Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Huoh,

Mites nyt kun tilasin ekaa kertaa tuolta iHerbistä tai ylensäkkään euroopan ulkopuolelta. Ja menin sitte magnesium sitraatin ohella ottamaan tilaukseen purkin GABA 500mg. Ei edes käynyt mielessä että se saataisi olla kielletty täällä Suomessa. Yritin kyllä ottaa yhteyttä Iherbiin heti kun huomasin virheeni. Mutta eivät kuulemma pystyneet enää tekemään mitään koska paketti on laitettu tulemaan aikaisemmin tänään.

Mitä tästä saattaa seurata? jos paketti jää tullin haaviin. Tilaus olis alle 45€ yhteensä joten ei ehkä jää, mutta mun säkällä jää.

Huoh,

Mites nyt kun tilasin ekaa kertaa tuolta iHerbistä tai ylensäkkään euroopan ulkopuolelta. Ja menin sitte magnesium sitraatin ohella ottamaan tilaukseen purkin GABA 500mg. Ei edes käynyt mielessä että se saataisi olla kielletty täällä Suomessa. Yritin kyllä ottaa yhteyttä Iherbiin heti kun huomasin virheeni. Mutta eivät kuulemma pystyneet enää tekemään mitään koska paketti on laitettu tulemaan aikaisemmin tänään.

Mitä tästä saattaa seurata? jos paketti jää tullin haaviin. Tilaus olis alle 45€ yhteensä joten ei ehkä jää, mutta mun säkällä jää.

Voipi olla, että tullin tai postin kautta irtoaa tietoa jossain vaiheessa. Tai sitten ei, kuten itselleni kävi muutama vuosi sitten. Kukaan taho ei tiennyt tarkkaa tietoa paketista tai sen sijainnista. Tätä kesti siis reipas kuukausi, jonka jälkeen tullista otettiin yhteyttä, että paketti meni sisältöineen tullin rikoslaboratorion tms. käsittelyyn. Jokainen purnukka oli korkattu ja näytteet testattu. Tullin ukko toi lopulta paketin minulle paperitositteineen, että tuollaisen prosessin on käyty läpi. Mitään rikettä tai muuta ei tullut eivätkä napanneet mitään tuotetta paketista pois eli heiltä ns. "väärä hälytys". Paketissa oli kyydissä siis Jack3d-jauhetta, jonka aineksista löytyy suomen mukaan kiellettyä ainesosaa.

Joku joka tietää näistä asioista jotain, niin ole hyvä ja suosittele tuolta jotain rasvanpolttovalmistetta mistä saattaa ehkä mahdollisesti säkällä olla jotain hyötyä. Mä oon tippunut näiden osalta kelkasta ihan täysin ja olen kyllä vähän sitä mieltä, että kusetusta ne on kaikki, niin en viitsi omin päin mitään ostaakaan. Mutta jos jollain on parempaa tietoa niin antaa tulla.

Noniin, ei jäänyt tulliin paketti :D pitää tulevaisuudessa olla tarkempi mitä tilailee.

Mitä sieltä sitten tuli tilattua: 2x Magnesiumcitraatti jauhoa 1x MSM jauhoo ja tuo GABBA purnukka. Preemium airmailina 7.11 tilattu ja postissa noudettavissa 17.11

On se hienoa, mutta ehkä seuraavat tilaukset tulee tehtyä ihan täältä euroopasta tai jopa Suomesta. Sen verran kuumotti nuo lääkeainerikos tarinat interneteissä.

Suositelkaa hinta/laatusuhteelta hyvinä pidettyja merkkejä ja tuotteita iherbiltä. Monivitamiinia, d-vitamiinia ja omega-3 pitäisi tilata. Paljon tuntemattomia eri merkkejä joiden laadusta ei ole tietoa, etenkin omega-3 pitäsi olla hyväksi havaittu tuote.

Iherb on mennyt *ituralleen tuon uuden pakko-EU-sivuston myötä. Hinnat muuttuivat euroihin ja pomppasivat pilviin...

Vitacostista tuntuu löytyvän samat tuotteet US-hintoihin... Muutama viime lisäravinnetilaukseni onkin kohdistunut sinne. Tosiaan cost+shipping alle 35,7 eur ja ilman veroja tulee.

Huoh,

Vaikka paketti ei jäänytkään tulliin, niin kerron oman kokemukseni. Kuriiri ilmoitti että paketti on tullissa. Soitin tulliin, mm. tullilabraan ja sanoivat ettei ole heillä. Meni vuosi, ja tullilta tuli soitto, että tilaamassani tuotteessa oli yhtä ainetta joka on suomessa kielletty. Koska kyseessä ei ollut tuote, jonka kaikki ainesosat olivat laittomia ja tilauksessa oli muitakin luonnontuotteita, tullin rikostarkastaja sanoi, että selviän kirjallisella varoituksella koska kyseessä ei voida sanoa olevan laittoman aineen maahantuonti, lähinnä selkeä tilaajan erehdys. Mitä se olikin.

Tullin rikostarkastaja oli tosi mukava ja kertoi ymmärtävän että ihmiset tilaa ulkomailta vitamiineja ja luontaistuotteita kun suomessa ovat niin kalliita. :) Seuraavan kerran olinkin sitten tarkempi, ettei laittomia ainesosia löytynyt tilauksissa :)

Onko kenelläkään jäänyt iherb tilaus tulematta? Omani ollut yli 3 viikkoa nyt matkalla ja viimmeisin merkintä seurannassa 19.12 :/

Onko kenelläkään jäänyt iherb tilaus tulematta? Omani ollut yli 3 viikkoa nyt matkalla ja viimmeisin merkintä seurannassa 19.12 :/
Ei, mutta se halvin kuljetus on ottanut joskus 5 viikkoa. Joten luultasti vielä matkalla, joulu sun muut sotkemassa vielä kuljetuksia...

Ei, mutta se halvin kuljetus on ottanut joskus 5 viikkoa. Joten luultasti vielä matkalla, joulu sun muut sotkemassa vielä kuljetuksia...

Ok, huojentava kuulla. Isoa on hajonta toimitusajoissa kun monesti tullut viikossa. Juurikin halvimmalla toimitustavalla.

Tähän vuodenaikaan tulee tosi hitaasti paketit. Mulla ollu nyt 2kk matkalla yks paketti, viime vuonna oli sama juttu.

GABA:sta seuraa lääkeainerikkomus ja sakkoa 600€.. Kaveri tilas ja ei menny ku pari viikkoa ku tuli ilmoitus tullista. Sinne kuulusteluihin ja sieltä ilmoitus että menee syyttäjälle ja oikeuteen. Lopputulos oli tuo sakko. Ei auttanut mikään vetoomus aiheesta. Pitää olla tietoinen mitä saa tilata ja mitä ei koska kaikki kielletyt tuotteet on ilmoitettu netissä.

En ole Iherbistä tilannut mutta jos lisäravinne pillereitä tai jauhoja tilaatte, niin itse olen Amazon UKsta about 10 kertaa tilannut ja aina tullut 1,5 päivässä jos niin on tilauksen summauksessa lukenut. Maanantaina kello 22 tilaus ja keskiviikkona klo 15 kotiovella. Ja valikoima on tosi kattava, ei tietenkään ihan niin kattava kuin Amerikan Amazooni mutta aika lähelle menee.

En ole Iherbistä tilannut mutta jos lisäravinne pillereitä tai jauhoja tilaatte, niin itse olen Amazon UKsta about 10 kertaa tilannut ja aina tullut 1,5 päivässä jos niin on tilauksen summauksessa lukenut. Maanantaina kello 22 tilaus ja keskiviikkona klo 15 kotiovella. Ja valikoima on tosi kattava, ei tietenkään ihan niin kattava kuin Amerikan Amazooni mutta aika lähelle menee.

Millaset postikulut tuolla on?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Millaset postikulut tuolla on?
10e tuolla nopealla kotiovelle 1,5 päivässä tilaukselle, ei mitään tullimaksuja yms. eli tuotteet + 10e. Mutta olen aina tilannut 4-10 tuotetta samalta myyjältä / kaupalta eli en tiedä jos tilailee eri myyjiltä että joutuuko kaikista tuon 10e pulittamaan. Mutta itselle toiminut hienosti.

Useamman vuoden ajalta on omat paketit tulleet n. 2-4 viikon aikana halpislähetyksillä. Joulun paikkeilla oli paketti seilannut pari kuukautta ja päätin että nyt sille on jotain käynyt. Kyselin asiasta ja he reklamoivat asian pikaisesti, taisi mennä jonkun raja-arvon yli tuo paketin matkusteluaika. Seuraava tulikin sitten jo viikossa. Itselle tosin aika sama tuleeko viikossa tai neljässä, kun tulee ennakoitua tarpeet ajoissa.

Mistäs kannattaa kysellä lisäravinteista että onko sallittua tilata jotain? Tullin sivuilla on helvetin vaikea navigoida ja kaikki on jotenkin epämääräisesti. Ainakin joku kysy kohta löytyy mutta uskaltaakohan sinne laittaa viestiä että saako tätä ja tätä ainetta tilata? Jotain lääkeainelistaa katoin ja siellä on monia "valmisteita" joita saa esim ulkomailla lisäravinne kaupoista mutta täällä luokitellaan "lääkeaineeksi" :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom