Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin tilata IHerbistä kokeeksi vielä ennen vuoden vaihdetta muutamia lisäravinteita. Tietääkö joku, ovatko nämä sallittujen listalla: l-tyrosin, L-Tryptophan, thyroid-energy (jos en saa kohta virallista lääkitystä), Nightrest (sisältää melatoniinia, ilmeisesti se on kielletty), 5-htp, l-glutamine. Ovatko sallittujen listalla tai onko määrissä jotakin rajoitusta? Ensi vuonna ilmeisesti rajat muuttuvat niin pieniksi, että montaa tuotetta ei enää kerralla ole mahdollista tilata.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tämä tiedote liittyy ilmeisesti asiaan (vaikka onkin vuodelta 2010). Eli vuoden alusta jos alv on yli 5€ niin pitää tullata. Eli ostos 5/0,23 = 22€. Jää joissain tapauksissa edelleen halvemmaksi tilata jenkeistä, mutta jonkin verran tulee vaivaa lisää. Juuri viime viikolla jouduin ensimmäisen kerran ite tullaamaan vaikka kymmeniä kertoja jenkeistä tilannut staffia. Kerran tuli 70€ pakettikin läpi suoraan himaan.

Aukaiseekohan ne hinttarit paketit jos joutuu maksaan veroja? Sitten urputetaan vitamiinien vahvuuksista sun muusta.. Verosta nyt viis jos sais kunnon vitskuja tilattua.

Tämä tiedote liittyy ilmeisesti asiaan (vaikka onkin vuodelta 2010). Eli vuoden alusta jos alv on yli 5€ niin pitää tullata. Eli ostos 5/0,23 = 22€. Jää joissain tapauksissa edelleen halvemmaksi tilata jenkeistä, mutta jonkin verran tulee vaivaa lisää. Juuri viime viikolla jouduin ensimmäisen kerran ite tullaamaan vaikka kymmeniä kertoja jenkeistä tilannut staffia. Kerran tuli 70€ pakettikin läpi suoraan himaan.

"elintarvikkeiden ja ravintolisien alv on 13 % ja kirjojen ja taide-esineiden alv on 9 %" (http://www.tulli.fi/sovellukset/fi/nettituonti/help.html)
Eli tuon mukaan saisi olla lähemmäs 39 € tilaus? Pitää varmaan iherbistä sitten tilata jokainen purkki erikseen :D

Iherbin postimaksut on kyllä niin saatanan pienet että ei haittaa vaikka joutuisikin jonkun paketin jakamaan kahteen osaan. Silti halvempaa kuin se yksi pakettimaksu suomessa.

Iherbin postimaksut on kyllä niin saatanan pienet että ei haittaa vaikka joutuisikin jonkun paketin jakamaan kahteen osaan. Silti halvempaa kuin se yksi pakettimaksu suomessa.

Ja just oli joku kampis että ei tarvinnut maksaa koko postimaksua.

Ja just oli joku kampis että ei tarvinnut maksaa koko postimaksua.

Juu 40 dollaria, mutta se menee jo tuon alvin piiriin.

Mites tää menee, kun iHerbillä on vissiin varasto Englannissa tai jossain, niin vaikuttaako se noihin tullihommiin? Ainakin joskus on ollu Royal Mailin tarrat paketeissa.

Kannattaako tuota melatoniinia tilailla tuolta iherbista ?

"2 200 euron sakko tuli eräällä henkilölle, joka tilasi KAKSI PURKKIA melatoniinia USA:sta. Kaupan päälle vielä rikosrekisteriin elinikäinen merkintä "Lääkeainerikos"."

"Olen tilannut useita kertoja IHerbistä. Tein loppukeväästä tilauksen jossa oli 100 kpl 5 mg melatoniinia.
Se jäi tulliin ja jouuduin menemään kuulusteluihin! Vantaan kentälle. Purkin arvo oli alle 6 dollaria, eli siis myyntihinta. Siksi tilasin koska oli halpaa verrattuna Suomen hintoihin, teen yötyötä ja aikainen nukkuminen ilman apuja on vaikeaa. En haluaisi käyttää unilääkkeitä.
MInulle perusteltiin että tämä on huumausainerikos ja sain nyt syyttäjältä viestin jossa 20 päiväsakkoa eli 720 euroa minulle maksettavaksi."

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Poistin nuot melatoniiniin suoraan liittyvät jutut tän JM1:n postauksen perusteella. Ettei vaan käy niin että yllytetään jotain tilaamaan tuotteita joita ei siis ilmeisesti edes saa tilata?

Eli itse siis olen kuvitellut että nuot pienet määrät on sellaisia joita saa tilata ja siksi olisi tuo euroraja ettei kukaan niitä tilaa esim. myytäväksi? Jos tuo ylläoleva pitää paikkansa niin sitten olen ollut totaalisen väärässä. Siksi poistin noita viestejä kun minä ja pari muuta suorastaan kehoitettiin ostamaan tuota jos on uniongelmainen.

Lääkäriltä sitten vinkumaan reseptiä melatoniiniin jos siitä on itselle hyötyä.

Kannattaako tuota melatoniinia tilailla tuolta iherbista ?

"2 200 euron sakko tuli eräällä henkilölle, joka tilasi KAKSI PURKKIA melatoniinia USA:sta. Kaupan päälle vielä rikosrekisteriin elinikäinen merkintä "Lääkeainerikos"."

"Olen tilannut useita kertoja IHerbistä. Tein loppukeväästä tilauksen jossa oli 100 kpl 5 mg melatoniinia.
Se jäi tulliin ja jouuduin menemään kuulusteluihin! Vantaan kentälle. Purkin arvo oli alle 6 dollaria, eli siis myyntihinta. Siksi tilasin koska oli halpaa verrattuna Suomen hintoihin, teen yötyötä ja aikainen nukkuminen ilman apuja on vaikeaa. En haluaisi käyttää unilääkkeitä.
MInulle perusteltiin että tämä on huumausainerikos ja sain nyt syyttäjältä viestin jossa 20 päiväsakkoa eli 720 euroa minulle maksettavaksi."

Hitto just viime viikolla laitoin tilauksen iherbiin ja yks purkki melatoniiniaki tulossa :D

Ois kiva kyllä tietää onko tuo asia noin kuin JM1 tuossa postaa? Ei paljon viitti tilailla jos siitä isot sakot rapsahtaa.

Ois kiva kyllä tietää onko tuo asia noin kuin JM1 tuossa postaa? Ei paljon viitti tilailla jos siitä isot sakot rapsahtaa.

Kyllä näin että jos tiukasti tulli tutkii ja melatoniini tai vaikkapa joku vitamiini joka on yli rajojen niin siitä rapsahtaa sakkoa. Tästä on ennenkin täällä keskusteltu ja linkitin siihen keskusteluun viestejä joissa on jopa jouduttu selittelemään suuria d-vitamiini annoksia.

Tullilla tuntuu olevan aika vaihtelevat käytännöt, itsellä oli kerran isommassa vitamiinitilauksessa mukana melatoniinia ja johimbiiniä(jotka molemmat on lääkeainelistalla),paketti pysähtyi tulliin ja jouduin maksamaan tullit ja alvit,mutta tullimiehiä ei tuntunut sisältö kiinnostavan, vaan paketti tuli sisältöineen perille.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Osaako joku kertoa toimivat valmisteet esim. tuosta tryptophanista? Ja onko yleensä toiminut. Itselläni on melatoniinin resepti, joten sitä en välttämättä tuolta tarvitese. Tosin en tiedä miten tulli suhtautuisi, jos tilaa melatoniinia ja siihen on resepti.

Jos on respa ja tilaat respalääkkeitä niin kaikki OK jos tuotteet on EU-alueelta ja satsi on max. 3kk ajaksi.

Näin siis foorumilta opittuna. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom