Ihonhoitoapua, kiitos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pena^
  • Aloitettu Aloitettu
Alkaa pikkuhiljaa jo suorastaa vituttaa oman ihon kanssa taistelu, olisiko kellään vinkkejä siitä mitä tämäntyyppiselle iholle voisi tehdä(yritän kuvailla ihon "oireita", jos joku sitten tietäisi, jopa suoranaisia hoitokeinoja):

-Perinteinen suomalainen herkkä iho, takana mm vuosien akne.
-Finnejä tulee edelleen jonkin verran selkään ja kasvoihin, vaikka ikävuosia yli 22.
-Iho punoittaa kasvojen alueelta ja on muutenkin monesti väsyneen näköinen.
-Iho vain on yksinkertaisesti paskan näköinen :D

Joskus teininä tuli syötyä ihan antibiootteja aknee, mutta nykyään ihonhoitoni on lähinnä herkälle iholle tarkoitettu kasvojenpesuneste(vichyn normadrem: Acne prone), kasvorasvaksi Avene cleanance + yleinen ihon rasvailu.

Noh kyllä nuo jo varmasti jonkin verran auttavat, mutta olisi pikkuhiljaa mukava jo näyttää muultakin kun quatro stagionilta.

Onko kosmetologilla käymisestäkään yhtään hyötyä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ihan törkeän surkea iho ollu 13 vuotiaasta asti ja tota roaccutan-kuuritustaki takana yhteesä vähän yli 2 vuotta ajallisesti. Mulla on aika selkeästi auttanut se että nykyään mä teen kuorinnan sille joka toinen tai kolmas päivä, ja se on kirkastanut ihoa selkeästi. Vaikka kuulostaa vähän homppelilta, niin kokeile? Kosmetologilla käymisestä nyt varmasti on hyötyä.

Kuulostaa just perisuomalaiselta ihotyypiltä, etkä varmasti oo ihan ainoa, joka saman ongelman kanssa pähkäilee. Kosmetologista on varmasti apua, mutta pysyvät tulokset vaatii säännöllistä käyntiä. Oma kokemus ihonhoitotuotteista on se, että mitä tavallisempaa, sen parempaa. Eli joissakin tapauksissa nuo vaikkapa rasvoittuvalle iholle suunnatut tuotteet vaan pahentaakin ongelmaa tai sitten aiheuttaa jotain muuta ongelmaa tilalle (arkuutta, kuivumista jne).
Kuorinta ja naamio kerran viikossa auttaa, "kirkastaa" ihoa ja tekee sen vähän vastaanottavaisemmaksi hoitotuotteille.

Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio&runsas vedenjuonti on hyvä perusta kaikelle, myös ihon hyvinvoinnille!:thumbs:

en tiedä onko ihan :david: neuvo, mutta joskus kun kuorintavoiteet on ollu loppu oon miksannu kahvinpuruja nestesaippuaan ja hinkannu sillä, tuntuu se ainakin ihan samalta, voi kyllä olla :david: neuvo, tai jopa haitaksi.. mutta kokeilkaa, sittenhän sen tietää.

Normisti kyllä ostan kuorintavoidetta.

Lol, kahvipuruja!:rock: Jos ei joku tiedä, niin apteekeista löytyy ihan sellaisia basic voiteita, jos Nivea Q10 antiwrinkle24/7allround lubricate -setit ei vakuuta.

Suosittelen käyntiä kosmetologilla. Ammattilaisen tekemä hoito on kuitenkin huomatavasti tehokkaampi kuin kotona tehty. Mikrohionta ja ultraääni auttavat tuohon ihon "väsymykseen". Tasoittaa ihon pintaa, poitaa epäpuhtauksia ja kirkastaa. Samoin naamarasva kannattaa vaihtaa mikäli se ei tunnu toimivan.

Kosteusvoidetta vaan naamaa ja kuivattavaa voidetta finneille. Ulkoilma tekee hyvää iholle.

Ruokavaliolla on mielestäni paljon tekemistä ihon kanssa. Itselläni jeesas kun rupesin alakarppaamaan. Muutenkin hyvä jättää ylimääräset sokerit ja roskaruoka pois.

Suihkun lopuksi käännä vesi niin kylmälle kun pystyt ja oo siinä vähän aikaa. Sitten taputtelet kropasta enimmät pisarat pois ja kasvoja et kuivaa ollenkaan.
Sitten rasva naamaan (ja vartalolle?) kun iho ei oo enää märkä mutta kuitenkin vielä kostea. Ei näytä eikä tunnu enää väsyneelle! :)

Käytän itse ja suosittelen :thumbs:

Faija roudas mut Pulssiin ihotautilääkärille, kun mulla oli mustapäitä posket täynnä. Sain sitten reseptinä pari erilaista voidetta (aamulla toista, illalla toista) ja hyvin lähti perkeleet. Ei sitä välttämättä lääkärillekään tarvii mennä, saa niitä apteekista niitä tehokkaita vissiin ilman reseptiäkin (en keksi mitään syytä miksei?).

Vinkkinä vaan että ne kirvelee pikkasen, ehkä? Tai mulla ainakin, mutta kyllä sen kestää ja lopputulos on erinomainen.

Bentsoyyliperoxidivoiteet ainakin toimii, itsellä käytössä Basiron AC, sitte on sellanen ku Brevoxyl, kokeile kumpi on itselle parempi?

Muista myös juoda paljon vettä (ei liioittelua) äläkä ylihoida sitä ihoa. Joka toinen päivä ei kannata kuoria eikä muutenkaan tunkea siihen tuhatta sorttia kaikkea vahvaa ainetta, iho hyökkää niitä vastaan ja tulos on monesti kahta kauheampi. Varsinkin noi vahvemmat aineet kannattaa annostella sen kosmetologin ohjeistuksella.

Meine base ihonhoitosuola. Kuulostaa ihan humpuuki tuotteelta mutta toimii. Palautta ja edistää ihon omaa toimintaa, kosteuttaa jos on kuiva, kuivattaa jos on rasvoittuva iho. Töölössä on sellainen kauneushoitola josta tota saa. Ja itiksessä kans.

Mikä tuohon ihon punoittavuuteen auttaa? Meikkivoiteen osto ja käyttö 24h/7....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom