Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Periaatteessa ei tarvitse edes pyytää mitään tietoja mistään asiakaspalvelusta kun Nettitullaukseen riittää käsittääkseni se seurantanumero ja muut tarvittavat tiedot (hinta, verkkopankkitunnukset tunnistautumista varten yms) on jo muutekin itsellä. Eli ymmärtääkseni ei tarvitse edes tuhlata aikaa ja puhelinlaskua soitellakseen jonnekin DHL:lle vaan heti tullaa nettituonti -palvelun kautta (https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html), kun näkee lähetysten seurannasta että paketti on suomessa. Näin ainakin toimii Itellan kanssa (Air Mail).

Tässä vielä kädestä pitäen ohjeet:

http://vitamiinitverkosta.blogspot....n-teet-tulliselvityksen-nettituonti-ohje.html

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Aiheita ihan hiukan sivuten - onko kukaan milloinkaan tilannut tuotteita vitasunn-nimisestä britti-puljusta? Uskaltaakohan niihin yhtään luottaa - lähettivät mokomat vakuumipakkauksessa tuotteet, päällä tuotteen tarra liimattuna. Tiedä, mitä sieltä sai :/t

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Heippa kaikille!

Nyt kun eilen soitin dhl-asiakaspalveluun, annoin niille sähköpostiosoitteeni johon tuli tunti sit tulotiedot nettitullausta varten, meenkö nyt vaan tullin sivuille ja alan tekee sitä selvitystä sieltä vaan?

Periaatteessa ei tarvitse edes pyytää mitään tietoja mistään asiakaspalvelusta kun Nettitullaukseen riittää käsittääkseni se seurantanumero ja muut tarvittavat tiedot

Tossa nopeasti kun vilkaisin edellistä FedEx-tilausta niin siinä ei ollut noita sijaintitietoja, jotka ovat tullilomakkeessa pakolliset eikä AREXIN MRN numeroa, sille oli jotain muitakin vaihtoehtoja lomakkeessa. DHL:n kautta en ole joutunut tuota varsinaista tullaamista tekemään, mutta olettaisin että sinnekin riittää jos lähettää sähköpostia että tullaan rahdin nro sitä sun tätä itse.

Jos taas on käyttänyt Itellaa niin ne tiedot on tuossa paperissa kuten linkittämässäsi ohjeessa.

Tietääkö kukaan, onko international air mail kallistunut nyt pysyvästi vai, johtuuko vain joulusta tms...?
Ei ollut enää se tuttu 4dollaria vaan nousi painon mukaan kuljetuksen hinta, vaikka tilauksen paino pysyi reilusti alle sen 4paunan(1.814kg). Hinta olis ollut yli kolminkertainen aikaisempaan 4dollariin nähden.

saman huomasin äsken ku tilausta tein. alkuviikosta oli vielä normaali 4$. facessakin sitä kyselin ja joku sanoi että olis joku virhe, mut en tiä sit, ku se hinta nousi portaittain. outoa.
että se siitä alennuksesta. 8) - en siis laittanut tilausta menemään ku tärkeimmät tilasin jo parissa paketissa aiemmin.

No voihan perkule sentään. Just piti tehdä megatilaus, kun alkaa olla kaikki mömmöt finaalissa, ja nyt onkin postarit yhtäkkiä niin suuret, ettei oikein kannata. Harmittaa.

Siel on mun ymmärtääkseni joku häikkä. Kannattaa kysyy chatin kautta, että eiks normi airmail pitäs olla sen 4$ edelleen, koska sen pitäs ja ne säätää sen jotenki. Ton DHL:n tullivakuuspalkkion pystyy taas kiertää jotenki tullaamalla paketinsa ite

Testasin toista mun vakiotilausta, jossa paino 190g. Kuljetuksen hinta $2.22. Ei toi välttämättä tulis ainakaan paljoa kalliimmaksi tollakaan systeemillä keskiarvona noille mun tilauksille, kun välillä painavampaa ja välillä kevyempää...

Kyllä tuo postimaksu on ihan tarkoituksella painon mukaan nykyään ja jatkossakin iHerbin facebook-sivun mukaan. Ilmeisesti kulut on nousseet eikä enää voida postittaa kiinteällä summalla. Tosin nyt saa -50% postikuluista ja ostaa yli 20$.

Testasin toista mun vakiotilausta, jossa paino 190g. Kuljetuksen hinta $2.22. Ei toi välttämättä tulis ainakaan paljoa kalliimmaksi tollakaan systeemillä keskiarvona noille mun tilauksille, kun välillä painavampaa ja välillä kevyempää...

ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja ehkä offtopiccinakin, mitä vakio tilaus sisältää? :D

ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja ehkä offtopiccinakin, mitä vakio tilaus sisältää? :D

Testailin erilaisia lähinnä kokeillakseni eri painomääriä. Vakiotuotteita lähinnä, ei välttämättä sama määrä tai tuoteyhdistelmä.

Nestemäisiä steviatuotteita, teaniinia ja tryptofaania. Painot pyöri tossa 200g molemmin puolin.

ok. siksi kysyin, kun muistelin, että joskus oli treenipäivyrissäsi juttua kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta tuolla saralla =)

Joo, ennen meni todella paljon supplementteja, nyt menee enää paljon :D

Hirveätä bullshittiä tuo dhl:n uusi käytäntö, että tekstariin kun vastaat, niin hyväksyt heidän lisämaksunsa. Aiemmin tuli samanlaisia tekstareita, ja homma toimi ilman lisämaksuja. Nyt viestin joukkoon, jota en edes lue, on kätketty maininta lisämaksusta, niin eihän sitä edes huomaa. dhl:n lasku n. 28 € on lähes yhtä kallis kuin millä tilasin tavaraa!

Miten voi tuollainen pikku tekstari käydä sopimuksesta? Samaten, miten voidaan yhtäkkiä sisällyttää lisäehtoja samanlaiseen viestiin? Oletaanko että aina nuo litaniat luetaan? Jos saan samanlaisen viestin kuin ennen, niin tottakai oletan että asiat eivät ole radikaalisti muuttuneet, eikä minun pidä kiinnittää asiaan huomiota. Siinä voisi hyvin lukea, että: "Mikäli vastaat tähän tekstiviestiin, hyväksyt luovuttavasi kaiken omaisuutesi DHL:lle", ja vastaisin vain viestiin samalla tavalla kuin ennen, kiinnittämättä asiaan huomiota.

Samaten, millainen on tekstiviestisopimuksia koskeva lainsäädäntö? Mitä viestistä pitää käydä ilmi, ollakseen validi sopimus? Esim. voiko mikä tahansa tahansa taho lähettää toiselle taholle tekstiviestin, missä viittaa johonkin sopimustekstiin tekstiviestin ulkopuolella, minkä perusteella sitten jos viestiin vastaa tietyllä tavalla, voidaan veloittaa mitä tahansa, ja väittää että toinen osapuoli on lukenut ja hyväksynyt sopimuksen?

Mielestäni dhl on toiminut sopimattomasti tilanteessa, lisätessään maksuttomaan palveluun maksun tällä tavoin, osana vanhaa rutiinia, mitä kuluttajan ei ole kohtuullista odottaa skrutinoivan myöhemmässä vaiheessa. Asiasta olisi ehdottomasti pitänyt kertoa esimerkiksi muun median välityksellä (email, kirje, tms), jotta ehtojen poikkeuksellisuus, ja muutos rutiiniin olisi käynyt ilmi ja konkretisoitunut minulle kuluttajan asemassa, ja jotta olisin saanut tarvittavan ravistelun ja herätyksen siitä mukavasta rauhallisen välinpitämättömästä tilasta, missä haluan olettaa voivani olla asioiden suhteen toimiessani samanlaisissa rutiininomaisissa liukuhihnamaisissa konteksteissa kuin mihin olen tottunut.

Jos lähetyksestä perittävät tullimaksut jää alle 5 euron, ei myöskään dhl veloita tuota palkkiota. Eli tällöin homma menee kuten ennenkin. Eli kunhan katsoo ettei lähetyksen arvo nouse yli noin 35 euron niin senttiäkään ei rule muita maksuja.

Minä ainakin tilaan aina niin ettei mene yli rajan. Tilaan vaikka kahdessa tai jopa kolmessa paketissa mielummin kuin lähden tuohon tullaushommaan.

Olipa nopeata toimintaa! Tilasin MSM-jauhetta. Oli lähetetty 4.1. Perille posti toi 8.1. Ja ihan perus airmaililla. Ei ole vielä näin nopeasti ennen tullut paketti perille.

Hirveätä bullshittiä tuo dhl:n uusi käytäntö, että tekstariin kun vastaat, niin hyväksyt heidän lisämaksunsa. Aiemmin tuli samanlaisia tekstareita, ja homma toimi ilman lisämaksuja. Nyt viestin joukkoon, jota en edes lue, on kätketty maininta lisämaksusta, niin eihän sitä edes huomaa. dhl:n lasku n. 28 € on lähes yhtä kallis kuin millä tilasin tavaraa!

Onhan DHL ottanut aina tuon palvelumaksun jos se on hoitanut tullauksen - jos taas se on jäänyt alle rajan niin ei ole mennyt mitään maksua. Sinäänsä viestissä lukee aika selkeästi että mitä he tarjoavat ja vastaamalla hyväksyt ne.

^Eikä kun tuo maksu on ihan uusi käytäntö, DHL:n kanssa käymäni kirjeenvaihdon perusteella. Näin muistaakseni, en tarkista asiaa nyt. Voihan toki olla, että aina ennen olen tilannut pienempiä lähetyksiä.

- - - Updated - - -

Taas tilaillaan isoa satsia... Jaan varmaan lähetyksen pienempiin ja tilaan postilla. Ei tarvitse rasittaa DHL:ää kun haluaisivat kuitenkin sen palvelumaksun siitä 1 min hommasta, ja narisevat muutoin että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Laitoin valituksen viime issuesta ja sain pelkkää talk to the handia vastaukseksi. (Hyvää asiakaspalvelua...? :pano:) Ei tilata sitten niiden kautta mitään.

Edit: Hitto, ei taida mennä edes tullia kun näin teen... Paketit sopivasti alemmalla hinnalla. Lähetyskulut edelleen ok. :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom