Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
tilasin dhl:n tuomana vitamiineja niin just tuli viesti, että pitää maksaa jotkut selvitysmaksut vajaa 20e :/. liekkö airmaililla tulis ilman mitään tuommosia maksuja?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itekkin tilasin vähän aikaa sitten iherbistä ja dhl paketin toi kotiovelle. Tosissaan tekevät sun puolesta sen tullauksen ja hoitavat maksut jos niin haluat ja maksat tästä palvelusta sen 15e tullausvakuusmaksut tjsp. Sen voi myös hoitaa itse jos ei tuota halua maksaa. Sähköpostissa tuli ohjeet mitenkä toimia näissä tilanteissa. Itse en huomannut vasta kuin laskun maksettua tämän mahdollisuuden... tosin en olisi jaksanut alkaa säätääkkään.

Se että paketti tuli jenkeistä kotiovelle n.5päivässä oli imo sen 10e rahdin + 15e tullivakuusmaksun arvoinen, ainakin itselle. Tuli jopa erittäin asiallinen ilmoitus milloinka pakettia olisi mahdollisuus tuoda meille. Olikohan jopa 4 eri vaihtoaehtoa. DHL kyllä toimi hienosti tän kanssa. ja tulee seurantakoodi ja vakuus paketin perille pääsystä!

En enää tilaa "international airmail" palvelun kanssa. 2krt paketti on ollut tulossa n.6vk ja kerran jopa 3kk. Sain kyllä rahat takaisin silloin, hassua oli kun rahat olivat tulleet tilille niin pakettikin tuli kahden päivän päästä. Mutta paskaa se venaus silti on, kun kympillä saa paketin reilusti alle viikossa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
no jos airmaililla tilatessa ei tarvitse maksaa mitään maksuja kenellekkään niin tilaan sillä toimituksella jatkossa. iherbistä tilaamisen hyöty kotimaisiin hintoihin verrattuna murenee noihin kaiken maailman selvitysmaksuihin/veroihin/alveihin jne.

Itellä on puolestaan vaan hyviä kokemuksia tosta airmailista ja toimitusajat ollu kohtuullisia. Viimesimmistä tuli postin laput himaan 7 arkipäivän päästä tilauksesta.
Ja ei oo ilmeisesti ton euromäärän (eikä sisällön) kans niin nuukaa (tai sit on vaan käyny tuuria).
Yrittäny tehä tilaukset niin ajoissa et voi hyvin tarvittaessa sen parikin viikkoa odottaa ni itelle toi airmail käy paremmin. 4 dollarin hinta ei myöskään haittaa ollenkaan.
DHL:ää käyttäessä harvoin ois himassa jakeluaikoina mut sillon tuleekin yleensä sanottua et haen paketin ite niiltä

Millä taktiikalla tuolta nyt kannattaa tilata? Viimeksi jäi molemmat 45usd paketit tulliin. Isoa pakettia tulemaan ja toivoa ettei tulisi tulleja?

iHerb ? tulli ja arvonlisävero

Esim. tuolla linkissä on melko tiiviisti kuvailtu tämä systeemi, kuten ketjussa aiemminkin. Lisäravinnealvit 14% ja lähetysmaksuista 24%. Eli leikitään että lähetyskulut ovat 6$ ja tilauksesi oli 45$. Siis näpytetään Googlen hakukenttään "6*0.24 + 45*0.14 usd to eur" ja tulos on (tänään) 6,25 euroa. Jos tilauksen summa olisi 34$: "6*0.24 + 34*0.14 usd to eur" on tasan sen 5 euroa. Joten tulli teki ihan oikein, kun raja 2013 lähtien on ollut 5 eur aikaisemman kympin sijasta. Tuuri on sitten eri asia, itse en halua noppaa heitellä.

Airmail on ollut itselle ainakin riittävä, ei ole haitannut n. 2 viikon toimitusajat.

Eli saako Glucosaminea taas tilata vai ei?

Saa.

Esim. tuolla linkissä on melko tiiviisti kuvailtu tämä systeemi, kuten ketjussa aiemminkin. Lisäravinnealvit 14% ja lähetysmaksuista 24%. Eli leikitään että lähetyskulut ovat 6$ ja tilauksesi oli 45$. Siis näpytetään Googlen hakukenttään "6*0.24 + 45*0.14 usd to eur" ja tulos on (tänään) 6,25 euroa. Jos tilauksen summa olisi 34$: "6*0.24 + 34*0.14 usd to eur" on tasan sen 5 euroa. Joten tulli teki ihan oikein, kun raja 2013 lähtien on ollut 5 eur aikaisemman kympin sijasta. Tuuri on sitten eri asia, itse en halua noppaa heitellä.

Laitetaas nyt tähän viel selvitystä arvolisäveron laskemiseen. Alviahan ei lasketa kuten edellisessä viestissä. Mikäli siis tilauksesi määrä on esim 34d + postit 6d = 40d alv lasketaan näin: 34-(34/1,14) + 6-(6/1,24) = 5,3367d Tämän jälkeen voidaan summa muuttaa euroiksi. Edellä Ilmarisen postissa mainitulla tavalla ei Arvolisäveroa pysty laskemaan, mikäli halutaan tarkka arvo.

Laitetaas nyt tähän viel selvitystä arvolisäveron laskemiseen. Alviahan ei lasketa kuten edellisessä viestissä. Mikäli siis tilauksesi määrä on esim 34d + postit 6d = 40d alv lasketaan näin: 34-(34/1,14) + 6-(6/1,24) = 5,3367d Tämän jälkeen voidaan summa muuttaa euroiksi. Edellä Ilmarisen postissa mainitulla tavalla ei Arvolisäveroa pysty laskemaan, mikäli halutaan tarkka arvo.

Väärin! Sulla taisi nyt tulla ajatuspieru koska nyt lasket paljon on alvin tai "veroton hinta" osuus 34 dollarista jos se summa sisältäisi jo alvin verokannalla 14% tai 6d 24% verokannalla. Koska Alv lasketaan tuotteen ja postien päälle niin ainoa oikea tapa on kertoa summa verokannalla.

Väärin! Sulla taisi nyt tulla ajatuspieru koska nyt lasket paljon on alvin tai "veroton hinta" osuus 34 dollarista jos se summa sisältäisi jo alvin verokannalla 14% tai 6d 24% verokannalla. Koska Alv lasketaan tuotteen ja postien päälle niin ainoa oikea tapa on kertoa summa verokannalla.

Tarkoitatko, että hinnat ilmaistaan 0% Alveilla kuluttajamyynnissä? siis että edellisessä esimerkissä "lähetyskulut 6d" on 0%alvilla?

edit.vielä

Mikäli esim tilaus on 45D alv 0%, on sen alvillinen hinta 45*1,14, joista alvien osuus on 45*1,14-45
Mikäli esim tilaus on 45D sis.alv14% on sen alviton hinta 45/1,14 ja alvien osuus 45-45/1,14

Suoraan ei siis voida kertoa kumpaakaan hintaa alv-prosentilla kuten 0,14 tai 0,24

Tarkoitatko, että hinnat ilmaistaan 0% Alveilla kuluttajamyynnissä? siis että edellisessä esimerkissä "lähetyskulut 6d" on 0%alvilla?

edit.vielä

Mikäli esim tilaus on 45D alv 0%, on sen alvillinen hinta 45*1,14, joista alvien osuus on 45*1,14-45
Mikäli esim tilaus on 45D sis.alv14% on sen alviton hinta 45/1,14 ja alvien osuus 45-45/1,14

Suoraan ei siis voida kertoa kumpaakaan hintaa alv-prosentilla kuten 0,14 tai 0,24

Kyllä! Suomen tullin ja verottajan mukaan hinnat katsotaan alv 0 hinnoiksi kun ne tulevat ETA-alueen ulkopuolelta riippumatta siitä mitä veroja tuotteen hintaan on kuulunut ostettaessa.

Kerrotko paljon tulee eroksi jos kerron 45*0,14 tai 45*1,14-45?:hyvä:

tilasin dhl:n tuomana vitamiineja niin just tuli viesti, että pitää maksaa jotkut selvitysmaksut vajaa 20e :/. liekkö airmaililla tulis ilman mitään tuommosia maksuja?

Se on vain DHL:n (ja myös FedExin jos jostain muualta tilaat) tarjoama lisäpalvelu ihmisille, joiden mielestä kolmen minuutin tulliselvityksen tekeminen netissä on liian vaivalloista ja mieluummin maksavat siitä. DHL:ltä tulee tuo ilmoitus riippumatta siitä jääkö ALVia maksettavaksi; soitin tuonne aspaan viime tilauksen yhteydessä ja sanoi että jos tietää että summa on tarpeeksi pieni niin ei tarvitse reagoida tai voi ilmoittaa heille että tullaa itse jos summa menee yli. No, soiton aikana kaveri tarkisti mun tilauksen ja sanoi että se on jo kuljetuksessa koska ALVia ei jäänyt maksettavaksi.

FedExiltä tuli samanlainen viesti toisesta mestasta tilatessa ja lähetin sinne sähköpostia, että tullaan itse. Sain paluupostissa tiedot mitä ilmoitukseen tulee täyttää (rahdin sijainti yms. kuljetusliikkeen tietoja). Tein selvityksen, maksoin alvin ja lähetin kuitin maksusta pdf:nä, tavarat tulivat seuraavana päivänä ovelle.

Kyllähän se selvitys tulee tehtäväksi jos on tullakseen riippumatta kuljetustavasta, normaalilla postilla vain odottelet ensin sitä lappua ja sitten teet selvityksen itse.

^ok. ja se raja on nyt 22e posteineen mistä aletaan maksamaan veroja? eipä tuolta sitten enää kovinkaan paljon halvemmaksi tule tilata vitamiineja?

^ok. ja se raja on nyt 22e posteineen mistä aletaan maksamaan veroja? eipä tuolta sitten enää kovinkaan paljon halvemmaksi tule tilata vitamiineja?

Se riippuu ihan mikä on verokanta koska ainoa merkittävä on se että alle 5€ veroja ei tarvitse maksaa.. Kyllä ne silti taitaa jäädä aika paljon halvemmiksi vaikka alv maksaakin. ALV on 14% lisäravinteissa (sis. vitamiinit ja hivenaineet yms) jolloin 5€ minimi vero ylittyy jollain 33e hinnalla kun postikulut on sitten taas 24% verokannalla. Lisäksi vaikuttaa myös tullin vaihtokurssi jolla ne muuntaa USD --> EUR. Tullauksenkin voi hoitaa näppärästi verkossa ja menee joku muutama minuutti. Muistaa ottaa tilausvahvistuksesta/vahvistusmailista printin pdf:ksi jonka liittää tullaukseen.

Enimmäkseen kannattaa mun mielestä, vaikka alvin joutuiskin maksamaan. Ja jos ajattelee, että postikulut on sen 4 tai 8 dollaria eli 3 - 6 euroa niin kyllä tohon summaan aika monta purkkia mahtuu, jos vähän katsoo niitä tarjouksia.

Hei mitä helkkaria!!

Oon tilanu iherbistä monta kertaa aikasemmin jo ja noin 50e tilauksesta on pitänyt maksaa noin. 10e tulleja..nykyään samanarvoisesta tilauksesta joutuu maksamaan n. 25e?

Hei mitä helkkaria!!

Oon tilanu iherbistä monta kertaa aikasemmin jo ja noin 50e tilauksesta on pitänyt maksaa noin. 10e tulleja..nykyään samanarvoisesta tilauksesta joutuu maksamaan n. 25e?

Teitkö tulliselvityksen ihan oikein? esim. tuotteiden painot ja valitsit lisäravinteet sieltä sarakkeesta?

^^siis mitä saraketta meinaat?

Eli ko tilasin nyt pari vk sit tavaraa sieltä, niin tuli vaan paketti suoraan kotia ilman mitään laskuja ja pari pv myöhemmin tuli sit lasku kirjekuorena kämpille..?

Eli ko tilasin nyt pari vk sit tavaraa sieltä, niin tuli vaan paketti suoraan kotia ilman mitään laskuja ja pari pv myöhemmin tuli sit lasku kirjekuorena kämpille..?

Niin se oliki vaan dhl toimituksella kun tehdään itse se tulliselvitys.

Mistä instanssista lasku tuli ja millä postitusmuodolla (DHL vai Air Mail) tilasit? Tullia ei tarvitse maksaa lisäravinteista ellei tilaa jotain useammalla sadalla eurolla, mutta alv menee (ovat siis kaksi eri asiaa).

Älkää missään nimessä antako dhl:n tehdä tullausta teidän puolesta. Lähettävät tekstarin jossa vaativat henkilötunnuksen ja vastaamalla hyväksymään, että he tekevät n. 5min työn ja veloittavat siitä tullin ja alv:n lisäksi oman palkkionsa joka on se "tullivakuuspalkkio", muistaakseni n. 15e. Pyytäkää tullaustiedot asiakaspalvelusta ja tehkää itse tulliin nettisivuilla. Menee n. 5min aikaa :)

^hyvä kuin sanoit! Olin aiemmin antanut dhl:n tullata puolestani kun en tajunnut tuota, no sinneppä meni jotain kymppejä turhaan, no nyttepä tietää. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom