Iljettävät otukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
pahis_ sanoi:
Noi kyyt on kuumottavia kun liikkuu koiran kanssa, kävelytin joskus koiraa landella ja tiellä oli törkeen kokonen kyy puolen metrin päässä koiran nassusta sihisemässä, sain onneks vedettyä dogin pois. Ihme ettei sitä purtu kertaakaan kun kyitä oli aika paljon sielläpäin.

Itseäni ei käärmeet pelota, mutta minua pelottaa se, ettei meidän koiraakaan pelota.

Case 1: kesä kuumalla istuksitaan olkkarissa ja terassinovi on auki. Katson ovelle ja sen ohi pomppii sammakko hurjaa vauhtia. Mietin, "hmmm, miksi se helteellä pomppii pihan poikki. Sammakothan liikkuu hämärän aikaan tai kostealla kelillä????". Sekuntia myöhemmin asia selviää. Sitä on käärme ajamassa takaa. Ei muuta kuin ovelle katsomaan JA EI KUN KOIRA AIVAN KÄÄRMEEN HÄNNÄSSÄ KIINNI NUUSKIMASSA "mikähän tää häntä on, jossa ei ole koiraa kiinni????". Ei siinä auta kuin komentaa koiraa, että menepäs nyt kauemmas siitä käärmeestä (tunnistusprosessi kesken). Noh, loppujen lopuksi tapaus osoittautui leppoisaksi(?) rantakäärmeeksi, mutta kyllä hieman hetken sydäntä kylmäsi.

Case 2: olen lähdössä alkusyksystä koiran kanssa metsään sieniä metsästämään (ne ovat niin leppoisia metsästettäviä, että meidän sylikoirakin saa ne kiinni). Olen juuri lähdössä pihalta metsään, kun huomaan oudon säännöllisen kiekuran maassa. Astun hieman lähemmäksi ja noin 0,7 sekunttia myöhemmin selän sahalaitakuviosta varma tunnistus -> kyy.
Eikun koira on menossa taas tarkastelemaan tätä "koiratonta häntää". Ei auttanut muu kuin raahata koira takaisin kotiin ettei tapahdu vahinkoja.

Sitten tähän threadiin sopiva juttu. Meillä täällä maalla on erinäisiä "ötököitä" ja "olioita" joiden kanssa joutuu tulemaan toimeen. Iljettävintä kuitenkin on se kun tykkää kävellä pihalla avojaloin (olen paljasjalkainen friikki sananmukaisesti) ja astuu sammakon/myyrän/ampiaisen/tai minkä muun pehmeän/limaisen/pistävän yms päälle. Otukset sinänsä ovat ihan OK, mutta se yllätysmomentti. Hrrrrrrrrrrr...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joka paikkaa rupesi kutisemaan tätä ketjua lukiessa ja tietenkin mielikuvitus laukkaa :hyper: Mikähän elukka se missäkin kipittelee ja narskuttelee mielissään nahkaa :hyper: Eniten kuvottaa elukat joka änkeytyy ruumiinaukoista sisään, olen kuullut jostain pikku ötöstä joka ui kikkelin sisään ja juuttuu sinne :urjo:

Insanick sanoi:
Eniten kuvottaa elukat joka änkeytyy ruumiinaukoista sisään, olen kuullut jostain pikku ötöstä joka ui kikkelin sisään ja juuttuu sinne :urjo:
Tuollaisesta puhuttiin siinä loisdokumentissa, josta jo mainittiin. Loinen luuli pippeliä joksikin kalaksi tjsp ja ui sinne piiloon :D Dokumentissa eräs sälli kasvatti sisällään tahallaan lapamatoa ja matonen kaivettiin sällin paskasta esille kokeen päätteeksi :)

ZannaZ sanoi:
Tää thread on täynnä iljetyksiä jotka saa kylmät väreet menemään pitkin selkäpiitä ja karvat pystyyn...

Mutta tässä noiden edellä mainittujen lisäks yks mun inhokki - vesimittari :curs:
vesimittari.jpg
.

Noita paskiaisia kun vetelee pitkin veden pintaa, ni tätä mimmiä ei saa tekemälläkään veteen. Ne pitää vähintäänkin häätää veks siitä. Ja noi pitkät koviet on jotain niin .... brrr... hrrr.. kaameeta, ällöttävää... :itku:. Muka niin pieni ja viaton... pah.. kaamee otus! :viha:

Näistähän pääsee hyvin eroon saippualla.

Naene sanoi:
Kumma juttu! Oma piski on saanut kyyn hampaista useamman kerran kuonoonsa, ja joka kerta on pureman (ja lekurikäynnin) jälkeen vaan maannut päiviä naama täysin luonnottomaksi turvonneena :itku: ainoa mikä on koiralla liikkunut on häntä kun joku tulee morjestamaan. Eikä sekään pieni koira ole. Voi toisia! Mutta hyvä kun teillä on koira ok

Mä epäilen, että sen kyyn ollessa aivan täyskasvuinen, niin toi myrkyn säännöstely pelas. Eihän ne aina täyttä latinkia kai anna, pelottelevat vain.

Toi ei nimittäin ollut sieltä pienimmästä päästä matosia. Yleensäkin tuolla paikalla, missä olin on aika outoa nähdä käärme, siinä 2km päässä niitä on pilvin pimein, muttei siellä ole taas kanalintuja, joiden kanssa mä käyn tuota koiraa treenaamassa.

No syksyllä taas pohjoiseen ja siellä ei ainakaan kyytabua mukana tarvi :D

Maailma on täynnä kaikkia ihmeellisiä otuksia, mut ite ku ekan kerran törmäsin suomalaiseen rantahämähäkkiin, olin kyl ihmeissäni. Mulla ei nyt oo kuvaa, mistä näkis kokoluokan tarkkaan (käteen ei uskalla ottaa, purema vastaa ampiaisen pistoa), mut jalkojen kärkiväli isoimmilla about 5 cm.

En nyt ite koe noita niin iljettävinä, lähinnä kiehtovina, mut menkööt nyt threadiin.
rantis.jpg

Tässä vielä muutama ristihämähäkki, joita oon kuvannu.

Kellään linkkiä siihen kuvasarjaan jossa jotakin ihmistä oli hämähäkki purrut kämmeneen ja se sitten alkoi turpoamaan ja lopussa oli helvetin limanen ja pahan näköinen koko käsi? Hyi saatana se oli iljettävän näköinen...

Ei mua rotta kotieläimenä pahemmin hätkäytä, vaikka semmonen on mua rystyseen purrut. Mutta livenä tommonen viemärirotta on aika kauhee.

andor sanoi:
Kellään linkkiä siihen kuvasarjaan jossa jotakin ihmistä oli hämähäkki purrut kämmeneen ja se sitten alkoi turpoamaan ja lopussa oli helvetin limanen ja pahan näköinen koko käsi? Hyi saatana se oli iljettävän näköinen...

Olkaapa hyvä:

Kyseessä siis Brown recluse spider

http://thefuntimesguide.com/movabletype/archives/2005/07/brownrecluse.html

Kuvat ei heikkohermoiselle! saattaa lentää :urjo:

Tässä vielä linkki hieman enemmän kyseisestä hämähäkistä tietoa antavalle sivustolle:

http://www.uky.edu/Ag/Entomology/entfacts/struct/ef631.htm

Kannattaa ottaa noi netin kuvasarjat varauksella koska saattavat olla feikkejäkin. Tuossa asiallisemmassa linkissä kyllä lukee että ko. hämähäkki saattaa puremallaan aiheuttaa kudosvaurioita mutta yleensä purema parantuu muutamassa viikossa. Puremat ovat myös harvinaisia.

Kuva vielä kyseisestä hämiksestä:

brown_recluse1.jpg

Aika pieni mönkiäinen :D

neutraali sanoi:
kyllä rotta on ilettävä otus. tuossa kuvassahan se on niin suloisen näköinen mutta kyllä nuo livenä saa meikässä aikaa outoja fiiliksiä, mitä isompi sen pahempi:urjo:

http://kasvinsuojelu.berner.fi/kotiinjapuutarhaan/kuvat/rotta.jpg

Rotat on aivan saatanan sitkeitä elukoita. Kerran lopettelin työntekoa työpaikallani, joka oli sellainen avolouhos, jossa on yli 26m korkeat pystysuorat kiviseinät joka puolella niin huomasin et koneiden vieressä oli rotta joka oli pudonnut avolouhokseen eli sen 26m kuolematta. No aattelin nistiä sen riivatun otuksen hengiltä ja otin sellaisen 1-2kg painoisen kiven palasen ja heitin sitä rottaa sen yläpuolelta erään laitteen päältä n.3m korkeudelta ja osui täsmälleen mihin pitikin,mutta tulos ei ollut rotan kuolema vaan se päästi vittumaisen äänen ja lähti pakoon. Olin aika todella :eek: kun aattelee miten ihmiselle käy 26m louhikkoon pudotuksen jälkeen ja vielä jos oman kokoinen kivi tulis päälle.

Ylivoimaisesti kuvottavin kuva koko internetissä on se kuva, jossa on tissi ja nänni josta tursuaa niitä matoja vierekkäin. En kyllä edes tiedä, onko se oikea, mutta ne on aika vitun iljettäviä otuksia. Sitä on tullu nähtyä kaikennäkösiä kuvia netin kautta ja kirjoista, mutta mikään ei oo aiheuttanu sellasta syvällä rinnassa kouraisevaa kuvotusta kuin toi vitun tissi. Olin jo kerenny unohtamaan sen, mutta tuli tän threadin takia mieleen ja pakkohan se oli googlettaa jostain... ja löytyhän se. En nyt pistä sitä kuvaa tänne, koska pahimmassa tapauksessa pilaan jonkun elämän sillä. Mutta... jos nyt joku sen haluaa nähä, niin kai sen vois pistää kauheilla varotuksilla ja spoilereitten sisällä, ettei tuu kenenkään vahingossa katottua :D

Menee ehkä vähän OT:ksi, mutta mua kuvottaa aivan vitusti kaikki kennomaiset härpäkkeet ja tollaset toistuvat kuviot/kolot jossain asiassa (TISSI!). Joskus, kun oon katellu kuvia esim. luuhohkasta, niin tulee sellanen pakottava tarve päästä jollain kepillä sohimaan se hohkarakenne paskaks. Sitten mua vituttaa riisin keittämisen loppuvaiheessa, kun vesi on kiehunu pois ja siinä riisissä näkyy ne ontelot, joista se vesi on kuplinu. Pakko raiskata se rakenne sellaseks tasaseks mössöks.

EDIT: Oon mä muuten ihan normaali.

rintafile sanoi:
Ylivoimaisesti kuvottavin kuva koko internetissä on se kuva, jossa on tissi ja nänni josta tursuaa niitä matoja vierekkäin. .

Heh, sama tuli mullekin mieleen, mutta eihän ne madot sinänsä mitään rumia olleet(?). Söpöt matoset sattuivat vaan löytään paremman pesän, ja pesä sattui oleen rinta.

Joo, totta turiset. Piti kato vaan sanoa, että ne madot oli iljettäviä, jotta purkautumiseni hyväksyttäisiin tähän threadiin ja saisin näin ollen tekosyyn hakea täältä helpotusta ahdistukseeni.

Se tissikuva on ällö mutta feikki. Lootuskukan siemenkotelo on fotoshopattu tissiin.

*DISTURING IMAGE WARNING*
Tarkistakaa aina Snopesista mikä on totta ja mikä ei.. ai niin, se kuva on tuolla linkissä eli *DISTURBING IMAGE WARNING* avata saa omalla vastuulla, nyt on varoitettu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom