Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ Tässä tulikin hyvä esimerkki siitä, miksi näitä "terveys"aiheisia keskusteluja pitäisi moderoida paljon tiukemmalla otteella. Ketjun aloittaja on nyt - osittain pakkotoiston myötävaikutuksella - vakuuttanut itsensä siitä, että epämääräiset kivut, unettomuus ja hengenahdistus johtuvat lihasjumituksesta eikä ole mitään syytä käydä lääkärillä.Eli mä annan kyl täydet pisteet tohtori Pakkotoiston foorumille! :D :D Potilas on hyvinpaljolti elossa!
Katsottiin TSH ja TV4, katsottiin hemoglobiini ja varastorauta, katsottiin myös kokonaistestosteroni (väsymykseen liittyen). Ei ainakaan sen lääkärin mukaan mitään selitystä noissa. Natrium ja kalium olivat myös ok.Käsitteet "verikoe" tai "laajat verikokeet" ei kerro kenellekään mitään, verestä kun voi tutkia tuhansia asioita. Joten: katsottiinko esim. kilpirauhasarvot (TSH ja TV4)?
Katsottiin TSH ja TV4, katsottiin hemoglobiini ja varastorauta, katsottiin myös kokonaistestosteroni (väsymykseen liittyen). Ei ainakaan sen lääkärin mukaan mitään selitystä noissa. Natrium ja kalium olivat myös ok.
Suluissa laboratorion antamat viitearvot:Paljonko nämä sitten olivat?
Tuon olen itsekin pannut merkille, ainakin siinä määrin että runsailla hiilareilla sitä pohkeiden nykimistä on huomattavasti vähemmän. Ei varmaan kokonaan ole poissa silloinkaan. Perinteisistä elohiiristä ei kohdallani ole kyse, siis sellasista missä jokin tietty lihas nykii itsestään, vaan mulla nykii yksittäiset lihassäikeet pohkeissa. Ihme säkenöintiä. Sitä ei edes pakosti tunne jos ei ole pahana, vaikka silmin havaitsisikin.Itsellänikin oli aiemmin noita jatkuvia elohiiriä ympäri kroppaa. Lepo tai mitkään lisäravinteet eivät tähän auttaneet.
Ainoa asia josta sain apua oli hiilareiden reilu lisäys. Samalla nostin myös ruokamääriä.
Hiilarimääriä en nostannut hetkessä vaan pikkuhiljaa. Tällä hetkellä hiilarit 400-500g päivässä.
Olisiko noin 40v jantteri ollut. Ei mikään elämäänsä kyllästynyt vaan tuntui jopa olevan kiinnostunut potilaasta, ja otti asian vakavasti. Ferritiini otettiin joo, ei TfR:ää. Lasko otettiin, ei mitään ihmeellistä. Lekuri sanoi että jos ei ala oireet lievittymään niin sitten pitää kysyä viisaammilta, eli varmaan viittasi erikoislääkäreihin sitten. Mutta siinä vaiheessa oireet taas vaihteeksi olivat hyvin poistumassa niin jäi sitten asian käsittely siihen.Ehec, mielenkiinnosta kysyn, minkä ikäpolven lekuri oli kyseessä? Onko todellakin otettu ferritiiniarvo eikä transferriinireseptorimääritystä (TfR)?
CRP ja/tai laskoa katsottu?
Kova dieetti on aina yksi väsymyksen mahdollisista syistä mutta plussakaloreillakin on siis väsymystä?
Ei ole kuorsausta valiteltu kuin erittäin satunnaisesti :D On tässä ylipainoa mutta lihaksen muodossa lähinnä. Olen kyllä huono uninenkin, mutta tuo väsymyksen laatu on iskiessään sellaista että en voi millään uskoa että se liittyy vain riittämättömään / huonolaatuiseen uneen. Välillä kyllä olen miettinyt itsekin että onko kyse masennuksesta, mutta en sitten usko kuitenkaan. Kai se mieli on väkisinkin maassa jos tuntee itsensä yhtäkkiä eläkeikäiseksi jaksamisen puolesta. Mutta joo, tämä on tällaista loputonta arpomista kun väsymyksen syitä aletaan etsimään, lähinnä lähin tähän keskusteluun kun tuo tilitulimyyn tilanne kuulostaa täsmäävän omaani kun on väsymystä JA lihasten nykimistä.Yleensä väsymys liittyy tautitiloihin, joihin liittyy muitakin fysiologisia oireita, jolloin diagnosointikin on helpompaa. Toki depressio on yksi mahdollinen syy, samoin esim. uniapnea (joka tosin korreloi ylipainon kanssa ja tässä tapauksessa epätodennäköinen? Onko kukaan valittanut tanakkaa kuorsausääntä ehecin kammarissa?)
Infoile ihmeessä! Minua ainakin kiinnostaa kovasti löydöksetInffoilen tänne sitten oliko huoli aiheellinen!
Jos uni on heikkoa, niin se alistaa stressille, koska hermosto ei pääse palautumis tilaan. Tähän altistaa jo helposti 5h yöunet. Unta aina vähätellään. Varsinkin äijien piirissä. Unet ja ravinto tarvittaessa kuntoon, niin loppuu väsymys. Unta palloon vähintään se 7h yössä. Jos jää alle, niin korjattavaa riittää.Ei ole kuorsausta valiteltu kuin erittäin satunnaisesti :D On tässä ylipainoa mutta lihaksen muodossa lähinnä. Olen kyllä huono uninenkin, mutta tuo väsymyksen laatu on iskiessään sellaista että en voi millään uskoa että se liittyy vain riittämättömään / huonolaatuiseen uneen. Välillä kyllä olen miettinyt itsekin että onko kyse masennuksesta, mutta en sitten usko kuitenkaan. Kai se mieli on väkisinkin maassa jos tuntee itsensä yhtäkkiä eläkeikäiseksi jaksamisen puolesta. Mutta joo, tämä on tällaista loputonta arpomista kun väsymyksen syitä aletaan etsimään, lähinnä lähin tähän keskusteluun kun tuo tilitulimyyn tilanne kuulostaa täsmäävän omaani kun on väsymystä JA lihasten nykimistä.
Tekis mieli haistatella sulle mutta pysyttelen korrektina ja jätän tekemättä. Trust me, ei ole tuosta kiinni mun oireet.Unet ja ravinto tarvittaessa kuntoon, niin loppuu väsymys
Haistattele vaan. Ei se niin vaarallista ole. Varsinkin jos helpottaa :DTekis mieli haistatella sulle mutta pysyttelen korrektina ja jätän tekemättä. Trust me, ei ole tuosta kiinni mun oireet.