pahis_ sanoi:Noi kyyt on kuumottavia kun liikkuu koiran kanssa, kävelytin joskus koiraa landella ja tiellä oli törkeen kokonen kyy puolen metrin päässä koiran nassusta sihisemässä, sain onneks vedettyä dogin pois. Ihme ettei sitä purtu kertaakaan kun kyitä oli aika paljon sielläpäin.
Itseäni ei käärmeet pelota, mutta minua pelottaa se, ettei meidän koiraakaan pelota.
Case 1: kesä kuumalla istuksitaan olkkarissa ja terassinovi on auki. Katson ovelle ja sen ohi pomppii sammakko hurjaa vauhtia. Mietin, "hmmm, miksi se helteellä pomppii pihan poikki. Sammakothan liikkuu hämärän aikaan tai kostealla kelillä????". Sekuntia myöhemmin asia selviää. Sitä on käärme ajamassa takaa. Ei muuta kuin ovelle katsomaan JA EI KUN KOIRA AIVAN KÄÄRMEEN HÄNNÄSSÄ KIINNI NUUSKIMASSA "mikähän tää häntä on, jossa ei ole koiraa kiinni????". Ei siinä auta kuin komentaa koiraa, että menepäs nyt kauemmas siitä käärmeestä (tunnistusprosessi kesken). Noh, loppujen lopuksi tapaus osoittautui leppoisaksi(?) rantakäärmeeksi, mutta kyllä hieman hetken sydäntä kylmäsi.
Case 2: olen lähdössä alkusyksystä koiran kanssa metsään sieniä metsästämään (ne ovat niin leppoisia metsästettäviä, että meidän sylikoirakin saa ne kiinni). Olen juuri lähdössä pihalta metsään, kun huomaan oudon säännöllisen kiekuran maassa. Astun hieman lähemmäksi ja noin 0,7 sekunttia myöhemmin selän sahalaitakuviosta varma tunnistus -> kyy.
Eikun koira on menossa taas tarkastelemaan tätä "koiratonta häntää". Ei auttanut muu kuin raahata koira takaisin kotiin ettei tapahdu vahinkoja.
Sitten tähän threadiin sopiva juttu. Meillä täällä maalla on erinäisiä "ötököitä" ja "olioita" joiden kanssa joutuu tulemaan toimeen. Iljettävintä kuitenkin on se kun tykkää kävellä pihalla avojaloin (olen paljasjalkainen friikki sananmukaisesti) ja astuu sammakon/myyrän/ampiaisen/tai minkä muun pehmeän/limaisen/pistävän yms päälle. Otukset sinänsä ovat ihan OK, mutta se yllätysmomentti. Hrrrrrrrrrrr...