Ikä ja testosteronitasot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Primitive82

Banned
Miksi porukka aina itkee, esim. kun on kyse tribuluksesta, että pitäisi hyödyntää ne omat tasot siinä 15-17 vuoden iässä, "KUN NE OVAT KORKEIMMILLAAN!"

Ja perhana...mistä tällaista tietoa olette hyvät ihmiset saaneet käsiinne?

Itse olen lukenut monesta artikkelista, että miehellä tasot ovat korkeimmillaan n.21 vuotiaana tai hieman sen jälkeen. Ikävä kyllä minulla ei ole nyt antaa viitteitä/linkkejä mihinkään.

Mutta antakaa te perusteluja jos teillä on, muita kuin testosterone magazine tms. puppu lehtien juttuja.

Kiitos.

Kivekset 'herää' murrosiässä jolloin se teston määräkin veressä alkaa nousemaan. Kaikillahan tuo murrosikä alkaa vähän eri aikaan joten varmasti vaikuttaa myös testoarvoihin. Varmaan siinä parinkympin molemmin puolin ne tasot keskimäärin on korkeimmillaan.
Jossain artikkeleissa väittävät että kolmeenkyppiin asti testotasot pysyisi korkealla ja siitä alkaisi hiljainen alamäki.
Nuo testotuotanto asiat on niin yksilöllisiä että vaikeaa varmaan määrittää juuri sitä tiettyä ikää. Jollain papalla saattaa olla enemmän testoa veressä kuin esim. parikymppisellä miehellä.
Mutta murrosiän alettua ne tasot todellakin nousee huomattavasti.

screwdriver sanoi:
Jossain artikkeleissa väittävät että kolmeenkyppiin asti testotasot pysyisi korkealla ja siitä alkaisi hiljainen alamäki.

Eikös yleinen käsitys kuitenkin ole, että tasot alkavat pikkuhiljaa tippua keskimäärin 25 ikävuoden jälkeen?

Edgar sanoi:
Eikös yleinen käsitys kuitenkin ole, että tasot alkavat pikkuhiljaa tippua keskimäärin 25 ikävuoden jälkeen?

No perkele, eipäs viilata pilkkua ;)
Sovitaan sitten että 25-30 välillä.

Edgar sanoi:

:itku: :itku:

Noh, ehkä mulla on kuitenkin puperteetti ikä vielä päällä, kun finnejä tuntuu olevan, joka puolella :D

Minä luin jostain että 30 ikävuoden paikkeilla ihminen olisi "voimakkaimmillaan"

Mä täytän 23 vuotta syksyllä ja mulla on androgeeniset piirteet kropassa (esim. parran kasvu) alkaneet voimistua kunnolla vasta kaksikymppisenä. Eli tuo voisi kertoa testoryöpsähdyksestä elimistössä. Vastaavaa tapahtuu toki murrosiässäkin mutta vaikutukset kohdistuvat luullakseni eritavoin.

Miehen testosteronituotanto on voimaikkaimmillaan 25 - 30 vuoden iässä.
Lähde: Ihmisen fysiologia ja anatomia

stealth sanoi:
Voiko ne testosteroni tasot mitata jotenkin? Verikokeilla?

Kai noi voi lekurila mittauttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on rintakarvat alkaneet rehottaan vasta viimesen vuoden aikana (kaikki 50:). Olisikohan mun testotasot heränneet vasta nyt näin aikaisessa keski-iässä:)

Mistä muuten johtuu, että vanhoila naisillakin alkaa parta kasvamaan? Onko tällä mitään tekemistä hormoonien kanssa vai miten on?

Sukulaku sanoi:
Mistä muuten johtuu, että vanhoila naisillakin alkaa parta kasvamaan? Onko tällä mitään tekemistä hormoonien kanssa vai miten on?

Naisten vanhetessa heidän estrogeenituotantonsa vähenee, joten testosteronia on veressä enemmän kuin ennen, joka johtaa mm. parran kasvuun.

Rasvaprosentti vaikuttaa varmaan aika lailla testotasoihin? Meinaan vaan et kun oli se oli noin 8 tai jotain alle niin hyvä että aamuseisokki tuli eikä pillukaan paljoa mielessä pyörinyt. Tilanne parantunut huomattavasti painon noustessa.

pilteri sanoi:
Rasvaprosentti vaikuttaa varmaan aika lailla testotasoihin? Meinaan vaan et kun oli se oli noin 8 tai jotain alle niin hyvä että aamuseisokki tuli eikä pillukaan paljoa mielessä pyörinyt. Tilanne parantunut huomattavasti painon noustessa.

en nyt tiiä minkälaista rasva% tarkoitat..mutta muistaakseni lihavuus laskee testosteroni tasoja?

pilteri sanoi:

Aliravitsemus voi laskea tasoja, ja ylipaino muistaakseni kanssa. Ihminen voi olla aliravittu myös silloin kun on lihava. Ei se pelkkä rasva-% varmaan itsessään vaikuta paljoa tasoihin, vaan se miten se on saavutettu.
Tiettyyn pisteeseen saakka sillä rasva-%:lla tuskin on kovin suurta merkitystä tasoihin. Pitkään pienillä rasvoilla oleminen tuskin on muutenkaan kovin terveellistä.
Toisaalta rasvaa kertyy enemmän ja lihasmassa vähenee jos tasot ovat matalat. Korkeat tasot tietenkin vaikuttavat päinvastoin.

pilteri sanoi:

Mulla oli just toisin päin.

pilteri sanoi:

Tai sitten sitä pillua vaan sai tarpeeksi laihenpana ;) No vitsit vitsinä. Ainakin rasvan syönti käsittääkseni vaikuttaa jotenkin testoihin, joku jos muistaa niin tarkentakoon. Eikös testot ole korkeimmillaan vata 35 vuotiaana? ovathan?, ovat ne! :D

screwdriver sanoi:
Aliravitsemus voi laskea tasoja, ja ylipaino muistaakseni kanssa. Ihminen voi olla aliravittu myös silloin kun on lihava. Ei se pelkkä rasva-% varmaan itsessään vaikuta paljoa tasoihin, vaan se miten se on saavutettu.
Tiettyyn pisteeseen saakka sillä rasva-%:lla tuskin on kovin suurta merkitystä tasoihin. Pitkään pienillä rasvoilla oleminen tuskin on muutenkaan kovin terveellistä.
Toisaalta rasvaa kertyy enemmän ja lihasmassa vähenee jos tasot ovat matalat. Korkeat tasot tietenkin vaikuttavat päinvastoin.

Joo ja on paljon kiinni lähtötasosta, eli luonnostaan hoikilla kavereilla ei automaattisesti ole matalammat tasot kuin pulskemmilla vaikka sitten se normitaso rasvoissa olisi jossain alhaallakin.

Dieettaushan tosiaan romauttaa testotasot varsinkin kun aletaan menemään sen "luonnollisen" tason alle, mutta ton pisteen nyt huomaa muutenkin kun se on se taso jossa ruoka alkaa kiinnostamaan naisia enemmän :) Lyleä siteeraten, natubodareilla kisakunnossa on about eunukkien testotasot. Mutta saa ne tasot dieetillä alemmaksi vaikka ei vielä kireässä kunnossa olisikaan, tarpeeksi pitkä ja tiukka matalahiilaridieetti päälle niin varmasti tippuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom