eek: Paniikkireaktio -> laitoin silmät kiinni ja jäykistyin paikalleni odottaen jalkojen karvaista hipelyä naamallani. Hetken päästä avasin silmät, ja hämistä ei näkynyt missään. Ei päässä, ei hihalla, ei missään. Katsoin peilistä selkäpuolelle, ja se jökötti keskellä mun selkää. En uskaltanut alkaa ottamaan paitaa pois, koska jos hämähäkki putoaa korkealta sen perä saattaa haljeta ja se kuolee siihen. Ketään ei ollut kotona joten en voinut pyytää apua. Keksin sit ottaa sellasen muovitörpön ja laittaa sen hämiksen päälle ja sillä siirsin sen paidan etupuolelle :D

Tiesittekö muuten että hämiksillä ei ole lihaksia, vaan että ne liikuttaa raajojaan verenpaineella? Tarantulan veri on muuten sinistä.

Tulipas pitkä postaus.. :D

Kyllä kaikki pienet ötökät on ihan perseestä. Jotkut hämähäkit, lukit ja sokerimuurahaiset. Intissä vitutti huolella teltassa kun oli jotain hämyhäkkejä ja murkkuja, hyi helvetti.

Onneks en oo tässä nykyisessä kämpässä nähnyt yhtäkään elukkaa vielä. En edes sokerimuurahaisia. Sietää pysyä poissa vastaisuudessakin.

Mulla ei oo mtn ongelmaa niie eläimie ja otuksien kaa jotka mä viel nään. Mut ne punkit ja muut mulkerot on melko perseest. Se on aina niin kiva kuulla et niit on joka sänkys ja tyynys. Sit viel näyttää sen kuvan niist pirulaisist.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom