Ihonhoitoapua, kiitos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pena^
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä tuohon ihon punoittavuuteen auttaa? Meikkivoiteen osto ja käyttö 24h/7....

Sävytetty päivävoide on meikkivoidetta kevyempi ja ehkä miehelle myös 'helpompi', koska se ei ole varsinaisesti meikkiä :) . Eli siis normaali kosteusvoide, joka sävyttää ihoa tasaisemmaksi, muttei peitä isompia virheitä tai tummia silmänalusia yms. Löytyy useimmilta kosmetiikkamerkeiltä, esim. Lumenelta.

Edit.

en tiedä onko ihan :david: neuvo, mutta joskus kun kuorintavoiteet on ollu loppu oon miksannu kahvinpuruja nestesaippuaan ja hinkannu sillä, tuntuu se ainakin ihan samalta, voi kyllä olla :david: neuvo, tai jopa haitaksi.. mutta kokeilkaa, sittenhän sen tietää.

Älkää kokeilko. Mistä joku keksii tollaista? Nestesaippua ehkä pahinta mitä (akne)iholle voi tehdä, kahvinpurut jätän kommentoimatta... Kuorinta poistaa ihon kuolleen pintasolukon ja kuivattaa ihoa aika lailla, ja joku nestesaippua ei nyt ainakaan auta asiaa. Jos pakko alkaa kotikemistiksi, niin koita vaikka kaurahiutaleita ja juoksevaa hunajaa. Kuorinnan jälkeen pitää ehdottomasti kosteuttaa iho hyvällä ja tarpeeksi kosteuttavalla kosteusvoiteella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiedä onko ihan :david: neuvo, mutta joskus kun kuorintavoiteet on ollu loppu oon miksannu kahvinpuruja nestesaippuaan ja hinkannu sillä, tuntuu se ainakin ihan samalta, voi kyllä olla :david: neuvo, tai jopa haitaksi.. mutta kokeilkaa, sittenhän sen tietää.

Normisti kyllä ostan kuorintavoidetta.

kahvinpuruista en tiedä, mutta sokeri toimii kans. Saunot noin 10min siksi että ihohuokoset avautuvat, hierot sit saunassa sokeria kasvoihin ja huuhtelet.
Jälkiolo ihossa on vallan mukava, pehmeä kuin vauvan pylly.

EDIT: siis iha normaalia hienoa sokeria.

Etenkin tuollaiset pitkäaikaiset aknet (meikäläisellä yli 10 vuotta kestänyt, vaikka olen jo 25) ei oikein tavallisella ihonhoidolla (pesu ja erilaiset aknevoiteet) tahdo oikein lähteä. Minulla ei ole tehonnut 2 tavallista antibioottikuuriakaan kuin sen kuurin ajan. Seuraavaksi olisi kai edessä hakea se vahvin mahdollinen myrkky eli Roaccutan kuuri.

Kasvojenpesuun herkälle akneiselle iholle on muuten iha hyvää tuollaiset apteekista saatavat lacto-pesunesteet (niitä on eri nimikkeillä mm. lactacyd, lacto plus). Ei kuivata kuten tavalliset saippuat, parantaa ihon ph:ta, auttaa hieman akneenkin ja jättää jonkinlaisen huomaamattoman suojaavan kerroksen, jolloin ei tarvitse erikseen ihoa rasvata. Ei ole edes kallista ja tuollainen purkki kestää pitkään.

Itselleni heräsi ainakin tästä threadista pari kysymystä:

-Onko kellään tietoa, että paljonko jonkin sortin "iho diagnoosi" maksaa kosmetologilla ?

-Voiko perus kosteusvoidetta käyttää ns "liikaa" ? En kuitenkaan tarkoita sitä, että kaveri juoksentelee pitkin rantoja naama valkoisena 24/7

-Eikös valohoito tehoa myös tähän perussuomalaiseen ihoon ? (Varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun iho on talven jälkeen ns pahimillaan)

-Tekeekö naaman sheivaus myös tätä ihon punakkuutta ?

Olen pitänyt itseäni vähän gay henkisenä miehenä, koska hoidan ihoani... mutta näkyy olevan kuitenkin ihan heteromiehen 2000-lukua :D

offtopic: Akne on kyllä yksi v-mäisimmistä taudeista mitä on, syö myös yleensä "uhrin" itseluottamuksen, varsinkin teininä ja taudista saa kuulla muilta... saattaa vaikuttaa hyvinkin pitkälle asti. (Ei mulla mitään patoumia oo !!)

Mulla ainakin on höylällä ajon jälkeen naama punaisena pari tuntia ajon jälkeen, vaikka heitän after shave balmit naamaan. Niistä on apua kuitenkin,että se vähentää polttoa naamarissa. Koneella ajoa naama ei kestä yhtään. Joten annan parran kasvaa ja silloin tällöin ajan kokonaan pois. Mun osalta toi ärtyisä iho parranajossa on geeneissä, faija kärsii samoista ongelmista ja siksi näyttää metsärosvolta. Poika seuraa isänsä jalanjälkiä.

Long John,mene kasvojenpuhdistukseen niin ne kertovat siellä ihosi tyypin ja neuvovat ja antavat vinkkejä jne. Perus kasvonpuhdistus maksaa jonkun 30-100€. Riippuu mestasta. Kosteusvoidetta liikaa... Mitä tarkoitat... Laitat aina kasvojesi pesun jälkeen. Eli aamulla, illalla ja mahdollisesti siinä välissä.

Solarium tehoaa ainakin jotenkin. En sitten tiiä sen eroa valohoitoon vai onko se juuri sitä.

Kyllä naama punoittaa sheivailujen jälkeen. Paska nakki.

Itse vetänyt Roaccutanit ja sitä reilun vuoden syöneenä voin sanoa että se tepsi. Antibiootit oli rahan tuhlausta ja muut linimentit.

-Onko kellään tietoa, että paljonko jonkin sortin "iho diagnoosi" maksaa kosmetologilla ?

Kuten Marchi sanoikin, suoraan vaan ihonpuhdistukseen, jokainen kosmetologi osaa kertoa että millainen iho sulla on ja mikä on sen ongelma.

-Voiko perus kosteusvoidetta käyttää ns "liikaa" ? En kuitenkaan tarkoita sitä, että kaveri juoksentelee pitkin rantoja naama valkoisena 24/7

Jos tuntuu siltä että kosteusvoidetta pitäisi koko ajan olla lisäämässä, niin kannattaa vaihtaa kosteuttavampaan versioon. Niinhän nuo väittää, että jos voiteiden kanssa läträä jatkuvasti niin iho 'tottuu' siihen ja kuivuu entisestään, mutta jos käytät useasti jotan tosi kevyttä voidetta, niin en usko että on ongelma.

-Eikös valohoito tehoa myös tähän perussuomalaiseen ihoon ? (Varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun iho on talven jälkeen ns pahimillaan)

Akneiholle suositellaan valohoitoa. Se ei ole sama asia kuin solarium, joskin myös solarium auttaa joitakin. Kannattaa kysyä kosmetologilta tai ihan dermatologilta.

Kyllä, sheivaus ärsyttää ihoa, sillä partaterä usein nappaa karvojen lisäksi ihon päällimmäistä solukkoa.

Olen pitänyt itseäni vähän gay henkisenä miehenä, koska hoidan ihoani... mutta näkyy olevan kuitenkin ihan heteromiehen 2000-lukua :D

offtopic: Akne on kyllä yksi v-mäisimmistä taudeista mitä on, syö myös yleensä "uhrin" itseluottamuksen, varsinkin teininä ja taudista saa kuulla muilta... saattaa vaikuttaa hyvinkin pitkälle asti. (Ei mulla mitään patoumia oo !!)

Eipä tuo ihonhoito mitään gaypuuhaa ole ollut enää pitkään aikaan ainakaan omasta mielestäni. Ja tuo akne on tosiaan paskamainen sairaus nim. merk. kok. on. :curs: Onneksi nykyisin on iho jo kohtuu hyvänä verrattuna murrosikään mutta voi pentele sitä sen vaikutusta itsetuntoon. Nykyisin tosin ei ole enää ujo eikä häpeä ihoaan jne. mutta nuoruudessa tuo kyllä vaikutti aivan liikaa juuri silloin kun olisi pitänyt mennä ja vipeltää. Tosin enpä koe paljoa menettäneeni, ei tuota menohalua vieläkään ole paljon onneksi. :)

hieman edittiä. omaan ihonhoitoon kuuluu tosiaan kevyt pesu + kosteusvoide. tällähetkellä käytössä Bossin miesten sarjan pesuaine, kevyt kosteusvoide ja healthy look kosteusvoide jossa on mukana hieman itseruskettavaa väriä. Höyläystä teen muutaman päivän välein koska tuo tuntuu ärsyttävän ihoa ja kuorintaa en tee ollenkaan, ei minusta tee hyvää iholle.

Vitut, vesi ja saippua, eikä mitään muuta. :rock: Tosi äijähän ei mitään neitivoiteita käytä. :D

Neutraali roudannu koko sukunsa pakkikselle. Sä oot kai pikku-Pete, neutraalin isoserkku.

;)

Haha, nyt kyllä repesin. :D Joo, ja helvetin pieni olenkin.

On sitä itsekkin yön pimeinä tunteina tullu joskus läiskittyä eka kuorintavoiteet naamalle, siihen kosteusvoiteet päälle ja sillon tällön saattanu vetästä Lorealin itseruskettavaa talvella. Nyt ei oo enää finnejä pahemmin, ainakaan kun vertaa pari vuotta taaksepäin. Mut kyllä mä silti pidän sitkeesti kiinni tästä äijä-imagostani.

Kiitoksia Halolle... ja muutenkin threadiin vastailujen perusteella voisin palkata sinut "personal trainerikseni" :D

Liekkö sattumaa. Mutta kun rupesin syömään E-vitamiinia kuurina, lootassa oli 30 kapselia, niin finnit katosivat niin naamasta kun selästäkin.

Kiitoksia Halolle... ja muutenkin threadiin vastailujen perusteella voisin palkata sinut "personal trainerikseni" :D

Joo näin aknen kanssa taistelleena (ja siitä toistaiseksi vapautuneena) on tullut jos jonkinmoista ihotietoutta luettua :)

Meikällä on ilmeisesti atooppinen iho (vai mikä nyt olikaa). Olkapäissä tai oikeastaan koko käsivarsissa pientä näppylää. Tuskinpa ne minnee häviää. Myös poskeni punoittavat kokoajan. Mua luullaan jo spurguksi ku maanantai aamuna posket punoituksesta hehkeenä. Auttaiskohan tähän punotuksee mikää`? Äiti puhu jotaa laserleikkauksesta, mutta en oo menossa.......

Itsellä alkoi vaparin aloittamisen jälkeen tulemaan perkeleesti finnejä naamaan. Olenkin sitten alkanut käyttämään jotain kasvojen hoitotuotteita ja peräti kuorimaan ihoa :) Iho on selkeästi parantunut mutta vielä on epäpuhtauksia vähän liikaakin. Auttaako nuo kosmetologin ihonpuhdistukset mitenkä paljon?

ehdottomasti kaikki miekkosetkin kosmetologille!! se enää tällä vuosituhannella oo mitään "tyttöjen" juttuja! itse en oo aknesta kärsinyt koskaan, enkä pahemmin finneistäkään, mutta kunnon voiteet ja puhdistusaineet on kyl kaiken a ja o. oma ukko käy kasvohoidos ja tykkää kyl sieltä tullessaan, et naama on aika eri tuntuinen, ku ennen hoitoa. mikrokuorinta, laser ym. on tosi hyviä epäpuhtaalle iholle ja varsinkin aknelle. nyt ois otollinen aika käydä hoidos, ennen kuin aurinko rupee kunnolla paistaan ja tulee lämpimät ilmat.et taidanpa itsekkin varata ajan "kasvolääkäriin":D

Lisäisin tohon Cellyn juttuun vielä sen verran, että välittömästi kosmetologilla käynnin jälkeen iho voi olla ihan kauhean näköinen, naama punottaa, kiiltää ja on läikikäs. Seuraavana päivänä se on jo ihan normaali ja mulla ainakin kosmetologikäynnin jälkeen iho on tosi hyvässä kunnossa seuraavan kuukauden tai pari.

Lisäisin tohon Cellyn juttuun vielä sen verran, että välittömästi kosmetologilla käynnin jälkeen iho voi olla ihan kauhean näköinen, naama punottaa, kiiltää ja on läikikäs. Seuraavana päivänä se on jo ihan normaali ja mulla ainakin kosmetologikäynnin jälkeen iho on tosi hyvässä kunnossa seuraavan kuukauden tai pari.

Oletko muuten kuullut, että kukaan olisi saanut pahaa allergista reaktiota kosmetologilla käynnistä ? Esim. exäni laittoi lähes koko oman aknensa kosmetologin piikkiin ja sieltä saatuun tulehdukseen :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom